backpacken zonder partnerrelatie

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
jaydee
Reisexpert

Re: backpacken zonder partnerrelatie

Bericht door jaydee »

ga geregeld zonder mn vriendin weekje of weekendjes weg. Echt lange trips doe ik eigenlijk nooit meer zonder haar. In het verleden wel gedaan, maar we hebben over het algemeen de zelfde interesse dus willen allebei bepaalde landen zien.

Maar kan me voorstellen als je een was jaloerse partner hebt, het voor problemen kan gaan zorgen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

jaydee schreef:Maar kan me voorstellen als je een was jaloerse partner hebt, het voor problemen kan gaan zorgen.
Het hoeft toch niet perse dat te zijn? Hoe langer je elkaar niet ziet hoe meer je uit elkaar groeit, ook dat kan dus meespelen om niet staan te springen om iemand alleen op reis te sturen.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

ach ja dat ligt eraan hou lang je gaat en hoelang je al iets hebt denk ik.

Als je al jaren bij elkaar bent zou het wel goed moeten gaan denk ik. Anders zat er al iets niet helemaal fris volgens mij. Bedoel; hoeveel kan je uit elkaar groeien in een half jaar als je een goede relatie hebt?!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

groei je uit elkaar??? dan lijkt me dat er ook iets mis is met je relatie of je gevoel voor elkaar.
Zeker wanneer je je zorgen maakt om uit elkaar te groeien bij een vakantie van een week of 3.

De meeste van jullie weten dat ik regelmatig voor langere periode niet thuis ben en dat ik een relatie heb. Ik ben 1,5 jaar alleen op reis geweest. Ongeveer eens in de 3/4 maanden zagen we elkaar. Of omdat hij op vakantie kwam naar waar ik zat of omdat ik even naar huis kwam. Daarna ben ik een half jaar thuis geweest en toen aan het werk gegaan als reisbegeleider. Soms ben ik 2 weken weg en soms 3 maanden.

Ja, we missen elkaar maar hebben niet de neiging om op het eerste vliegtuig te stappen.
Ja, we staan tig keer per jaar met kriebels in de buik op de luchthaven (hoeveel mensen hebben dat nog na 8 jaar relatie)
ja, ik ben hem 100% trouw. Is hij mij trouw?? ik denk het maar als het niet zo is....is dat dan omdat ik hem alleen heb gelaten? heb ik hem de gelegenheid gegeven??? ik ben ervan overtuig dat een vreemdganger dat ook doet als je thuis bent dus ik ga niet als politiemannetje in nederland blijven zodat hij geen kant op kan.

Tuurlijk kennen wij ook hobbels en bobbels. De eerste 2/3 dagen zijn we zo blij als een verliefd stel. Dan krijgt 1 van ons het op de heupen omdat het in 1 keer wel weer heel erg druk is om de ander om je heen te hebben en je te moeten aanpassen. Dan kibbelen we een dag en dan is het over en zitten we aan het einde van die week gewoon weer als een doorsnee stel in een (leuke) sleur ;)

J. gaat deze zomer alleen op vakantie. waarom? omdat hij naar een land wil dat mij niet zo boeit. ik heb niet veel geld en geef het liever uit aan een land dat me wel boeit. hij wil meerdere dagen door bergen trekken en ik hou hem daarbij toch alleen maar op. Daarnaast is het voor mijn werk hoogseizoen in de beste reisperiode voor zijn vakantie bestemming.
Gek genoeg maak ik me wel meer zorgen om deze trip van hem alleen dan dat ik vind dat hij zich zorgen moet maken om mijn tripjes alleen. Ik krijg het heel benauwd als ik hem hoor zeggen dat ie meerdere dagen in de bergen gaat lopen in zijn eentje. Dan wil ik toch dat ie ergens laat weten dat ie de bergen intrekt enzo. Wat als er iets met hem gebeurd...waar moet ik dan zoeken??
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik ga en zal ook weekendjes en tripjes weg zonder mijn vriend blijven maken, gewoon omdat het wel eens prettig is alleen met de meiden op stap te zijn.. ook zou ik in de toekomst graag weer een tijd naar buitenland willen, en als mijn vriend niet mee kan of wil dan wil ik mij niet tegen laten houden.. als een relatie dat niet aan kan dan denk ik dat er al wat mis is, en als het wel goed gaat kan het ook de momenten samen nog mooier maken!
Seeker

Bericht door Seeker »

Nou ik zelf heb dus bewust lang afstand relaties dus ik zie dan sowieso mijn vriendin dan heel lang niet en in feite wel langere dan een vakantie, dus dan moet je echt overwegingen gaan maken, wat vindt ik belangrijkere goed rondreizen of lange aan een gesloten tijd bij me vriendin zijn voor bijvoorbeeld 1 a 4 weken.

Nou is bij mij zo dat ik dan mijn vriendin in land der bestemming heb, maar het is moeilijk om een planning te maken, aangezien je ook graag bij haar zal willen zijn, en dan moet je ook nogal rekening houden met haar cultuur, dus denk dat je toch goed moet bespreken met je partner.

Maar om deze reden wil ik liever Nederlandse vriendin maar, want vele Nederlandse vrouwen doen maar waar ze zin in hebben zonder rekening houdend met de partner, ik kan mij goed voorstellen dat een Nederlandse man dan van iets heeft hallo? En ik dan? Ik vindt persoonlijk heel egoïstisch op reis gaan terwijl je weet dat je partner er niet okay mee is, je moet echt niet denken van ja als hij niet goed vindt dan ga ik toch wel, wat mij betreft zou hij je dan direct moeten dumpen, je moet op zijn minst bespreken.

