Tips voor Japan
Re: Japan
Ik zou het niet doen, lees maar eens in de LP. Japanners vinden mensen die zomaar op komen dagen vreemd. Het kan zelf zijn dat ze dan zeggen geen plek meer te hebben, terwijl ze dat wel hebben.
Wij lazen dat 2 weken van te voren in het laagseizoen en gingen toen maar eens boeken. En zelf toen was best veel vol. Japanse ia niet zo als thailand, waar ja als je bij een hostel aankomt en als het dan vol is gewoon te voet naar die naast de deur gaat. Hier moet je weer een pokkeneind met de tram of metro naar een nieuwe hostel dat mischien ook wel vol is.
Wij lazen dat 2 weken van te voren in het laagseizoen en gingen toen maar eens boeken. En zelf toen was best veel vol. Japanse ia niet zo als thailand, waar ja als je bij een hostel aankomt en als het dan vol is gewoon te voet naar die naast de deur gaat. Hier moet je weer een pokkeneind met de tram of metro naar een nieuwe hostel dat mischien ook wel vol is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Houten zwaard Japan
Weet iemand toevallig of je met een houten zwaard uit Japan het vliegtuig in kan/mag of dat ook als een wapen wordt gezien en je dus niet mee mag nemen. Wil zo'n ding namelijk als aandenken gaan kopen aan het einde van de reis en dan meenemen naar Nederland (als dat gaat tenminste anders moet ik het opsturen namelijk). 

Re: Houten zwaard Japan
Ik heb een soortgelijk iets gehad, vloog met een houten speer vanuit Laos, en dat mocht gewoon mee, maar niet met de handbagage, maar met speciale bagage en het moest apart worden ingecheckt.... Succes
Re: Houten zwaard Japan
Ik weet wel dat je wapens via een speciale incheckbalie moet je inchecken. Denk dat dit er ook onder valt.
-
- Reiziger
- Contacteer:
Re: Japan
Wij zijn afgelopen juni 11 dagen in Japan geweest. We hebben alle accomodatie 1 of twee dagen vantevoren geboekt. Alleen in Kyoto zat de accomodatie van onze keuze vol maar er waren nog genoeg andere opties. Het kan nog wel eens gunstig zijn om de prijzen van de site van het hostel te vergelijken met grote online bookers, hier zit nog wel eens verschil in.
Nog een budgettip voor eten: sushi-belts, ongeveer 100-135yen per bordje. Per persoon eet je ongeveer 4-8 bordjes. Ook kan je goed noodles eten in restaurants met een bestelautomaat in de hal. Kwestie van plaatjes en tekens goed vergelijken of iemand vragen. Wij waren trouwens aangenaam verrast dat het engels redelijk was.
Over de JapanRailwaypass, wij hadden een pas voor 14 dagen. Deze hebben we qua kosten er wel uitgehaald maar achteraf zou ik een pas nemen van 7 dagen of gebruik maken van de vele regionale kortingspassen.
Nog een budgettip voor eten: sushi-belts, ongeveer 100-135yen per bordje. Per persoon eet je ongeveer 4-8 bordjes. Ook kan je goed noodles eten in restaurants met een bestelautomaat in de hal. Kwestie van plaatjes en tekens goed vergelijken of iemand vragen. Wij waren trouwens aangenaam verrast dat het engels redelijk was.
Over de JapanRailwaypass, wij hadden een pas voor 14 dagen. Deze hebben we qua kosten er wel uitgehaald maar achteraf zou ik een pas nemen van 7 dagen of gebruik maken van de vele regionale kortingspassen.
Tips Japan?
Hoi,
Ik ga naar Japan, voor 1 week maar.
Ben jij hier geweest en heb je MUST-SEE tips voor me? ik wil ze graag horen
enne.... auto huren of JP rail pass?
Thnx!
Ik ga naar Japan, voor 1 week maar.
Ben jij hier geweest en heb je MUST-SEE tips voor me? ik wil ze graag horen
enne.... auto huren of JP rail pass?
Thnx!
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Tips Japan?
1 week? Da's kort. Eerste bezoek aan Japan? En heb je al een vlucht en zo ja, naar Narita of Kansai, of nog heel ergens anders heen? Afhankelijk daarvan zou ik het dan gewoon beperken tot een week Tokyo danwel een week Kyoto. In en rond deze beide steden hou je het makkelijk een week uit, er is in de steden meer dan genoeg te zien en er zijn ook de nodige uitstapjes mogelijk. Laat maar weten hoe of wat, dan kan ik waarschijnlijk wel wat gerichtere tips geven.
