@Ivonne: hmm, kom hier gerust je gal spuwen. Dat lucht even op. Veel succes met jullie visum-perikelen en de China-mentaliteit. Gans anders om er te wonen dan om er enkele maanden doorheen te reizen

@Jenny: Bjorn en ik waren dit jaar enkele weken in peru. 'twas wel de laatste stop tijdens de reis, dus we hebben het allemaal wat anders beleefd, maar als je mijn 'expertise' (haha) kan gebruiken dan vraag je maar raak
Even een update wat mijn leventje betreft:
Het solliciteren heeft nog steeds geen baan opgeleverd. Doch mag ik 2 weken werken op dezelfde plek waar ik nu aan de slag ben (weliswaar in een ander team - maarja dat levert ook centen op)
Nu ben ik werkloos van vandaag tem 10 januari maar ik verkies het 'vakantie' te noemen. Dat klinkt anders en is voor mij ook wel aangenamer. Beetje opruimen, kasten uitmesten en die dozen uitpakken die hier nog steeds staan sinds we 1 augustus terug gekomen zijn.
Wij hebben ons nu toch voorgenomen om 2014 opnieuw te vertrekken. En ook mijn ouders staan er wel achter

betekent heel veel voor ons. Tenslotte helpen ze ons heel veel met de verbouwingen, het poes-zitten, en krijgen we af en toe wel iets toegestopt
Leuk om dan te weten dat het integraal naar de reisrekening kan

, zonder schuldgevoelens.
Mijn zoektocht naar werk gaat nog steeds verder en hopelijk vind ik iets dat voor een langere periode dan enkele maanden is maar misschien ook niet onbepaalde duur. Want loopbaan onderbreking zit er niet in voor mij en een job opzeggen die je graag doet,goed betaald én niet al te ver van huis - ervan uit gaande dat ik zoiets vind - lijkt me dan wel weer heel lastig.
Vorig jaar zaten we op oudejaar in luang prabang - lekkere soep te slurpen en door te stad te kuieren. De hemel verlicht door duizenden lampionnen.
Dit jaar gezellig bij mijn ouders maar wat het vroeg slapen betreft wijken we niet af van de vorige jaren. Wat een watjes
2013: 22u30
2012:23.30
2011:22 u30
hmm, zalig, de dag nadien geen kater, niet slecht door een slaapgebrek en nu die feesten eindelijk achter de rug zijn - binnen zo een goeie twee dagen - start het gewone leven opnieuw.
haha