Birma / Myanmar

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Sandervh
Reisexpert

Re: Birma/ Myanmar

Bericht door Sandervh »

Ik ben ook in mijn reis van 4,5 maand van plan een 3 a 4 weken myanmar aan te doen. Nu heb ik na deze info te gelezen nog een vraagje

het visum voor myammar regelen in bangkok, hoe goed gaat dit. hoe lang zal ik hiervoor moeten uittrekken in men planning van men reis? aangezien ik vanuit cambodja kom en dan naar bangkok zal reizen en dan men visum zal moeten regelen. en ik al wel een vliegticket dan zal hebben ;)

Verder super info dit topic :) en ik zeg ook maak hier een mooi gebundeld verslag van als reisinfo op de gewone site van. hebben veel mensen zeker iets aan denk ik! Zeker nu dit in mijn ogen fantastische land langzaam open gaat!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
hanneke88
Reiziger

Re: Birma/ Myanmar

Bericht door hanneke88 »

Bij het aanvragen van je visum bij de ambassade vragen ze wanneer je vertrekt. Op basis daarvan maken ze je visum, ook de prijs hiervan is afhankelijk.

Dus ga je dezelde dag dan is het ook die dag klaar, maximaal 3 werkdagen meen ik.
Kijk ook even het artikel hierover na daar vind je meer informatie over de aanvraag van het visum en de procedure. Succes en heel veel plezier!
jene

Vliegticket Myanmar

Bericht door jene »

Eind januari ga ik naar Thailland en Myanmar. Is het beter om nu een vliegticket van Bangkok naar Myanmar te kopen of in Bankgkok?
Kims
Reisexpert

Re: Vliegticket Myanmar

Bericht door Kims »

Hi,

Ik zou het zo snel mogelijk online boeken met Air Asia, dan heb je de goedkoopste prijzen. Hoe langer je wacht, hoe duurder meestal, vooral omdat januari/februari het hoogseizoen is voor Myanmar.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
jene

Guesthouse Mandalay Myanmar

Bericht door jene »

Ik ben op zoek naar een leuk en rustig guesthouse in Mandalay die ik via internet kan boeken. Wie kan mij helpen.
Ik vlieg 16 februari naar Mandalay.
Kims
Reisexpert

Re: Guesthouse Mandalay

Bericht door Kims »

Hi,

Er zijn erg weinig/amper guesthouses in Myanmar die je via internetsites kunt boeken, je kunt ze wel mailen en zo een reservering maken.Duurdere hotels kun je wel zo boeken, maar dat betekent vaak dat ze van de regering zijn. In bijvoorbeeld de Lonely Planet staan genoeg opties met emailadressen erbij. Als alternatief kun je ze bellen, maar laat ze je dan een mailtje sturen om je reservering te bevestigen...het gaat nogal eens fout.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
harmpie
Reiziger

Bericht door harmpie »

Ook ik heb niets geboekt in Mandalay. Toch is er redelijk makkelijk wat te vinden.
Ikzelf heb meerdere nachten bij 'Nylon Hotel' geslapen voor $8 voor een single room met airco en prima ontbijt. Het is erg centraal gelegen en makkelijk bereikbaar. Toch nog altijd een flink stuk vanaf de busterminal maar die liggen altijd buiten de stad in Myanmar. Het hotel ligt op de kruising van 25th street en 83rd, makkelijk te vinden dus.
Voor mij een aanrader wat betreft prijs kwaliteit verhouding. Zover ik weet niet te boeken via internet maar eigenlijk altijd plek, aangezien ik hier 2x ongepland terug ben gekomen....

Veel plezier in Myanmar, geniet van dit fantastische land met geweldige mensen. Voor meer tips weet je me te vinden
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

@Harmpie, wanneer ben jij geweest. Toerisme is booming maar bedden groeien niet even hard mee. In november hebben wij diverse mensen gesproken die heel veel moeite moesten doen om een kamer te vinden. Daarnaast werden er prijzen gevraagd die 3 voudig waren aan een jaar eerder.

Ik weet niet hoe het in februari is maar minimaal een aantal dagen van te voren boeken wordt aangeraden. Email en bevestigingen zijn inderdaad niet altijd even betrouwbaar. Beetje boos (niet te veel) worden opent wel deuren.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Plaats reactie