Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Reismeis
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Reismeis »

Menasil, tjee wat een drukte haha! Neem je wel even tijd voor jezelf?
Dat is erg jammer, Laosfan.. Heb je inmiddels al een nieuwe? Kost altijd veel tijd vind ik, om er weer leuke muziek op te zetten..

Ik kwam deze pagina tegen: the 20 most awesome abandoned places. Ik vind ze er eigenlijk allemaal fantastisch uit zien! Ik heb geen een van deze plekken bezocht, jullie wel?

http://9gag.com/gag/6923659
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Compleet ergerlijk filmpje. De reacties daarop zijn anders wel goed.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Gisteren David Guetta zien optreden op de Muur. Dat was toch gaaf!! *O* Hij heeft echt een goede show!

De organisatie was alleen heeeeeel erg slecht.
Verkeerde info over de locatie van de shuttle-bussen op de website.
Verschillende drankjes die even duur zijn.
Prijzen die opeens verdubbeld worden. (100 rmb voor een hotdog) en alle drank al ver voor het eind van het concert uitverkocht...
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

100 RMB voor een hotdog... |:( Mooi dat het optreden zelf wel goed was ^O^

Kreeg net een mailtje van een kamerlid die pas in China was. Erg interessant om zijn ervaringen (deels van de reis, deels indrukken en gesprekken over soms erg gevoelige zaken) te lezen.

Ik heb nog geen nieuwe gekocht Reismeis. Ik kijk wel of ik dat doe.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Vandaag mijn visumaanvraag binnengedaan voor Rusland. Wat een bureaucratie weer, ik wou naast mijn eigen visum ook dat van mijn vader aanvragen. Dat ging dus niet (stond idd wel op de website, maar ik evenzeer gelezen dat je voor familieleden de aanvraag kon indienen, had voor de zekerheid dan ook al een bewijs opgemaakt dat we familie zijn.) Niet dus, bij het visumbureau ging het natuurlijk wel. :) Dus na mijn bezoek nog naar het visumbureau gemoeten daar kost het dan wel 35+30. Volgende week dan nog eens terug naar het consulaat en visumbureau. Ik heb ze wel laten werken voor het geld want bij de application formulier stond aan het consulaat gericht, maar naar goede oude kafkaiaanse toestanden moest daar dus het visumbureau opstaan. ~O>
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Onderweg naar Curaçao, spannend toch wel. Maar de baby slaapt nu lekker in de trein op weg naar Schiphol dus we beginnen goed.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Tikva schreef:Onderweg naar Curaçao, spannend toch wel. Maar de baby slaapt nu lekker in de trein op weg naar Schiphol dus we beginnen goed.
Fijne vakantie met z'n 3tjes! : ))
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb lekker uitgeslapen vandaag, eerste paar uur vrij. Dan een paar uur lesgeven, vanmiddag lekker rustig aan doen.

Om 22 uur moet ik dan weer naar m'n werk, ik ga naar Londen met de kids. Vannacht bus, morgen heel vroeg de boot en dan een dagje Londen. Morgenavond de boot terug en dan weer een nachtje bus. Ik hoop vrijdag om 10 uur thuis te zijn.

Hopelijk hoef ik niet de komende 48 uur wakker te blijven.... Maar goed, slapen in een bus is al lastig, laat staan als je 50 pubers in de gaten moet houden :s
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Reismeis: Ja hoor, heb afgelopen weekend weer wat extra vrije dagen gehad en ook deze week 's avonds bijna niets gepland dus even bijkomen haha. Geen van die plaatsen ooit bezocht hahaha. Sterker nog, merendeel van de landen nog nooit geweest.

