Hoe handig is een creditcard op reis?
creditcard
Overal lees ik dat het erg handig is om op reis een creditcard bij je te hebben. Het probleem is dat je daarvoor een minimum brutomaandinkomen nodig hebt. Aangezien ik op reis ga i.pv. studeren heb ik eigenlijk geen inkomen meer. Nu vraag ik me af hoe anderen dit doen. Ik neem toch aan dat meer mensen dit probleem hebben. Kent iemand een creditcard waarvoor je geen minimaal inkomen nodig hebt?
Re: creditcard
Vreemd, ik heb al sinds mijn 16de een CC bij de rabobank en ik neem niet aan dat ik die a.s. maand kwijt raak als ik mijn studie afrond.
Ps. CC kan handig zijn maar het kost je wel geld om geld op te nemen.
Ps. CC kan handig zijn maar het kost je wel geld om geld op te nemen.
Vreemd, wie heeft je dit verteld?
Ik kon in 2004 naar Peru geen creditkaart krijgen ook omdat ik toen geen inkomen had. Ze kijken er bij de eerste aanvraag dus zeker wel naar, en officieel kan je hem in moeten leveren als er geen inkomen binnenkomt. Visa wou me wel een creditkaart geven als mijn vader borg stond, gelukkig was die zo lief dat wel te doen.
Alles stond gewoon op mijn naam hoor, maar mocht ik niet betalen kloppen ze wel bij hem aan.
Ik had (en heb) maar een limiet van 1250,-. Maar als je meer nodig denkt te hebben kan je ook geld op je creditkaat zetten en zo tijdelijk je limiet verhogen.
Alles stond gewoon op mijn naam hoor, maar mocht ik niet betalen kloppen ze wel bij hem aan.
Ik had (en heb) maar een limiet van 1250,-. Maar als je meer nodig denkt te hebben kan je ook geld op je creditkaat zetten en zo tijdelijk je limiet verhogen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Nou ik denk niet alleen dat het handig is om een credit card mee te nemen, maar dat het een must is. Een debit card werkt meestal alleen bij cash machines en niet in winkels, hostels, etc.elyanne schreef:Overal lees ik dat het erg handig is om op reis een creditcard bij je te hebben. Het probleem is dat je daarvoor een minimum brutomaandinkomen nodig hebt. Aangezien ik op reis ga i.pv. studeren heb ik eigenlijk geen inkomen meer. Nu vraag ik me af hoe anderen dit doen. Ik neem toch aan dat meer mensen dit probleem hebben. Kent iemand een creditcard waarvoor je geen minimaal inkomen nodig hebt?
Als je een student bent dan kan je een kaart aanvragen (met een max. van 1500). Zodra je student af bent moet je natuurlijk wel de rekening om laten zetten. Maar dat is ook te rekken (als je gaat reizen na je studie). Ik ben namelijk vorig jaar afgestudeerd en ik heb nog een studentenrekening (komt wel verandering in binnenkort).

In jou geval wordt het lastig omdat je geen student meer bent kan je dus geen kaart aanvragen omdat je zoals je zelf al aangaf geen inkomen hebt. Enige oplossing is wat Tikva aangaf.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Als je geen inkomen hebt kun je inderdaad geen credictard krijgen. Je kunt wel waarschijnlijk een visa krijgen als iemand anders garant voor je staat. Zoals inderdaad je familie.
Eigenlijk mag je hem ook niet meer hebben als je geen inkomen hebt en kan ie van je afgenomen worden als ze hier achter komen. Dit omdat ze bang zijn dat je je limiet verbruikt en dan met de noorderzon vertrokken bent. Dit probleem hebben vele banken al gehad en kost ze giga veel geld.
gr van Moira
Als je geen inkomen hebt kun je inderdaad geen credictard krijgen. Je kunt wel waarschijnlijk een visa krijgen als iemand anders garant voor je staat. Zoals inderdaad je familie.
Eigenlijk mag je hem ook niet meer hebben als je geen inkomen hebt en kan ie van je afgenomen worden als ze hier achter komen. Dit omdat ze bang zijn dat je je limiet verbruikt en dan met de noorderzon vertrokken bent. Dit probleem hebben vele banken al gehad en kost ze giga veel geld.
gr van Moira
- bolletjeom
- Reisexpert
Ik heb niet het idee dat veel reizigers hun creditcard gebruiken om af te rekenen in hostels of in winkels?!!?Een debit card werkt meestal alleen bij cash machines en niet in winkels, hostels, etc.
Maar goed, dat kan aan mij liggen. Kom ook niet in hostels die zo "luxe" zijn dat je er kunt betalen met iets anders dan cash

Creditcard is bijna noodzakelijk als je onderweg vluchten wilt boeken en eventueel auto's wilt huren. Daarnaast vind ik het een erg fijn idee dat ik in geval van nood een enorm hoge ziekenhuisrekening kan betalen ( je zult vaak toch gewoon voor moeten schieten) of een vlucht naar huis. Het gemak van een CC is dat je dan niet eerst geld hoeft te gaan sluisen van spaar naar betaalrekeningen als er zulke grote onverwachte bedragen af moeten.
Gelukkig heb ik mijn creditcard op die manier nog nooit nodig gehad trouwens
Toen ik hem aanvroeg wilde ze hem ook niet verstrekken ivm geen inkomen maar een blik op mijn spaarrekening was toen voldoende voor ze.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dat is meer gemakzucht en luiheid denk ik.
Ik betaal het liefste met een credit card dan dat ik met cash rondloop. Maar goed soms ontkom je er niet aan en kan ik inderdaad alleen met cash betalen.

