Estland, Letland, Litouwen
Re: Estland, Letland, Litouwen
Ik van weeze naar Kanaus (litouwen) en terug vanaf Riga.
7 dagen auto parkeren was 39-
Ticket was rond de 50,- (alleen handbagage)
7 dagen auto parkeren was 39-
Ticket was rond de 50,- (alleen handbagage)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb inmiddels de kayak excursie gedaan en wil ook wel over de curonian spit schrijven! Als je wil zou ik bij Vilnius en Trakai nog wel een stukje kunnen toevoegen over Kernave dat ook op de werelderfgoederen lijst staat en ook een leuk dagtripje vanuit Vilnius is. Verder ben ik ook in Siauiliai of hoe je het ook schrijft waar je de hill of crosses kan bezoeken geweest dus daar zou ook een kort stukje over kunnen?Tikva schreef:Ik ben begonnen met Litouwen: Vilnius, Trakai, vervoer naar en geld en budget kan ik prima schrijven.Globeskater schreef: Curonian Spit en de kust tussen Kolka en Mazirbe vond ik de grootste aanraders! Wat is het daar schitterend zeg!
verder kan ik de kayak excursie van 360 in Estland ook aanraden!
Ik wil ook wel helpen met wat stukjes schrijven over de verschillende landen! Heb niet heel veel tijd maar zijn nu verschillende mensen van hier in die regio geweest en staat nog niet heel veel info op de site!
Het zou erg mooi zijn om het dan gelijk goed te doen. Als jij een stuk zou willen schrijven over de kayak excursie die je hebt gedaan?
En als jij of El Nino???? wil schrijven over Curonian Spit.'
Er is niet echt haast bij, zou leuk zijn in ieder geval begin oktober af. Maar als je het de komende 3 weken nog doet dan ga je natuurlijk wel mee in de dwarsligger actie.
Dat zou super zijn!Globeskater schreef:Ik heb inmiddels de kayak excursie gedaan en wil ook wel over de curonian spit schrijven! Als je wil zou ik bij Vilnius en Trakai nog wel een stukje kunnen toevoegen over Kernave dat ook op de werelderfgoederen lijst staat en ook een leuk dagtripje vanuit Vilnius is. Verder ben ik ook in Siauiliai of hoe je het ook schrijft waar je de hill of crosses kan bezoeken geweest dus daar zou ook een kort stukje over kunnen?
Ik vraag Erik je even zo'n mooi paar kleurtje te geven en de info te sturen zodat je zelf het artikel kan uploaden. Mocht je dat niet zien zitten dan mag je ook altijd e-mailen naar nieuws@aroundtheglobe.nl
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Is een week (maandag tot maandag) te kort om de drie Baltische staten te bezoeken? Ik ben van plan om voornamelijk de drie hoofdsteden te bezoeken.
Wat zijn de goedkoopste busverbindingen tussen deze hoofdsteden? Ik ga wrs eerst naar Vilnius vliegen en dan bus naar Riga, vervolgens bus naar Tallin, en dan terug vanuit Tallin met het vliegtuig.
Wat zijn de goedkoopste busverbindingen tussen deze hoofdsteden? Ik ga wrs eerst naar Vilnius vliegen en dan bus naar Riga, vervolgens bus naar Tallin, en dan terug vanuit Tallin met het vliegtuig.
Ik zou een week te kort vinden voor 3 steden... De eerste en laatste dag ben je kwijt aan reizen, dus je houdt netto 5 dagen over. Das ongeveer 1.5 dag per stad, en dan moet je je ook nog tussen de steden verplaatsen. Ik zou me beperken tot Riga en Tallin, die vond ik althans het leukst!
Helaas had ik gisteren vertraging en ging mn uitstapje Riga niet door... Niet verder gekomen dan het vliegeveld dus.
Helaas had ik gisteren vertraging en ging mn uitstapje Riga niet door... Niet verder gekomen dan het vliegeveld dus.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik zou een week ook te kort vinden voor alledrie de steden. Ik zou zeggen kies twee steden, voor vilnius heb je niet zovele tijd nodig dus met een week als je riga en vilnius combineert kan je ook nog wat dagtrips maken bijvoorbeeld naar Trakai.
Aan de andere kant zijn er mensen die het wel doen. Dus als je echt wil kan het wel. Tussen alle steden gaan directer eurostar bussen, meerdere keren per dag. In jouw geval wanneer je krap in de tijd zit kan je beter een dag van te voren (of gelijk als je aankomt) je ticket kopen.
Aan de andere kant zijn er mensen die het wel doen. Dus als je echt wil kan het wel. Tussen alle steden gaan directer eurostar bussen, meerdere keren per dag. In jouw geval wanneer je krap in de tijd zit kan je beter een dag van te voren (of gelijk als je aankomt) je ticket kopen.
Zucht.....weer zo'n Japanner
.
Tsja, als je het leuk vindt om van 7 of 8 dagen er 5 te verknallen met reizen (2 keer vliegen, 3 keer bussen) moet je dat vooral doen. Worden je foto's per stuk ook lekker duur. Of je moet dat natuurlijk weer compenseren door als een echte Japanner extra veel foto's te maken
.

Tsja, als je het leuk vindt om van 7 of 8 dagen er 5 te verknallen met reizen (2 keer vliegen, 3 keer bussen) moet je dat vooral doen. Worden je foto's per stuk ook lekker duur. Of je moet dat natuurlijk weer compenseren door als een echte Japanner extra veel foto's te maken

Ik ben nochtans een Belg hoorEl Niño schreef:Zucht.....weer zo'n Japanner.
Tsja, als je het leuk vindt om van 7 of 8 dagen er 5 te verknallen met reizen (2 keer vliegen, 3 keer bussen) moet je dat vooral doen. Worden je foto's per stuk ook lekker duur. Of je moet dat natuurlijk weer compenseren door als een echte Japanner extra veel foto's te maken.

Dat zie je ook tegenwoordig steeds vaker terug komen bij georganiseerde reizen.El Niño schreef:Zucht.....weer zo'n Japanner.
Tsja, als je het leuk vindt om van 7 of 8 dagen er 5 te verknallen met reizen (2 keer vliegen, 3 keer bussen) moet je dat vooral doen. Worden je foto's per stuk ook lekker duur. Of je moet dat natuurlijk weer compenseren door als een echte Japanner extra veel foto's te maken.
Ik heb toevallig gisteren in een reisgids gebladerd, stond exact dezelfde reis in door Polen als ik wil doen van de zomer. Zij doen er echter 10 dagen over en ik wil er 21 dagen voor uittrekken

Nog een paar vragen, hoe lang doet de bus er over van Vilnius naar Tallin en waar en wanneer kan je best de bustickets bestellen. Zelfde vraag ook voor Tallin naar Riga. :p
Tickets kan je gewoon kopen bij het centrale busstation. Reistijd ongeveer 5 uur.
Nee hoor. Vilnius-Tallinn is 8 uur ofzo. Tallinn-Riga, en Riga-Vilnius 4 a 4,5 uur.Tikva schreef:Tickets kan je gewoon kopen bij het centrale busstation. Reistijd ongeveer 5 uur.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Vilnius - Tallinn heb ik toen de nachtbus genomen, en die rijdt via Riga wat halverwege ongeveer ligt.
Ik ga het topic nog eens nieuw leven in blazen.
In september vertrek ik samen met nog vier vrienden naar de Baltische staten. De vliegtuigtickets zijn geboekt, we vertrekken op 12september vanuit Eindhoven-Vilnius en komen de 23sept terug vanuit Riga-Charleroi.
Aangezien ik zowat het reisschema moet/mag plannen, heb ik momenteel een voorlopig schema opgesteld en vraag ik hierbij jullie opmerkingen en suggesties.
ma: namiddagvlucht vilnius, naar jeugherberg en omgeving wat verkennen
di: vilnius stad verkennen
woe: in de voormiddag Trakai of centrum bezoeken. In de namiddag bus naar Klaipeda. Overnachten Klaipeda
do: Curonian spit
vrij: vanuit Klaipeda naar Riga. Namiddag omgeving verkennen. Eventueel naar Sigulda om te bungeejumpen. Nachtleven in Riga..
zat: riga centrum
zo:naar het strand van jurmala/riga
ma: voormiddag riga. Namiddag bus naar Tallin
di:centrum tallin
woe:nog in te vullen ofwel tallin ofwel dagtrip naar Helsinki (waarschijnlijk niet, nogal duur vind ik met de ferry etc..) ofwel Vaana-Joessu
do: terug naar Riga
vrij: terugvlucht Riga-Charleroi
Waar ik niet direct informatie over vindt, zijn de busverbindingen tussen Vilnius-Klaipeda. Ik weet dat er meerdere malen per dag bussen zijn, maar vindt niet direct tijdschemas e.d.
Valt er in september door de week veel te doen op gebied van nachtleven in vilnius en tallin?
In september vertrek ik samen met nog vier vrienden naar de Baltische staten. De vliegtuigtickets zijn geboekt, we vertrekken op 12september vanuit Eindhoven-Vilnius en komen de 23sept terug vanuit Riga-Charleroi.
Aangezien ik zowat het reisschema moet/mag plannen, heb ik momenteel een voorlopig schema opgesteld en vraag ik hierbij jullie opmerkingen en suggesties.
ma: namiddagvlucht vilnius, naar jeugherberg en omgeving wat verkennen
di: vilnius stad verkennen
woe: in de voormiddag Trakai of centrum bezoeken. In de namiddag bus naar Klaipeda. Overnachten Klaipeda
do: Curonian spit
vrij: vanuit Klaipeda naar Riga. Namiddag omgeving verkennen. Eventueel naar Sigulda om te bungeejumpen. Nachtleven in Riga..
zat: riga centrum
zo:naar het strand van jurmala/riga
ma: voormiddag riga. Namiddag bus naar Tallin
di:centrum tallin
woe:nog in te vullen ofwel tallin ofwel dagtrip naar Helsinki (waarschijnlijk niet, nogal duur vind ik met de ferry etc..) ofwel Vaana-Joessu
do: terug naar Riga
vrij: terugvlucht Riga-Charleroi
Waar ik niet direct informatie over vindt, zijn de busverbindingen tussen Vilnius-Klaipeda. Ik weet dat er meerdere malen per dag bussen zijn, maar vindt niet direct tijdschemas e.d.
Valt er in september door de week veel te doen op gebied van nachtleven in vilnius en tallin?
Klaipeda- Vilnius is een goede verbinding. Ik deed er een uurtje of 5 over volgens mij. Nachtleven Vilnius is leuk schijnt het.....maar niet in aug (toen zat ik er). Dan zijn die lui zelf allemaal op vakantie. Ik zou niet vliegen Tallinn- Riga. Is maar 4,5 uur per bus. Nachtleven Tallinn is nogal fout: allemaal finnen en foute Duitsers die de boel onveilig maken.....