Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Michelle89
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Michelle89 »

Succes ermee Zaratoestra! Ik heb net ook al mn sollicitaties en CV weer bijgewerkt. Ben op dit moment wel aan het werk bij mn oude bijbaantje, maar ook niet echt meer van harte. Na 8 jaar hetzelfde ben ik er wel klaar mee. :X
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Succes met solliciteren allebei...!
Jenny, heb je er al een deel op zitten?
Yvonnetje, hoe gaat het nu??

Bah, weer onrust in Egypte...
Nu aan het dubben of ik hier ga blijven of niet.
M'n vriendin zou op 7 december aankomen en mijn vlucht naar KL staat nu op 30 januari, maar er staan alweer een paar demonstraties gepland voor de komende week en de kans is groot dat die uit de hand gaan lopen.
Er zijn ondertussen alweer heel wat doden gevallen, met name in Caïro.
Merk er in Dahab nog niet echt veel van, buiten dat het erg stil is en dat alle Egyptenaren de hele dag naar het nieuws zitten te kijken (of naar het voetballen haha).
Men spreekt hier al over een tweede revolutie en ik heb nou niet direct zin om die van zo dichtbij mee te maken........
Zó graag wil ik hier nu ook weer niet zijn.
Misschien even het vrijdagmiddag gebed afwachten volgende week, maar echt ontspannen voel ik me er niet onder...

Siem maakt ook eens een keuze... haha 8)7
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

@Siem: ouderavonden zijn volgende maand pas, precies tijdens de verhuizing....

Vandaag weer dozen ingepakt en kasten uitgemest. Morgen dus met de aannemer naar het huis.

Beetje brakke week gehad, eerst ziekjes, toch gaan werken, erg moe. Gisteren open dag in Utrecht gehad, dus mijn weekend begon een dag later. Wel grappig om mensen enthousiast te maken voor je vak.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Zo ben der ook weer :) Afgelopen week ontzettend vermoeiende week gehad doordat ik 's nachts niet kon slapen door opkomende verkoudheid die vrijdag zijn hoogtepunt bereikte denk ik...hopelijk gaat het nu alleen nog maar beter :P

Ben vorige week naar Najib Amhali geweest, reismeis, was jij daar niet ook heen geweest laatst? :) Was iig erg gaaf! Verder ben ik - ja net als Jenny - ook druk bezig met een eigen woning :D Ik loop alleen paar weken achter op haar :P Heb afgelopen week voorlopig koopcontract getekend en keuring gehad :) Spannend allemaal, was voor mij beetje onverwacht.....zou het huisje kunnen huren voor een tijdje maar toen zag ik het huisje en dat was echt leuk en toen bleek de koopprijs nog binnen mijn budget te vallen. Moet nog wel wennen aan het idee!

Yvonnetje, wat naar! Hopelijk gaat het beter!
Ingritaa! Succes met alles!
Jenny, jeetje ook niet handig getimed die gesprekken.....hopelijk lukt het allemaal!
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Bedankt iedereen voor de beterschapswensen! Ze hebben geholpen, want gelukkig ben ik weer helemaal opgeknapt. Voel me weer goed. Voorlopig maar even niet buiten de deur eten ;)

@Menasil; gefeliciteerd! Stond het te koop en konden ze het niet kwijt dat je het zou gaan huren? Gaaf hoor! Moet er veel gebeuren?
@Travelator; het is inderdaad niet echt rustig in Egypte. Geen ideale timing wat dat betreft. Ik hoop voor je dat het in Cairo blijft en niet jouw kant op komt. Lastig om te beslissen wat je moet doen. Wees in elk geval voorzichtig.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jenny, wij zitten ook volop in de gesprekken.. Morgenavond de laatste lichting. Succes! En ook met verhuizen!

Menasil, jaaaa ik had al wat gelezen op FB, maar gefeli met je huisje! Al enig idee wanneer je de sleutel krijgt? Wij zijn laatst ook naar Najib geweest, ik heb me bescheuuuuuurd, het was echt fantastisch!!

Yvonne, fijn dat je je weer goed voelt!

Trav, pfff.. Het zit niet echt mee.. Eerst lekkage, en nu dit.. Sterkte met het maken van de juiste beslissing, maar hou in je achterhoofd dat veiligheid voor alles gaat!

Sollicitanten: Succes!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Yvonnetje: Yep, stond al meer dan 3 jaar te koop... :) Er hoeft niet veelte gebeuren behalve dan verven/behangen naar mijn smaak en de gehele wc wil ik anders... wat erin zit is van de jaren 30 en deels verweerd. Het is nog wel in goede staat maar omdat er laminaat ligt, wil ik sowieso tegeltjes dus dankan ik beter alles in een keer doen.

@reismeis: 1 februari als het goed is :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Menasil, wss heb ik tegen die tijd wel wat dozen voor je.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Laminaat op het toilet..? Heel praktisch. Maar niet heus.

Vandaag is het mijn vriend en mijn 'verkeringsdag' maar hij zit 500km verderop... :'( Gelukkig ga ik overmorgen naar hem toe, kunnen we het dan vieren.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Wel toevallig dat dat op dezelfde dag is! Dat is weleens anders ;) :)

Ik zit te denken om Laos te gaan verlaten over een tijdje (m'n broer komt nog wel langs dus maak ik nog een mooie ronde in januari).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Komt niet vaak voor he, Laosfan?

Maar wat lees ik? Ga je Laos verlaten? Waarom? Wil het allemaal toch niet zo lukken met je plannen of een andere reden?

Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ja ben ook benieuwd Laosfan?
Succes iedereen met huizen kopen, verbouwen en verhuizen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Nee, het wil allemaal niet zo vlotten. Vientiane is de beste optie met het oog op werk/ inkomsten, maar de stad gaat me steeds wat meer tegen staan. Eigenlijk hebben bijna alle andere Laotiaanse plaatsen bij mij een streepje voor op Vientiane. Ik ben het niks doen en werkloos zijn nu wel beu... Ik wil wat doen. Maar terugkeren naar Nederland ga ik niet doen denk ik. Want daar is de situatie ook niet heel rooskleurig als ik nu terug ga...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Niet zo snel opgeven, hoor LF!
Je bent pas een of twee maandjes weg?
Die dingen hebben tijd nodig...
En wat je zegt over de werkgelegenheid in Vientiane; ik zou naar een plek gaan die je wel leuk vindt.
Waarom? Ach, het klinkt heel zweverig, maar misschien geloof ik wel een beetje in karma of de wet van het universum of iets wat daar op lijkt.
Als je goed in je vel zit, vlotten de dingen vaak ook meteen een stuk beter, omdat je dan uitstraalt dat je je goed voelt...
Probeer in de eerste plaats te zorgen dat je happy bent, meestal volgt de rest dan vanzelf...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb even wat reacties verplaatst naar het al bestaande paperflies topic:
Plaats reactie