Visa China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Erik
Site Admin

Waar Chinees visum regelen?

Bericht door Erik »

Uit de mailbox:
Door wie kan ik op afstand een visum in mijn paspoort laten regelen, het gaat om een chinees visum en het zou om een 1/2 jaar indien mogelijk 1 jaar gaan. Is het ook werkelijk zo dat je perse een ticket naar het land van bestemming moet kunnen overleggen of wordt dit niet gecontroleerd? Ik heb nog geen ticket omdat ik deze graag in het land wil kopen waar ik vandaan vertrek.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Waar Chinees visum regelen?

Bericht door bolletjeom »

neem eens contact op met een visum bureau.
Een visum voor een half of heel jaar is bijzonder. Die krijg je niet zomaar. Hiervoor gelden speciale regels.
Zoek de site eens op van de ambassade van china.
En JA, je moet een ticket hebben ...ook het land uit.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Dit gaat volgens mij niet met een toeristen visum. De enigste mogelijkheid is denk ik een business of studie visum. Daar zijn waarschijnlijk wel strenge eisen aan verbonden en heb je waarschijnlijk een uitnodiging nodig.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Als je een toeristenvisum aanvraagd heb je inderdaad een bewijs nodig dat je binnen de termijn van het visum het land verlaat heb je die niet zal het visum afgewezen worden. Ze zijn heel streng in China.

gr van Moira
Lance06

Bericht door Lance06 »

Ik kan niet eens de originele vraag van Erik zien ???
Je kunt wel een Multiple Entry voor een jaar krijgen, bijvoorbeeld als je familie in China hebt.
zaratoestra
Reisexpert

visum perikelen

Bericht door zaratoestra »

heyhey,

naar aanleiding van een berichtje ivm China Visum van Jorieke begin ik eventjes te flippen...

Zoals ik het begrijp gelden volgende regels voor de landen die wij willen aandoen (willen jullie eventjes nalezen om te kijken of ik ok zit, of wijzigingen meedelen??)

Mongolië (vanuit China met trein)
single entry: geldig tot 3 maanden na afgifte; maximaal verblijf 30 dagen
Dit zouden we op voorhand willen aanvragen in België.
Hoe bewijs je echter dat je maar 30 dagen blijft aangezien we Mongolië via China binnenkomen en nadien opnieuw verlaten??
China: Ga ik een mailtje sturen naar de Chinese ambassade om verduidelijking te vragen. We hebben zowieso multiple entry nodig want : landen op China --> Mongolie --> China (2 maand rondtrekken) --> Hong Kong --> China en overland richting Vietnam.
Las in post van Jorieke dat het noodzakelijk is om een uitreisbewijs te hebben... Wij willen echter overland richting Vietnam?? En een visum van Vietnam hebben we op dat moment nog niet.

Vietnam: niet aan grens verkrijgbaar.
Consulate General of Vietnam in Kunming, China. Dit lukt ook op het consulaat vermoed ik, niet nodig om dit specifiek in de ambassade van Peking te regelen??Verlenging Vietnamees Visum?? Schijnbaar makkelijk in Hanoi,Hue of Ho Chi Minh. correct??

Cambodja:
Geen probleem aan grensovergang vietnam/cambodja chau doc. 1 maand geldig

Laos: Bij Veun Kham (Cambodja) heeft u een toeristenvisum van een Laotiaanse ambassade nodig. Laotiaanse ambassade in Phnom Penh

Thailand: grensovergang Noord Laos Huay Xai. Geen probleem om dit te krijgen...
Hoe zat dit nu echter precies met overland visums vanuit buurlanden? sommigen zeggen dat dit enkel voor 14 dagen is??

Maleisie: geen visum nodig mits korter dan 3 maand. (we kunnen een uitreisticket richting NZ binnen de 2 maand voorleggen
Singapore: geen visum
Nieuw Zeeland: geen visum nodig korter dan 3 maand. (we hebben uitreisticket na 2 maand)
Paaseiland + Chili (geen visum nodig korter dan 3 maand) , Bolivie en Peru
Voor deze 3 landen kunnen we een uitreisticket van ons RTW ticket voorleggen dat binnen 3 maand naar Londen vertrekt.

