Camper huren Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
bolletjeom
Reisexpert

Re: camper huren

Bericht door bolletjeom »

Hi Ellen

lees eens het stuk dat we hier geschreven hebben over het huren van een camper in OZ

er staan ook een aantal bedrijven genoemd (met link) die veel gebruikt worden door backpackers.
ikzelf ben erg tevreden over Wicked.
Reserveren van te voren is ernstig aan te raden als je het goedkoopste type wilt en vaak kan je dan ook nog profiteren van een korting ofzo.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: camper huren

Bericht door Larissa »

Ik ben het met bovenstaande eens, je kunt beter van te voren reserveren zodat je ook zeker weet dat er een beschikbaar is en je geen kostbare tijd kwijt bent. Die tijd kun je veel beter gebruiken om te reizen :-)
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
jasmijn86
Vakantieganger

campervan + benzine

Bericht door jasmijn86 »

Hallo!
Iemand ervaring met deze campervan?
Naast de kosten van het huren van deze campervan zou ik graag toch een indicatie krijgen van de benzinekosten.
Als er een afstand afgelegd wordt van 10.000 kilometer, weet iemand mij te vertellen wat dit globaal gaat kosten qua benzine?
Alvast bedankt!
bolletjeom
Reisexpert

Re: campervan + benzine

wat is "deze"camper van.
Het kan aan mij liggen maar ik zie verder geen verwijzing

in 2005 hebben wij 3 maanden een wicked campervan gehuurd. een omgebouwd bestelbusje. We hebben toen een rare route gereden. Van Darwin naar Uluru, terug omhoog en naar Cairns. langs de kust naar Adelaide. Daar omhoog de outback in naar Coober Pedy en weer omgedraaid richting Adelaide. Daar afgeslagen naar broken Hill en die lijn aangehouden tot aan Sydney

We waren gemiddeld €17 per dag kwijt aan benzine en af en toe wat olie
jasmijn86
Vakantieganger

Bericht door jasmijn86 »

bolletjeom
Reisexpert

ahja
qua formaat wel vergelijkbaar met wat wij reden. Wel wat nieuwer en misschien ook iets lichter omdat het geen Van is maar gewoon een auto. Dus hij zou wat minder kunnen zuipen dan het busje dat wij bij ons hadden. Maar ik heb geen idee hoe de benzine prijzen nu liggen ten opzichte van 2005
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

kijk even op deze site, http://motormouth.com.au/default_fl.aspx
hier vind kun je per staat zien wat de benzine prijzen doen in bepaalde plaatsen.

verder moet je dus weten wat de auto gebruikt en dan kun je grofweg uit rekenen wat je aan benzine geld kwijt bent.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
kaatjemossel

Camper huren, wie heeft tips/ervaring

Bericht door kaatjemossel »

Hallo,

Eind dit jaar (september/oktober/november) wil ik graag voor een aantal weken naar Nz. Rondreizen met een camper lijkt me dan het meest geschikt. Maar hoe vind je een goede huurcamper. Ik heb al veel sites bekeken maar kan wel wat advies gebruiken.

Dus wie ervaringen heeft met het huren van een camper, ik hoor het graag.

Groetjes Wendy
timmieboyvr
Wereldreiziger

Re: Camper huren, wie heeft tips/ervaring

Bericht door timmieboyvr »

Ter plaatse is dat waarschijnlijk goed te regelen! Er zijn een heel aantal boekjes in omloop waar alle deals in staan!

