Wel VAT....Travelator schreef:
In Azië betaalt men geen BTW dames... ; )
Café Verweggistan
Re: Café Verweggistan
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
Euh ja, maar als ik dat netjes aan de Maleisische belastingdienst betaal, krijg ik die centjes echt niet terug van onze Nederlandse belastingdienst...Jenny schreef:Wel VAT....Travelator schreef:
Zo aardig zijn ze nu ook weer niet...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Maar wel van de maleisische belastingmeneer. Als je dan wel het land verlaat.Travelator schreef:Euh ja, maar als ik dat netjes aan de Maleisische belastingdienst betaal, krijg ik die centjes echt niet terug van onze Nederlandse belastingdienst...Jenny schreef:Wel VAT....Travelator schreef:
Zo aardig zijn ze nu ook weer niet...

-
- Reisexpert
Toch niet op een toeristenvisum?hildo schreef: Maar wel van de maleisische belastingmeneer. Als je dan wel het land verlaat.
Lijkt me sterk...
Maar goed, ik ging me daar dus juist niet druk over maken (om dit soort discussies te voorkomen)
Bovendien hoef ik hier helemaal geen laptop of internet te kopen, dus waar hebben we het over : )
Ja hoor ook op een toeristenvisum. Je moet alleen een btw teruggave formulier laten tekenen door de verkopende partij en laten stempelen bij de douanne.Travelator schreef:Toch niet op een toeristenvisum?hildo schreef: Maar wel van de maleisische belastingmeneer. Als je dan wel het land verlaat.
Lijkt me sterk...
Maar goed, ik ging me daar dus juist niet druk over maken (om dit soort discussies te voorkomen)
Bovendien hoef ik hier helemaal geen laptop of internet te kopen, dus waar hebben we het over : )
-
- Reisexpert
Ow...hildo schreef:Ja hoor ook op een toeristenvisum. Je moet alleen een btw teruggave formulier laten tekenen door de verkopende partij en laten stempelen bij de douane.Travelator schreef:Toch niet op een toeristenvisum?hildo schreef: Maar wel van de maleisische belastingmeneer. Als je dan wel het land verlaat.
Lijkt me sterk...
En als je meer dan 430 euro (geloof ik) aan producten koopt, moet je ze aangeven in NL en er daar belasting over betalen. Dat geldt alleen voor nieuwe producten (te beoordelen door de douane). Wanneer jij pas over een paar jaar terug naar Nederland gaat, en je bonnetjes netjes opstuurt, dan weet niemand dat je je laptop in Maleisie hebt gekocht.
Voor de slimmeriken onder ons die misbruik willen maken van de regel:
Onderwaterhuis.nl raad iedereen aan (met name de mensen die naar de Antillen gaan) om kassabonnen mee te nemen van hun onderwatercamera. Het komt wel eens voor dat de douane niet meteen gelooft dat je de spullen vanuit NL hebt meegenomen daarheen, en dan moet je dus dokken. Uiteraard kun je je geld wel terugkrijgen wanneer je aantoont dat je de spullen al had, maar dat is veel gedoe. Vandaar hun tip.
(Eerlijk is eerlijk: ik neem het risico. Als iemand mijn tas controleert kan het zijn dat ik moet betalen voor mijn fotospullen, maar aangezien ik netjes mijn bonnetjes bewaar krijg ik mijn geld toch wel terug.)
Voor de slimmeriken onder ons die misbruik willen maken van de regel:
Onderwaterhuis.nl raad iedereen aan (met name de mensen die naar de Antillen gaan) om kassabonnen mee te nemen van hun onderwatercamera. Het komt wel eens voor dat de douane niet meteen gelooft dat je de spullen vanuit NL hebt meegenomen daarheen, en dan moet je dus dokken. Uiteraard kun je je geld wel terugkrijgen wanneer je aantoont dat je de spullen al had, maar dat is veel gedoe. Vandaar hun tip.
(Eerlijk is eerlijk: ik neem het risico. Als iemand mijn tas controleert kan het zijn dat ik moet betalen voor mijn fotospullen, maar aangezien ik netjes mijn bonnetjes bewaar krijg ik mijn geld toch wel terug.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yep en niet alleen in Maleisie. Heel veel landen kennen een regeling voor het voorkomen van dubbele belasting. Je moet er alleen wel wat moeite voor doen.Travelator schreef:Ow...hildo schreef:Ja hoor ook op een toeristenvisum. Je moet alleen een btw teruggave formulier laten tekenen door de verkopende partij en laten stempelen bij de douane.Travelator schreef:
Toch niet op een toeristenvisum?
Lijkt me sterk...
-
- Reisexpert
Bedankt voor de tip, Hildo.
Als ik hier ooit een grotere aankoop doe, zal ik er rekening mee houden!

