Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Reismeis
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Reismeis »

Haha, geweldige foto! Ook namens mij een fijne jaarwisseling toegewenst! Hier in het dorp (in de hele omgeving trouwens) zijn ze al de hele ochtend aan het carbidschieten. Vroeger ( :P ) was het fantastisch om daar met de hele vriendenclub bij te zijn met wat alcoholische versnaperingen. Nu denk ik: Welke gek gaat nou met een vuuraansteker een melkbus aansteken.. ;)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Reismeis schreef:Haha, geweldige foto! Ook namens mij een fijne jaarwisseling toegewenst! Hier in het dorp (in de hele omgeving trouwens) zijn ze al de hele ochtend aan het carbidschieten. Vroeger ( :P ) was het fantastisch om daar met de hele vriendenclub bij te zijn met wat alcoholische versnaperingen. Nu denk ik: Welke gek gaat nou met een vuuraansteker een melkbus aansteken.. ;)
Ahhh. Dat is toch best wel jammer dat ik dat moet missen. (het carbidschieten dan ;) ). Alvast een fijne jaarwisseling toegewenst. Ik moet nog ff een uurtje of 10 wachten. Maar dan gaat het hier ook los. Heb zaterdag al een voorproefje van het vuurwerk gehad en was niet slecht. Hoe is het weer nu daar?
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@Ivonne: hmm, kom hier gerust je gal spuwen. Dat lucht even op. Veel succes met jullie visum-perikelen en de China-mentaliteit. Gans anders om er te wonen dan om er enkele maanden doorheen te reizen :-)
@Jenny: Bjorn en ik waren dit jaar enkele weken in peru. 'twas wel de laatste stop tijdens de reis, dus we hebben het allemaal wat anders beleefd, maar als je mijn 'expertise' (haha) kan gebruiken dan vraag je maar raak

Even een update wat mijn leventje betreft:
Het solliciteren heeft nog steeds geen baan opgeleverd. Doch mag ik 2 weken werken op dezelfde plek waar ik nu aan de slag ben (weliswaar in een ander team - maarja dat levert ook centen op)
Nu ben ik werkloos van vandaag tem 10 januari maar ik verkies het 'vakantie' te noemen. Dat klinkt anders en is voor mij ook wel aangenamer. Beetje opruimen, kasten uitmesten en die dozen uitpakken die hier nog steeds staan sinds we 1 augustus terug gekomen zijn.

Wij hebben ons nu toch voorgenomen om 2014 opnieuw te vertrekken. En ook mijn ouders staan er wel achter :-) betekent heel veel voor ons. Tenslotte helpen ze ons heel veel met de verbouwingen, het poes-zitten, en krijgen we af en toe wel iets toegestopt :-)
Leuk om dan te weten dat het integraal naar de reisrekening kan :-) , zonder schuldgevoelens.
Mijn zoektocht naar werk gaat nog steeds verder en hopelijk vind ik iets dat voor een langere periode dan enkele maanden is maar misschien ook niet onbepaalde duur. Want loopbaan onderbreking zit er niet in voor mij en een job opzeggen die je graag doet,goed betaald én niet al te ver van huis - ervan uit gaande dat ik zoiets vind - lijkt me dan wel weer heel lastig.

Vorig jaar zaten we op oudejaar in luang prabang - lekkere soep te slurpen en door te stad te kuieren. De hemel verlicht door duizenden lampionnen.
Dit jaar gezellig bij mijn ouders maar wat het vroeg slapen betreft wijken we niet af van de vorige jaren. Wat een watjes :-)
2013: 22u30
2012:23.30
2011:22 u30

hmm, zalig, de dag nadien geen kater, niet slecht door een slaapgebrek en nu die feesten eindelijk achter de rug zijn - binnen zo een goeie twee dagen - start het gewone leven opnieuw.
haha
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Gelukkig nieuwjaar allemaal
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Gelukkig nieuwjaar.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik hoop dat iedereen een fijne jaarwisseling heeft gehad, de beste wensen voor 2013!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Mijn jaarwisseling is héél rustig verlopen, ik lang rond half een in bed. We zijn gewoon beide moe van de verhuizing, en aangezien ik volgende week weer moet werken (en ik deze week nog een lessenserie over loverboys moet schrijven) en de verbouwing weer verder gaat wil ik vooral ook uitrusten....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Hopelijk heeft iedereen een goede jaarwisseling gehad?

Oudjaarsdag heb ik verhuisd, dus 's avonds was ik behoorlijk gaar. Niks gedaan, lekker in ons nieuwe huisje gezeten. Nieuwjaarsdag naar de bouwmarkt geweest en daar flink ingeslagen :)
Vandaag begonnen met de keuken. Maar Oh My God! Ik snap niet hoe mensen hun spullen zo smerig kunnen laten worden! De tegels bleken wit te zijn en niet geel! Met een plamuurmes kon het vet van de tegels geschraapt worden :9
Morgen weer verder!

Voor wie nog vakantie heeft; geniet er van!
Voor wie op vakantie is; geniet er van!
Voor wie al weer aan 't werk is; geniet er van!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Van mijn kant ook de beste wensen! Dit jaar waren de feestdagen bijzonder saai, met Kerst waren mn ouders allebei ziek en tussen Kerst en O&N had ik hetzelfde. Gelukkig nu weer helemaal beter want zaterdag ga ik naar Cuba met Djoser!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Zo, ook weer terug vanuit de andere dimensie die Disney heet, iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Iedereen ook de beste wensen voor 2013. Ik heb een zeer gezellige jaarwisseling gehad met veel muziek, dansen en straatfeestjes. Had een lokaal feestje bij een colombiaanse familie en 'Buren' tot 7 hr in de ochtend. En de volgende ochtend weer hard aan het werk om sancocho te maken.
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Gelukkig, gezond en reislustig nieuwjaar!!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Zijn er hier mensen die dit weekend naar de vakantiebeurs in amsterdam gaan of naar de vakantiebeurs volgende week in utrecht?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ga volgende week denk ik. (Niet op dinsdag, gaat niet lukken met m'n werk.) Ik ga niet naar A'dam.

Voor m'n vriend wordt het deze zomer z'n eerste echte keer backpacken. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Beste wensen allemaal!!
Ik ga niet naar vakantiebeursen... Dit weekend naar Groningen voor schaatsen en andere dag naar musical in m'n woonplaats. En daarna ga ik alwer naar het schaatsen en dan naar canada/amerika... drukdruk maar wel leuk! :)
Plaats reactie