Cursus Spaans volgen, maar waar Spaans leren?
Je moet de cursus Pimsleur downloaden/kopen. Dit zijn 3 x 30 lessen van elk een half uur in mp3 formaat, dus in totaal 45 uur spaanse les! Je kunt dus gewoon in de trein fo elk moment dat je wilt je mp3 speler opzetten en oefenen. Ook voor mensen zoals ik zonder ening taalgevoel werkt dit buitengewoon goed. Je moet wel ongeveer een half jaar uittrekken eer dat je de basis spaans onder de knie hebt.
Spaans leren in Niceragua
Veel keuze dus uit die spaans lessen! Ik wil nu wat spaans leren uit de boeken hier, en daarna twee cursussen doen. Mijn vlucht is in Costa Rica, dus ik moet vanaf San Jose reizen.
Het plan is om eerst een week (10-17 augustus) naar Niceragua te gaan met een vriendin om daar een week een taalcursus te doen. Er schijnt iets te zijn met een strand waar je kunt surfen, weet iemand hier meer over?
Daarna door naar Guatemala om daar, afhankelijk van de tijd, nog 1 of 2 weken een taalcursus te doen (bedankt voor alle links en tips!!). Dan reis ik weer terug naar het zuiden om met mijn vriend te gaan duiken in Honduras. Weet iemand wat dit ongeveer gaat kosten als je een open water course wil doen met certificaat? Dus de cursus zelf (tips voor een school?) en het verblijf.
Daarna weer terug naar Costa Rica voor mijn terugvlucht (rond 19 september).
Iemand nog tips of kan iemand inschatten hoeveel geld ik hier ongeveer voor uit moet trekken?
Het plan is om eerst een week (10-17 augustus) naar Niceragua te gaan met een vriendin om daar een week een taalcursus te doen. Er schijnt iets te zijn met een strand waar je kunt surfen, weet iemand hier meer over?
Daarna door naar Guatemala om daar, afhankelijk van de tijd, nog 1 of 2 weken een taalcursus te doen (bedankt voor alle links en tips!!). Dan reis ik weer terug naar het zuiden om met mijn vriend te gaan duiken in Honduras. Weet iemand wat dit ongeveer gaat kosten als je een open water course wil doen met certificaat? Dus de cursus zelf (tips voor een school?) en het verblijf.
Daarna weer terug naar Costa Rica voor mijn terugvlucht (rond 19 september).
Iemand nog tips of kan iemand inschatten hoeveel geld ik hier ongeveer voor uit moet trekken?
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb een geweldige cursus van NHA in de kast liggen....die ik er NU dus uit heb gehaald
Maar dat is dus precies de reden dat ik mezelf op cursus doe in Ecuador.
thuis ben ik gewoon te lui. Ik heb al het materiaal maar het komt gewoon niet uit de kast. Af en toe heb ik een ingeving en dan doe ik weer een week of twee er iets aan en dan is het alweer over
ops:
heb me voorgenomen om in mijn 4 weken thuis alvast wat vooruit te gaan leren uit dat boek.....er is al 1 week om
ops:

Maar dat is dus precies de reden dat ik mezelf op cursus doe in Ecuador.
thuis ben ik gewoon te lui. Ik heb al het materiaal maar het komt gewoon niet uit de kast. Af en toe heb ik een ingeving en dan doe ik weer een week of twee er iets aan en dan is het alweer over

heb me voorgenomen om in mijn 4 weken thuis alvast wat vooruit te gaan leren uit dat boek.....er is al 1 week om

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Hahaha, ja dat zelf leren is inderdaad lastig!
Ik heb op de middelbare school een half jaar Spaans gehad en tijdens mijn bachelor, maar uit een boek leren blijft gewoon moeilijk hangen. Dus elke keer als ik weer probeer te beginnen is dat weer van begin af aan.
Ik heb nu een stapel Spaans boeken hier en ga beginnen zogauw mijn laatste examen van dit semester over is (maandag, eindelijk!) Heb er nu iets meer vertrouwen in omdat veel vrienden Spaans spreken en me dus kunnen helpen met oefenen. Maar tsja, als jij tips weet om jezelf aan het werk te zetten...!
Ik heb op de middelbare school een half jaar Spaans gehad en tijdens mijn bachelor, maar uit een boek leren blijft gewoon moeilijk hangen. Dus elke keer als ik weer probeer te beginnen is dat weer van begin af aan.
Ik heb nu een stapel Spaans boeken hier en ga beginnen zogauw mijn laatste examen van dit semester over is (maandag, eindelijk!) Heb er nu iets meer vertrouwen in omdat veel vrienden Spaans spreken en me dus kunnen helpen met oefenen. Maar tsja, als jij tips weet om jezelf aan het werk te zetten...!
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Spaans leren in Niceragua
Je bedoelt denk ik San Juan del Sur. Talenscholen waar ik naar heb gekeken in Nicaragua allemaal rond de 100 US voor 1 week 4 uur per dag.meri schreef:Het plan is om eerst een week (10-17 augustus) naar Niceragua te gaan met een vriendin om daar een week een taalcursus te doen. Er schijnt iets te zijn met een strand waar je kunt surfen, weet iemand hier meer over?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY