Naja.. Waar bemoeien ze zich mee! Goed van je dat jij de wijste was en dat je je mond gehouden hebt. Ik weet niet of ik dat wel had gedaan!Niellles schreef:De vreemdste vraag kwam van twee Nederlandse dames op leeftijd die ik op Bali op een terras aantrof; "Moet jij niet in Nederland aan het werk zijn?", ik had eigenlijk willen vraag of zij niet in Nederland achter de geraniums moesten zitten, maar dat heb ik maar niet gedaan.
grappigste vragen ivm reizen??
Re: grappigste vragen ivm reizen??
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Opeens schiet me te binnen wat een Marokkaan tegen me zei in Marokko. Jij bent een Berber, want je zei net iets in het Berbers. Toen ik vroeg wat hij zei herhaalde hij het in het Frans. Ik zei : Nee echt niet, maar hij bleef volhouden, Je huid is hetzelfde en je haar ook! Nou ben ik Indisch dus idd na een zonnetje lekker bruin. En ik heb een flinke bos krullend donkerbruin haar. Dit overkomt me dus al jaren overal. Italianen, Spanjaarden, Zuid Amerikanen en zelfs mensen uit Israel beginnen Hebreeuws tegen me te praten. En sommigen denken dat ik me te goed voel en me anders voordoe en niet meer mijn eigen taal wil spreken. 

Mijn man heeft exact hetzelfde, Torra. Hij heeft Spaanse voorouders, maar de genen zijn blijkbaar erg sterk want hij zou zo voor een Spanjaard door kunnen gaan
Hij wordt regelmatig aangesproken door mensen die rond de Middellandse Zee wonen, hij wordt meestal aangezien als Marokkaans of Irakees. Ze vragen hem eigenlijk alleen waar hij vandaan komt. Uit Friesland dus 

Toen ik iemand vroeg waarom hij niet online had ingecheckt:
"Ja, maar wat moet ik dan met de bagage doen?"
-
- Reisexpert
Bartje83 schreef:Toen ik iemand vroeg waarom hij niet online had ingecheckt:

You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Al weer zo'n 5 jaar geleden deed ik mee aan een uitwisselingsprogramma voor 2 weken naar een amerikaanse campus. Met business studenten voerden wij fictieve selectiegesprekken t.b.v. een internationale baan in NL. De amerikaanse student tegenover ons was wellicht zo zenuwachtig dat ze de volgende opmerking maakte: "The Netherlands? That's the land where Peter Pan lives, right"? Helaas was het geen grapje 

Hahaha
Best triest, eigenlijk..
Vandaag kreeg ik weer de vraag waarom ik niet zo bruin was geworden.. Dat hoor ik zo'n beetje na iedere vakantie (oké, nou ben ik ook niet de bruinste, samen met mijn man zijn we duo penotti zal ik maar zeggen
) en ik word daar zo af en toe wel een beetje simpel van. Ik heb weer geantwoord dat ik niet op vakantie ga op bruin te worden.. Blijkbaar is het nog steeds raar als je tijdens je vakantie niet 24/7 op het strand/bij het zwembad te vinden bent 

Vandaag kreeg ik weer de vraag waarom ik niet zo bruin was geworden.. Dat hoor ik zo'n beetje na iedere vakantie (oké, nou ben ik ook niet de bruinste, samen met mijn man zijn we duo penotti zal ik maar zeggen

Haha, dat had ik vroeger ook wel vaak inderdaad. Wij gingen toen bijvoorbeeld naar Indonesië en toen vroegen mensen of we wel mooi weer gehad hadden. Ik was namelijk helemaal niet zo superbruin.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Mijn ouders zouden niet verbaasd zijn als ik verliefd wordt en ergens zou blijven... ondertussen weer gewoon een nederlandse vriend dus het valt nog meeYvonnetje schreef:Dat riep mijn moeder ook heel hard toen ik vertrok. Werkte averechts...Rebec schreef:Mijn mama zegt altijd tegen me voordat ik op reis ga:
Je word daar toch niet verliefd he?

