Café Verweggistan
-
- Reisexpert
Re: Café Verweggistan
Oei, bol...
Maar jij kunt wel wat hebben volgens mij...
Ik klaag niet snel over m'n gewicht, vind m'n lijf meestal wel prima, maar ik begin nu ook een beetje bol te worden hihi
Maar geeft niet, er komt wel weer een moment dat ik geen taartjes meer eet en dan gaat het er weer af. Gaat meestal een beetje op en neer bij mij...
Succes met je woortols!
Maar jij kunt wel wat hebben volgens mij...
Ik klaag niet snel over m'n gewicht, vind m'n lijf meestal wel prima, maar ik begin nu ook een beetje bol te worden hihi
Maar geeft niet, er komt wel weer een moment dat ik geen taartjes meer eet en dan gaat het er weer af. Gaat meestal een beetje op en neer bij mij...
Succes met je woortols!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Nu weet ik niet of je af wilt vallen maar mij is pas gezegd dat druiven vol suiker zitten en dus één van de fruitsoorten is die je beter niet veel kunt eten als je gewicht kwijt wilt raken (samen met bananen en een soort meloenen).bolletjeom schreef:ooooh, travelator.....!!!!
Praat niet zo verleidelijk over taartjes !
Ik probeer weer de dagen door te komen op wortels, rijstwafels en druiven
(is hard nodig na lissabon)
Afgelopen dagen diverse abonnementen e.d. alvast opgezegd. Dat is dus al een heel eind klaar. Het geld van het ticket is ook afgeschreven, dat had dan weer niet gehoeven...

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- bolletjeom
- Reisexpert
ik mag ook maar een handvol druiven per dag. Maar ik vind het wel zo'n beetje het lekkerste fruit en je kunt het eten zonder knoeien en door tiepen.
Vandaag me even snel verdiept in mijn marokko trip. Krijg erg veel zin in! Lekker een paar dagen wandelen. Ben benieuwd hoeveel de ramadan de dag beinvloed.
Ik ga morgen naar concert at sea. Wat voor plannen hebben jullie?
Vandaag me even snel verdiept in mijn marokko trip. Krijg erg veel zin in! Lekker een paar dagen wandelen. Ben benieuwd hoeveel de ramadan de dag beinvloed.
Ik ga morgen naar concert at sea. Wat voor plannen hebben jullie?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ik heb besloten dit jaar NIET naar c@s te gaan....
ik wil verder gaan met het opruimen en schoonmaken van mijn huis, en zondag een nieuwe lens voor mijn camera testen en naar een verjaardag.
ik wil verder gaan met het opruimen en schoonmaken van mijn huis, en zondag een nieuwe lens voor mijn camera testen en naar een verjaardag.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Mijn plannen voor het weekend.. Morgen ga ik naar een Postcrossing meeting in Leeuwarden, misschien morgenavond nog naar een feestje en zondag staat er (nog..) niets op de planning. Misschien even bij mijn schoonouders kijken, ik weet het nog niet. Oh, en ik moet nog mijn deel van de rapporten afmaken, daar moet ik dit weekend ook mee verder.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb deze week een spuit in mijn enkel gehad.. na eerst veel meer pijn lijkt dit nu af te zwakken.. mijn weekendje Luik ging echter niet door.. ben op moment vooral heel moe en doe dus niet zo veel.. in het zuiden ligt nog een lading werk maar weet nog niet wanneer ik weer naar huis ga... bevalt mij op zich ook wel hier in het noorden zitten..
Komende week wil ik echter weer met sporten beginnen dus hoop dat mijn enkel het trekt.. verder zie ik mss nog een australier deze week die ik uit Sydney ken.. ben benieuwd of dat gaat lukken
Fijn weekend allemaal!
Komende week wil ik echter weer met sporten beginnen dus hoop dat mijn enkel het trekt.. verder zie ik mss nog een australier deze week die ik uit Sydney ken.. ben benieuwd of dat gaat lukken

Fijn weekend allemaal!
Siem, ik heb er nog eent vervelende to-do bij! kwartaalaangifte doen....
Elke drie maanden vraag ik me af waarom ik ook alweer ingeschreven sta bij de KvK. Het is super confronterend om te zien hoeveel geld ik op jaarbasis uitgeef aan fotospullen (met name dus aan onderwaterfotografie)
Maar meestal krijg ik mijn btw terug, en dan ben ik weer even blij. En het ziet er zowaar naar uit dat ik (ondanks eerder genoemde confronterende uitgaven) winst ga draaien dit jaar
Toch maar door de zure appel heenbijten en braaf aangifte doen.
@ Reismeis: wat is postcrossing ook alweer? Wat doe je op zo'n meeting?
@GS (afkorting voor Globeskater, ahum): vervelend dat je nog steeds met je enkel worstelt....
@ Rudi: veel plezier morgen! Blijf je ook slapen? Ik vind Blof altijd wel leuk, maar ik ben geloof ik een van de weinige mensen die weinig met Ilse de Lange heeft. Ik heb nu wel (met dank aan klas 2) Bruno Mars ontdekt. Die heeft best een paar aardige meezingnummers die de hele dag in je kop blijven zitten.

Elke drie maanden vraag ik me af waarom ik ook alweer ingeschreven sta bij de KvK. Het is super confronterend om te zien hoeveel geld ik op jaarbasis uitgeef aan fotospullen (met name dus aan onderwaterfotografie)

Toch maar door de zure appel heenbijten en braaf aangifte doen.
@ Reismeis: wat is postcrossing ook alweer? Wat doe je op zo'n meeting?
@GS (afkorting voor Globeskater, ahum): vervelend dat je nog steeds met je enkel worstelt....
@ Rudi: veel plezier morgen! Blijf je ook slapen? Ik vind Blof altijd wel leuk, maar ik ben geloof ik een van de weinige mensen die weinig met Ilse de Lange heeft. Ik heb nu wel (met dank aan klas 2) Bruno Mars ontdekt. Die heeft best een paar aardige meezingnummers die de hele dag in je kop blijven zitten.

-
- Reisexpert
Ik zet hem op het lijstje, Jenny! ; )Jenny schreef:Siem, ik heb er nog een vervelende to-do bij! kwartaalaangifte doen....![]()
Moet hem zelf ook nog doen.
Voor mij is het altijd superconfronterend te zien hoe HEUL weinig ik verdien!!
Maar dan zonder het confronterende, want het boeit mij namelijk geen bal of ik winst maak of niet : )
Moet dat trouwens van onze Big Brother? Dat je op den duur een winstgevend bedrijf wordt?
Daar streef ik namelijk absoluut niet naar.
Jij klinkt als iemand die dat soort dingen weet en snapt.
Ik heb een "bedrijfje", maar al die belastingtoestanden gaan mij echt boven m'n pet. Ik doe altijd maar wat. Wat op zich niet handig is met belastingtoestanden haha
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Gisteravond laat terug gekomen van een paar dagen Dalian. Was een heerlijke minivakantie.
Het weer was (bijna te) warm, het eten heerlijk en de bussen zijn ideaal om je te verplaatsen door de stad.
Jammer was wel dat de zonnebrand echt niet werkte. Na 1,5 uur op het strand was ik best wat verbrand en dat terwijl ik echt niet (snel) verbrand.
Ik sliep ook weer eens in een dorm (meestal in een double, maakt qua prijs niet zo veel verschil vaak), en sommige mensen lijken de ongeschreven regels echt niet te kennen (of ligt het aan mij?); al je kleren en spullen apart in een plastic tasje in je backpack en dat rustig uitzoeken om 7 uur 's ochtends, 6 keer snoozen en hardop praten terwijl er al/nog mensen slapen.
Vandaag en morgen boodschappen halen, wassen draaien, het huis opruimen en dan maandag begin ik aan het zomerprogramma van de universiteit. Vier weken lang, 5 dagen per week Chinese les.
Na die vier weken op vakantie naar Parijs, Brussel en Nederland!
Het weer was (bijna te) warm, het eten heerlijk en de bussen zijn ideaal om je te verplaatsen door de stad.
Jammer was wel dat de zonnebrand echt niet werkte. Na 1,5 uur op het strand was ik best wat verbrand en dat terwijl ik echt niet (snel) verbrand.
Ik sliep ook weer eens in een dorm (meestal in een double, maakt qua prijs niet zo veel verschil vaak), en sommige mensen lijken de ongeschreven regels echt niet te kennen (of ligt het aan mij?); al je kleren en spullen apart in een plastic tasje in je backpack en dat rustig uitzoeken om 7 uur 's ochtends, 6 keer snoozen en hardop praten terwijl er al/nog mensen slapen.
Vandaag en morgen boodschappen halen, wassen draaien, het huis opruimen en dan maandag begin ik aan het zomerprogramma van de universiteit. Vier weken lang, 5 dagen per week Chinese les.
Na die vier weken op vakantie naar Parijs, Brussel en Nederland!

Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Yvonnetje, aiiii verbrand, dat kan flink pijn doen! Hopelijk is het inmiddels weer wat afgezakt. Veel plezier met het zomerprogramma!
Jenny, dit is postcrossing: http://www.postcrossing.com/ Ik ben nog nooit naar een meeting geweest, maar vandaag staat shoppen, praamvaren, lunchen en het schrijven/signeren van (alle) meetingkaartjes op het programma.
Globeskater, sterkte met je enkel! Ik hoop dat je snel weer actief kunt sporten!
Jenny, dit is postcrossing: http://www.postcrossing.com/ Ik ben nog nooit naar een meeting geweest, maar vandaag staat shoppen, praamvaren, lunchen en het schrijven/signeren van (alle) meetingkaartjes op het programma.
Globeskater, sterkte met je enkel! Ik hoop dat je snel weer actief kunt sporten!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
@ travelator: ik weet weinig van bedrijfsvoering. Ik heb een goede vriend die me helpt als ik vragen heb.
Officieel moet je 3 opdrachtgevers per jaar hebben. Je mag sowieso een aantal jaar vet verlies maken en investeren. Ik heb geen lening van een paar ton, bij mij gaat het om kleine bedragen. Ik reken me snel rijk, een kinderhand is snel gevuld. Als je jaar in jaar uit verlies draait en wel veel btw aftrekt dan kan men je controleren, het is niet de bedoeling dat je je alleen voor de btw aftrek inschrijft bij de KvK (toegegeven: dat was mijn belangrijkste reden vorig jaar) omdat je zo je hobby financiert. Maar verder mag er veel.
Uiteraard gelden er weer andere regels als je een uitkering hebt of WW. Maar aangezien ik gewoon inkomsten uit loondienst heb ken ik die niet.
Er lopen hier beslist mensen rond die minder aanklooien dan ik
Die wel een solide bedrijfspan hebben.
@Yvonnetje: ik heb al jaren niet meer in een dorm met luide mensen geslapen, maar ik snap dat ook niet... Met name in Zuid-Afrika heb ik soms kamergenoten gehad die dachten dat alles kon. Maar eerlijk is eerlijk: als iemand pas rond 4 uur zijn bed in rolt, dan ben ik niet muisstil totdat die persoon 's middags zijn bed uitrolt.
Officieel moet je 3 opdrachtgevers per jaar hebben. Je mag sowieso een aantal jaar vet verlies maken en investeren. Ik heb geen lening van een paar ton, bij mij gaat het om kleine bedragen. Ik reken me snel rijk, een kinderhand is snel gevuld. Als je jaar in jaar uit verlies draait en wel veel btw aftrekt dan kan men je controleren, het is niet de bedoeling dat je je alleen voor de btw aftrek inschrijft bij de KvK (toegegeven: dat was mijn belangrijkste reden vorig jaar) omdat je zo je hobby financiert. Maar verder mag er veel.
Uiteraard gelden er weer andere regels als je een uitkering hebt of WW. Maar aangezien ik gewoon inkomsten uit loondienst heb ken ik die niet.
Er lopen hier beslist mensen rond die minder aanklooien dan ik

@Yvonnetje: ik heb al jaren niet meer in een dorm met luide mensen geslapen, maar ik snap dat ook niet... Met name in Zuid-Afrika heb ik soms kamergenoten gehad die dachten dat alles kon. Maar eerlijk is eerlijk: als iemand pas rond 4 uur zijn bed in rolt, dan ben ik niet muisstil totdat die persoon 's middags zijn bed uitrolt.
-
- Reisexpert
Ja, dat van die drie opdrachtgevers wist ik wel.
Overigens hoeven wij maar twee opdrachtgevers te hebben, omdat er zo weinig aanbieders zijn.
Maakt het een stuk relaxter.
Ik heb ook geen lening, moet er niet aan denken!
Ik maak dus vast winst, want m'n enige kosten zijn momenteel m'n boekhouder en..... ehm, verder niks geloof ik ; )
Maar ik hou het helemaal niet bij, dat bedoel ik.
Ik ben begonnen met wat spaargeld op rekening nummer 1, daar leef ik nu nog van. Als ik nu werk, stuur ik facturen op, wat ik krijg zet ik op rekening nummer 2, ik koop of betaal heel af en toe iets en van wat ik overhoud, kan ik weer een tijdje leven als rekening nummer 1 leeg is, enz. Terwijl ik leef van de ene rekening, vul ik de andere dus weer aan : )
Lekker makkelijk, meer hoef ik ook niet te weten haha
Moet er niet aan denken dat ik (bijna) zonder geld kom te zitten! (heb veel backpackers ontmoet bij wie dit wel het geval was)
Ik zit ook nooit te piekeren over wat ik nog eens zou kunnen aftrekken. Dat vind ik zo'n gedoe
Heb ik vast mezelf mee, maar wat heerlijk dat ik daar niet over na hoef te denken!
Een uitkering heb ik niet.
Overigens hoeven wij maar twee opdrachtgevers te hebben, omdat er zo weinig aanbieders zijn.
Maakt het een stuk relaxter.
Ik heb ook geen lening, moet er niet aan denken!
Ik maak dus vast winst, want m'n enige kosten zijn momenteel m'n boekhouder en..... ehm, verder niks geloof ik ; )
Maar ik hou het helemaal niet bij, dat bedoel ik.
Ik ben begonnen met wat spaargeld op rekening nummer 1, daar leef ik nu nog van. Als ik nu werk, stuur ik facturen op, wat ik krijg zet ik op rekening nummer 2, ik koop of betaal heel af en toe iets en van wat ik overhoud, kan ik weer een tijdje leven als rekening nummer 1 leeg is, enz. Terwijl ik leef van de ene rekening, vul ik de andere dus weer aan : )
Lekker makkelijk, meer hoef ik ook niet te weten haha
Moet er niet aan denken dat ik (bijna) zonder geld kom te zitten! (heb veel backpackers ontmoet bij wie dit wel het geval was)
Ik zit ook nooit te piekeren over wat ik nog eens zou kunnen aftrekken. Dat vind ik zo'n gedoe

Heb ik vast mezelf mee, maar wat heerlijk dat ik daar niet over na hoef te denken!
Een uitkering heb ik niet.
Zou je in jouw geval een goede laptop of je internet verbinding niet af kunnen trekken? Is vast niet heel veel geld maar in Azië toch de moeite.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Laptop mag je officieel alleen afstrekken als je hem alleen voor je werkzaamheden gebruikt, en niet prive.Tikva schreef:Zou je in jouw geval een goede laptop of je internet verbinding niet af kunnen trekken? Is vast niet heel veel geld maar in Azië toch de moeite.

-
- Reisexpert
In Azië betaalt men geen BTW dames... ; )Tikva schreef:Zou je in jouw geval een goede laptop of je internet verbinding niet af kunnen trekken? Is vast niet heel veel geld maar in Azië toch de moeite.