Ik denk ook dat flexibiliteit een belangrijke factor is om veel te kunnen reizen. Op die manier kun je voor vaak lage prijzen naar leuke bestemmingen. Ook is de pond nu laag dus een goed moment om goedkoper naar Groot Brittannië te reizen. Zo kun je dan je bestemmingen bij elkaar sprokkelen. Ook steeds een ander land kiezen helpt.
Als je gebonden bent door je werk aan schoolvakanties is het vaak wat lastiger, maar niet onmogelijk. Kijk maar naar Jenny.
Reizen hoeft niet duur te zijn, maar je moet er misschien wel andere dingen voor laten (zoals iedere week stappen en veel dra kies drinken)
Hoeveel dagen/weken voor een bepaalde bestemming
Re: Hoeveel dagen/weken voor een bepaalde bestemming
Ik ben 24 jaar en voltijd student HBO. Ik heb ook een vriendin. Ik doe dus alles van bij baantjes. Gelukkig vind mijn vriending reizen ook te gek, en dus gaan we eigenlijk altijd met 2e, omdat niemand van mijn vrienden reizen ziet zitten buiten spanje, turkije, griekenland etc.rebeccafs schreef:Hoe doen jullie dat toch om zoveel te reizen? Zo oue zijn jullieniet toch? Ik zie toch opsommingen van landen waarvan ik denk: hoe heb je dit gedaan? Of van die lijstjes van mensen die elke maand een ander land bezoeken. Heb je dan elke maand vakantie, werk je een jaar niet of ga je weekendjes weg?
Ik ben nog nieuw in het reizen. Ben net klaar met school en dacht dat dit mijn enige kans zou zijn voor lange reizen, omdat ik straks aan studie, vriendje, werk en daarna gezin vastzit. Worden jullie daar allemaal niet door weerhouden?
Mijn vriendin en ik gaan iedere zomervakantie van school 4 a 5 weken op vakantie. Komende zomer gaan het 6 en misschien zelfs 8 weken zijn. Omdat we eerder klaar zijn met stage.
Daarnaast gaan we nog 1x per jaar op wintersport en 1 of 2 steden trips per jaar. Dit kan inderdaad als student zijnde niet als je elke week 3x in de kroeg rond hangt. Wij sparen bewust om te kunnen reizen, dit betekent natuurlijk niet dat we helemaal nooit met vriendne op stap gaan.
Het devies is dus verstandig met je geld omgaan en veel werken. Daarnaast reizen wij vooral naar Azie en steden trips in het voormalig oostblok, dit omdat dit financieel veel aantrekkelijker is voor een student dan Zuid Amerika o.i.d. Het doel is om af te gaan studeren in het buitenland, dus je studie is via deze weg ook perfect te combineren met reizen. En zoals eerder gezegd, dit is niet een nu of nooit keuze. Wij kijken er nu net erg naar uit om klaar te zijn met school, zodat we wat meer vrijheid hebben.