Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

Ff een fotootje van de shoot van gisteren... Ik ben wel tevreden met het resultaat *O*

Menasil, héééél herkenbaar allemaal met de verhuizing en de dozen en de regeldingen. Ik loop nog altijd een paar maandjes voor, maar het gaat allemaal minder snel nu... H. heeft vandaag een koof in de gang getimmerd, de schuur is voor een groot deel opgeruimd en ik ben druk in de weer geweest met kiemplantjes en zaadjes.

Tikva, kom je nog een beetje aan je rust toe? Wanneer moet je weer aan het werk, zie je er al erg tegenop?

Michelle, dat lange uitgaan heb ik al jaren geleden afgezworen... ik zie er nu al tegenop om in mei met de guppen naar Londen te gaan, twee nachten achter elkaar de nachtbus en overdag de guppen rondleiden. Zij zullen het volhouden, maar ik????
Bijlagen
ATG.jpg
ATG.jpg (125.27 KiB) 243 keer bekeken
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Wow Jenny, mooie foto zeg! Ik vind vooral belichting erg goed gelukt!
En je bent toch weer stukje verder gekomen met huisdingen. Ik heb bedacht dat ik blij ben met elke stap vooruit, hoe klein het ook mag zijn ;) Zaadjes :) Ik wil binnenkort ook plantjes uitzoeken voor de bloembakken op m'n balkon (maar dat balkon is ook nog een project maar dan mag het wel eens wat mooier weer zijn :X en had bedacht dat als de schilder die lekkage gaat verhelpen, mij bevalt, ik hem misschien ook nog wel in wil schakelen voor een schilderklus).
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ik ben weer terug uit Marokko.. zo jammer dat je gelijk weer in de sleur komt van je 'normale' leven. Had het relaxte gevoel dat ik in Marokko had nog wel even aan willen houden.
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Welkom terug! Voelt altijd alsof je nooit bent weggeweest vind ik.

Die foto is zeker gaaf!! Sterkte in Londen, heb echt heel het Paasweekend moeten bijkomen. :')
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Welkom terug! Ben het met Michelle eens, we hebben al die tijd tips en goede antwoorden ontvangen ondanks dat je met een dongle ergens in de woestijn aan het internetten was :)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

En ik was zo blij toen ik dit weekend keuze had gemaakt om 2 bedrijven te laten langskomen en het allemaal op dezelfde dag kon. Eén vooral vanwege de info die ik van te voren al kreeg, bekendheid in de buurt en indicatie van werkzaamheden en de ander op basis van referenties. Nummer 1 heb ik erg goed gevoel aan over gehouden. Hij is alleen prijzig in verhouding wat nummer 2 van te voren beweerde aan te kunnen bieden (kanttekening: Een lijst met uit te voeren werkzaamheden was nog wat abstract), maar ja dan hopen op goedkeuring van de verzekering. Nummer 2 is niet op komen dagen, 2,5 uur later nog steeds spoorloos... Vind het maar raar. Graag of niet. Maar ik heb zelf wel even laten weten dat ik jammer vind dat het zo is gegaan.

Edit: Kreeg al reactie. Blijkt iets mis te zijn gegaan, afspraak stond voor morgen gepland :?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Welkom terug, Rebec!

Jenny, ik vind het een mooie foto, maar vind deze mama het niet erg om zo (letterlijk) open en bloot op het net te staan, evenals haar kindje? Ik zou het persoonlijk niet zo op prijs stellen.

Menasil, heb je nog een nieuwe afspraak gemaakt met kandidaat nummer 2?

Ik ben benieuwd hoe het met onze Trav gaat........

Sinds vanmorgen staan onze zelfontworpen meubels, gemaakt van larikshouten balken, in de woonkamer, we zijn er superblij mee!! We moeten het tzt nog lakken, maar omdat het hout nog gaat werken (het begon vanmiddag al wat te 'knappen') hebben we besloten om dat in het najaar te doen.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Reismeis schreef: Jenny, ik vind het een mooie foto, maar vind deze mama het niet erg om zo (letterlijk) open en bloot op het net te staan, evenals haar kindje? Ik zou het persoonlijk niet zo op prijs stellen.
Uiteraard is dit in overleg met mama. Kindje heeft nog geen mening in deze, en is niet echt herkenbaar.

De foto staat ook op mijn FB. De mama en ik hebben een aantal gezamelijke vrienden, geen idee of iemand door heeft dat zij het is. Het grappige is dat ze normaal nooit zo trots is op haar lichaam, dus ik vind het alleen maar leuk dat ze dat nu wel is!

Daarbij doe ik geen uitspraak of ik zélf zo op de foto zou willen.... O-)
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ik vind het wel stoer van haar dat ze het doet! Het is een mooie foto en daar mag ze trots op zijn!

Dank je wel allemaal!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Reismeis: Yep, dag erna en hij kwam keurig op tijd. Maar goed nu een keuze maken, de een is stuk goedkoper dan de ander (maar dat is ook oostblok die ze laten uitvoeren..) maar offerte is ook minder uitgebreid en mis nog wat dingen erin die ik als opdrachtgever wel zou willen weten. Denk dat ik de dure, waar ik meer vertrouwen in heb, naar de verzekering stuur en dan hoor ik wel als ze denken dat het niet markconform is. Kijk, ik weet dat een klusPool gemiddeld alleen al zo'n 15 tot 20 euro per uur minder vraagt..... en denk dat daar het verschil vooral in zit.

Verder leuk weekend gehad. Beste vriend gaat in najaar trouwen en gisteren de locaties bekeken die ze hebben geregeld en daar ook rest van weekend gebleven :) Op de dag zelf ben ik aan zet (zowel getuige als 'gedeeld' ceremoniemeester) :) Wel erg leuk om te zien hoe dat allemaal gaat!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Mooie foto Jenny!, ik hoef pas 3 juni aan het werk dus heb nog wel even.
Menasil zorg in iedergeval dat je niets aanbetaald en alles op papier hebt staan dan kom je ook niet met vervelende verassingen te zitten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef: Menasil zorg in iedergeval dat je niets aanbetaald en alles op papier hebt staan dan kom je ook niet met vervelende verassingen te zitten.
Voor hoge bedragen moet je soms wel een aanbetaling doen. Voor mijn badkamer en toilet (2x) heb ik toch een paar duizend euro moeten aanbetalen. Logisch, er moet ook materiaal aangeschaft worden. Voor de rest van de verbouwing, wat kleinere bedragen waren, heb ik geen aanbetaling hoeven doen.

Leg alles vast. Moet je zelf afdekken, of wordt dat gedaan? Hoe zit het met schoonmaken en het opruimen van het afval? Wie is waar verantwoordelijk voor? Zijn alle materialen inclusief? Stel er komen onvoorziene werkzaamheden, wat is dan het uurtarief van de aannemer/schilder? Betaal je sowieso per uur, of spreek je een 'totaalprijs' af? Ik heb voor dat laatste gekozen, ondanks dat dat misschien iets duurder was. Maar ik heb echt geen rust wanneer aan aannemer voor een duur tarief een paar keet per dag naar een bouwmarkt moet :)

Geen idee nog of ik mijn lekkage zelf ga wegwerken of dat ik iemand laat komen... Denk dat het zelf prima te doen is, althans het plekje in de woonkamer. Binnenkort maar eens het kastje in de slaapkamer verplaatsen en zien wat daar de schade is.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Tikva: Je ontkomt er soms niet aan om aanbetaling te doen. Meestal zit het hem in materiaal. Maar twee van de drie offertes (heb er nog een gekregen op basis van beschrijving van wat er gedaan moet worden, toen ik vroeg om een indicatie van de prijs...maar daar zit volgens mij geen materiaal bij en heb dat nog nagevraagd. Obv beslis k of ik deze ook nog laat komen) hebben betaling achteraf.

@Jenny: Kijk, mooie lijst met waar ik op moet letten. Heb het even naast de offertes gelegd en één heeft alles wat jij noemt, erin staan.Staan zelfs het soort materialen bij + merk dat wordt gebruikt. Had zelf ook van te voren een checklistje gemaakt - lang leve google - dat ik wilde weten en ook gebruikt bij de gesprekken die ik heb gevoerd over de opdracht :)

Het ligt ook beetje aan hoe erg de lekkage is en ook waar die zit. Bij mij zit hij achter buizen dus dat is ook zo fijn om achter te moeten schilderen.

Deze week maar contact opnemen met de verzekering en hopelijk kan er snel akkoord worden gegeven:)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wij hebben voor onze badkamer een aanbetaling gedaan van 500 euro. Toen raakte de gast overspannen, geld nooit terug gehad. Ook niet via rechtsbijstand. Die gaf aan dat je nooit mag/moet aanbetalen. Ze vragen er vast om maar gewoon weigeren. Ze moeten wel wat kunnen voorfinancieren. Als je de tegels enzo laat kopen door de verbouwer is het misschien een ander verhaal maar zet dan ook expliciet in je contract dat het daarvoor bedoeld is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik denk dat er wel een verschil is tussen gerenommeerde bedrijven en zwart bij een Pool. De aanbetaling die ik heb gedaan bij mijn verbouwing was ter goedkeuring van een offerte. Daarin stond precies gespecificeerd wat wanneer geleverd werd. Ook de hoogte van het betaalde bedrag stond vermeld. Dit is door beide partijen ondertekend, en bij mijn weten gewoon een rechtsgeldig document.

In de bouw gaat veel geld om. Ik denk dat er niet veel bouwbedrijven/aannemers/schilders zijn die momenteel tienduizenden euro's of meer (zeker bij grote aanbestedingen) kunnen missen zonder aanbetaling. En wie zegt dat de opdrachtgever te vertrouwen is en na afloop betaalt????
Plaats reactie