Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Reismeis
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Reismeis »

Vandaag zijn we bij mijn vader geweest en daar kwam de 'Fabuland' ter sprake. Kent iemand dat nog? Een Lego-serie uit de jaren 80. Ik snel de zolder opduiken en mijn bak met Fabuland naar beneden gehaald *O* Voel me net zo'n klein kind :P Ik ben al een paar uurtjes bezig om alles in elkaar te zetten ( _O- ), maar het is bij lange na niet compleet. Ook heb ik nog véél losse onderdelen, van sets waar ik geen boekjes meer van heb, dus ik ben wat op internet aan het kieken of ik er nog achter kan komen bij welke sets ze horen hahaha. Na goed, ik moet nu toch echt maar op bed.. Morgen weer een lange dag!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Reismeis schreef:Vandaag zijn we bij mijn vader geweest en daar kwam de 'Fabuland' ter sprake. Kent iemand dat nog?
ik wist niet dat dat zo heette, maar ik ken het nog. zowel bij mijn vader als bij mijn moeder staan nog curverboxen met lego, met werkelijk tientallen van die beestjes.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ff op de lego-site gekeken, maar ik heb minstens de helft van alle beestjes die tot 1985/1986 zijn uitgekomen. leuke herinneringen aan!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Dat Fabuland-gebeuren ken ik ook nog wel van vroegâh, maar zelf hebben we dat volgens mij nooit gehad, gewone Lego uiteraard wel. Doet me als ik het nu zo zie eigenlijk vooral denken aan de boeken van Richard Scarry, en die heb ik in m'n jonge jaren echt verslonden.

Wel leuk, na kan ik m'n neefje de komende jaren gewoon als excuus gaan gebruiken om m'n eigen jeugd te gaan herbeleven...
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik ken Fabuland denk ik niet, is net voor mijn tijd hahahah :) Wel grappig als je zoiets tegenkomt uit je jeugd... zo vind ik Asterix nog altijd echt helemaal te gek :)

Ik ben ook weer eens hier :) Afgelopen week was ik aantal avonden weg. O.a. naar cabaret. En daarna had ik twee avonden hele erge migraine dus dat was niet echt wat... Vandaag maar even de stad in voor wat kadootjes voor mensen die jarig zijn of afgestudeerd zijn :D
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

Zo, ik ben vrijdagavond weer teruggekeerd uit Boedapest. Wat een mooie stad, zeg! En écht goed weer gehad; lekker in het zonnetje in m'n t-shirt de stad verkend.

Dinsdagavond landde ik, dus ik had eigenlijk maar 2 volle dagen. Veel gelopen, maar eigenlijk genoeg tijd gehad om alle bezienswaardigheden die ik wilde zien allemaal te bezoeken. En donderdagmiddag nog even lekker ontspant in de Széchenyi-baden..
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Zijn fijne baden he :) mooi dat je t leuk hebt gehad in boedapest!
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... vijf.dhtml

Goed nieuws alvast, iemand enig idee wanneer dit in werking zal treden. Op de website van buitenlandse zaken alvast niks te vinden.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ehouse schreef:http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... vijf.dhtml

Goed nieuws alvast, iemand enig idee wanneer dit in werking zal treden. Op de website van buitenlandse zaken alvast niks te vinden.
In NL wordt zelfs al gesproken over 10 jaar.

Ik heb deze zomer net een nieuw paspoort aangeschaft, dus voor mij komt het sowieso te laat. Of juist heel op tijd :P
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ricardo, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! Wij zijn er afgelopen zomer 1 dag geweest en we gaan zeker nog een keertje terug, en dan wat langer haha.

Menasil, jij hebt het er ook maar druk mee :)
'
Het is te hopen dat de paspoorten in de nabije toekomst 10 jaar geldig zullen zijn! Al denk ik dat de prijs dan wel omhoog gaat, omdat de gemeente dan wel inkomsten mist.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ricardo, ben blij dat je zo van Budapest genoten hebt! Het is een schitterende stad.. ik zal er zeker ook nog wel weer naar teruggaan, al heb ik natuurlijk allang alles gezien ;)

Ik zit op moment rustig bij mijn ouders.. ben behoorlijk ziek geweest de laatste twee weken, voordeel is wel dat mijn reisdeken zo goed als af is :) Ik zit nu nog te twijfelen of het nog zin heeft op en neer naar brabant te gaan want volgende week hier weer zijn heb dan afspraak anesthesist en zal dan meer horen over de enkel operatie, spannend hoor ;)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Als je niets hoeft te doen in het zuiden, zou ik lekker in het noorden blijven, Globeskater :) Scheelt benzine en is misschien rustiger... aan de andere kant...zelf vind ik het soms ook fijn ff in huis aan te klooien enzo en klusjes te doen waar ik normaal nooit aan toe kom en dan ineens tijd voor heb :)

Reismeis, ja ben wel wat drukker dan eerst maar als je dan migraine krijgt op de avonden dat je niets te doen hebt/niets hebt gepland, is je week helemaal zo kort. Kon echt 2 avonden gewoon niets en had helaas afgelopen zaterdag 's middags weer een aanval... wel lekker geshopt overigens :) Alleen een dingetje hadden ze niet bij de VenD. Nu online besteld maar heb nog geen afhaalbericht :? Het is wel al onderweg maar duurt al 3 dagen. Beetje gek maar goed. Esprit komt z'n levertijden ook niet na. Al de tweede keer in een maand tijd dat ze excuses moeten maken voor te late levering.... Positief: 123inkt had een cartridge gestuurd maar die deed het niet. Hebben ze mij gratis een nieuwe gestuurd en als troost, een klein flesje wijn :) Dat vind ik nog eens leuke en goede service!!

Vrijdag lekker vrij! 's ochtends het huishouden en 's middags naar Doetinchem. ben benieuwd, het gaat niet zo lekker in het "supporterslegioen" dus ik verwacht nogal wat ME. Het is dat ik m'n kaartjes al heb, anders had ik denk ik niet gegaan... ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ben ik gemeen? Ik heb hier een GROTE stapel boeken liggen die ik niet wil meeverhuizen, maar die ik weg wil geven aan een goed doel. Of beter: die ik weg wil geven aan iemand die een vrijwillige bijdrage aan artsen zonder grenzen doneert.

Nu wil iemand de boeken gratis hebben, maar eigenlijk is dat dus niet de bedoeling. Dan geef ik ze liever aan een kringloopwinkel die geld inzameld voor Terres Hommes. Is dat raar?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@ Jenny, ik zou die boeken dan aan de kringloopwinkel doen.. of het moet iemand zijn die heel weinig financiele middelen heeft en die de boeken goed kan gebruiken.. met de kringloopwinkel kan het zijn dat je ook nog veel mensen met een kleine beurs een plezier doet..

Ik ben weer heerlijk thuis, toch lekker om weer even in brabant te zijn en lekker in eigen huisje te rommelen! Vanavond Halloween vieren, heb wel zin in om mij weer eens te verkleden ;)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Nu hoor je wel eens mensen klagen over Google Streetview, dat het een inbreuk op privacy zou zijn. Zo lang Streetview hetzelfde laat zien als wat een ieder vanaf de straat kan zien zie ik het probleem niet zo. Maar in Japan gaan ze tegenwoordig blijkbaar toch wat verder dan alleen met een camera-auto rondrijden: http://goo.gl/maps/QR2Mc

Iemand elders al eens iets soortgelijks gezien wellicht?
Plaats reactie