Backpackers Kennisquiz

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Backpackers Kennisquiz

Bericht door bolletjeom »

Mongolië is het dunst bevolkte land ter wereld!!

en de rest?? ( lekker gokken, jongens. niet opzoeken ;) )
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Groenland klinkt goed, maar hoort bij Denemarken dus weet niet of dat wel telt.

Europa: ik gok op Monaco. NL staat ook hoog (mss 3e ofzo).
Dunbevolkt in Europa.....eh, de Oekraine misschien (weet niet zeker, grote steden hebben nogal wat invloed). Rusland kan eigenlijk niet, want ligt maar half in Europa.

Dunbevolkt wereldwijd: misschien een of andere eilandje dat officieel een land is, maar waar slechts 5 inboorlingen wonen ;) ?

Als ik serieus moet gokken....Mongolie? Eh...denk het eigenlijk niet.
bolletjeom
Reisexpert

Mongolië is dus het dunst bevolkte land ter wereld.
Dunner bevoltk zijn Groenland, de falklandeilanden en de westelijke sahara maar alle drie zijn ze geen afzonderlijke landen
Dichtst bevolkte land in europa is idd Monaco

De vraag van Nederland was bedoeld als "op de wereldranglijst"
Ik ga zo eens opzoeken hoe ze het binnen europa doen

dunst bevolkte land in Europa ligt niet zo gek ver van ons vandaan

dichtst bevolkte land terwereld heb ik nog niemand over gehoord.....
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Yes, 2 goed!

Maar helaas kwam ik daar intussen achter. Was ff nieuwsgierig naar wat nou precies de 193 officiele landen zijn. Vond die lijst op wikipedia, maar die stond gelijk gesorteerd op dun/dicht bevolkt :%
bolletjeom
Reisexpert

dat is grappig
Rick had Mongolië gezegd en ik had al gezegd dat ie het goed had....heeft ie zijn bericht gewijzigd in Groenland _O-
tja, dan mag Erikb het "punt" van Mongolië hebben

zag trouwens dat het dichtst bevolkte land ook het dichtst bevolkte land ter wereld is. Macau staat nog hoger maar die valt blijkbaar niet onder de landen. ik moet me wel aan mijn eigen criteria houden natuurlijk...haha
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Hey!! :(

Groenland heeft een status aparte! En zit ook nog eens niet in de EU. Dus in principe is Groenland het dunst bevolkte land ter wereld. :6
bolletjeom
Reisexpert

niet volgens WIKI en die hebben ALTIJD gelijk ;) ;)

oh..enneh.... het is een KENNIS quiz geen opzoekquiz :6
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Ik zat te twijfelen tussen Mongolië en Groenland, vandaar dat ik hem een aantal keer deed wijzigen. En nu dat je Mongolië zei heb ik inderdaad even gekeken. :6

Maar dan komen we meteen bij het volgende. Dan kan je Australië namelijk ook niet tellen als een onafhankelijk land omdat het bij Engeland hoort nietwaar? :6

En als je een wiki lijst wilt met landen, dan kan je hem krijgen en dan zie je ook dat Groenland onderaan staat. :6

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... sdichtheid :6
bolletjeom
Reisexpert

ja...en dan zie je dat Groenland SCHUIN gedrukt staat en dus geen land is ;)

anyway. niet vechten. het was maar voor de lol. punten zijn niet te verdelen...en laat Australië maar niet horen dat jij ze geen land vind!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:ja...en dan zie je dat Groenland SCHUIN gedrukt staat en dus geen land is ;)

anyway. niet vechten. het was maar voor de lol. punten zijn niet te verdelen...en laat Australië maar niet horen dat jij ze geen land vind!
Ja, laten we hier niet te moeilijk over gaan doen (discussies of Aruba nou een apart land is of niet enzo) ;)
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Zit je ook maar te plagen. ;)

Maar is wel interessant om over te hebben. Wanneer is iets nu een land of niet? Groenland is net als Australië onafhankelijk verklaard. Maar beide hebben ze nog steeds als staatshoofd de koningin.

Ik snap daarom ook niet waarom ze die oude tang nog steeds aanhouden in Australië, ik was in het parlement (in Canberra) en vroeg of de koningin ooit op de stoel heeft gezeten die voor haar gemaakt is. En toen zei die vrouw dat ze nog nooit een sessie mee heeft gemaakt. Waarom heb je dan in hemelsnaam een koningin die er nooit is? Laat staan dat ze bijna nooit in Australië komt.

Laat mij dan kronen tot koning, ik wil er best komen wonen en lintjes doorknippen. Ben daar heus niet de beroerdste voor. ;)
bolletjeom
Reisexpert

Alleen onafhankelijke landen, landen die deels door de international gemeenschap als onafhankelijk zijn erkend* en afhankelijke landen worden getoond
bij die wiki lijst...en die hebben groenland dus schuin gedrukt en dus als afhankelijk land en Australië niet. Misschien heeft het toch te maken met regeringsvorm of steun enzo.
Australië is toch een gemenebest land?? Ze hebben onderling voordelige afspraken qua werk en visa enzo maar ze kunnen niet bij elkaar aankloppen voor financiele hulp.

effe gemenebest opgezocht: voorheen het Brits Gemenebest, is een vrijwillige verbintenis tussen 53 onafhankelijke soevereine staten, met de Britse Koningin Elizabeth II als symbolisch hoofd.

zuid-afrika zit daar bijvoorbeeld ook bij en zelfs Mozambique terwijl ze nooit bij engeland hebben gehoord!!!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Gemenebest is vrijwillig en het land zoals Mozambique kan er zomaar tot toetreden ook al is de koningin geen staatshoofd daar. Het is namelijk meer een verdrag tussen landen. Australië is dan ook een parlementaire monarchie waarbij de koningin het staatshoofd is. Alleen bij Groenland is het zo dat een status aparte heeft en niet geheel onafhankelijk is (om een of andere reden), maar dan nog is het raar omdat ze een eigen vlag, taal en meer van die dingen hebben.

Vind het altijd de meest grote onzin als iemand staatshoofd is en niet in eens in het land zelf begeeft. Hoe kan je dat in hemelsnaam doen?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Schotland heeft ook een eigen voetbalteam, vlag enzo.....
bolletjeom
Reisexpert

Meer een leuk gok vraagje:

Hoeveel Olympische Medailles heeft Ecuador in totaal binnengehaald? (over de afgelopen jaren)
en met welke sport???
Plaats reactie