Een huurauto is in Japan tamelijk overbodig (en in de steden ronduit onpraktisch), je kan vrijwel overal prima met openbaar vervoer komen. Maar bekijk dan wel of een JRP loont, een weekkaart is relatief prijzig. Zelfs met een retour Tokyo-Kyoto per shinkansen heb je die kaart er nog niet uit, en al helemaal niet wanneer je alleen in de omgeving van een van beide steden zou blijven.
Een huurauto is in Japan tamelijk overbodig (en in de steden ronduit onpraktisch), je kan vrijwel overal prima met openbaar vervoer komen. Maar bekijk dan wel of een JRP loont, een weekkaart is relatief prijzig. Zelfs met een retour Tokyo-Kyoto per shinkansen heb je die kaart er nog niet uit, en al helemaal niet wanneer je alleen in de omgeving van een van beide steden zou blijven.
Een weekje is wel kort ja, maar je kunt in een week wel Tokyo en Kyoto zien al is het krap. De vraag is inderdaad waar vlieg je op. Het mooist zou zijn heen vanaf het een en terug vanaf de ander. Gewoon Japan Railpas is het makkelijkst. Je zou 2,5 dag kyoto, 1 dag nara, en de rest reistijd en tokyo.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
het kan inderdaad wel, m'n eerste bezoek aan Japan bestond uit een groepsreis van 2 weken met daarna nog een weekje verlenging in Tokyo. En waaruit bestond de tweede week van die groepsreis? Juist, Kyoto en Tokyo. En eerlijk gezegd had ik toen ik afscheid nam van de groep ook wel het gevoel dat je daarmee een heel aardige indruk van beide steden had gehad. Al was ik toch ook wel blij met dat weekje extra...
Bij een vlucht naar Kansai en vertrek vanaf Narita (of andersom natuurlijk) zal een JRP echter wel duur gemak zijn. Een 7-day JRP kost ¥28.300. Van Kyoto naar Tokyo kost met een Nozomi ¥13.320, dan moet je dus nog ergens ¥15.000 zien te besteden. Dagtripje Nara is nog geen ¥1.500. Kamakura ¥2.000. Hakone met Odakyu inclusief al het lokale vervoer ¥5.000. En de ritjes binnen Tokyo met de Yamanote of Chuo ¥130 per stuk. Knappe jongen die dat gaat redden...
Maar dit zijn allemaal speculaties, wellicht is het toch handiger dat TS even laat weten wat de bedoeling is
Bij een vlucht naar Kansai en vertrek vanaf Narita (of andersom natuurlijk) zal een JRP echter wel duur gemak zijn. Een 7-day JRP kost ¥28.300. Van Kyoto naar Tokyo kost met een Nozomi ¥13.320, dan moet je dus nog ergens ¥15.000 zien te besteden. Dagtripje Nara is nog geen ¥1.500. Kamakura ¥2.000. Hakone met Odakyu inclusief al het lokale vervoer ¥5.000. En de ritjes binnen Tokyo met de Yamanote of Chuo ¥130 per stuk. Knappe jongen die dat gaat redden...
Maar dit zijn allemaal speculaties, wellicht is het toch handiger dat TS even laat weten wat de bedoeling is

ja sorry had misschien iets duidelijker moeten zijn. tis inderdaad de eerste keer Japan.
ik vlieg naar Osaka en en week later vertrek uit tokyo.
zat zelf te denken aan de JR pass maar heb geen zin in sleuren met m'n bagage als we ergens uitstappen op een station om de boel te verkennen voordat we doorreizen naar de eind bestemming. weten jullie of er kluizen zijn op de stations?
we zijn in iedergeval eruit dat we Nara en Mt Fuiji gaan bekijken. maar dan hebben we nog genoeg tijd over voor andere steden/plaatsen etc.
maar dan rest mij ook de vraag... Wat is er in Osaka, Kyoto en Tokyo allemaal te bekijken? en heb kan ik overal komen met de JR pass of moet ik weer apart bus/metro/trein kaarten halen? misschien dan toch een auto? maar kan ik de borden dan wel lezen?
help!!....
ik vlieg naar Osaka en en week later vertrek uit tokyo.
zat zelf te denken aan de JR pass maar heb geen zin in sleuren met m'n bagage als we ergens uitstappen op een station om de boel te verkennen voordat we doorreizen naar de eind bestemming. weten jullie of er kluizen zijn op de stations?
we zijn in iedergeval eruit dat we Nara en Mt Fuiji gaan bekijken. maar dan hebben we nog genoeg tijd over voor andere steden/plaatsen etc.
maar dan rest mij ook de vraag... Wat is er in Osaka, Kyoto en Tokyo allemaal te bekijken? en heb kan ik overal komen met de JR pass of moet ik weer apart bus/metro/trein kaarten halen? misschien dan toch een auto? maar kan ik de borden dan wel lezen?
help!!....
