Tips voor: Backpacken door Thailand Laos Cambodja en Vietnam
Re: Thailand + Cambodja, Vietnam of Laos?
het is alwer zo'n drie jaar geleden dat ik er was (laos cambodja) maar gaf zo'n tientje per dag uit. dat terwijl ik in mn eentje reisde (altijd ietsje duurder). cambodje waarschijnlijk ietsje meer. ik heb me helemaal niet ingehouden en heerlijk geleefd. Ik herriner me in laos heel veel alcohol voor heel weinig geld dus dat moet ook geen probleem zijn (als je van zelfgestookte rijstwhiskey houdt that is)
amassakoul
Bedankt voor jullie reacties.
Dat is mooi. Het is wel duurder geworden lees ik overal, maar 40 euro per dag met zn tweeën moet dus lukken neem ik aan.
We gaan gewoon boeken dit weekend. Voor 7 weken. Mochten we wat tekort komen, dan kunnen we altijd nog wat bijlenen. We zien nadat we geboekt hebben wel hoe we de weken precies gaan indelen, waar we heen gaan. Verdere Tips en Voorkeuren van landen zijn altijd welkom!
Groetjes, Renee
Dat is mooi. Het is wel duurder geworden lees ik overal, maar 40 euro per dag met zn tweeën moet dus lukken neem ik aan.

We gaan gewoon boeken dit weekend. Voor 7 weken. Mochten we wat tekort komen, dan kunnen we altijd nog wat bijlenen. We zien nadat we geboekt hebben wel hoe we de weken precies gaan indelen, waar we heen gaan. Verdere Tips en Voorkeuren van landen zijn altijd welkom!
Groetjes, Renee
Je kan toch gewoon een retourticket bangkok boeken en later bedenken of je naar laos, cambodja of vietnam wil? Laos en cambodja zijn over land makkelijk te bereiken, naar vietnam kan je beter een vliegticket kopen vanuit thailand als je maar 6/7 weken hebt.
Als je 4 weken thailand doet kan je in 3 weken de hoogtepunten van laos en cambodja zien. Wij vonden laos goedkoper dan thailand. De laatste keer dat ik cambodja was heb ik alleen met mijn ouders phnom penh en ankor wat gedaan, wat relatief duurdere plaatsen zijn. Ankor wat is wel echt de moeite waard!
Als je vietnam kiest, moet je gezien de tijd een keuze maken voor noord of zuid en dan zou ik voor het noorden gaan zoals je zelf ook aangeeft, hanoi, trekking sapa, halong bay etc.
Een andere optie is birma/myanmar. Nu nog wat minder toeristisch dan andere landen in die regio en goedkoop te bereiken vanuit bangkok met air asia. Je hebt er prachtige tempels en mooie natuur, bijv inle lake, verder zijn de mensen erg vriendelijk.
40 euro per dag voor 2 personen lijkt me goed te doen in die regio.
Als je 4 weken thailand doet kan je in 3 weken de hoogtepunten van laos en cambodja zien. Wij vonden laos goedkoper dan thailand. De laatste keer dat ik cambodja was heb ik alleen met mijn ouders phnom penh en ankor wat gedaan, wat relatief duurdere plaatsen zijn. Ankor wat is wel echt de moeite waard!
Als je vietnam kiest, moet je gezien de tijd een keuze maken voor noord of zuid en dan zou ik voor het noorden gaan zoals je zelf ook aangeeft, hanoi, trekking sapa, halong bay etc.
Een andere optie is birma/myanmar. Nu nog wat minder toeristisch dan andere landen in die regio en goedkoop te bereiken vanuit bangkok met air asia. Je hebt er prachtige tempels en mooie natuur, bijv inle lake, verder zijn de mensen erg vriendelijk.
40 euro per dag voor 2 personen lijkt me goed te doen in die regio.
- bolletjeom
- Reisexpert
het word idd steeds duurder. Ik kwam altijd rond van 15 per dag maar dat schuift steeds meer richting 20 per dag.
Maar... Daar doe ik wel alles van. Dus icl vervoer en entree etc.
Ik drink geen alcohol, ik rook niet, ik shop zelden en neem eigenlijk altijd de goedkoopste vervoer optie. Dus in bkk de locale bus ipv een tuktuk ofzo
Maar... Daar doe ik wel alles van. Dus icl vervoer en entree etc.
Ik drink geen alcohol, ik rook niet, ik shop zelden en neem eigenlijk altijd de goedkoopste vervoer optie. Dus in bkk de locale bus ipv een tuktuk ofzo
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
@ Bolletje om, ja precies, wij roken drinken en shoppen ook niet, en inden het gen probleem als we niet zo luxe leven. Dus ik ben er wel bijna zeker van dat 20 euro per dag zou moeten lukken. Ik voel me veel beter wat betreft het budget nu.
@ Robin, oooh neeee geef me nou niet nog meer keus!!
We gaan inderdaad later bedenken waar we allemaal heen gaan. Ik dacht er aan om misschien wel 1,5 week naar het noorden van Vietnam te gaan. Een retourtje met Airasia dan zijn we p.p. zo'n 100 euro kwijt.. En je hebt daar 3 daagse trips naar Halongbay bijvoorbeeld wat me echt heel leuk lijkt, all incl. voor 30 euro ( behalve drinken dan) en dan nog naar Sapa enzo.. En dan weer terug vliegen. En dan misschien met de bus naar Cambodja voor zo'n boottocht, Angkor Wat (want dat wil ik echt heel graag zien!) Dat we in Cambodja een dag of 7/10 blijven ofzo, en dan weer met de bus terug.. Het is maar een idee er zijn natuurlijk nog vele andere opties.
Ik raak zo enthousiast elke keer als ik er over na denk!

