Kerst en Nieuwjaar in Sydney
Re: Nieuwjaar Sydney
Gauw boeken dus, zodra ik mijn ticket heb!
Weet er nog iemand een leuk en vooral een lekker rustig hostel waar ik kan bijkomen van de lange reis? Dus geen feesthostel! Ik heb al even de hostels in de database bekeken en heb er al een paar gezien die me wel ok lijken, maar tips zijn zeer welkom!
Weet er nog iemand een leuk en vooral een lekker rustig hostel waar ik kan bijkomen van de lange reis? Dus geen feesthostel! Ik heb al even de hostels in de database bekeken en heb er al een paar gezien die me wel ok lijken, maar tips zijn zeer welkom!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Sorry daar kan ik je niet bij helpen ik heb alle keren dat ik in Sydney verbleef in een appartement gezeten er zijn vast wel andere die tips hebben.
gr van Moira
Sorry daar kan ik je niet bij helpen ik heb alle keren dat ik in Sydney verbleef in een appartement gezeten er zijn vast wel andere die tips hebben.
gr van Moira
Hostel boeken rond kerst/O&N
Hallo reizigers,
In december kom ik in Sydney aan en heb ik mijn eerste nachten al gereserveerd bij een hostel van 18-23 december.
Nu heb ik 2 vragen:
1) Is het verstandig om vanaf 23 december tot bv 2 januari nu al vast te leggen bij een hostel? OF
2) Is het beter om alleen de dagen tijdens kerst en O&N alvast te boeken en dat ik de rest van de dagen daaromheen daar pas regel? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoop op jullie reacties, dan ga ik namelijk zsm boeken!!!!
Groetjes Filipinda
In december kom ik in Sydney aan en heb ik mijn eerste nachten al gereserveerd bij een hostel van 18-23 december.
Nu heb ik 2 vragen:
1) Is het verstandig om vanaf 23 december tot bv 2 januari nu al vast te leggen bij een hostel? OF
2) Is het beter om alleen de dagen tijdens kerst en O&N alvast te boeken en dat ik de rest van de dagen daaromheen daar pas regel? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoop op jullie reacties, dan ga ik namelijk zsm boeken!!!!
Groetjes Filipinda
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Hostel boeken rond kerst/O&N
Hallo,
Mijn advies vastleggen waarom de Ozzies hebben zelf ook vakantie dus die zijn rond die tijd ook in Sydney op vakantie en die blijven dan ook die gehele week. Ik weet wel dat het nu al moeilijk is om wat te vinden dus ik zou niet meer te lang wachten. I
Mijn advies vastleggen waarom de Ozzies hebben zelf ook vakantie dus die zijn rond die tijd ook in Sydney op vakantie en die blijven dan ook die gehele week. Ik weet wel dat het nu al moeilijk is om wat te vinden dus ik zou niet meer te lang wachten. I
Moira schreef:Hallo,
Hallo Moira!
Oke.. dat dacht ik zelf inderdaad ook. Beter het zekere dan het onzekere..
Bedankt voor je snelle reactie!
Groetjes Filipinda
Facebook comment
Hoi, ik zou alles nu al boeken. Normaal gesproken zou ik zeggen, zie daar maar. Maar het is zo druk met oud&nieuw en prijzen gaan absurd omhoog. Vooraf boeken garandeert in ieder geval dat je een 'normale' prijs betaalt. Enjoy!
Re: Facebook comment
Margot Bendijk schreef:Hoi, ik zou alles nu al boeken. Normaal gesproken zou ik zeggen, zie daar maar. Maar het is zo druk met oud&nieuw en prijzen gaan absurd omhoog. Vooraf boeken garandeert in ieder geval dat je een 'normale' prijs betaalt. Enjoy!
Dankje Margot! Ben ik nu ook zeker van plan!
Groetjes Filipinda
De prijzen van hostels gaan in december (hun zomer) zo wie zo al omhoog en in Syney ivm met oud en nieuw helemaal. Ik heb hostels gezien die met gemak het dubbele vragen en toch ook nog met gemak vol komen. Aan de andere kant is oud en nieuw in OZ iets wat je waarschijnlijk maar 1 keer mee maakt
Hoi Bert,
Ja inderdaad! Heb mijn laatste 2 weken van het jaar al vastgelegd! Ik merk nu al dat heel veel hostels niet meer beschikbaar zijn of je moet minimaal 10 dagen boeken bij dezelfde hostel, wat ik nu ook gedaan heb.(en dan durven ze ook nog de prijs met de feestdagen ineens te verdriedubbelen!)
Dus goed zoeken helpt echt! Ik vond hostelbookers.com een overzichtelijke en goede site!
Ja inderdaad! Heb mijn laatste 2 weken van het jaar al vastgelegd! Ik merk nu al dat heel veel hostels niet meer beschikbaar zijn of je moet minimaal 10 dagen boeken bij dezelfde hostel, wat ik nu ook gedaan heb.(en dan durven ze ook nog de prijs met de feestdagen ineens te verdriedubbelen!)
