Malaria

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Marietje2

Re: Malaria

Bericht door Marietje2 »

stevenl schreef:
Marietje2 schreef:
stevenl schreef:Een huisarts die aanraadt om je goed te laten voorlichten over medicijnen?

Het gata echt niet goed met de gezondheidszorg in Nederland.
Heb je gelezen wat er voor staat tussen haakjes en wellicht bedacht dat ik dit per mail vanuit Cambodja gevraagd heb? Dus dan vind ik het niet zo'n gekke opmerking dat hij erbij zet dat ik me goed moet laten voorlichten door de mensen van de apotheek hier.
Als je advies over malaria medicatie wilt vanuit deze streken, is Tropeninstituut of de lokale artsen een veel betere bron dan de huisarts.

Dus nee, sorry, het was niet bij me opgekomen dat je per email vanuit Cambodja advies over malaria medicatie had gevraagd aan je huisarts.
Ik ben allang blij dat de praktijkondersteunder van de huisarts reageert vanaf zijn privé mail in het weekend :-) (ik had nog een ander probleempje waar bij ik advies nodig had) En de praktijkondersteuner heeft een cursus/opleiding gedaan, waardoor hij nu tropenadvies mag geven.

Klopt, de apotheek is natuurlijk een slecht voorbeeld, lokale goede medici is natuurlijk beter!

Inmiddels besloten geen anti-malaria te halen. Ik ben alert op verhoging of koorts, als ik dat heb, linea recta naar een arts.
Gerard Schippers

Re: Malaria

Bericht door Gerard Schippers »

Sorry voor de wat late reactie maar alle mensen die gereageerd hebben op mijn vraag over bescherming tegen malaria bedankt. Inmiddels heb ik een gesprek gehad met huisarts/apotheek. Advies 70 dagen Doxy is gewijzigd. Nu Malarone voor de dagen dat we in Laos en Cambodja zijn.

Gerard :)
Plaats reactie