Als ik hier ooit een grotere aankoop doe, zal ik er rekening mee houden!
Zo, heb een hele drukke maar leuke week gehad
Wilde alleen uitslapen maar wa shalf uur geleden natuurlijk klaar wakker maar nog wel moe..
Afgelopen vrijdag naar Heerenveen geweest
Een deel van de Poolse schaatsploeg was over en ze vroegen of ik langskwam. Zij hebben natuurlijk een strak schema en het was wel grappig dat ze zich drukt maakten na de lunch wie mij moest vermaken. Ze moesten slapen
maar ik wilde sowieso al naar huis want had nog met colleg's afgesproken 's avonds. Ook nog Nederlandse teams zien schaatsen, was wel weer ff leuk. Gisteren naar voetbal geweest. Eerst ff bij een meer op terras gezeten en daar ook levend verbrand ondanks zorgvuldig insmeren :S Zo irritant! Het was wel ff wennen hoor om een team te zien waarbij bijna iedereen verdwenen is en waarvan je weet dat er nog aantal weggaan...maar wel leuk om er weer te zijn. Graafschap blijft gezellig! Nu ga ik pas weer als de competitie begint en hoop dat in tussentijd elftal niet nog meer gaat veranderen 

Afgelopen vrijdag naar Heerenveen geweest

Lekker sportief weekend dus, Menasil
Leuk trouwens, dat je werd uitgenodigd door de Poolse schaatsers!
Ik heb met groep 5 regelmatig filmpjes van/door/over André Kuipers gezien, bijna iedereen in de klas had de lancering gezien en ik had woensdag gemeld dat ze zondag de landing live konden volgen. Dus ja, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven haha. En wat ben ik blij dat ik even gekeken heb. Wauw, wat bijzonder zeg!!! André heeft ook een rondleiding door de ISS gegeven en liet ook zien hoe ze in die capsule zitten. Ik moet er niet aan denken om daar in te moeten zitten (laat staan ook nog je werk te moeten doen, met weet ik hoeveel g-forces), zo vreselijk krap! En wat doet het wel niet met je lijf.. Binnen een paar uur zijn ze van ver daarboven, weer hier op aarde en alles was tot op de minuut nauwkeurig berekend. Echt bizar hoor, de wetenschap!! Verbazingwekkend!!

Ik heb met groep 5 regelmatig filmpjes van/door/over André Kuipers gezien, bijna iedereen in de klas had de lancering gezien en ik had woensdag gemeld dat ze zondag de landing live konden volgen. Dus ja, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven haha. En wat ben ik blij dat ik even gekeken heb. Wauw, wat bijzonder zeg!!! André heeft ook een rondleiding door de ISS gegeven en liet ook zien hoe ze in die capsule zitten. Ik moet er niet aan denken om daar in te moeten zitten (laat staan ook nog je werk te moeten doen, met weet ik hoeveel g-forces), zo vreselijk krap! En wat doet het wel niet met je lijf.. Binnen een paar uur zijn ze van ver daarboven, weer hier op aarde en alles was tot op de minuut nauwkeurig berekend. Echt bizar hoor, de wetenschap!! Verbazingwekkend!!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Ik had gisteren een mooi artikel gelezen in de Volkskrant over Andre Kuipers. Lancering wel gezien maar de 'terugkeer' nog niet... dat wordt youtuben.
Was zeker sportief weekend! Vanmiddag nog ff foto's online gooien op Flickr. Op facebook staan ze al, meer uit 'service' omdat er eentje is die ze altijd graag ziet
Maar eerst eens het huishouden... Zo'n drukke week is leuk maar dan schieten dat soort dingen er echt bij in! M'n grote opruimvoornemen is dus ook weer eens beetje verprustst 
Was zeker sportief weekend! Vanmiddag nog ff foto's online gooien op Flickr. Op facebook staan ze al, meer uit 'service' omdat er eentje is die ze altijd graag ziet

- bolletjeom
- Reisexpert
Concert at Sea was leuk behalve de plens regen in de avond. De ochtend begon al met gespetter en het was windkracht 4 dus eigenlijk best fris. Toen kwam rond 14.00 de zon te voorschijn en was het aangenaam (mede door de wind niet echt heel warm). Tijdens Ilse de Lange en Lefties soul connection barstte de regen los. En dan is het niet grappig meer. Het kwam echt met bakken en de buienradar beloofde nog 4 uur regen. Binnen 10 minuten waren we tot op de onderbroek nat. Met 15 graden en wind ben je dan heel snel uit gefestivalt.
Om 20.30 zaten we in de auto terwijl we verwacht hadden niet voor 04.00 thuis te zijn.
Maar wat is een warme douche dan lekker!!!!
Vandaag de strijd aan gegaan met het onkruid. En 1 broccoli en 3 courgettes uit mijn tuin gehaald. Vanavond eten we dus pasta met courgette, broccoli, kip en blauwe kaas....yum!
Nu even meten om te zien wat we moeten inkopen als we een schutting willen gaan bouwen.
Om 20.30 zaten we in de auto terwijl we verwacht hadden niet voor 04.00 thuis te zijn.
Maar wat is een warme douche dan lekker!!!!
Vandaag de strijd aan gegaan met het onkruid. En 1 broccoli en 3 courgettes uit mijn tuin gehaald. Vanavond eten we dus pasta met courgette, broccoli, kip en blauwe kaas....yum!
Nu even meten om te zien wat we moeten inkopen als we een schutting willen gaan bouwen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik zie net dat bol.com 20% korting geeft op de Lonely Planets. http://www.bol.com/nl/l/engelse-boeken/ ... 1000SN2012
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Vandaag nog even genoten van het mooie weer door een rondje op de racefiets te doen! Gelukkig ging dit met mijn enkel ook goed en wat is Brabant zo toch mooi