ik zit nu voor een maand in Marokko met mijn projectgroepje. Zondag waren we met zijn vieren naar Meknes gegaan voor een dagje. Toen we terug kwamen was iedereen verbaasd. Jullie zijn alleen gegaan? Kennen jullie daar iemand? Hoe weet je dan waar je moet zijn?
Het is hier niet echt een gewoonte om als buitenlander alleen op pad te gaan zonder een local en zeker niet vier hollandse meisjes. Maar volgens mij beginnen ze te wennen aan ons.
Het is hier niet echt een gewoonte om als buitenlander alleen op pad te gaan zonder een local en zeker niet vier hollandse meisjes. Maar volgens mij beginnen ze te wennen aan ons.
-
- Reiziger
Een beste slimme vriend van mijn na een Whats-appje vanuit een café Bethlehem: hebben ze daar wifi?
Dus je gaat daar met een tent rondreizen? Hij was in de veronderstelling dat er in Georgië geen steden/hotels zijn.
Dus je gaat daar met een tent rondreizen? Hij was in de veronderstelling dat er in Georgië geen steden/hotels zijn.
-
Tijdens het plannen van de reis naar Australie:
- ben je dan niet bang dat je op wordt gegeten door haaien?
- nou, dan ga je ook vast emigreren? (teveel AYNIL gezien)
- ben je dan niet bang dat je op wordt gegeten door haaien?
- nou, dan ga je ook vast emigreren? (teveel AYNIL gezien)
Altijd als ik naar Spanje ga: 'Neem je een spanjaard mee terug?' Tot zover mijn vaders bescherming....
[Reclame verwijderd]
[Reclame verwijderd]
Maanden voordat ik naar Australië vertrok kreeg ik meerdere keren de vraag of ze alvast naar Robert Ten Brink moesten gaan schrijven. Ondertussen zit ik al 2,5 maand in Sydney en krijg ik steeds vaker de vraag of ik überhaupt nog naar huis kom. Helaas moet ik wel om af te studeren
oh en toen ik neg geland was kreeg ik in de metro de vraag of ik een Australische was… i wish

In de categorie "Kenia, dat ligt toch in Azië?", een gesprekje met een oud-collega (21, HBO-studente) bij een huiswerkinstituut
zij: "oh, maar als je niet zo van lange vluchten houdt, hoe deed je dat dan toen je naar Israël ging?"
ik: "een directe vlucht naar Israël duurt zo'n 4,5 uur, valt wel mee."
zij: "oh, joh, ik dacht dat dat echt heel ver weg was, ongeveer zo ver als Kuala Lumpur... Waar ligt het dan?"
ik: "naast Jordanië"
zij: "?""
ik: "in het zuid westen grenst Israël aan Egypte"
zij: "??"
ik: "OK, weet je waar Marokko ligt?"
zij: "nee"
ik: "OK, Spanje dan?"
zij: "ja"
ik: "Als je vanuit Spanje naar het zuiden gaat, dan oversteekt, dan kom je bij Marokko. Als je daar dan naar het oosten gaat, door Algerije, Libië en Egypte, en dan omhoog gaat, dan ben je in Israël."
Ze was geloof ik al afgehaakt bij de oversteek van Spanje naar Marokko.
zij: "oh, maar als je niet zo van lange vluchten houdt, hoe deed je dat dan toen je naar Israël ging?"
ik: "een directe vlucht naar Israël duurt zo'n 4,5 uur, valt wel mee."
zij: "oh, joh, ik dacht dat dat echt heel ver weg was, ongeveer zo ver als Kuala Lumpur... Waar ligt het dan?"
ik: "naast Jordanië"
zij: "?""
ik: "in het zuid westen grenst Israël aan Egypte"
zij: "??"
ik: "OK, weet je waar Marokko ligt?"
zij: "nee"
ik: "OK, Spanje dan?"
zij: "ja"
ik: "Als je vanuit Spanje naar het zuiden gaat, dan oversteekt, dan kom je bij Marokko. Als je daar dan naar het oosten gaat, door Algerije, Libië en Egypte, en dan omhoog gaat, dan ben je in Israël."
Ze was geloof ik al afgehaakt bij de oversteek van Spanje naar Marokko.
Fem op reis - http://www.femeggers.nl