Visum Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
ilonadv

Bericht door ilonadv »

Heyhey

dank je wel voor jullie antwoorden!..Dus dat wordt dan gewoon een ticket laten zien als we er zijn wanneer we weer weggaan... of kunnen we die eventueel daar nog op het vliegveld halen??

Wij hebben een maand gepland dus dan hoeven we geen visum nu al aan te vragen en dan kunnen we die daar gewoon krijgen..

Over Vietnam en China, de visums haal je in dat land zelf, of in het land waar je van te voren zit???

Groetjes!

Jou site zijn we al flink aan het aflezen bolletjeom:)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:Op het vliegveld krijg je alleen een 30 dagen visum.
stiekum langer blijven gaat een duur grapje worden. Ter plekke verlengen is geloof ik welmogelijk (jenny?) maar vrij veel gedoe.
Een toeristen visum van 30 dagen is ter plekke NIET te verlengen.

Een toeristen visum van 60 dagen is ter plekke om te zetten in/te verlengen als een sociaal cultureel visum (Sosial Budaya = SOSBUD). Er kunnen maximaal 4 verlenging van 30 dagen plaatsvinden, maar je hebt er wel een sponsor voor nodig.

Op Indonesische vliegvelden zijn weliswaar tickets te koop, maar pas ACHTER de douane. Zorg dus altijd dat je een ticket bij je hebt (en voldoende contant geld om je visum te betalen) op het moment dat je uit het vliegtuig stapt.

Een maand Indonesie is kort, bedenk vantevoren goed welk(e) eiland(en) je wilt bezoeken.

Wat Vietnam en China betreft:

Voor Vietnam kun je evt bij aankomst op het vliegveld een visum kopen. Wanneer je over land het land in komt, moet je vooraf een visum regelen. Dit kan o.a. in Thailand, Laos of Cambodja.

Een visum voor China kun je o.a. in Noord-Vietnam makkelijk regelen. Hou wel rekening met een vrij lange wachttijd! (Of betaal wat meer, dan gaat het sneller.)

Groet,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:jenny heeft gelijk...zoals bijna altijd :lol:
Watnou 'bijna'? :D :D :D
ilonadv

Bericht door ilonadv »

Hello!

Superthanks voor al deze handige informatie!!! :D Dat wordt dan helaas een ticket van tevoren kopen :( we gaan vanaf Jakarta naar Vietnam , saigon..Dit is namelijk onze eerste reis (samen met een vriendin) dus we zijn ons aan het voorbereiden! en lopen tegen dat visumgedoe een beetje aan..

maar je vertelde dat je in noord vietnam makkelijk een visum kon krijgen voor china..weet je ook waar?? Wij gaan dan naar hanoi en daar nog naar de oostkant..

Weten jullie toevallig ook hoe het zit met india???

Er zullen waarschijnlijk binnenkort nog meer vraegn komen dus hopelijk hebben jullie zin om deze te beantwoorden! :-)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jenny schreef:Een visum voor China kun je o.a. in Noord-Vietnam makkelijk regelen. Hou wel rekening met een vrij lange wachttijd! (Of betaal wat meer, dan gaat het sneller.)
Ik heb het gewoon via mijn guesthouse geregeld. Bijna elk guesthouse in Hanoi biedt die service, niks om je druk over te maken dus.

Welke oostkant wil je bezoeken? Ikzelf heb Halong Bay bezocht met een meerdaagse georganiseerde tour vanuit Hanoi. Voorafgaand aan de tour hadden we onze paspoorten afgegeven voor de visum aanvraag, en na de tour lag ons paspoort met visum klaar. (Neem wel een kopie van je paspoort mee.)

Maareh, niet vergeten om ook naar Sapa te gaan, dat vond ik persoonlijk het mooiste stukje van Vietnam! (Zie ook mijn website.)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Sapa is ook mijn hoogte punt van Vietnam
wel timen dat je er bent voor de zaterdag markt en wanneer je tijd hebt moet je daarna de zondagmarkt in Baca ook mee pakken!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

ilonadv schreef:Weten jullie toevallig ook hoe het zit met india???
Visum moet je van te voren aanvragen en is 6 maanden geldig. Het visum gaat gelijk in op het moment dat je het krijgt. Dus afhankelijk van hoelang je in india wil blijven kan je het ver of vlak van te voren aanvragen.

Aanvragen kan bijvoorbeeld in Bangkok of Kathmandu.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ilonadv

Bericht door ilonadv »

oke! dat is handig voor india aangezien het een groot land is hehe...maar wij nemen een vlucht naar india vanuit bejing..Is het mogelijk om daar al een visum te krijgen?of kan het ook bij aankomst op vliegveld??

Hoor het graag!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef:Visum moet je van te voren aanvragen en is 6 maanden geldig.

...

Aanvragen kan bijvoorbeeld in Bangkok of Kathmandu.
Zie ook:

visumdienst.nl

Handige site om na te kijken of je je visum aan de grens kan krijgen of vooraf aan moet vragen. Tevens staan hier verdere vereisten voor je visum en adressen van ambassades in NL vermeld. (Je kan evt ook het regelen van een visum aan hen uitbesteden.)
ilonadv

Bericht door ilonadv »

hiohi

mzz oke..ik ben inderdaad op gaan kijken en een visum kan je voor 3 maanden krijgen wat gelijk ingaat :-).....

Daarnaast had ik maar even de ambassade gebeld, erg vriendelijk btw en die kon me gelukkig vertellen dat vanuit beijng een visum te verkrijgen is voor india alleen ckr paar dagen gaat duren..alleen wist ze me niet te vertellen of je bij de aanvraag je terugticket moet laten zien wanneer je het land weer uit gaat....

Kreeg ik het nummer van de ambassade in bejing maar die begreep me niet en gaf me een ander nummer..volgens mij praatte we langs elkar heen.. Dus weet iemand of je ook gelijk je ticket moet laten zien wanneer je t land uitgaat???Of dat je ongeveer aangeeft??
ilonadv

visum indonesie zonder ticket en boeking hotel mogelijk???

Bericht door ilonadv »

Wat is dit toch een goede site waar je terecht kunt met al je vragen!!
Wij gaan 19 aug naar Indonesie, en van daaruit (java) door naar vietnam.
Maar we zitten nog steeds erg te hannussen met het visum. we lezen nu overal dat je alleen een 60 dagen visum van tevoren aan kunt vragen en 30 dagen bij de grens moet aanvragen. Maar wij zitten hem nu best wel te stressen of het ons wel lukt om er bij de grens eentje te krijgen.
Welke documenten moet je dan allemaal precies bij je hebben als je bij de grens het visum aanvraagt??
Wij hebben namelijk geen hotel geboekt, die willen we ter plekke gaan zoeken als we daar aankomen,
en we hebben geen ticket terug. We hebben een enkele reis indonesie gekocht.
We weten ook nog niet precies wanneer we weg willen gaan. Ongeveer 4 weken willen we blijven. (iig minder dan een maand)
Wie weet hoe we dit op moeten lossen??
Ik las ook ergens iets dat je evt een heel goedkoop ticket kunt kopen zodat je iig een bewisj van het verlaten van het land hebt, en dan deze cancellen, en zelf alsnog een ticket boeken?? Wie kan hier wat meer over vertellen?? Kom je dan niet alsnog in de problemen of krijg je boetes??

Ik hoop dat iemand een oplossing weet!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey,

voor Indonesië heb je een ticket nodig het land uit anders kom je er niet eens in!!! ik raad je aan om alvast een ticket naar vietnam te kopen aangezien je daar toch heen wil.

Indonesië aankomst, een visum in je paspoort voor 30 dagen.
kosten durf ik zo niet te zeggen.
bij de douane op het vliegveld heb je je paspoort nodig en zorg dat je je ticket het land uit ook bij de hand hebt en usdollar om je visum te betalen.

voor vietnam geld dat je een visum nodig hebt voordat je het land binnen komt, kun je hier in nl al regelen bij de ambassade in den haag of via het internet.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ron heeft gelijk
een uitreisticket kopen!
kijk even bij Airasia naar een goede deal. hoeft maar een paar euro te kosten!
verder hoef je je geen zorgen te maken
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Kosten van een 30 dagen visum zijn US$ 25.

En je moet inderdaad een ticket het land uit hebben, anders kom je in NL niet eens het vliegtuig in! (En ja, dat controleren ze, weet ik uit ervaring.)
merijn29
Vakantieganger

Visum Indonesië

Bericht door merijn29 »

Eind september ga ik met een goede vriend naar Australie. We zijn van plan om een paar dagen in Singapore door te brengen. In Australie ben ik van plan om 7 a 8 maanden te verblijven en hierna nog wat te gaan reizen in Azie waaronder Indonesie. Gelden de dagen dat ik in september 2009 in Indonesie ben mee voor de visum in 2010? Dus dat het dan 30 minus 4 wordt.

Groet Merijn
Plaats reactie