@Jenny: Sterkte met de pubers ;)
@Tikva: Fijne reis!
@Laosfan: Balen van je mp3 speler zeg!
@Ehouse: Gedoe he zo'n visum maar komt nu volgens mij goed? Zit het visumburo oo in den haag tegenwoordig?
@Yvonnetje: KLinkt erg gaaf zeg!! Jammer van de prijzen

Werktechnisch drukke week, maar prive vrij rustig. Vandaag wordt hopelijk het schilderwerk afgerond. Er was wat gedoe met dubbele afspraak en daarna familieomstandigheden waardoor schilder pas vanmiddag kan afronden. Ik heb wel al klok gekocht voor die kamer :) Vrijdag komt eindelijk mijn bank dus dan kan ik ook verder met bekijken wat ik nog in de woonkamer wil voor extra tafeltje :)
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

@menasil

Ik woon in België en ben in Antwerpen geweest. Je hebt daar het consulaat plus visumbureau. In Brussel heb je eveneens een visumbureau en daarnaast de ambassade. Ik vermoed dat dit in Nederland ook het geval zal zijn.
Volgende week mijn visum afhalen inderdaad!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

@Menasil: fijn dat alles in het huis voorspoedig gaat en je de bank hebt.
@ehouse: fijn van je visum!

Ik ben weer terug uit Londen. Het is me zó tegengevallen! Nacht 1: de kids in de bus willen niet slapen. Ze misdragen zich niet, maar blijven praten, lopen en zingen. Om de paar minuten moet er wel iemand gecorrigeerd worden, en elke paar minuten komt er wel een (rare) vraag. S vraagt om de 10 minuten of ik moe ben. Andere S heeft zijn bril niet op en ziet de klok niet, en vraagt steeds hoe laat het is. Als ik hem negeer hangt hij over me heen door de bus te blèren. In Calais heb ik zo genoeg van hem dat ik aangeef bij mijn colleges dat zíj maar naast s moeten zitten.

's Ochtends in Londen eerst een boottrip op de Thames. Ik slaap echt bijna wanneer ik opschrik van een groep tieners die de towerbrigde voor het eerst zien. Inmiddels ben ik dus ruim 24 uur wakker.

Met de mrt naar westminster. Spannend, want ik moet met mijn collega een groep van 26 bij elkaar zien te houden. De kids willen plassen en naar de Starbucks, de vragen stoppen niet.

De kids doen een speurtocht zonder begeleiding. Wél staan er docenten langs de route, en moeten ze om 13.30 sms'en. Uiteraard doet niet iedereen dat, en anderen zetten geen naam en groepgroepsnummer in de sms. Uit de lijst met 200 nummers zoek ik de afzenders. Inmiddels ben ik ruim 30 uur wakker, en is m'n korte termijn geheugen verrot. Er zijn lln 'kwijt', ik bel en sms en na drie kwartier zijn de weer terecht. Stress!

Terug naar westminster, het programma loopt uit. Lln zeuren dat ze niet naar het museum willen, één groep is nog op weg naar het startpunt (dat duurt eeuwen) en inmiddels meldt H dat ze haar paspoort kwijt is.

Ik stuur H met haar groepje terug naar de plek waar ze het voor het laats zag, bij m'n 26 eigen kids heb ik nu 4 adoptiekinderen van m'n collega met wie ik intensief telefooncontact heb. Zij gaan, terwijl wij met zijn 26en in de bus naar het museum stappen. De dubbeldekker is grappig. Bedankt chauffeur dat we mee mochten. Mijn kids integreren met de Londense schooljeugd in uniform.

Dan meldt H dat haar pas terecht is, ze komt naar het British museum. Het paspoort is dus gevonden, en ligt bij de ambassade. Mét politierapport mag ze het bij uitzondering komen halen. voor 17.00.

Mijn kids willen het museum niet in, ik laat ze vrij mits ze zich melden om 16.45. Ik beantwoord stomme vragen en bel ondertussen collega's in verband met het paspoort.

H arriveert, en we springen in een taxi. Door de drukte op oxfordstreet lijken we nét te laat te komen. Zoeken naar het nummer van de ambassade, ze wachten!

Het is net na vijven als we de ambassade binnen stappen.