Dus goed zoeken helpt echt! Ik vond hostelbookers.com een overzichtelijke en goede site!
Ja! ik zou het zeker al vastleggen! De prijzen gaan flink omhoog in die tijd en als je nu boekt ben je stukken goedkoper uit en ben je verzekerd van een (hopelijk) comfortabel bedje..=
Facebook: http://facebook.com/kellepel
Ik was ook wat laat met boeken. Heb deze week gelukkig nog een redelijk betaalbaar hostel kunnen vinden rond kerst en oud en nieuw in Sydney 2010/2011. Ben benieuw hoe het rond die tijd daar is. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik erbij ben geweest 

Ik heb ook een tijdje lopen zoeken maar de prijzen van zo goed als alle hostels gaan aardig omhoog. Ik heb gelukkig nog een redelijk betaalbaar hostel kunnen vinden maar het blijft een duur geintje.
-
- Contacteer:
Als je soms idd ziet hoeveel ze meer vragen voor de dagen rond O & N word je niet goed van. Toch maar besloten een hostel te boeken voor de feestdagen, je bent er tenslotte ook niet elk jaar! 

Beste plaats om het Nieuwe Jaar in te gaan
Ik ga volgend jaar reizen en moet nu mijn vluchtschema insturen!
Maar ik vraag me af wat de beste plaats is in Australië om het Nieuwe Jaar in te gaan?
Is dat dan toch Sydney waar altijd heel veel van te horen en te zien is?
Of zijn er nog andere plaatsen waar je ook heel goed kunt vertoeven rond die tijd?
Ik zit namelijk op het eind van mijn reis rond die tijd, zit te twijfellen of voor de kerstdagen,
oud op nieuw terug naar huis te keren om het met familie en vrienden te vieren.
Of dat ik het in Australië of Singapore ga vieren (op de terugweg).
Zoals ik mijn reis momenteel een beetje gepland heb:"
20 Januari vertrek ik naar Auckland
22 Juli van Auckland naar Fiji
2 Oktober van Fiji naar Melbourne
12 December van Cairns naar Perth
2 Januari van Perth naar Singapore
18 Januari weer op huis aan
Tips en suggesties zijn altijd welkom!
Is het een beetje te doen om rond 2 Okt van Melbourne - Tasmanië - Adelaide - Sydney - Cairns te gaan tot 12 December? Ik wil dan in Cairns wel een weekie vertoeven. Of moet ik dan m'n planning een beetje omgooien? Ik kan maar 3 maanden in Australië blijven met een toeristen visum namelijk.
Maar ik vraag me af wat de beste plaats is in Australië om het Nieuwe Jaar in te gaan?
Is dat dan toch Sydney waar altijd heel veel van te horen en te zien is?
Of zijn er nog andere plaatsen waar je ook heel goed kunt vertoeven rond die tijd?
Ik zit namelijk op het eind van mijn reis rond die tijd, zit te twijfellen of voor de kerstdagen,
oud op nieuw terug naar huis te keren om het met familie en vrienden te vieren.
Of dat ik het in Australië of Singapore ga vieren (op de terugweg).
Zoals ik mijn reis momenteel een beetje gepland heb:"
20 Januari vertrek ik naar Auckland
22 Juli van Auckland naar Fiji
2 Oktober van Fiji naar Melbourne
12 December van Cairns naar Perth
2 Januari van Perth naar Singapore
18 Januari weer op huis aan
Tips en suggesties zijn altijd welkom!
Is het een beetje te doen om rond 2 Okt van Melbourne - Tasmanië - Adelaide - Sydney - Cairns te gaan tot 12 December? Ik wil dan in Cairns wel een weekie vertoeven. Of moet ik dan m'n planning een beetje omgooien? Ik kan maar 3 maanden in Australië blijven met een toeristen visum namelijk.
Re: Beste plaats om het Nieuwe Jaar in te gaan
Tja, zelf wilde ik heel erg graag een keer Oud&Nieuw in Sydney vieren en het was de moeite waard alleen al om dat vuurwerk te zien. Dus mocht je een keer buiten Nederland Oudjaar willen vieren, dan is nu je kans. Bedenk je wel dat het in Sydney bomvol is met oudjaar en dat je dus op tijd een slaapplek moet reserveren (echt paar weken vooraf).
In je planning lijkt het alsof je van Adelaide naar Cairns wilt gaan, lijkt me niet de meest handige optie. Maar misschien kunnen anderen je daar beter over informeren, want ik ben niet in de buurt van Cairns, Perth e.d. geweest.
Voor zover ik kan zien, ga je in elk geval een mooie reis maken, leuk hoor!
In je planning lijkt het alsof je van Adelaide naar Cairns wilt gaan, lijkt me niet de meest handige optie. Maar misschien kunnen anderen je daar beter over informeren, want ik ben niet in de buurt van Cairns, Perth e.d. geweest.
Voor zover ik kan zien, ga je in elk geval een mooie reis maken, leuk hoor!