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Van Osaka naar Tokyo? Da's dan inderdaad wel ideaal. Dan zou ik als ik jou was wel een hotel in Kyoto i.p.v. Osaka nemen, daar is nu eenmaal veel meer te zien. En je zit ook zo weer in Osaka, kwartiertje met de shinkansen. Mocht je toch in Osaka willen overnachten, dan is Hotel Chuo een aanrader. Nette prijs, opvallend ruime kamers (hostel met ook private ensuite rooms), op loopafstand van Shin-Sekai, Den-Den Town, metrohalte en een JR-station met directe verbinding naar het vliegveld.
Op de stations zijn altijd wel kluisjes, het aantal grote kluizen waar een flinke tas in past is zeker op kleinere stations soms echter wel redelijk beperkt. Maar zelf heb ik bijvoorbeeld Hiroshima, Himeji, Kamakura en Kawaguchiko (Otsuki) onderweg meegepikt, daar konden we met een beetje proppen steeds de tas wel kwijt. Overigens, voor een weekje zal je toch ook niet zo heel erg veel bij je hebben?
Je zal op de meeste plaatsen inderdaad wel de metro of eventueel een bus of taxi nodig hebben, maar meestal is dat nog maar voor het laatste stukje. Met de auto zal je op zich best je weg vinden, alle 'officiële' borden zijn tweetalig, maar of een auto in de steden nu zo praktisch is? Het verkeer is tamelijk druk (al is men wel weer vrij beleefd), en parkeren is lastig en stervensduur. En ik kan me niet voorstellen dat het sneller is dan het superieure OV, en al zeker niet goedkoper.
Op de bezienswaardigheden kom ik vanavond nog wel even terug.
Op de stations zijn altijd wel kluisjes, het aantal grote kluizen waar een flinke tas in past is zeker op kleinere stations soms echter wel redelijk beperkt. Maar zelf heb ik bijvoorbeeld Hiroshima, Himeji, Kamakura en Kawaguchiko (Otsuki) onderweg meegepikt, daar konden we met een beetje proppen steeds de tas wel kwijt. Overigens, voor een weekje zal je toch ook niet zo heel erg veel bij je hebben?
Je zal op de meeste plaatsen inderdaad wel de metro of eventueel een bus of taxi nodig hebben, maar meestal is dat nog maar voor het laatste stukje. Met de auto zal je op zich best je weg vinden, alle 'officiële' borden zijn tweetalig, maar of een auto in de steden nu zo praktisch is? Het verkeer is tamelijk druk (al is men wel weer vrij beleefd), en parkeren is lastig en stervensduur. En ik kan me niet voorstellen dat het sneller is dan het superieure OV, en al zeker niet goedkoper.
Op de bezienswaardigheden kom ik vanavond nog wel even terug.
De trein is echt veel sneller en makkelijker dan de auto. Wat wizard zegt zou ik even naar kijken een JR pas is wellicht voor jou dus niet het goedkoopst.
In Osaka is maar een echte atractie namelijk het aquarium. Met een van de weinige plekken op deze wereld Whalesharks. Erg gaaf, maar met jullie beperkte tijd moet je er wel van houden.
Voor wat er allemaal te zien is zou ik zeker even een Lonely Planet halen. Verder kan je ook kijken bij reisinformatie over Japan.
In Osaka is maar een echte atractie namelijk het aquarium. Met een van de weinige plekken op deze wereld Whalesharks. Erg gaaf, maar met jullie beperkte tijd moet je er wel van houden.
Voor wat er allemaal te zien is zou ik zeker even een Lonely Planet halen. Verder kan je ook kijken bij reisinformatie over Japan.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Nog een paar nuttige sites met wagonladingen informatie:
http://wikitravel.org/en/Japan
http://www.japan-guide.com/
http://www.uchiyama.nl/
http://wikitravel.org/en/Japan
http://www.japan-guide.com/
http://www.uchiyama.nl/