En een andere ding je kunt hem beter ook gerust stellen, want er komt toch heel wat vertrouwen bij kijken en persoonlijk weet ik er heel wat van, want mijn ex ging ook op reis zonder mij, en dan moet je elkaar ook maar vertrouwen, dus dan breek dat vertrouwen ook niet.

En ja als je bang bent uit elkaar te groeien dan klopt er iets niet aan relatie, maar goed dit is booming business voor relatieplanet.nl voor al die mensen die zo egoïstisch zijn en maar altijd hun eigen zin door trekken, dus als je partner het goed vindt dan zou ik gaan maar als ie dat niet goed vindt dan zou ik een andere keer gaan en hem mee nemen.

Je gaat je vriendin ja ook niet verkrachten omdat ze geen sex voor huwelijk wilt, of je accepteer de keuze van je partner of gaat maar lekkere uit elkaar.
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Seeker schreef:Nou ik zelf heb dus bewust lang afstand relaties
Hoezo bewust?? Ik heb het een jaar gehad en hoewel het prima is gegaan en het (achteraf) juist voor hele mooie/leuke momenten heeft gezorgd ben ik toch blij dat die periode voorbij is. Als je bewust een lange afstand relatie hebt, wat voor toekomst zie je daar dan bij? Of is het heel suf van me om aan de toekomst te denken als het om relaties gaat?
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Huh? Maar wat doe je dan als je verliefd wordt op je buurmeisje? Verhuizen naar de andere kant van het land?
Seeker

Bericht door Seeker »

IrisH schreef:
Hoezo bewust?? Ik heb het een jaar gehad en hoewel het prima is gegaan en het (achteraf) juist voor hele mooie/leuke momenten heeft gezorgd ben ik toch blij dat die periode voorbij is. Als je bewust een lange afstand relatie hebt, wat voor toekomst zie je daar dan bij? Of is het heel suf van me om aan de toekomst te denken als het om relaties gaat?
Jawel uiteraard zie ik daar een toekomst in, maar ik ga nu niet plannen precies van over 5 jaar wonen we samen weet je wel, kijk voor mij is gewoon zo'n meid uit zo'n land past beter bij mij, dus ja nu bewust niet te vaak er heen want anders heb ik straks geen goede foundation voor je weet wel, huis boompje beestje. Dus ik heb wel een concept plan maar niet echt precies van dat ik over 5 jaar samen ga wonen of trouwen.

@Marije

That won't ever happen, en daarbij ik ben geen pedofiel, ik ben een trouwe jongen, niet iemand die vreemd zou gaan.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Wat een poeppraat is dat zeg. Heb je weleens een echte (langdurige) relatie gehad?
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Seeker schreef: kijk voor mij is gewoon zo'n meid uit zo'n land past beter bij mij, dus ja nu bewust niet te vaak er heen want anders heb ik straks geen goede foundation voor je weet wel, huis boompje beestje. Dus ik heb wel een concept plan maar niet echt precies van dat ik over 5 jaar samen ga wonen of trouwen.
Denk niet dat je deze beredenering ooit aan me uit kunt leggen zodat ik het snap... (en dan heb ik het niet over het stukje dat je niet PRECIES weet hoe het over 5 jaar is)

Seeker schreef:That won't ever happen, en daarbij ik ben geen pedofiel, ik ben een trouwe jongen, niet iemand die vreemd zou gaan.
Dus volgens jou: buurmeisje = pedofiel = vreemdgaan??? Denk niet dat Marije een van deze dingen bedoelde!!!
Seeker

Bericht door Seeker »

Rick schreef:Wat een poeppraat is dat zeg. Heb je weleens een echte (langdurige) relatie gehad?
Je kunt me niet persoonlijk dus dat zal je echt nooit weten, ik ben geen social networking persoon dus ik ga echt niet op internet de was teveel uit hangen.

@IrisH

Mijn buurmeisjes zijn minderjarig, daarom maakte ik die opmerking.

Ik ga ook niet uitleggen want ik gun je dat plezier niet.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Seeker schreef: @Marije

That won't ever happen, en daarbij ik ben geen pedofiel, ik ben een trouwe jongen, niet iemand die vreemd zou gaan.
Huh? Wie heeft het over vreemdgaan? Ik neem aan dat je begrijpt dat ik een soort hypothetische situatie bedoelde...dus wat als je verliefd wordt op iemand die dicht bij woont? Ga je daar dan express geen relatie mee aan, omdat je dan geen relatie op afstand hebt?
Anyway....laat maar...ik geloof dat ik beter niet had kunnen reageren, maar ik kan het niet laten...
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Haha, herkenbaar!
Seeker

Bericht door Seeker »

Marije schreef:
Seeker schreef: @Marije

Huh? Wie heeft het over vreemdgaan? Ik neem aan dat je begrijpt dat ik een soort hypothetische situatie bedoelde...dus wat als je verliefd wordt op iemand die dicht bij woont? Ga je daar dan express geen relatie mee aan, omdat je dan geen relatie op afstand hebt?
Anyway....laat maar...ik geloof dat ik beter niet had kunnen reageren, maar ik kan het niet laten...
Goed dat jezelf zegt, ik hou ook niet van hypothetische reacties hoor.
Plaats reactie