zonnebrand of DEET, wat eerst???
Re: zonnebrand of DEET, wat eerst???
Weet iemand toevallig het antwoord op mijn vraag hierboven, over de Click-Away?
Op de verpakking staat:
Een zandvlooi is (als ik google ) een parasiet, dus zou dat betekenen dat het daar niet tegen helpt.Click-Away is een behandelingsmethode voor jeukende muggensteken, kwallenbetern en andere insectenbeten. Het helpt de jeuk en de zwelling te verminderen.
Aanvullende informatie van CarePlus:

Zegt helaas niet veel over de zandvlooienClick Away breekt histamine af bij (muggen)bulten. Is er sprake van ontsteking (rood/pus), dan is clicken niet afdoende.

Dankjewel Erik! Misschien koop ik 'm maar gewoon en dan zie ik 't wel!
Ik had, gewoon omdat ik nieuwsgierig was, nog even gemaild naar Care Plus en dit was het antwoord:
De Click Away helpt bij alle jeukende insectenbeten.Mocht u erg veel last hebben van zandvliegen dan raad ik u ons product Care Plus For Kid aan. Deze is op basis van het bestandsdeel Saltidin en is het meest effectief tegen die vervelende zandvliegjes.
Geen duidelijk ja of nee dus. En als een zandvlo inderdaad een parasiet is, zou dit dan niet werken? Ik stuur ze nog maar een mailtje!
Ach en misschien koop ik dat 'For Kid' ook gewoon....ben wel benieuwd en heb nog vvv-bonnen die ik voor de reis op wil maken!
De Click Away helpt bij alle jeukende insectenbeten.Mocht u erg veel last hebben van zandvliegen dan raad ik u ons product Care Plus For Kid aan. Deze is op basis van het bestandsdeel Saltidin en is het meest effectief tegen die vervelende zandvliegjes.
Geen duidelijk ja of nee dus. En als een zandvlo inderdaad een parasiet is, zou dit dan niet werken? Ik stuur ze nog maar een mailtje!

Hé ik vind ook nog dit: http://www.igougo.com/story-s1348575-Ne ... flies.html
Ik ga 'm maar gewoon halen, die Click-Away, en dan zie ik 't allemaal wel!
Goed, genoeg rondgelummeld en onzin opgezocht nu...
Ik ga 'm maar gewoon halen, die Click-Away, en dan zie ik 't allemaal wel!
Goed, genoeg rondgelummeld en onzin opgezocht nu...

Ongelooflijk.... ik geloof dat ik met het hele Care Plus assortiment op reis ga straks.
De mevrouw van Care Plus mailde terug dat volgens de testrapporten de Click-Away ook werkt bij zandvlooien. Maar ze zou 't wel leuk vinden als ik mijn bevindingen zou mailen, in ruil daarvoor zou ik dan de 'for kids' krijgen. Nou dat wil ik best hoor. Daarna vroeg ze wat voor soort reis ik ga maken en of ik niet wat meer dingen wil testen.... nou dat wil ik ook wel....dus nu gaat ze me een hele zooi producten opsturen:
- Compact Bell geïmpregneerd muskietennet
- Click Away
- Care Plus Anti-Insect for kids
- Care Plus Anti-Insect Natural
- Care Plus Anti- Insect Deet
- Care Plus EHBO kit compact (nieuwe verpakking)
- Care Plus SPF 30 Silicone spray
- Care Plus Sin Saver After Sun
- Care Plus Skin Saver Lipstick
- Care Plus Bio Soap
- Care Plus Soap Leaves.
In ruil voor al deze producten moet ik dan een vragenlijstje invullen over elk product! Best een goeie deal, toch? Volgens mij heb ik dat muskiettennet helemaal niet nodig, heb ik ook gemaild, maar ze gaat 'm toch opsturen. Nou ja, kom maar door hoor, geen probleem. Ik hoop maar dat alles in de backpack past, hihi!
De mevrouw van Care Plus mailde terug dat volgens de testrapporten de Click-Away ook werkt bij zandvlooien. Maar ze zou 't wel leuk vinden als ik mijn bevindingen zou mailen, in ruil daarvoor zou ik dan de 'for kids' krijgen. Nou dat wil ik best hoor. Daarna vroeg ze wat voor soort reis ik ga maken en of ik niet wat meer dingen wil testen.... nou dat wil ik ook wel....dus nu gaat ze me een hele zooi producten opsturen:
- Click Away
- Care Plus Bio Soap
- Care Plus Soap Leaves.
In ruil voor al deze producten moet ik dan een vragenlijstje invullen over elk product! Best een goeie deal, toch? Volgens mij heb ik dat muskiettennet helemaal niet nodig, heb ik ook gemaild, maar ze gaat 'm toch opsturen. Nou ja, kom maar door hoor, geen probleem. Ik hoop maar dat alles in de backpack past, hihi!
Als je wilt mag je die bevindingen ook bij de producttesten plaatsen, want ik ben inmiddels ook wel erg benieuwd of ze werken tegen zandvlooien 

