Café Verweggistan
Re: Café Verweggistan
Leuk vooruitzicht, ehouse! Alvast een goede reis toegewenst!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Ben benieuwd hoe je het hebt gehad, ehouse!
Ik had vandaag een heerlijk dagje niets doen... is goed gelukt.... pas rond 14:00 maar eens boodschappen gaan doen. Door het slechte weer en harde wind, ben ik maar niet naar de Jumbo gaan fietsen. Helaas had onze AH ineens de helft van de producten niet meer
Ga morgen dus alsnog naar de Jumbo want heb ook nog wat kortingsbonnen die ik daar kan verzilveren
Verder ook weer naar de Poolse supermarkt geweest. Die is 2x zo groot geworden
Uiteindelijk alleen wat bier en mijn favoriete "fruitwater" gehaald
Wel in nieuwe smaak, perensmaak. Ik moet nog eens op jacht naar Pools vlees (kielbasa) maar daar stond echt zo'n lange rij 
Ik had vandaag een heerlijk dagje niets doen... is goed gelukt.... pas rond 14:00 maar eens boodschappen gaan doen. Door het slechte weer en harde wind, ben ik maar niet naar de Jumbo gaan fietsen. Helaas had onze AH ineens de helft van de producten niet meer

-
- Reisexpert
Pffffffffff! Ik en keuzes maken.... HELP!
Zit nog altijd in Egypte (Dahab) en zou eigenlijk op 13 november terugvliegen naar Kuala Lumpur.
Nu heeft een vriendin aangegeven dat ze me hier wil komen opzoeken, maar ze kan pas in december komen.
Als ik m'n vlucht omboek, kost me dat 100 euro en moet ik voor 13 januari vliegen.
Niet echt een optie voor mij, want als ik hier toch blijf, wil ik meteen langer blijven en dan hier m'n divemaster-cursus gaan doen, wat ik eigenlijk al heel lang (hier in Dahab) wil doen. Anders vind ik het zonde van die 100 euro. De divemaster-cursus is echter ook behoorlijk duur.
Als ik m'n vlucht volledig annuleer, krijg ik overigens niets terug.
De opties zijn nu: Of naar Kuala Lumpur vliegen op 13 november en m'n reis door Azië voortzetten zonder die vriendin te zien (hebben elkaar al bijna een jaar niet gezien) en zonder divemaster-cursus (maar dat is niet zo belangrijk), of m'n vlucht annuleren en dat (veel) geld kwijt zijn en dan hier blijven, waar het leven duurder, kouder (het wordt hier ook winter) en minder "veilig" (high security alert) is, maar waar ik wel m'n vriendin kan treffen (en mogelijk nog andere vrienden, want het is niet zo ver) en de duikcursus kan doen bij een fijne duikschool.
Omg hoe moet ik hier in 's hemelsnaam ooit uitkomen....
En wat een luxeprobleem toch weer............
Zit nog altijd in Egypte (Dahab) en zou eigenlijk op 13 november terugvliegen naar Kuala Lumpur.
Nu heeft een vriendin aangegeven dat ze me hier wil komen opzoeken, maar ze kan pas in december komen.
Als ik m'n vlucht omboek, kost me dat 100 euro en moet ik voor 13 januari vliegen.
Niet echt een optie voor mij, want als ik hier toch blijf, wil ik meteen langer blijven en dan hier m'n divemaster-cursus gaan doen, wat ik eigenlijk al heel lang (hier in Dahab) wil doen. Anders vind ik het zonde van die 100 euro. De divemaster-cursus is echter ook behoorlijk duur.
Als ik m'n vlucht volledig annuleer, krijg ik overigens niets terug.
De opties zijn nu: Of naar Kuala Lumpur vliegen op 13 november en m'n reis door Azië voortzetten zonder die vriendin te zien (hebben elkaar al bijna een jaar niet gezien) en zonder divemaster-cursus (maar dat is niet zo belangrijk), of m'n vlucht annuleren en dat (veel) geld kwijt zijn en dan hier blijven, waar het leven duurder, kouder (het wordt hier ook winter) en minder "veilig" (high security alert) is, maar waar ik wel m'n vriendin kan treffen (en mogelijk nog andere vrienden, want het is niet zo ver) en de duikcursus kan doen bij een fijne duikschool.
Omg hoe moet ik hier in 's hemelsnaam ooit uitkomen....

En wat een luxeprobleem toch weer............

You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Sinds deze voormiddag terug. Niet verwacht dat La Ciotat en de omgeving zo mooi was, die calanques maken de zee en de omgeving af. Het was er ook nog mooi weer, overdag kon ik nog in t-shirt lenen. Ik ga meer op bezoek moeten gaan! :p
Ik ben al een tijdje niet meer in dit cafe geweest.... Gisteren ben ik op en neer gereden naar de Laotiaans/ Thaise grens en ik mag weer een maand langer in Laos zijn... 

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Toppie!LaosFan schreef:Ik ben al een tijdje niet meer in dit cafe geweest.... Gisteren ben ik op en neer gereden naar de Laotiaans/ Thaise grens en ik mag weer een maand langer in Laos zijn...
Siem, Dahab is kouder in de winter, maar nu ook weer niet zó koud. Goed pak, en dan is het te doen. Het water blijft meestal rond de 21 graden steken. Ik moet je nog steeds mailen, maar mijn hoofd loopt een beetje over.

Vanavond mijn voorlopige koopcontract tekenen! Over 5 weken de sleutel.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ha, leuk om wat te horen.LaosFan schreef:Ik ben al een tijdje niet meer in dit cafe geweest.... Gisteren ben ik op en neer gereden naar de Laotiaans/ Thaise grens en ik mag weer een maand langer in Laos zijn...

En hoe gaat het daarzo? Je bent nu een maandje weg; je wilde toch iets opzetten daar?
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Alles gaat traag maar goed. Later meer. Het internetcafe sluit nu.ricardobuma schreef:Ha, leuk om wat te horen.LaosFan schreef:Ik ben al een tijdje niet meer in dit cafe geweest.... Gisteren ben ik op en neer gereden naar de Laotiaans/ Thaise grens en ik mag weer een maand langer in Laos zijn...![]()
En hoe gaat het daarzo? Je bent nu een maandje weg; je wilde toch iets opzetten daar?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Fijn om te horen laosfan 

http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Mooie internetcafe post Laosfan! Goed om wat te horen in ieder geval!
Ik ben afgelopen weekend in Boedapest geweest. Was ontzettend leuk! Echt een toffe stad! Heb nog een vriendin ontmoet die ik nog uit 2009 ken toen ik op Erasmus was in Valencia.
Ze heeft ons wat dingen laten zien en op de kaart wat dingen aangewezen waar we naartoe moesten. Heb me prima vermaakt ondanks dat het echt heeel koud was! Zou er graag nog eens naartoe willen als het zonnetje wat meer schijnt.
Nu even geen reisplannen meer maar mijn thesis afmaken en dan hopelijk op een mooie locatie mijn stage doen. Heb nu contact met Guatemala en dat klonk mij niet verkeerd in de oren
.
Travelator, ben je er al uit? Altijd lastige als je voor zulke beslissingen staat. Ik kan dan ook echt dagen twijfelen maar heb achteraf nooit spijt gehad van mijn keuze. Gewoon doen waar je gevoel het meest naar neigt!
Ik ben afgelopen weekend in Boedapest geweest. Was ontzettend leuk! Echt een toffe stad! Heb nog een vriendin ontmoet die ik nog uit 2009 ken toen ik op Erasmus was in Valencia.
Ze heeft ons wat dingen laten zien en op de kaart wat dingen aangewezen waar we naartoe moesten. Heb me prima vermaakt ondanks dat het echt heeel koud was! Zou er graag nog eens naartoe willen als het zonnetje wat meer schijnt.