Dan weer terug naar oxfordstreet, ik ben echter m'n collega's kwijt. Nog een uurtje voor ik weer naar huis moet, ik besluit alleen te blijven. Een groepje lln vindt het leuk als ik bij hen blijf, prima, alleen eten is nooit leuk.

Om 19.15 verzamelen, we zijn echter pas om 19.30 compleet. Lln vragen wanneer we eindelijk vertrekken... Dan met de mrt naar Greenwich. Lln corrigeren omdat ze stoeien in de mrt. Ik ben ruim 36 uur wakker en moe.

Op de boot naar Dover slaap ik even. Lln willen weer zingen, maar ik en m'n collega's geven aan dat er niet meer gepraat mag worden, laat staan gezongen. Het licht moet uit. In de bus val ik in slaap. Als de bus ergens in België stil staat word ik weer wakker van vragen. 'Waarom staan we stil?' Weet ik veel, ik sliep ook.... 'Sliep u, mevrouw Smit?' Ja, en dat wil ik weer doen!!!

Voorbij Rotterdam word ik wakker en moet ik de kids wakker schudden. Om 7 uur zijn we op school. Ouders vinden het niet leuk dat we te vroeg zijn. Veel ouders zeggen echter niks. Een aantal kids komt langs om een handje te geven om te bedanken. Die zijn lief. Een aantal ouders spreekt respect uit en bedankt ons. Die zijn ook lief :)

Nu dus lekker geslapen. Geen idee of ik volgend jaar weer mee wil....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Klinkt als een paar ontzéttend leuke dagen, Jenny! :P Ik geloof dat ik liever op schoolreisje ga met een hele horde basisschoolkids :)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jeetje Jenny, wat een ellende. En dan gaat ook echt weer het eea mis waar je niet op zit te wachten (paspoort gedoe). Pfoeh... Ik weet niet of ik het zou trekken. Ik vind het wakker blijven om in ritme te komen door een jetlag al vervelend maar van dit zou ik helemaal kriegel worden.

De schilder is vandaag pas gekomen. Lang verhaal met een hoop ellende, waardoor hier niet kon zijn wanneer we hadden besproken dat ie hier zou zijn. Ben blij dat het klaar is :) Kleur was alleen iets anders dan de kleur die erop zat (ik had die muur zo gelaten als het al was toen ik huis kocht). Dat wist ik van te voren omdat ik zelf met kleurenkaart had uitgezocht en de kleur die erop zat was eigenlijk niet na te bootsen maar het is mooi geworden.

De bank is er ook, de bezorgmannen hebben hem ook volledig in elkaar gezet. Was een goede service :D Binnenkort ga ik eens nadenken over renovatie (mag ik dat zo noemen? Alles moet worden vervangen haast) van het toilet. Met de tijd wordt het nog wat!

Was echt helemaal klaar ermee vandaag dus net een pizza besteld. Het is echt al de hele middag zulk zeikweer en ik had niet nagedacht over het eten van vanavond en na 2x al nat te zijn geregend, blijf ik binnen :'( Morgenochtend zou ik meedoen met een excursie door de duinen maar heb gisteren al afgemeld... het weer wordt er niet beter op... vanavond lekker languit op m'n nieuwe bank:)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wow Jenny, klinkt als een hele pittige trip. Jij hebt eigenlijk een week vrij verdiend.

Vliegen met baby ging super goed, ze heeft helemaal niet gehuild behalve tijdens het verschonen. (Is ook eng de afzuiging op zo'n vliegtuig toilet). Het is hier heerlijk weer en ze slaapt, speelt en eet goed. Gisterenochtend gedoken en vanmorgen weer en Marcel pakt dan de middagen. Vandaag een behoorlijk groot zeepaardje gezien gaaf!!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Menasil, fijn dat het nu klaar is! De bank zag ik voorbij komen op fb, echt een hele mooie! Hoe was je avondje bankhangen c.q. pizza eten? :)

Wat fijn, Tikva! Geniet ervan!
Plaats reactie