Verdeelde meningen
Als ik lees dat iemand (zus) het na 3 dagen safari wel gezien heeft, dan denk ik dat mijn interesse's in het dierenleven en het fotograferen daarvan veel hoger ligt dan de gemiddelde persoon. Ik geniet daarom ook van de vrijheid een eigen 4x4 (geen personenwagen dus) te hebben zodat ik op mijn gemakje 2 uur kan blijven staan om die ene ijsvogel te fotograferen. Niet enkel op zijn takje, maar al zwevend, of met een visje in zijn bek, of al poepend (maar dat laatste is me niet gelukt). Lach niet ! Een poepende ijsvogel is een prachtig iets om te zien
Olifanten, giraffen, leeuwen e.d. zie je hier ook in de dierentuin, maar het zijn de 'details' die een safari voor mij zo boeiend maakt. Samen met andere mensen in een truck of busje krijg ik mijn 'ding' dus niet gedaan.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik na 9 dagen safari in verschillende parken (en tussendoor) genoeg olifanten, giraffen, zebra's e.d. had gezien. Maar met fotografie als hobby ga je je dan op andere dingen concentreren. Geeuwende leeuwen en apen zijn dan de momenten waar je wat tijd voor uit trekt. Niemand begrijpt waarom je dan al één uur naar die aap staat te staren met je camera voor je gezicht, maar mijn vreugde is groot als ik dan eindelijk een scherp schot heb van een rij grote tanden.
En de vrijheid die je hebt om de perfecte plaats te bereiken voor een zonsondergang ...
Dit lukt dus niet als je in een groepje zit
Bolletje haar mening is dus zeker niet verkeerd. Als je op korte tijd graag de Big 5 wil zien en nog een tikje extra, dan is een gids zeker aan te raden. Maar ik ben hier niet mee tevreden, ik wil het onderste uit de kan. Ook al betekend dit dat ik mijn eigen vluchtroute soms moet berekenen (ja hoor, is gebeurd).
Sta me toe dit topic even te 'vervuilen' om duidelijk te maken welke plaatjes ik bedoel:
(gewoon even er op gezet zonder veel werk aan te besteden)
Maar ik ben dus razend benieuwd naar het verloop van Tikva haar reis. En ik wil haar langs deze weg al dadelijk een proficiat wensen voor 'de grote stap' die zij gaat maken