Nu even geen reisplannen meer maar mijn thesis afmaken en dan hopelijk op een mooie locatie mijn stage doen. Heb nu contact met Guatemala en dat klonk mij niet verkeerd in de oren

Travelator, ben je er al uit? Altijd lastige als je voor zulke beslissingen staat. Ik kan dan ook echt dagen twijfelen maar heb achteraf nooit spijt gehad van mijn keuze. Gewoon doen waar je gevoel het meest naar neigt!
ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ook ik ben al een tijdje wat minder actief hier. Hoewel het werken hier nog steeds erg rustig is, zijn zowel mijn vriend als ik druk op zoek naar nieuw werk.
Mijn vriend heeft inmiddels een baan en gaat maandag beginnen. Het is in Beijing, donderdag vertrekt hij al! Het is allemaal nogal hectisch gegaan en snel-snel, dus vrij veel chaos hier.
Ik blijf nog in Shenyang en ga in januari pas die kant op. Het wordt dus even twee maanden zwaar zo zonder elkaar.
Mijn vriend heeft inmiddels een baan en gaat maandag beginnen. Het is in Beijing, donderdag vertrekt hij al! Het is allemaal nogal hectisch gegaan en snel-snel, dus vrij veel chaos hier.
Ik blijf nog in Shenyang en ga in januari pas die kant op. Het wordt dus even twee maanden zwaar zo zonder elkaar.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Ja dat is wel ff zuur 2 maanden zonder elkaar, zeker als jij zo weinig uren maakt. Of krijg je die van je vriend erbij?
Succes in ieder geval.
@ travelator ja een luxe probleem. Maar ik dacht altijd dat een stage voor divemaster 4 weken duurde? dan zou je dat toch prima moeten kunnen doen voor 13 januari als je nu direct start.
Ik ben weer thuis na een paar dagen Polen, mag zo gelijk weer aan het werk. Was wel een beetje koud en guur en al om 4 uur donker.. maar ook erg lekker om er even helemaal tussen uit te zijn. Het slechte weer en zwanger zijn was ook een goede combi om regelmatig ff op te warmen met een goede chocomelk.
Succes in ieder geval.
@ travelator ja een luxe probleem. Maar ik dacht altijd dat een stage voor divemaster 4 weken duurde? dan zou je dat toch prima moeten kunnen doen voor 13 januari als je nu direct start.
Ik ben weer thuis na een paar dagen Polen, mag zo gelijk weer aan het werk. Was wel een beetje koud en guur en al om 4 uur donker.. maar ook erg lekker om er even helemaal tussen uit te zijn. Het slechte weer en zwanger zijn was ook een goede combi om regelmatig ff op te warmen met een goede chocomelk.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
Ben ook al een tijd niet geweest. Te druk. Ben ook weer gaan paardrijden en daar gaat ook veel tijd in zitten.
Leuk om weer even over jullie allemaal te lezen.
@ jenny. Misschien dat ik tijd kan maken om te komen helpen.
Sumatra was mooi. Alleen nog antwerpen op de planning en dan eens nadenken over volgend jaar
Leuk om weer even over jullie allemaal te lezen.
@ jenny. Misschien dat ik tijd kan maken om te komen helpen.
Sumatra was mooi. Alleen nog antwerpen op de planning en dan eens nadenken over volgend jaar
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Chocolademelk in PolenTikva schreef:Ik ben weer thuis na een paar dagen Polen, mag zo gelijk weer aan het werk. Was wel een beetje koud en guur en al om 4 uur donker.. maar ook erg lekker om er even helemaal tussen uit te zijn. Het slechte weer en zwanger zijn was ook een goede combi om regelmatig ff op te warmen met een goede chocomelk.

@Jenny: Spannend hoor!!

@bolletjeom: Druk,maar wel met leuke dingen zo te zien? O.a. paardrijden dus?
@laosfan: leuk om wat van je te horen:)
@Siem: Luxeprobleem maar hoop dat je er uitkomt!

Dit weekend weer naar Thialf

-
- Reisexpert
- Contacteer:
@Bolletjeom, leuk dat je het zo druk hebt met paardrijden. Hoe vaak per week ga je?
@Jenny, spannend! Een behoorlijke stap, een koopcontract lezen. En die 5 weken zijn zo voorbij.
@Tikva, ja mag zijn uren overnemen. Dat betekent welgeteld 3 lessen die ik mag geven. Dat is ook de reden dat hij nu al gaat. Hij hoeft hier de komende 1,5 maand geen les meer te geven.
@Jenny, spannend! Een behoorlijke stap, een koopcontract lezen. En die 5 weken zijn zo voorbij.
@Tikva, ja mag zijn uren overnemen. Dat betekent welgeteld 3 lessen die ik mag geven. Dat is ook de reden dat hij nu al gaat. Hij hoeft hier de komende 1,5 maand geen les meer te geven.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com