Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door bolletjeom »

jaja, lieve kinders
mama is weer thuis!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Welkom terug mama. De was staat klaar voor je ;)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

ik heb net 4 machines gedraaid, het is wel weer genoeg voor vandaag
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

bolletjeom schreef:ik heb net 4 machines gedraaid, het is wel weer genoeg voor vandaag
Jammer, dat valt me erg tegen ;)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

ben nu 2 dagen thuis en ben nu pas helemaal bij met het lezen van alle nieuwe posts in het forum......
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Goed bezig mama, dus je bent nu weer helemaal op de hoogte? ;)
bolletjeom
Reisexpert

ohh, jongens....het lijkt wel lentuhhhhh!!!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Zeker, ik ben ook in mijn lente-outfit naar het werk gegaan. *O*
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Het is dan wel geen echt cafe, maar dit is net zo'n goede plek om mijn frustratisch te uiten.

Vanmorgen kreeg ik het nieuws dat de vestiging waar ik werk gesloten gaat worden. Totaal onverwacht, alhoewel ik het de laatste tijd door allemaal gedoe al niet meer echt leuk vond ging ik er toch vanuit gewoon een verlenging te krijgen en dan ondertussen zelf wel een beetje rustig rond te kijken naar wat anders.

Nu ben ik dus per 1 juni werkloos..

Gadverdamme, :(
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Balen tikva!!!
Kut dat je zoiets dan niet aan ziet komen. zeker in deze tijden. Ben van de week uitgelachen bij uitzenburo's toen ik zei dat ik "iets" zocht tot 1 juni.

ik hoop dat je snel iets leuks vind
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

@ Rudi, nou ik was vorig jaar aangenomen voor een nieuwe vestiging (we zitten nu tijdelijk in een ini mini hokje) die per 1 september open ging. Dat werd wel telkens later omdat ook diverse locaties te duur bleken te zijn etc etc
Maar in januari hadden ze nog weer een nieuwe locatie op het oog, die helemaal ingetekend is.

Wat ik begrepen is het management pas half januari toen de nieuwe (veel lagere) taakstelling bekend werd gaan denken aan de optie geen nieuwe vestiging. We kunnen niet blijven zitten waar we nu zitten en tussen nu en september zijn 3 collega's (van in totaal 9) langdurig ziek geworden wat ook niet lekker is.

Omdat ze telkens wel met locaties bezig zijn, verwacht je dit gewoon helemaal niet. Vorige week hebben we zelfs nog vervangers voor de zomervakantie zitten regelen. (i.v.b. met de zieken).
Ik had het daarom (net als de rest van de collega's) echt niet aan zien komen.

Vanuit bedrijfsoogpunt snap ik het wel. Als je flink moet bezuinigen is een nieuwe vestiging openen niet echt handig, zeker niet als je dan 3 nieuwe mensen moet aannnemen en inwerken terwijl je ook zieke mensen door moet betalen. Ik wou alleen maar dat ze dat even vorige jaar hadden verzonnen, nu voelt het alsnog je een jaar ergens voor niets hebt gewerkt telkens maar wachten op een volwaardige vestiging (en de daar bij horende taken) die nooit komen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hey Tikva, wat klote! Enige positieve is dat je een redelijke tijd hebt om opnieuw te solliciteren en de kans daarmee groter is dat je wat leuks kunt vinden! Begrijp het gevoel dat het lijkt alsof je een jaar voor noppes hebt gewerkt.Is het wel allemaal defitinief al?
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Inderdaad, best wel vervelend Tikva. Hopelijk vind je snel wat anders. :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Erik schreef:Is het wel allemaal defitinief al?
Nou de OR heeft nog een adviesplicht, maar helaas dus geen instemmingplicht. Wat ze ook adviseren het is niet bindend, de kans dat het management zich na een negatief advies alsnog bedenkt is ook echt nihil. Bezuinigingen moeten toch ergens vandaan komen.

Ik heb inderdaad redelijk de tijd maar zal het nu ook wel nodig hebben. Zoek liever iets langer maar dan iets goeds.

Zou zie je maar weer ook voor andere wereldreizigers is het dus ook wel belangrijk om wanneer je op een lange reis gaat te zorgen dat je minimaal 52 dagen betaald werk hebt gehad want dan telt dat jaar gewoon mee voor als gewerkt jaar. Dus mocht ik in juni niets hebben dan krijg ik toch nog minstens een half jaar ww.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Succes ermee Tikva, erg vervelend. Ik ben nu ook nog werkloos en hoop snel weer wat te hebben.
Plaats reactie