Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Reismeis
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Reismeis »

Menasil, is er iemand die je kan brengen? Mijn vader, zusje of schoonouders brengen en halen ons meestal naar en van Schiphol, en wij brengen hen. We vinden het allemaal stiekem ook wel even een leuk uitje haha.

Alle opties staan weer open wat betreft het maken van reisjes volgend jaar! We zitten een beetje in dubio, of we in de voorjaarsvakantie gaan vliegen (is voor een week, dus niet heel ver weg) en dan in de zomer weer met de vouwwagen op pad richting zuid/oost Europa, of in de voorjaars-/meivakantie iets dichterbij huis en dan in de zomervakantie bv. drie weken ver weg. Heeft iemand nog wat leuke ideetjes wat bestemmingen betreft? Budget is in principe niet echt belangrijk, rijke cultuur/natuur wel en we zijn helaas wel aan de schoolvakanties gebonden ivm mijn werk.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Nee, helaas. Ik ben de enige met rijbewijs, voor de rest viert iedereen kerst., maar ik heb een rit geregeld voor normale prijs :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Fijn dat je een rit voor een leuk prijsje hebt kunnen regelen! Dat heb je mooi op tijd geregeld, is dat ook maar weer klaar.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik wacht op een offerte van de aannemer. Dan kan ik ook weer plannen.... Ik hoop deze zomer naar Peru te kunnen, maar ik durf niks vast te leggen.

Ik ben nog nooit door iemand naar het vliegtuig gebracht. Lijkt me best lekker :) Helaas woont m'n familie te ver. Ik heb een keer een taxi moeten nemen omdat treinen vanwege sneeuw niet reden, dat kostte me gelijk 100 euro. Het promo-tarief Utrecht-Schiphol voor 45 euro geldt niet als er sneeuw ligt.

Dit weekend helaas veel nakijkwerk, de dozen moeten wachten.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik weet ook nog niet of ik van de zomer wel ga en waar ik heen ga. Wel idee voor weekendje naar UK maar eerst ook maar eens verhuizen.

Ik ben een keer naar het vliegveld gebracht en moet zeggen dat dat inderdaad fijn is. Ik ken trouwens een goedkopere taxi centrale. Die had ik van de zomer ook genomen vanuit Utrecht. Verder heb ik nu gereserveerd dus ik kan voor dat tarief mee, ook al ligt er ineens sneeuw...Als ze het anders willen, het staat niet in hun kleine lettertjes ;)

Haha Jenny, ik heb gisteren 2 dozen meegenomen vanuit mijn oma. Kan ik alvast beginnen met het eea te organiseren. Wil namelijk ook nog kijken wat wel en niet mee moet en wat dus weg kan. Dan kan ik beter alles meteen in de doos stoppen. Geen idee of ik er deze week aan toe kom...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb me opgesloten in het huis van m'n vriend (hij is sporten). Nakijken schiet redelijk op op deze manier.

Qua ingepakte dozen zit ik nu op 32 of 33. De offerte van de aannemer is binnen, vrijdag maar eens goed gaan onderhandelen. Heeft die jare lange ervaring in Azië toch nog zin :) Enneh: vakanties helemaal opgeven ga ik niet doen, ik ben al teveel weekenden aan het werk.

L. kom je binnenkort eens langs als je bij je moeder bent? Rudi is er de 24ste.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik ben er dan waarschijnlijk ook :) zal even met m'n moeder overleggen. Ze wilde namelijk met ons allemaal naar de bios die dag. Maar ik heb vast ook nog tijd om jouw kant op te komen :) Ik laat het je weten!! :)

Ik geef vakanties ook niet op maar ik heb er ook alweer 3 gepland staan voor 2013 :P daarna maar even zien hoe en wat :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

menasil schreef:Ik ben er dan waarschijnlijk ook :) zal even met m'n moeder overleggen. Ze wilde namelijk met ons allemaal naar de bios die dag. Maar ik heb vast ook nog tijd om jouw kant op te komen :) Ik laat het je weten!! :)
Gezellig!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Haha, ik kreeg gisteren een speciale aanbieding van een prima hotel in Krakow. Omdat ik daar was geweest, hadden ze voor mij een aanbieding op maat. Toevallig ga ik naar Krakow en baalde ik van de (hele dure) prijs die ze nu vragen. Om die reden dat hotel niet geboekt. Dus ik had ze teruggemaild dat ik plannen heb terug te komen maar pas nadat de aanbieding verlopen is...Wie niet waagt...wie niet wint... Nu hebben ze speciaal voor mij de aanbieding langer geldig gemaakt. Nu nog even met reismaatje overleggen maar het scheelt echt behoorlijk qua prijs met het hotel waar we nu zitten en ik weet gewoon dat dit goed is :) We krijgen zelfs cherry wodka als welkomsdrankje :9
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Terug van citytrip naar Lissabon. Eerste keer dat ik Portugal was geweest, mooie stad (Belem is prachtig) en nog gewoon buiten kunnen eten in het zonnetje! Prima hotel en ook voor het eerst gevlogen met transavia, zeer vriendelijk personeel! Nu de komende twee maand achter de studieboeken en dan naar Krakow. :p
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Nog een vraagje tussendoor, wat is een mooie prijs om naar Sint Petersburg te vliegen? Ik wil eind juni met mijn vader er naar toe, onlangs een ticket van Lufthansa gezien voor 156 euro (momenteel staat het terug op 184 euro) voor een rechtstreekse vlucht vanuit Dusseldorf. Als hij terug voor die prijs staat, boeken? Ik denk dat het niet echt goedkoper gaan, al heb ik wel eens een ticket voor 124 euro zien staan voor februari.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jeetje Menasil, wat een gelukje!! Jouw reismaatje is het er vast wel mee eens :)

Ehouse, Lissabon schijnt prachtig te zijn, staat ook op ons (lange...) lijstje. Lekker zeg, dat je nog gewoon buiten kon eten!! Beter dan de sneeuw die hier vannacht weer is gevallen :S
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wie is er wel eens naar het China Light festival in Rotterdam geweest? Het lijkt mij zo mooi, maar het is zo'n *****eind rijden, dus als het niets voorstelt hoeven we er ook niet heen :P
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

ehouse schreef:Nog een vraagje tussendoor, wat is een mooie prijs om naar Sint Petersburg te vliegen? Ik wil eind juni met mijn vader er naar toe, onlangs een ticket van Lufthansa gezien voor 156 euro (momenteel staat het terug op 184 euro) voor een rechtstreekse vlucht vanuit Dusseldorf. Als hij terug voor die prijs staat, boeken? Ik denk dat het niet echt goedkoper gaan, al heb ik wel eens een ticket voor 124 euro zien staan voor februari.
Van Amsterdam vloog ik in november dit jaar voor ongeveer 215 euro naar St. Petersburg en terug van Moskou. Ik geloof dat retour 200 euro kostte (inclusief boekingskosten). Hou wel rekening met de extra kosten van het visum (35 euro voor visum, 20 euro voor uitnodiging, en eventuele kosten voor als je een visumbureau inschakelt).
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Reismeis schreef:Wie is er wel eens naar het China Light festival in Rotterdam geweest? Het lijkt mij zo mooi, maar het is zo'n *****eind rijden, dus als het niets voorstelt hoeven we er ook niet heen :P
Dat is dit jaar toch voor het eerst? Ik wil er zeker heen, maar heb nog geen datum gepland.

Vandaag ziek en toch maar gaan werken. Ouderavond zonder stem is geen aanrader.... Lesgeven trouwens ook niet. Morgen maar rustig aan doen.
Plaats reactie