Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Reismeis
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Reismeis »

Haha, de letters dansen nog nét niet? :P Gezellig toch? :)
Dat is ideaal, zo'n lijstje, gewoon afstrepen en gaan met die banaan! Ik heb eigenlijk alles voor de vakantie al klaar liggen. Behalve de kleding en het eten voor onderweg. Oh, en ik moet nog een gasfles halen :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Dat is wel fijn dat alles al klaarligt :)
Ik ben gewoon niet echt gemotiveerd omdat ik nog wat dingetjes morgenochtend nodig heb... als ik eenmaal aangekleed en wel ben, kan ook meteen toilettas en alles erin en dan gaat het stuk sneller. Idem voor opladers enzo :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ga vanavond nadenken over inpakken. Kwam er wel net achter dat ik het pakket papierwerk dat mee moet niet kan vinden. Dus zo op mijn werk maar weer een boom verspillen (sorry, aarde)

druk weekend voor de boeg. Om 8.00 zit ik morgen bij de kapper. Pakketje halen en brengen, huis schoonmaken, boodschappen doen, broodrooster kopen, naar soest om paardrij spullen te halen, paardrijden en waarschijnlijk op kraamvisite.
Wat zijn jullie plannen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ja, dat soort dingen kun je inderdaad pas inpakken als je ze niet meer nodig hebt :) Succes in ieder geval!

Jij hebt zeker een druk weekend voor de boeg, Bolletjeom!

Wat hebben wij op de planning staan.. Heb je even? Hahaha :P
Vanmiddag met mijn zusje mijn vader naar het ziekenhuis brengen, in de tussentijd even shoppen in Dokkum en vervolgens verjaardagsboodschappen halen, aan het eind van de middag mijn vader weer ophalen, R. haalt na zijn werk de auto bij de garage op, vervolgens haalt hij mijn Australische gastbroer op (blijft bij ons eten), dan nog koken en dan hebben we vanavond feest, want mijn vader, zusje en ik vieren onze verjaardagen tegelijkertijd (ivm vakanties....).
Morgen: ochtendje schoonmaken, 's middags stagiaire beoordeling invullen en gesprek voorbereiden, dingen voorbereiden voor het volgende schooljaar en afronden voor dit schooljaar, aan het eind van de middag/avond housewarming.
Zondag: 's ochtends hopelijk niks (uitslapen???), 's middags en 's avonds zijn we bij mijn schoonouders ivm de verjaardag van mijn schoonmoeder, daar blijven we gourmetten.
En toen was het alweer maandag en ben ik van 10.00u tot zeker 22.00u van huis ^O^
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Zo bolletje, druk weekend nog zo voordat je op vakantie gaat. En Reismeis, jij ook veel te doen! Hoe lang blijft je Australische gastbroer hier eigenlijk nog?

Mijn plan is... vliegtuig nemen om 5:10 en daarna weet ik het niet. Had gehoopt vannacht beetje goed te slapen maar dat is niet echt gelukt...had ook wekker gezet om ff in te checken, was de wekker niet afgegaan. Er zit een foutmelding in. Dat was gisteren dus ook gebeurd. Nu ff telefoon opnieuw aan/uit gezet en nu doet ie het wel weer :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hij blijft tot en met 16 juli, dan gaat hij nog naar Berlijn, Praag en Amsterdam en vervolgens weer naar Perth.

Balen zeg, dat je niet zo goed geslapen hebt.. Vanavond maar vroeg je nest in dan, en duimen dat je wekker gaat vannacht!

De auto staat bij de garage voor de APK en ik was van plan om op de fiets naar mijn ouderlijk huis te gaan (klein uurtje fietsen), maar het regent hier behoorlijk.. Er zijn maar weinig dingen die ik niet leuk vind, maar fietsen in de regen.. Nee, daar hou ik echt niet van hahaha :P Dus ik moet maar even kijken hoelaat de bus gaat. Je kunt nog wel kaartjes in de bus kopen, toch? OV kaart heb ik niet (zovaak maak ik dus gebruik van het OV :@ )
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Reismeis schreef:Hij blijft tot en met 16 juli, dan gaat hij nog naar Berlijn, Praag en Amsterdam en vervolgens weer naar Perth.

Balen zeg, dat je niet zo goed geslapen hebt.. Vanavond maar vroeg je nest in dan, en duimen dat je wekker gaat vannacht!