@ Robin, oooh neeee geef me nou niet nog meer keus!!

Ik raak zo enthousiast elke keer als ik er over na denk!

Tips voor: Backpacken door Thailand Laos Cambodja en Vietnam
Hallo! Ik ga 3,5 maand door Thailand Laos Vietnam en Cambodja backpacken. Ik ben van plan na mijn aankomst in Bangkok na 3 dagen richting Laos te gaan (via de Friendship Bridge naar Vientiane) en daar 2 weken te verblijven in Laos. Daarna 2/3 weken door Vietnam te reizen van Noord naar Zuid. En als laatst 1/2 weken in Cambodja te verblijven om daarna richting Bangkok te vertrekken om mijn vriendin op te halen om vervolgens nog 8 weken door Thailand te trekken!
Is dit een realistisch reisschema of zijn er dingen die ik beter kan aanpassen?
Is dit een realistisch reisschema of zijn er dingen die ik beter kan aanpassen?
Re: Tips voor: Backpacken door Thailand Laos Cambodja en Vie
Ik zou Vietnam weglaten. De tijd die je hebt is te kort om al deze landen te bezoeken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik zou zeker wel naar Vietnam gaan, maar je kan bijvoorbeeld in het noorden blijven. Ik was er iets van 12 dagen en dat was genoeg tijd voor 3 dagen Halong bay 3 dagen Sapa te zien, wat echt amazing is, alleen voor die 2 moet je al gaan! Verder nog wat dagtripjes Perfume Pagoda, Tam Coc, en gewoon chillen in Hanoi, waar we verbleven. Het was het elk geval zeker waard! Je kan overal een paar weken heen op zich, maar dan kan je niet alles zien wat je wil. Maar dat is altijd zo.. na 8 weken Thailand ben je ook nog niet uitgekeken. (Hoewel je in die 8 weken wel veel kan zien)
Ik zou zeggen doe het zelf wat rustiger aan en neem je vriendin lekke mee naar Cambodja. Heb je zelf een realistischer chema en 6 weken Thailand is ook prima.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ben het met Tikva eens.
Ik heb al een Double Entry visum en mijn vriendin een Single Entry, dus dat gaat hem niet worden ben ik bang. Maar wel bedankt voor de tips! Ik denk dat ik dan maar gewoon een extra keer moet terugkomen voor de dingen die ik niet heb kunnen bezichtigen!
Denk dat je hoe dan ook terug wil 

