Java, bali, lombok Komodo & flores

Stel hier je vragen over Indonesië.
Jenny
Reisexpert

Re: Java, bali, lombok Komodo & flores

Bericht door Jenny »

Voor mijn gevoel zou ik vanuit Ijen naar Lovina of Pemuteran gaan. Je hebt een paar lange reisdagen gehad en kan lekker even bijkomen.

Wanneer je Ubud bezoekt zou ik af laten hangen van de boot die je neemt naar Bali. Perama vaart maar 1-2 keer per week.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Ok ok.
Zou het een idee zijn om inderdaad vanaf iljen naar lovina te gaan en dan via ubud naar Denpasar om te vliegen naar maumere op Flores en dan terug te reizen via Komodo Lombok en gilis richting Bali weer?

Ubud ligt op weg van lovina naar Denpasar redelijk in de route toch?

Wat heb jij trouwens veel info op je site staan zeg en dan met name indonesie. Geweldig die verhalen
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dank voor je compliment :) Op mijn site staat inderdaad veel informatie over Indonesië, ik kom er de nodige jaren.

Vliegen van Denpasar naar Maumere is zeker een optie, heb ik ook gedaan. Wederom, houd de vertrektijden van de boot in de gaten dan weet je hoe lang je de tijd hebt om in Labuan Bajo te komen.

De directe weg van Lovina naar het vliegveld gaat niet door Ubud. Ubud bereiken vanuit het noordwesten is een beetje een crime, de wegen zijn smal, druk en bochtig. Met eigen vervoer van Lovina naar het vliegveld is ongeveer 2,5 uur. Met Perama of een ander busbedrijf is het 2 uur van Lovina naar Ubud.

Alle tijden zijn indicatie, op Bali heb je vaak vertraging ;)
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Ja super om te lezen. Denk dat iedereen die van reizen houdt dat leuk vind om te lezen.

Dus vanuit ubud is het wel gewoon goed te komen bij het vliegveld on Denpasar?

Met Labuan bajo bedoel je voor de boot naar Komodo en Lombok voor Bv gilis met perama?

Vanuit Denpasar dan vliegen op maumere en dan kijken binnen hoeveel dagen je bij de boot aan de andere kant van het eiland moet zijn?

Kan je die boot ook af stappen en met de volgende weer mee een paar dagen later? Net zoals in Thailand met koh samui, Tao en pagnan?

Wat is trouwens een beetje een betrouwbare vliegmaatschappij?
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

@Jenny & Sannie

Hebben jullie een idee hoelaat je vertrekt als je van yogya via bromo en iljen naar bali gaat en waar je dan op Bali aankomt?
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Ik ken alleen de trip van Yogya naar Bromo naar Bali. Vanuit Yogya vertrek je dan in de ochtend, je zit de hele dag in de bus. De busrit duurde bij ons veel langer dan men had verteld. Ik denk dat we rond een uur of 9 a 10 in de avond in het hotel vlakbij Bromo waren. De volgende ochtend ga je heel vroeg naar Bromo, daarna krijg je ontbijt en vertrek je naar de haven. Daar hebben wij nog een tijd moeten wachten op de boot die vlak voor zonsondergang vertrok. In mijn herinnering waren we rond een uur of 8 a 9 in de avond in de haven op Bali. Daar zijn wij uit de bus gestapt (want de bus ging naar Denpasar en als we naar Lovina wilden dan hadden we in de bus op Java de nacht door moeten brengen voordat we de boot op gingen) en hebben zelf prive vervoer naar Lovina geregeld waar we volgens mij pas tegen middernacht aankwamen.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Hi,

Ok in ons geval doen we Yogja-bromo-iljen-bali.
Dus het is wel goed te doen om in Lovina te komen?
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Ik vond het dus niet goed te doen met de tour die wij deden. Terwijl ons verzekerd was in yogya dat we rechtstreeks naar Lovina zouden kunnen bleek in de haven op Java dat als we dat zouden willen we een nacht in de haven zouden moeten wachten. Toen hebben wij besloten om toch de boot te pakken die middag en de tourbus die naar Denpasar zou gaan heeft ons afgezet op het busstation van het havenstadje op Bali. Daar vonden wij eigenlijk dat men voor vervoer naar Lovina te veel geld vroeg (was al avond dus gewone bussen gingen niet meer). We hebben lang gewacht, maar ander vervoer kwam er niet, dus uiteindelijk toch maar het gevraagde bedrag neergelegd. Achteraf denk ik waarom hebben we zo moeilijk gedaan over een tientje per persoon, maar op dat moment ben je de prijzen van daar gewend. Het is in ieder geval goed te doen als je gewoon wat geld neerlegt. Dit is mijn ervaring met de Bromo tour, Iljen hebben wij dus niet gedaan. Maar zal dat niet hetzelfde werken?
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Ik neem dat dat hetzelfde werkt.
Is het lang vanuit de haven naar lovina?

Als het allemaal te moeilijk is kunnen wij in principe ook naar Denpasar gaan en vanuit daar naar maumere op flores gaan waar uit we terugreizen naar Bali. En dan ubud en lovina aan het einde doen.

Maar ik denk dat dat juist niet opschiet.

Bij wie heb jij geboekt. Zal wel net zoals Thailand zijn dat dat overal kan voor die tour vanuit yogja naar Bali. En uiteindelijk allemaal in de Zelfde bus komt met dezelfde klasse. Of juist niet haha
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Volgens mij is het ruim een uur naar Lovina. Werkt daar inderdaad net zoals in Thailand. Wij boekten in ons hotel.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Ohhh dat valt mee. Dan wordt het direct van de haven maar lovina dan ubud dan Denpasar voor Flores.

Weet jij nog wat je betaalde voor de trip en de taxi naar lovina?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

kevinmp schreef:Ohhh dat valt mee. Dan wordt het direct van de haven maar lovina dan ubud dan Denpasar voor Flores.

Weet jij nog wat je betaalde voor de trip en de taxi naar lovina?
400 - 500k per vehicle.
Plaats reactie