De auto staat bij de garage voor de APK en ik was van plan om op de fiets naar mijn ouderlijk huis te gaan (klein uurtje fietsen), maar het regent hier behoorlijk.. Er zijn maar weinig dingen die ik niet leuk vind, maar fietsen in de regen.. Nee, daar hou ik echt niet van hahaha :P Dus ik moet maar even kijken hoelaat de bus gaat. Je kunt nog wel kaartjes in de bus kopen, toch? OV kaart heb ik niet (zovaak maak ik dus gebruik van het OV :@ )
Jawel maar die kaartjes zijn heel erg duur. Althans hier in Den Haag.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Heeeeeeeeeeeeeeeeel Veeeeeeeeeeeeeeeeeeel liefs van Siti Sarah allemaal!!!!!!!!!!!!
Ze was zoooooooooooooo blij met alle spulletjes en ze vindt jullie allemaal heul heul heul erg lief!!!
: ))))))))))))

Jenny is ook heul lief trouwens, maar dat wisten jullie geloof ik al O-)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

menasil schreef:
Reismeis schreef:Hij blijft tot en met 16 juli, dan gaat hij nog naar Berlijn, Praag en Amsterdam en vervolgens weer naar Perth.

Jawel maar die kaartjes zijn heel erg duur. Althans hier in Den Haag.
Het kaartje was inderdaad heel duur, 4 euro :? Maar goed, liever 4 euro betalen dan zeiknat regenen op de fiets :P

Trav, wat lief!! Groetjes van mij, ook aan Jenny, en veel plezier!!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Vandaag zitten praten met een man uit Congo. Ik heb een C.V. voor hem in elkaar gezet. Hopelijk heeft hij er wat aan. Het was waarschijnlijk de eerste keer dat ik met iemand uit dat land praatte.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Reismeis schreef:
Trav, wat lief!! Groetjes van mij, ook aan Jenny, en veel plezier!!
Siem en ik zijn weer gescheiden, maar de meeting was wel heel gezellig. Lekker eten, drinken en tempels bezoek.

Inmiddels zit Siem op een poes (= babysitten met een kat) en ben ik in de Filipijnen. Gisteren aangekomen in Manilla, en vandaag meteen maar door naar het noorden. Het guesthouse viel namelijk wat tegen.... Prijs-kwaliteit verhouding hier is niet te vergelijken met Thailand of zelfs Maleisië.

De bus is wel redelijk goedkoop. 7 uur bussen voor 9 euro, en er gratis wifi bij. Haha.

Iedereen hier druk met vakantieplannen, maar dat lees ik later allemaal wel eens. Goede vakantie allemaal!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Leuk, jouw update, Jenny! Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad! Geniet van je reis :)

Laosfan, wat goed, daar heeft hij ongetwijfeld veel profijt van!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Volgens m'n oorspronkelijke, maar al een tijdje geleden overboord gegooide plannen zou ik over twee weekjes richting Japan vertrekken, specifiek voor een aantal traditionele festivals. Nu had ik dat plan al wel achter me gelaten. En dan heeft Travel Channel ineens een aantal programma's over Japan/Tokyo flink in de roulatie zitten, waaronder ook eentje waarin die festivals uitgebreid aan bod komen. En dan begint het Japan-virus toch wel weer serieus te kriebelen...

Maar even snel gekeken of er alsnog iets last minute te plannen zou zijn, dat zal een heel lastig verhaal worden. Vluchten kosten nu zonder uitzondering iets in de vier cijfers, en in de regio met die festivals is vrijwel geen hotelkamer meer te vinden. Ziet er naar uit dat het dus toch maar eens een weekje rust gaat worden. Ook wel een keer goed...
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@ wizard, anders volgend jaar?

Ik gister naar het omniversum in Den Haag ben geweest, heb de films Under the Sea and To the Arctic gekeken.. was echt super leuk en is toch weer een ander soort IMAX dan ik wel eens geweest ben!

Daarna gegeten in Scheveningen maar was wel lekker maar niet bijzonder..

Vanavond ga ik meedoen met een trefbal toernooi ben benieuwd want heb dat echt al jaaren niet meer gespeeld!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ik denk eerder dit najaar ;)
(maar dan dus zonder die festivals...)

Op de een of andere manier lijkt het reisvirus momenteel een beetje verdwenen, er zijn nog steeds een hoop landen die ik nog wel een keer wil bezoeken, maar om er echt werk van te maken, daartoe kan ik me ook niet motiveren. Dat speelde een paar weken geleden al, toen ik nog overwoog een weekje naar Moskou & St. Petersburg te gaan, maar het echte enthousiasme ook uitbleef. De enige twee landen die me momenteel echt trekken zijn twee bekenden: Japan en de VS. En van die twee zal het dan in het najaar wel gaan worden...

Maareh, trefbal? Wellicht ter inspiratie:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qUpzAw5Kw7M[/youtube]
Plaats reactie