Hoezo wat een onzin als je redelijk aan het einde naar Cambodja gaat dan zij de twee weken die je aan de grens krijgt toch voldoende. Als je dat niet wil zou ik echt een land skippen. Ook veel makkelijker om later in een vakantie nog een keer naar Vietnam ofzo te gaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Thailand, Laos, Vietnam & Cambodja
Hallo allemaal,
Kunnen jullie ons helpen? Ik en mijn vriend zijn voornemens een rondreis van 6 weken maken in mogelijk Thailand, Laos, Vietnam & Cambodja. De vlucht is al geboekt: retour op Bangkok. Nu lees ik op meerdere plekken dat 6 weken eigenlijk te kort is voor dit plan. Wat raden jullie ons aan? Welk land laten vervallen of gaat het misschien wel wanneer delen van de landen worden meegenomen en zo ja wat zou een goede route zijn? We houden vooral van mooie natuur en willen ook graag wat tropische strandjes zien. Uiteraard ook mooie gebouwen e.d. Hebben jullie tips van wat we zeker moeten zien?
groetjes Gwenda & Erik
Kunnen jullie ons helpen? Ik en mijn vriend zijn voornemens een rondreis van 6 weken maken in mogelijk Thailand, Laos, Vietnam & Cambodja. De vlucht is al geboekt: retour op Bangkok. Nu lees ik op meerdere plekken dat 6 weken eigenlijk te kort is voor dit plan. Wat raden jullie ons aan? Welk land laten vervallen of gaat het misschien wel wanneer delen van de landen worden meegenomen en zo ja wat zou een goede route zijn? We houden vooral van mooie natuur en willen ook graag wat tropische strandjes zien. Uiteraard ook mooie gebouwen e.d. Hebben jullie tips van wat we zeker moeten zien?
groetjes Gwenda & Erik
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Thailand, Laos, Vietnam & Cambodja
6 weken voor vier landen is echt niet te doen. Voor Laos heb je al een maand nodig, het zelfde geldt voor vietnam en in cambodja kun je je ook makkelijk 2 a 3 weken vermaken. Thailand zelf geef ik ook minimaal 4 weken.
Bedenk ook: Hoe meer plekken je in die 6 weken bezoekt hoe meer reisdagen je hebt. En om van a naar b te komen ben je zo minimaal een halve dag bezig, maar soms ook een hele dag. Je zou dan relatief gezien heel veel reistijd kwijt zijn.
Ik zou persoonlijk gaan voor 6 weken thailand! Zelf heb ik me er 9 weken prima vermaakt! Je hebt dan 3 a 4 weken voor het binnenland en 2 a 3 weken voor de eilanden (om van bangkok naar het noorden te reizen heb je sowieso al een week of 3 nodig als je ook echt wat wilt zien!)
Sommigen zullen 6 weken iets te lang vinden, maar als je slecht 3 of 4 weken gaat dan zie je alleen de hoogtepunten waar erg veel toeristen te vinden zijn. Als je wat langer de tijd neemt kun je meer onbekendere plekken bezoeken, dat zijn vaak de mooiste momenten... ook kan je dan wat langer de tijd uittrekken voor een lange trekking/duikbrevet etc.
Wil je er een land bij pakken dan zou ik kiezen voor cambodja, daar heb je de minste tijd voor nodig.
Maar in ieder geval: skip sowieso 2 landen.
Bedenk ook: Hoe meer plekken je in die 6 weken bezoekt hoe meer reisdagen je hebt. En om van a naar b te komen ben je zo minimaal een halve dag bezig, maar soms ook een hele dag. Je zou dan relatief gezien heel veel reistijd kwijt zijn.
Ik zou persoonlijk gaan voor 6 weken thailand! Zelf heb ik me er 9 weken prima vermaakt! Je hebt dan 3 a 4 weken voor het binnenland en 2 a 3 weken voor de eilanden (om van bangkok naar het noorden te reizen heb je sowieso al een week of 3 nodig als je ook echt wat wilt zien!)
Sommigen zullen 6 weken iets te lang vinden, maar als je slecht 3 of 4 weken gaat dan zie je alleen de hoogtepunten waar erg veel toeristen te vinden zijn. Als je wat langer de tijd neemt kun je meer onbekendere plekken bezoeken, dat zijn vaak de mooiste momenten... ook kan je dan wat langer de tijd uittrekken voor een lange trekking/duikbrevet etc.
Wil je er een land bij pakken dan zou ik kiezen voor cambodja, daar heb je de minste tijd voor nodig.
Maar in ieder geval: skip sowieso 2 landen.
Laatst gewijzigd door lisette-van-beek op 22 aug 2012 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon