Fraser Island of White Sundays

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Erik
Site Admin

Re: Fraser Island

Bericht door Erik »

Hoe lang ga je?
Lianne2207
Reiziger

Bericht door Lianne2207 »

Ligt eraan hoe lang ik vrij kan krijgen. Ik probeer 5 weken vrij te krijgen, dan eerst bij vrienden in Singapore op bezoek een aantal dagen. Dus dan zouden het dik 4 weken zijn daar.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Neem aan dat je dan op Sydney vliegt? Dan is het nog best een eind om van daaruit naar Cairns te gaan voor zo'n "korte" tijd?
Lianne2207
Reiziger

Bericht door Lianne2207 »

Nee we wilden juist heen op Cairns vliegen. Zal met een tussenstop op Brisbane zijn (als ik het goed gezien heb) en dan juist naar het zuiden rijden.
Poezevis

Whitsundays en Fraser Island of Tasmanië

Bericht door Poezevis »

Als je zou moeten kiezen tussen Whitsundays en Fraser Island (combineren) of Tasmanië, waar zou je dan voor kiezen en waarom? Hoor graag de ervaringen!
Erik
Site Admin

Re: Whitsundays en Fraser Island of Tasmanië

Bericht door Erik »

Ben nooit naar Tasmanië geweest, maar zou de Whitsundays en Fraser Island zeker niet hebben willen missen. Het is niet te vergelijken met iets dat je in Europa hebt en een van de must see's van Australië. Niet echt een super onderbouwing, maar dat blijft lastig met dit soort dingen :)
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Ik zou ook vooral kijken naar wanneer je gaat. In de Australische zomer kun je bijvoorbeeld beter naar Tasmanie omdat het daar dan redelijk warm en aangenaam is terwijl je daar in de winter niet echt makkelijk kunt reizen en kamperen in de kou en nattigheid (en zelfs soms sneeuw).

Het tegenovergestelde is waar voor Frasier Island en de Whitsundays die je weer beter in de Australische winter kunt bezoeken omdat het er dan aangenaam is en niet te heet, benauwd en er geen risico bestaat op cyclonen en stormen die er tijdens de zomer vaak zijn...

Het zijn 2 totaal verschillende plekken dus misschien kijken waar je voorkeur naar uit gaat qua activiteiten, natuur, reismogelijkheden etc.

Succes met je keuze!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
RpBruno

Bericht door RpBruno »

Tasmanië is geweldig, een klein beetje te vergelijken met het variërende landschap van Nieuw Zeeland. Je hebt er een aantal geweldige wandelingen, de mooiste ter wereld! Three Capes Track is een echte aanrader. Ook Wineglass bay en Cradle Mountain, ook licht er een hoop geschiedenis met de gevangenen die daarheen werden verscheept vanuit Europa. Erg relaxed en zeer behulpzame en aardige mensen.

Fraser eiland is gaaf, en whitsundays ook maar dat zijn de dingen die iedere backpacker doet. Dus als je zou moeten kiezen....
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Beide staan bij mij op mijn favoriete plekken. Ik vond de whitsundays magisch. 3 dagen op een boot met een hele leuke groep en op een mooi stukje aarde begeven. Ook Fraser Island is super mooi, voor mij iets te toeristisch misschien.

Tasmanië is indd in de zomer het beste te bezoeken. Ikzelf was er in januari en heb 10 onvergetelijke dagen gehad. Het is veel rustiger dan de oostkust en je vindt er verschrikkelijk mooie natuur.

Qua geld kom je waarschijnlijk op hetzelfde neer. Ligt er net aan wat je zelf wilt.
Carolien1972

4wd auto huren Fraser island

Bericht door Carolien1972 »

Wij gaan met een camper van Syndey naar Cairns binnenkort. We willen ook graag naar Fraser island maar daar mag de camper niet op, dus willen we daar een 4wd auto huren. Weet iemand of dat kan zonder van te voren te reserveren aangezien we niet te veel willen plannen en dus niet weten wanneer we daar zijn. En welk verhuurbedrijf?
Erik
Site Admin

Re: 4wd auto huren Fraser island

Bericht door Erik »

Ik weet niet of je met z'n tweeën wilt reizen of dat je het niet erg vind om met een groep(je) te reizen. Anders zijn er meestal wel tours waar je bij aan kunt sluiten. Voor een privé 4wd zal dat misschien wat lastiger zijn (en ik weet ook niet precies hoe dit zit met het aantal auto's dat wordt toegelaten op het eiland).

@Kims weet jij dit toevallig?!
Carolien1972

Bericht door Carolien1972 »

Erik schreef: 13 sep 2017 08:07 Ik weet niet of je met z'n tweeën wilt reizen of dat je het niet erg vind om met een groep(je) te reizen. Anders zijn er meestal wel tours waar je bij aan kunt sluiten. Voor een privé 4wd zal dat misschien wat lastiger zijn (en ik weet ook niet precies hoe dit zit met het aantal auto's dat wordt toegelaten op het eiland).

@Kims weet jij dit toevallig?!
We reizen met 4 personen en zouden graag 1 auto willen huren. Ik heb al wel verschillende bedrijven gevonden maar geen idee of we het beste vanuit Hervey bay of Rainbow beach kunnen vertrekken.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

De meeste mensen vertrekken vanaf Hervey Bay, maar ligt er aan wat je wil. Maakt waarschijnlijk weinig uit want je komt op hetzelfde eiland uit. Misschien scheelt het wat in kosten aangezien er meer concurrentie in Hervey Bay zal zijn.

Jullie reizen in het laagseizoen ivm de komst van het moesson- en cyclonen seizoen en aangezien het al warmer aan het worden is, maar Frasier Island is erg populair. Ik zou contact opnemen met de verhuurbedrijven en je vraag voorleggen. Waarschijnlijk moet je wel een bepaalde tijd vantevoren boeken, maar dat zou mee kunnen vallen. Die bedrijven kunnen het goed inschatten.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
essievrede

Fraser Island Tours

Bericht door essievrede »

Hi!

Ik ga in oktober naar Australië en ga dan o.a. ook naar Fraser Island. Ik zou hier wel graag een walvistocht willen doen en ook een tour op het eiland zelf. Heeft iemand misschien goede ervaringen met een touroperator?

Hoor het graag!

Groeten,
Esther
Plaats reactie