-
- Reisexpert
hmm, marije...da's inderdaad een goeie deal. je hebt het toch maar mooi klaargespeeld.Marije schreef:Ongelooflijk.... ik geloof dat ik met het hele Care Plus assortiment op reis ga straks.
- Click Away
- Care Plus Bio Soap
- Care Plus Soap Leaves.
- bolletjeom
- Reisexpert
Leuke deal!
Ik heb ook wel wat van zulke deals gehad. Daar loop je tegen op. Als je zelf erg hard zo'n deal wilt dan krijg je ze vaak juist weer niet.
Als je alle producten mag houden en die klamboe zit je op een gegeven moment in de weg geef hem in een malaria land dan aan een arm gezin in een buitengebied.
Zolang je hem test en iets positiefs over schrijft lijkt het me niet dat ze daar problemen mee hebben.
Ik heb voor deze site ook wel eens Care plus producten getest. Hoewel ik ze vaak te duur vind omdat er ook betaalbare alternatieven zijn ben ik wel fan geworden van hun lippenbalsem die niet smelt in een warme omgeving en je lippen lang vet houden.
Ik heb ook wel wat van zulke deals gehad. Daar loop je tegen op. Als je zelf erg hard zo'n deal wilt dan krijg je ze vaak juist weer niet.
Als je alle producten mag houden en die klamboe zit je op een gegeven moment in de weg geef hem in een malaria land dan aan een arm gezin in een buitengebied.
Zolang je hem test en iets positiefs over schrijft lijkt het me niet dat ze daar problemen mee hebben.
Ik heb voor deze site ook wel eens Care plus producten getest. Hoewel ik ze vaak te duur vind omdat er ook betaalbare alternatieven zijn ben ik wel fan geworden van hun lippenbalsem die niet smelt in een warme omgeving en je lippen lang vet houden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ja ik heb er echt niets voor gedaan...had gewoon een vraagje en zij begon door te vragen!
Maar ze is er inmiddels ook achter dat je in Nieuw Zeeland niet echt een klamboe nodig hebt, gelukkig maar, want die zou denk ik best wel in de weg zitten in de rugzak. Ben vooral ook heel benieuwd naar de zonnebrand en of dat voldoende zal zijn daar, want ik heb gelezen dat je beter daar zonnebrand kan komen omdat dat veel sterker is dan wat hier verkrijgbaar is.
Maar ze is er inmiddels ook achter dat je in Nieuw Zeeland niet echt een klamboe nodig hebt, gelukkig maar, want die zou denk ik best wel in de weg zitten in de rugzak. Ben vooral ook heel benieuwd naar de zonnebrand en of dat voldoende zal zijn daar, want ik heb gelezen dat je beter daar zonnebrand kan komen omdat dat veel sterker is dan wat hier verkrijgbaar is.
- bolletjeom
- Reisexpert
een klamboe mee naar N-Z is inderdaad nogal zinloos. Kom je niet onderweg nog ergens? geen tussenstop in Azië?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Nee, ga linea recta naar Sydney en dan naar NZ. Maar ik krijg die klamboe dus ook niet meer!
Kan het niet editten maar de link is verouderd. het is verwijderdpimnl schreef:Je kunt eerst de zonnecreme opdoen, 20-30 minuten later de DEET. Zie verwijderd
Laatst gewijzigd door Erik op 30 okt 2011 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links verwijderd
Reden: Links verwijderd