Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum Thailand

Bericht door stevenl »

Jouw eigen mening en het citaat zeggen feitelijk hetzelfde: heb je een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen dan heb je GEEN visum nodig.
994994

Bericht door 994994 »

Hey Allemaal,

Ik ga ongeveer hetzelfde doen en één ding is me nog niet helemaal duidelijk:
Ik vlieg aan op Bangkok en koop een enkeltje bij Air Asia om aan te tonen dat ik binnen 30 dagen het land uit ga. Ik ga dan ook echt het land uit maar na 70 dagen na aankomst in Bangkok moet ik weer in Bangkok zijn om vanuit daar verder te reizen richting Australië. Kan ik dan gewoon weer een 30 dagen visum krijgen of moet ik er dan wel één kopen? Of is het handiger om met een ticket van Air Asia op Bangkok aan te vliegen en dan op de luchthaven te blijven (of maakt dat voor het visum niet uit)?

Jeroen
994994

Visum Thailand

Bericht door 994994 »

Hey Allemaal,

Ik heb wat vragen over de visumaanvraag voor Thailand. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. De situatie is als volgt:
Ik vlieg aan op Bangkok en koop een enkeltje bij Air Asia om aan te tonen dat ik binnen 30 dagen het land uit ga. Ik ga dan ook echt het land uit maar na 70 dagen na aankomst in Bangkok moet ik weer in Bangkok zijn om vanuit daar verder te reizen richting Australië. Kan ik dan gewoon weer een 30 dagen visum krijgen of moet ik er dan wel één kopen? Of is het handiger om met een ticket van Air Asia op Bangkok aan te vliegen en dan op de luchthaven te blijven (of maakt dat voor het visum niet uit)?

Jeroen
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Jeroen,

Dus als ik het goed begrijp kom je aan in thailand en blijf je voor max 30 dagen. Daarna ga je Thailand uit voor een tijdje en kom je later weer terug in Thailand.

Dit is geen enkel probleem. Wanneer je Thailand weer ingaat kun je bij de grens een visum 'upon arrival' krijgen, dit is gratis. Dit visum is weer 30 dagen geldig. Het gebeurt heel veel dat mensen een visum-run doen. Ze gaan dan naar de grens, steken deze over en draaien dan meteen weer om en krijgen een nieuw visum voor 30 dagen.
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ze gevraagd hebben om bewijs dat ik na 30 dagen het land weer uitga. Wij hadden een ticket naar bangkok en een ticket voor 5 maanden daarna vertrek vanaf singapore. Niks voor alle tussenliggende maanden en dus geen enkel bewijs dat ik maar 30 dagen in thailand zou blijven. Nu wil ik niemand in de problemen brengen maar om nou te zeggen dat je écht kei hard bewijs nodig hebt dat je na 30 dagen het land uitgaat...

@jeroen. Ik heb op je andere bericht gereageerd. Je kunt gewoon teruggaan naar Thailand, je krijg dan een nieuw visum voor 30 dagen, dit hoef je niet vooraf aan te vragen en is gratis net als je visum dat je upon arrival op de luchthaven kunt krijgen.
994994

Bericht door 994994 »

Janneke bedankt!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Let erop dat je als je over land binnenkomt maar 15 dagen krijgt. Dat komt niet heel duidelijk naar voren in je verhaal. Als je via vliegtuig binnen komt krijg je 30 dagen en het heet een visumvrij entree niet visa on arrival.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

@Janneke pas er altijd op als je dit soort berichten gaat plaatsen. Het is niet zozeer dat je in Thailand geweigerd word maar de vliegtuigmaatschappijen kunnen hier heel streng op zijn. Zo is pas geleden Jenny die hier ook op het forum post geweigerd. Ik heb zelf met Eva Air hele strenge controle gehad. De regels zeggen het ook heel stellig dus ik zou het gewoon goed regelen.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

@ Janneke,

Er is geen visum voor 30 dagen voor Nederlanders. En voor Nederlanders bestaat er ook geen visum on arrival.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Janneke schreef:Jeroen,

Dus als ik het goed begrijp kom je aan in thailand en blijf je voor max 30 dagen. Daarna ga je Thailand uit voor een tijdje en kom je later weer terug in Thailand.

Dit is geen enkel probleem. Wanneer je Thailand weer ingaat kun je bij de grens een visum 'upon arrival' krijgen, dit is gratis. Dit visum is weer 30 dagen geldig. Het gebeurt heel veel dat mensen een visum-run doen. Ze gaan dan naar de grens, steken deze over en draaien dan meteen weer om en krijgen een nieuw visum voor 30 dagen.
Kleine correctie. De tweede keer dat je Thailand binnenkomt krijg je een visumvrije entree. Geen visum on arrival, dat bestaat niet voor Nederlanders en Belgen, en ook geen visum.
Als je door de lucht binnenkomt krijg je 30 dagen visumvrij, kom je over land/water dan 15 dagen visumvrij.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Zoals in mijn berichtje al staat @stevenl :)
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Moira schreef:Zoals in mijn berichtje al staat @stevenl :)
En nu nog een keertje voor de duidelijkheid.
Thomas1986

Aanvraagperiode Visum Thailand

Bericht door Thomas1986 »

Beste wereldreizigers!

Maandag 25 juli vlieg ik met mijn vriendin naar Thailand, daar blijf ik tot 25 augustus. Ik ben dus in Thailand welgeteld 31 dagen. Je voelt hem dus al aankomen, we moeten wel een visum aanvragen. Nou lees ik hier en daar dat je 2 weken van te voren een visum aan moet vragen bij de Thaise ambassade in NL. Weet iemand of het ook binnen een week geregeld kan worden? In dat geval ga ik er maandag naartoe en hoop ik hem don. of vrij. op kan halen.

Zo niet, wordt het dus "visum hoppen" (iets wat ik eigenlijk wil vermijden), dan ga je dus even over de grens naar Laos. Hoeveel dagen moet je daar dan verblijven? En je krijgt dus als je wederom de grens overgaat naar Thailand dan een visum van 15 dagen? Correct?

3e optie is mijn retour ticket om laten boeken en een dag eerder naar Nederland terug te gaan.. iemand daar ervaring mee?

Ik hoop van jullie te horen.

Alvast ontzettend bedankt!

groet,

Thomas
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Aanvraagperiode Visum Thailand

Bericht door Moira »

Hallo,

Je kan ook er voor kiezen om 1 dag overstay te betalen dit is ongeveer 1000 bath. Stevenl weet er net iets meer van denk ik.
Visum meestal duurt 3 a 4 dagen maar je kunt ook eerst even met ze bellen om te vragen hoe lang het duurt..
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

ja zie een ander bericht gaat ook over visum Thailand misschien kun jij die beantwoorden gaat over 1 dag te lang in Thailand.
Plaats reactie