Rara, waar is dit??? (deel 3)
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Rara, waar is dit??? (deel 3)
ik heb ze op maleisisch Borneo eens zo'n stellage zien bouwen en dan kwam er ook een touw te hangen dat rond slingerde en dan moest je van zo hoog mogelijk springen en tijdens je val proberen het slingerende touw te grijpen. en dan met een paar man tegelijk
Doch doet de achtergrond me meer denken aan Zuid-China en noor Vietnam en Laos
Doch doet de achtergrond me meer denken aan Zuid-China en noor Vietnam en Laos
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik zeg Laos en dan nog heel specifiek vang vieng
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
laos, vang vieng klopt helemaal. dat leek me niet zo moeilijk en is dus ook geen punt mee te verdienen
ben benieuwd of je weet welk festival ze hier aan het vieren zijn.

amassakoul
Geen punt flauw hoor, zo makkelijk was het ook niet..tom schreef:laos, vang vieng klopt helemaal. dat leek me niet zo moeilijk en is dus ook geen punt mee te verdienen![]()
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
het was wel vrij makkelijk...vond ik. Ik had het ook op die regio. Maar ik ben erg benieuwd wat voor soort festival het is en of het lijkt op wat ik gezien heb in borneo
haha grappig, jouw foto lijkt er idd een beetje op!
hint: er komt geen touw aan te pas. kijk eens goed wat de mensen op de stellage aan het plaatsen zijn.
eerder op de dag liep ik in de bergen aan de overkant en voelde ik me erg onveilig
hint: er komt geen touw aan te pas. kijk eens goed wat de mensen op de stellage aan het plaatsen zijn.
eerder op de dag liep ik in de bergen aan de overkant en voelde ik me erg onveilig

amassakoul
- bolletjeom
- Reisexpert
ik kan het niet zien ....maar is het misschien een joekel van een kattapult ofzo?
nee, maar je denkt in de goede richting.
extra hint: ik was daar halverwege mei.
extra hint: ik was daar halverwege mei.
amassakoul
Slechte hint >:)
De meeste feestdagen in Laos, als Songkran en Vaisak Day, zijn gekoppeld aan de maankalander en wisselen van jaar tot jaar...
De meeste feestdagen in Laos, als Songkran en Vaisak Day, zijn gekoppeld aan de maankalander en wisselen van jaar tot jaar...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Laos en Vang Vieng had ik nog wel goed geraden maar de naam van het festival? Geen idee.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
voor dit festival is het wel een goede hintJenny schreef:Slechte hint >:)
amassakoul
Mag ik mezelf even opwerpen als jurylid? Ik doe toch niet mee.... Zonder google is deze foto echt te moeilijk. Toen ik in Laos was, viel dit festival nl samen met Songkran, en dan is het gooien van water toch echt de belangrijkste bezigheid. Maar ik zat toen in Pakse, daar heb je deze stellages niet...tom schreef:voor dit festival is het wel een goede hintJenny schreef:Slechte hint >:)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
als je dit meegemaakt hebt zal het je zeker zijn bijgebleven en zal je de foto wel herkennen. het festival wordt overigens door heel laos gevierd, ook in pakse.
maar goed, als niemand er in deze periode is geweest zal het idd niet geraden worden.
het gaat om het rocket festival ofwel boun bang fai. hierbij worden raketten de lucht in geschoten om het regenzeisoen te laten beginnen.
als je goed kijkt zie je dat de mannen op de foto een enrome bamboeraket aan het plaatsen zijn. deze dingen gaan ongelooflijk hard, hoog en ver. in de ochtend liep ik in de jungle daar aan de overkant, verdwaald, en hoewel sommige raketten over de bergen heen gingen (!) waren er andere die in mijn omgeving landen. sommige van deze raketten veroorzaakte dan ook nog een kleine explosie bij inslag! ik liep daar samen met een amerikaan, verdwaald in de jungle terwijl er om ons heen bamboebommen ontploften
waande me in een vietnamfilm 
maar goed, als niemand er in deze periode is geweest zal het idd niet geraden worden.
het gaat om het rocket festival ofwel boun bang fai. hierbij worden raketten de lucht in geschoten om het regenzeisoen te laten beginnen.
als je goed kijkt zie je dat de mannen op de foto een enrome bamboeraket aan het plaatsen zijn. deze dingen gaan ongelooflijk hard, hoog en ver. in de ochtend liep ik in de jungle daar aan de overkant, verdwaald, en hoewel sommige raketten over de bergen heen gingen (!) waren er andere die in mijn omgeving landen. sommige van deze raketten veroorzaakte dan ook nog een kleine explosie bij inslag! ik liep daar samen met een amerikaan, verdwaald in de jungle terwijl er om ons heen bamboebommen ontploften

amassakoul
- bolletjeom
- Reisexpert
"leuk" verhaal!
iets te laat.
ik had het geweten. shit weer geen puntje verdiend.
ik had het geweten. shit weer geen puntje verdiend.