2 die ik zo snel in TNT-magazine kan vinden (ik ben op het moment in Australie):
www.exploremore.co.nz , camper from 39NZD p.d., auto from 25NZD
www.standbycars.com , ze zeggen from 1$ per day (conditions apply)

Good luck!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
bolletjeom
Reisexpert

we hebben zeer goede ervaringen met wicked campervans
een soort ongebouwde busjes. zeer goed geprijsd...je meot zelf even googelen op wicked...mijn compu kan dat vandaag niet aan
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Hee! Nog even hier over doorgaan, je wil 3 maanden naar Nieuw-Zeeland, dat is lang genoeg om een auto te kopen! Een camper huren is DUUR, daarnaast lopen de meeste campers ongelofelijk onzuinig! Wat je veel beter kunt doen is in dat geval een auto kopen. Dit is makkelijk en goedkoop, via sites als www.trademe.co.nz kun je voor 800-2000 NZD echt een prima auto scoren! Als je wil slapen in de auto ga je voor een stationwagen en leg je een matras achterin of je koopt een campervan vanaf 1000 dollar. Daarnaast heb je ook de automarkten, backpackersautomarken en ga zo maar door. Ga ervan uit dat je je auto verkoopt en dat je een beetje uitkijkt dat je een goeie neemt die je hoogstwaarschijnlijk het hele land doorbrengt en je bent zelfs goedkoper uit dan de bus!

Ik heb ook een autootje gekocht voor 2 maanden, loopt 1:10, was 1200dollar maar is echt een PERFECTE auto! Deze verkoop ik sowieso voor een leuk bedrag als er niks mis gaat tijdens de reis!

Ik ken mensen met SpaceShip campers en die kost alleen aan huur al 3000 dollar, daarnaast loopt ie 1:5, waardoor ze ook nog eens 2x zoveel kwijt zijn aan benzine.

Het is zeker de moeite waard hier naar te kijken!

Succes!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Wij huren nu een camper in Australie bij Britz die zitten ook in Nieuw Zeeland. Het is zeker niet goedkoop om een camper te huren. Wij huren deze nu voor 2 weken en wij zijn 100 euro per dag kwijt. Voor dat geld kun je in een 4 sterren hotel zitten. Dus geld besparen doe je zeker niet.

Een auto huren is vaker goedkoper dan een camper.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

je hebt Campers en je hebt Campers ;)
wij huurde voor €40 per dag een wicked campervan. Voor dat bedrag kan je niet met 2 personen op een dorm slapen!
dit is dan dus wel een omgebouwd busje waar je niet in kunt staan. koken doe je buiten.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Dat klopt inderdaad maar wij wilde wel perse een camper waar je in kan staan en rondlopen en kan koken.
Wij hebben in veel hotels gezeten voor 75 AUD dollar per nacht dat is 40 euro op dit moment. Dan zit je in 3 sterren hotels op dit moment in Australie.
We hebben altijd een slaapkamer gehad met groot bed en eigen badkamer.

Ons bevalt het niet echt wij gaan voortaan weer met een auto touren en dan lekker in een hostel of motel slapen. Het weer zit ook niet mee het regent op het moment erg in Tasmanie. Ik heb bijna het gevoel alsof ik weer in Nederland ben. Nog een paar dagen en dan vliegen we weer naar de warmte in Perth.

gr van Moira
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

Escape Campervans
Wicker Campervans
Juicy Rentals
SpaceShips
- alle 4 omgebouwde auto's/ busjes.

Mijn ervaringen zijn met Wicked, en de eerste Wicked die ik huurde was PRUT (het motorblok was gewoon waardeloos waardoor we geen heuvel op konden komen)
tweede x in een Wicked was fantastisch, bijna nieuwe auto, veel zuiniger, heel relaxt.. Maar je hebt het zelf niet in de hand welke Wicked je krijgt.....
Waar je rekening mee moet houden met deze manier van reizen is, dat je af en toe ook wilt douchen en je dan dus camping kosten moet gaan betalen, in OZ zo'n 20-25 $ per nacht per 2 personen.

Alle grotere campervans bieden meer comfort, zijn veeel duurder per dag ( mijn ouders betaalden voor een 2 persoons KEA, zo'n 150 E per dag... pffff, stop mij dan maar in een hotel!)

de volgende x dat ik weer ga reizen voor een relatief korte periode zou ik een auto huren en in backpackers slapen.. net zo makkelijk, stuk zuiniger in benzine en veel flexibeler :)
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Plaats reactie