Indien jullie meer info hebben of duidelijk over situatie multiple entry China altijd welkom....
thx...eventjes een zwak moment
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Re: visum perikelen

Bericht door jdeheij »

Wat betreft China. Zou ik inderdaad even gaan informeren bij de chinese ambassade.
Bij aanvraag van je single entry moet je in- en uitreis bekend zijn. Bij double entry kunnen er strengere eisen aan vast zitten. Het was een tijdje dat er geen double entry's werden uitgegeven.
Succes ermee!
zaratoestra
Reisexpert

thx jhdeheji

ik denk gewoon dat ik mij de kop der niet over ga breken... zoals ik dus nu aan het doen ben :-)
en het zekere voor het onzekere ga nemen door nog een segment in ons rtw ticket toe te voegen. We hebben toch die mogelijkheid.
Dus dan vliegen we van Londen-Peking,Peking-Mongolie overland,eenmaal terug in China een toer van 6 a 8 weken en dan vanuit Hongkong met een vlucht naar Hanoi
Op die manier hebben we maar een double entry nodig en hebben ze een uitreisbewijs voor uit China naar Hanoi

voila, ben ik toch briljant :-)
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik zou me om het visum van Mongolie niet zo heel druk maken. Ik heb toendertijd alleen de treinnummers en verwachte datums opgegeven wanneer ik in & uit het land zou komen. Heb het toend alleen wel via een visumburootje laten regelen omdat het een heel stuk goedkoper was dan 2x den haag & 1x brussel :)

Voor China was het toen redelijk makkelijk om een langere visum duur of double entry te krijgen. Nu moet je denk ik aan kunnen tonen dat je een ticket uit china hebt en krijg je het waarschijnlijk voor 30 dagen. Maar die kun je gemakkelijk verlengen bij de PSB (als je in toeristen gebied bent)
bolletjeom
Reisexpert

voor China Mongolië zouden treintickets een uitkomst kunnen zijn.

Vietnam visum hebben wij geregeld in Hongkong. We wisten toen beter in te schatten op welke datum we wilde dat ie inging. Verlenging zou ik niet weten.
Cambodja klopt
Laos klopt ook voor die grens. Andere grensovergangen kan je aan de grens een visum kopen.
Thailand is 14 DAGEN!!!! omdat je over land binnenkomt. Dit visum is wel te verlengen. Oa in Chiang mai, Maar daar ben je dus wel wat tijd mee kwijt.
zaratoestra
Reisexpert

allemaal bedankt

mag me echt niet voorstellen dat je een rtw ticket boekt en uiteindelijk het eerste land waar je op vliegt niet binnen mag ofzo. Stel je voor!!

Geniet van het weekend.
TraveltoChina

visa China 40 dagen

Bericht door TraveltoChina »

Ik heb net een ticket geboekt naar China en ik wil 39 dagen in het land blijven... heel stom, want ik was helemaal vergeten dat de duur max. 30 dagen is. Nu las ik net iets over 40 dagen visas, maar er is vrij weinig informatie over te vinden...

k wil het graag bij een visaburo laten doen, maar bij op een website staat enkel bij 40 dagen visa de opmerking 'hotel'...

Ik word dus niet veel wijzer. Iemand hier ervaring mee? Het gaat om een toeristenvisa, en ik ga niet naar tibet of tijdelijk het land uit. Reden van bezoek, mijn vriend woont daar.

Weet iemand wat het kost en hoe te handelen? Of gaat dit voor problemen zorgen?

Ow, ik las net ook iets over het verlengen van een visa bij het politieburo. In mijn geval gaat dit wat lastig, want als ik het visa aanvraag en dus mijn vliegticket toon, zien ze gelijk dat ik langer dan 30 dagen blijf.
bolletjeom
Reisexpert

Re: visa China 40 dagen

ik zou de vraag even stellen bij mensen die er echt verstand van hebben zoals een visumburo (al zitten die er ook wel eens naast)
China visa zijn een verhaal apart en dat wisselt zo dat er hier maar weinig mensen zijn die uitspraken durven te doen over een uitzondering als deze.
succes.
en we horen het graag als je een antwoord vind.....
zaratoestra
Reisexpert

En laat je gelijk ook weten wat je wijzer bent geworden. wij willen nl. voor 5 a 8 weken gaan
TraveltoChina

Bericht door TraveltoChina »

Ik laat het zsm weten. Heb een e-mail gestuurd naar een visaburo, dus als ik een reactie heb, plaats ik hem ook hier. Als ik binnen een paar dagen niets weet, bel ik ze op. Als jullie nieuws hebben, hou ik me ook aangevolen ;)
Plaats reactie