Route door Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: rondreis door thailand

Bericht door Moira »

Hallo,

Je gewone stekker past gewoon in het stroom dus eigenlijk heb je die niet nodig. Wij hadden hem in het begin wel mee genomen maar toen zonder proberen en het past gewoon.
Wat je in je koffer stopt gewoon shirts en korte broeken of rokjes en jurkjes. Alleen hou er rekening mee dat het in Thailand niet gepast is om shirts zonder mouwen te hebben en hele korte broekjes. Dit word wel geaccepteerd aan de kust maar verder in de binnenlanden niet echt.
Je mag eigenlijk alles wel Thailand in brengen behalve drugs he :)
Je kunt overal pinnen en zeker als je aankomt op het vliegveld. Het kan nooit kwaad om wat euro's bij je te hebben.
Verder is het inscannen van papieren altijd handig.

gr van Moira
Karin3103

Re: Tips route door Thailand nodig

Bericht door Karin3103 »

Als je 3 weken de tijd hebt en je moet ook nog een visarun gaan maken, dan zou ik vanuit Bangkok richting Cambodja gaan om Ankor wat te bezoeken. Misschien shianoukville nog mee pakken en dan weer terug naar Thailand. Dan ben je al een week kwijt om weer terug te zijn in Bangkok. Als je vanuit daar naar het Zuiden wilt, ben je sowieso een dag kwijt aan reizen. Waar je rekening mee moet houden is, dat als je "lopend" (bijv. per bus) weer de grens over gaat naar Thailand, je een visum krijgt voor maximaal 15 dagen. Ga je vliegend terug, dan krijg je een visum voor 30 dagen.

Persoonlijk vond ik Koh Phi Phi niet echt bijzonder. Het is wel een mooi eilandje om te zien, maar daar is het voor mij ook wel mee gezegd. Vooral het maya-bay gebeuren kun je wel overslaan.. Ik zou lekker naar Koh samui, Koh Pahnang of Koh Tao gaan. Vanuit daar ben je ook weer een volledige dag en een deel nacht kwijt om weer terug te komen in Bangkok. Lijkt mij voldoende voor 3 weken!
Plaats reactie