Visum aanvragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Spijkertje

Toeristenvisum 6 maanden

Bericht door Spijkertje »

Vraagje,

Ik ben bezig met het aanvragen van een toeristenvisum van 6 maandan.
Ik ben uiteindelijk terecht gekomen op de site van Australian government alleen kom ik dan bij 3 opties uit voor een visum waarvan ik het verschil niet zo goed begrijp.

optie
1: Visitier 600
2: Electronic Travel Authority (subclass 601)
3: eVisitor (subclass 651)

http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/600.aspx

Hoop dat iemand van jullie het verschil begrijpt en het mij kan uitleggen :D

Groetjes
Joyce
Kims
Reisexpert

Re: Toeristenvisum 6 maanden

Bericht door Kims »

Hi,

Voor specifieke uitleg, zie: http://www.immi.gov.au/Services/Pages/v ... tions.aspx

Electronic Travel Authority (subclass 601) is voor specifieke landen, niet NL

Je beste en goedkoopste optie is de eVisitor online aanvragen.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Spijkertje

Bericht door Spijkertje »

Heey,

Bedankt voor je reactie!

Nou staat er alleen bij Features:

This visa lets you visit Australia:

to visit or for business visitor purposes
for up to three months at a time within a 12-month period

Ik kan dit visum dus niet gebruiken voor de periode van 6 maanden dat ik er ben toch?

Groetjes
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Ah, dat had ik niet gezien.
Als je niet kunt aangeven of je 3, 6, 9 of 12 maanden wil gaan, dan blijft alleen de subclass 600 over.

Laat je weten als t is gelukt?
JSGBosch

Hoe kan ik online aan een toeristenvisum komen voor Australie die een maand geldig is?

Bericht door JSGBosch »

Hoe kan ik online aan een toeristenvisum komen voor Australie die een maand geldig is?
Kims
Reisexpert

Re: Hoe kan ik online aan een toeristenvisum komen voor Australie die een maand geldig is?

Bericht door Kims »

Hi,

Kijk op de officiele Department of Immigration website: http://www.immi.gov.au
Succes ermee
Melanie1992

Visum aanvragen met criminal conviction

Bericht door Melanie1992 »

Hoi allemaal,

Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een visum waarbij je 'Ja' hebt aangekruist op de vraag of je een 'criminal conviction' hebt. Heb je je visum alsnog gekregen? Hoe lang gaat zoiets duren? Wat willen ze allemaal van je weten?

Ik wil rond maart naar australie gaan (eerst naar nieuw-zeeland), maar moet in november nog naar het OM voor een TOM-zitting omdat ik wordt verdacht van een valse aangifte (gaat helemaal nergens over maargoed). Nu is er dus de kans dat ik een taakstraf of geldboete krijg en daarmee dus een strafblad heb. Maar de kans is er ook dat ze het bij de zitting laten en ik geen straf krijg opgelegd.

Ik zit een beetje in twijfel wat ik moet doen. Ik heb nog geen exacte datum voor de zitting, het zou ook pas eind november kunnen zijn. Maar om dan nog mijn visum aan te moeten vragen wordt het wel allemaal een beetje krap als ik eind januari richting nieuw zeeland vertrek!

Nu een visum aanvragen en bij die vraag nee aankruisen vind ik ook een grote gok.. Of kan ik beter nu het visum aanvragen en de vraag met ja beantwoorden en afwachten welke papieren ze willen hebben? Ik heb nu natuurlijk nog niks op papier van de uitspraak van de officier van justitie, maar ik heb wel op papier waar ik van word verdacht en welke straf ik kan krijgen. Ik krijg iig geen celstraf oid.

Wie kan mij helpen?!
Erik
Site Admin

Re: Visum aanvragen met criminal conviction

Bericht door Erik »

Een lastige... op moment van invullen heb je namelijk nog geen strafblad en zou je het ook naar waarheid hebben ingevuld lijkt me? Ik denk echter wel dat wanneer je een visum hebt aangevraagd en ze er achter komen het een probleem gaat geven, ondanks dat je het naar mijn idee toch eerlijk hebt ingevuld. (Het gaat immers om het moment van aanvragen lijkt mij).

Je kunt ook niet voorspellen dat je strafblad krijgt in de tijd dat je je visum aanvraagt en je het land binnenkomt (ja je hebt in sommige gevallen verhoogd risico, maar weten doe je het niet :P).

Is het mogelijk om je aanvraag uit te stellen nadat je de rechtszaak hebt gehad? Volgens mij duurt de aanvraag geen maanden, maar eerder maximaal weken. Dan weet je in ieder geval wat je in moet vullen? Ik weet niet precies wat ze van je willen weten, dus daar kan ik geen antwoord op geven.Je kunt tot die tijd in ieder geval zo veel mogelijk gegevens verzamelen en klaar hebben liggen zodat je er daarna direct mee aan de slag kunt. Mocht je nog geen tickets hebben zou je ook kunnen kijken iets later te vertrekken.
Melanie1992

Bericht door Melanie1992 »

Bedankt voor je reactie Erik.
Het is inderdaad heel lastig allemaal.. zit er ook dagelijks van in de stress haha.
Op de officiele site staat: 'You have no criminal convictions for witch you have been sentenced for a total combined period of 12 months or more, whether or not the sentences were served'.

Wat ik hieruit begrijp is dat het gaat om een celstraf of proeftijd? Dat ga ik sowieso niet krijgen. Maarja, tijdens het visum aanvragen stellen ze de vraag: 'Do you have any criminal convictions?'

Ik vind het heel lastig. Ik kan wel de ambassade een mailtje sturen maar vind het lastig om dit verhaal in het engels uit te leggen. Een andere optie is misschien toch wachten tot ik de zitting heb gehad en dan het visum pas aanvragen (als de zitting eind november zou zijn heb ik nog 2 maanden om het visum te regelen, dat zou toch moeten lukken??). Ik ga er eigenlijk wel een beetje vanuit dat ik wel gewoon een visum krijg, ik bedoel het is geen zware overtreding die ik heb gepleegd.
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

'You have no criminal convictions for witch you have been sentenced for a total combined period of 12 months or more, whether or not the sentences were served'.

Als ik dit zo lees, klinkt het als een tijd wat bij elkaar 12 maanden of langer is.
Ga voor jezelf even na of het langer is dan 12 maanden, even via google zoeken wat er voor staat?.

Maar mocht je willen wachten op de uitspraak dan zijn die 2 maanden erna voldoende tijd, bij mij duurde het 3 dagen. Maar ik heb die vraag van jou kunnen beantwoorden met nee. Dan kan het mss wat langer duren voor jou?

Succes iig en hopen dat jij je reis ook kan gaan maken :).

Gr
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Je hebt geen criminal conviction dus kunt nmm gewoon nu aanvragen en 'nee' antwoorden. Dat is dan volledig naar waarheid.

Als dat later verandert en je wel wordt veroordeelt kun je altijd naar de datum van veroordelen wijzen, na aanvraag, en naar de '12 maanden of langer straf' die je zeker niet krijgt.

Volgens mij is er dus niets aan het handje. Ik zou zelfs voor de zekerheid aanvragen voordat de rechtszaak er is, zodat je alles gewoon naar waarheid kunt invullen en beantwoorden.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb er later ook nog even over nagedacht. Is het ook niet zo dat je als je in het vliegtuig zit ook niet nogmaals die vraag gesteld wordt?

Daarmee zou je het in ieder geval alsnog kunnen aangeven.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

ik zou nu gewoon nog niets aanvragen. Afwachten hoe het gaat en dan weet je wat je moet invullen. Wij vroegen het online aan en kregen de dag nadien al bevestiging via email.
s041507

Visum aanvraag voor 31e, vertrekken daarna?

Bericht door s041507 »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan een jaar te gaan reizen/werken in Australië met een Working Holiday visum, alleen is me niet helemaal duidelijk wanneer deze dan geldig is.

Ik wordt eind juni 31, dus ik zou deze nog aan kunnen vragen volgens mij. Maar moet ik dan ook voor die tijd in Australië zijn? Of mag ik nog een jaar ná toekenning binnenkomen? en daarna dus een jaar er zijn?
Of mag ik tot een jaar na toekenning in Australië zijn?

Dus stel ik vraag het visum nu aan en ik krijg de toekenning volgende maand. Mag ik dan tot mei 2017 aankomen, en vervolgens verblijven tot mei 2018? Of verblijven tot mei 2017..?

Geldt daarnaast de datum van aanvraag voor het visum (dat je nog geen 31 bent) of de datum van toekenning? Aangezien ik toekenningsperiodes lees tot 8 weken..

Alvast bedankt!
s041507

Re: Visum aanvraag voor 31 juni, vertrekken daarna?

Bericht door s041507 »

Foutje in titel, moet zijn: Visum aanvraag voor 31ste, vertrekken daarna?

Waar kan ik dit aanpassen?
Plaats reactie