Als je in alle gevallen ook gewoon met cash kunt betalen heb ik 'm net zo lief niet eigenlijk. Dan loop je natuurlijk wel met veel geld rond maar dat moet dan maar. Ik had juist begrepen dat een creditcard een echte must is. Een auto gaan we sowieso niet huren dus daarvoor hoeven we het niet te doen. Binnenlandse vluchten kun je niet op een andere manier betalen? En heb je het bij de meeste hostels ook niet nodig in Australië?
- bolletjeom
- Reisexpert
je kunt binnenlandse vluchten wel boeken via een reisburotje maar wanneer je dan cash moet afrekenen moet je rare capriolen gaan uithalen. Je hebt vaak een opname limiet per dag op je pinpas dus moet je soms al een dag eerder beginnen met geld halen. Dan is een creditcard handig.
Lowcostairlines (ben niet zo op de hoogte daarvan in Ozz) kun je over het algemeen alleen maar online boeken met een CC.
En een CC is ook fijn als je dus onverwacht medische kosten of een spoedvlucht naar huis moet voorschieten
Lowcostairlines (ben niet zo op de hoogte daarvan in Ozz) kun je over het algemeen alleen maar online boeken met een CC.
En een CC is ook fijn als je dus onverwacht medische kosten of een spoedvlucht naar huis moet voorschieten
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Tuurlijk kun je binnenlandse vluchten ter plekker bij een reisburo regelen alleen zul je altijd wat meer betalen dan dat je het via internet boekt. Een vriendin van mij die vloog wel eens binnenlands in Australie en ze had geen creditcard dus boekte haar moeder haar tickets voor haar. Daar is eigenlijk nooit moeilijk over gedaan ze heeft gevlogen met Qantas en Virgin Bleu.
gr van Moira
Tuurlijk kun je binnenlandse vluchten ter plekker bij een reisburo regelen alleen zul je altijd wat meer betalen dan dat je het via internet boekt. Een vriendin van mij die vloog wel eens binnenlands in Australie en ze had geen creditcard dus boekte haar moeder haar tickets voor haar. Daar is eigenlijk nooit moeilijk over gedaan ze heeft gevlogen met Qantas en Virgin Bleu.
gr van Moira
Daar moet je toch voorzichtig mee zijn. Ik heb regelmatig mijn creditkaart moeten laten zien bij het inchecken, omdat men wilde controlleren of ik niet stiekem met de kaart van iemand anders had geboekt.Moira schreef:Een vriendin van mij die vloog wel eens binnenlands in Australie en ze had geen creditcard dus boekte haar moeder haar tickets voor haar. Daar is eigenlijk nooit moeilijk over gedaan ze heeft gevlogen met Qantas en Virgin Bleu.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
ik dacht idd ook altijd de naam op het ticket gelijk moest zijn aan de naam van de creditcard houder. Maar nu ik er over nadenk is dat niet zo want de CC staat op mijn naam maar J. kan idd ook gewoon vliegen op een ticket gekocht met "mijn" creditcard.
Rudi, ze KUNNEN er naar vragen. (Als de houder van de kaart mee reist, is het sowieso geen probleem want je kan de kaart overhandigen.)bolletjeom schreef:ik dacht idd ook altijd de naam op het ticket gelijk moest zijn aan de naam van de creditcard houder. Maar nu ik er over nadenk is dat niet zo want de CC staat op mijn naam maar J. kan idd ook gewoon vliegen op een ticket gekocht met "mijn" creditcard.
Ik ben in al mijn vliegreisjes maar een keer of 5 gecontrolleerd (LTU van BKK naar Dusseldorf, een paar keer met Air Asia en een keer met Jet2 naar Leeds), maar het is toch vervelend als je op het vliegveld staat en niet door mag....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Mijn credit card heb ik aangevraagd toen ik een baan (en dus inkomen) had. Ben blij dat ik die kaart meegenomen had, al is het inderdaad 'alleen' maar voor het boeken van vluchten. Ik heb een paar keer mijn cc moeten laten zien bij het inchecken, maar de voorletters zijn gelijk aan die in mijn paspoort.
Daarnaast vind ik het een extra zekerheid. Stel dat je gewone bankpas het niet meer doet, kun je met cc altijd nog geld opnemen of betalen. Het nadeel is wel dat je twee betaalmiddelen bij je hebt en je die weer goed moet verdelen. Zelf had ik mijn bankpas in de daypack en de cc ergens in de backpack.
Daarnaast vind ik het een extra zekerheid. Stel dat je gewone bankpas het niet meer doet, kun je met cc altijd nog geld opnemen of betalen. Het nadeel is wel dat je twee betaalmiddelen bij je hebt en je die weer goed moet verdelen. Zelf had ik mijn bankpas in de daypack en de cc ergens in de backpack.