Indonesië kletstopic

Stel hier je vragen over Indonesië.
Michelle89
Reisexpert

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door Michelle89 »

Oh de taal spreek ik niet. :P Maar neem aan dat ze me in Bali wel kunnen helpen!
In mijn reisgids staan er ook een paar vermeld, maar die waren zeer prijzig (overnachten in prijzige hotels??), ga liever gewoon in van die hutjes slapen!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

In Kalimantan ben je het meeste geld kwijt voor het vervoer. Een boot kan meer dan 100 euro per dag kosten!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Jenny schreef:Ik zou eigenlijk binnenkort weer eens moeten beginnen om mijn Indonesische op te halen.... Verder dan wat kletsen op Facebook kom ik momenteel niet :N (En mijn iTunes speelt de hele dag al Indonesische muziek. Blijkbaar per ongeluk die playlist geselecteerd, maar het is wel grappig.)
Toevallig dit weekend op de fiets naar mn werk nog mn Indonesische playlist aangehad, wordt er altijd wel vrolijk van :) Hoewel daar af en toe ook oefeningetjes en tekstjes van mn cursus tussendoor komen, zit ik op de fiets die mensen na te praten (erg leuk voor de voorbijgangers ;) )
Selalu mencari...
Michelle89
Reisexpert

Jenny schreef:In Kalimantan ben je het meeste geld kwijt voor het vervoer. Een boot kan meer dan 100 euro per dag kosten!
Dat is echt verrr boven mn budget, neem aan dat er ook wel een goedkoper alternatief is?
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Jenny schreef:Zooooow, net een mail gestuurd naar een duikschool in Pulau Weh. Niet dat het nodig is om 4 maanden vantevoren te boeken, maar ik had er gewoon zin in _O-
Ja, wrijf het er nog maar eventjes dik in ... :{
Net de knoop doorgehakt om na mijn geannuleerde vlucht te kiezen voor de omboeking naar Bangkok.
Voor mij is het Indonesië kletstopic dus niet meer aan de orde van de dag.
Maarre ... iedereen natuurlijk veel plezier toegewenst die daar wel heen gaat.
En ik hoor wel hoe Pulau Weh was ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Michelle89 schreef:
Jenny schreef:In Kalimantan ben je het meeste geld kwijt voor het vervoer. Een boot kan meer dan 100 euro per dag kosten!
Dat is echt verrr boven mn budget, neem aan dat er ook wel een goedkoper alternatief is?
Om je op Borneo te verplaatsen moet je diep in de buidel tasten. Wil je dat niet, dan moet je in de steden blijven of een ander eiland uitkiezen.
Michelle89
Reisexpert

Jenny schreef:
Michelle89 schreef:
Om je op Borneo te verplaatsen moet je diep in de buidel tasten. Wil je dat niet, dan moet je in de steden blijven of een ander eiland uitkiezen.
Hmmm das vrij balen, gezien ik naar Indonesië wilde speciaal voor Borneo.. nouja, goed dat ik het weet, hoef ik mn malariatabletten ook niet op te halen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Wat wil je perse in Borneo doen wat nergens anders kan????
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Sorry, een beetje offtopic in dit kletstopic ;) maar ben een heel klein beetje gefrustreerd door Egypt air en het regelen van nieuwe vluchten.

Door dat geintje van Egypt air en het omboeken zit mn vriend nu waarschijnlijk op de terugweg met 3 vluchten in 2 dagen. Hij vliegt eind augustus van savonds van Den Pasar naar Kuala Lumpur met air asia, komt om 1 uur snachts aan en vliegt dan om 8 uur sochtends met een losse vlucht van Kuala Lumpur naar Bangkok, en dan die nacht van Kuala Lumpur naar Amsterdam... Los van dat het niet echt chill is vraag ik me even af hoe groot het risico is dat het mis gaat met deze 3 losse vluchten... Natuurlijk is het niet precies te zeggen maar wat denken jullie? gebeurt het vaak dat vluchten van Den Pasar naar Kuala Lumpur in die periode bv ineens niet doorgaan? en van Kuala Lumpur naar Bangkok?

andere optie is om direct 1 ticket van Den Pasar naar Bangkok te boeken, directe vlucht dus maar 1 keer 'risico' en iets chiller qua reis. maar beetje zonde van de 2 tickets losse tickets die hij nu heeft.. wat zouden jullie doen?
Selalu mencari...
Michelle89
Reisexpert

Jenny schreef:Wat wil je perse in Borneo doen wat nergens anders kan????
Voornamelijk voor de orang oetans. :Y Mja, misschien moet ik er dan een 5daagse trip ofzo van maken. Morgen ff de dokter bellen om te vragen of ze minder tabletten wil voorschrijven.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Michelle89 schreef:
Voornamelijk voor de orang oetans. :Y Mja, misschien moet ik er dan een 5daagse trip ofzo van maken. Morgen ff de dokter bellen om te vragen of ze minder tabletten wil voorschrijven.
En wat is er mis met de Orang Utans in Sumatra?
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Jenny schreef:
Michelle89 schreef:
En wat is er mis met de Orang Utans in Sumatra?
Haha, dat vind ik wel een grappige opmerking!

Ik zou ook lekker gaan genieten op een ander eiland, zeker als ze daar ook orang oetans hebben!

Er zijn ook nog zoveel dingen die ik graag wil zien. Dat is het voordeel als je nog jong bent, het kan altijd nog. Om nu krom te liggen om wel naar Borneo te gaan zou toch zonde zijn? Lekker een andere keer doen en genieten van wat voor moois je nu wel allemaal kan bezoeken!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Michelle89
Reisexpert

Borneo lijkt me interessanter? Das toch mijn voorkeur? Sumatra ligt ook een beetje uit mn route. Mn buurmeisje raadde iig aan om naar Borneo te gaan. Ik had me alleen vergist in de prijs van Borneo, sorry hoor. Kan toch gebeuren? Voor een paar dagen wil ik best wat meer betalen maar niet voor 2 weken.

Maar ik ga nu een paar dagen naar Borneo en dan nog doorreizen naar Lombok denk ik.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Michelle89 schreef:Borneo lijkt me interessanter? Das toch mijn voorkeur? Sumatra ligt ook een beetje uit mn route. Mn buurmeisje raadde iig aan om naar Borneo te gaan. Ik had me alleen vergist in de prijs van Borneo, sorry hoor. Kan toch gebeuren? Voor een paar dagen wil ik best wat meer betalen maar niet voor 2 weken.

Maar ik ga nu een paar dagen naar Borneo en dan nog doorreizen naar Lombok denk ik.
Het was niet mijn bedoeling om je 'boos' te maken. Zo zou mijn berichtje niet moeten overkomen. Weet je zeker dat ze naar het Indonesische deel is geweest? Aangezien echt weinig mensen daarheen gaan en het Maleisische Borneo makkelijk te bereizen schijnt?

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Michelle89
Reisexpert

Was ook meer richting Jenny, dat kwam niet even vriendelijk op me over qua toon van haar berichten. Alsof ik me moet verantwoorden waarom ik per se naar Borneo wil.

Ik zal nog eens navragen, weet het niet zeker.. maar volgens mij wel! Want we hadden het over Indonesië en over Borneo.. hmmm.. maarja, anders lijkt me Lombok en de Gili eilanden ook onwijs gaaf! :Y
Plaats reactie