Backpacken/reizen in Ierland
Ierland oktober/november
In oktober/november heb ik het plan om ca. 2,5 week te backpacken in Ierland.
Dit omdat ik dan nog vakantie heb en een vriendin daar dan is voor een stage.
Het leek mijn de perfecte kans om te proeven aan het backpacken, omdat ik volgend jaar graag 2 maanden weg wil.
En ik weet niet zeker of me het hostelleven gaat bevallen, dus wou ik dat nu testen in Ierland, zodat ik een beeld krijg wat mij te wachten staat.
Maar nu is mijn vraag.. Wie heeft er ervaring met Ierland in oktober/november?
Is er dan wel wat te beleven en wat moet ik absoluut gezien hebben?
Ik hoor graag jullie tips en adviezen!
Groetjes Melanie
Dit omdat ik dan nog vakantie heb en een vriendin daar dan is voor een stage.
Het leek mijn de perfecte kans om te proeven aan het backpacken, omdat ik volgend jaar graag 2 maanden weg wil.
En ik weet niet zeker of me het hostelleven gaat bevallen, dus wou ik dat nu testen in Ierland, zodat ik een beeld krijg wat mij te wachten staat.
Maar nu is mijn vraag.. Wie heeft er ervaring met Ierland in oktober/november?
Is er dan wel wat te beleven en wat moet ik absoluut gezien hebben?
Ik hoor graag jullie tips en adviezen!
Groetjes Melanie
Re: Ierland oktober/november
Ik heb nooit in hostels verbleven in Ierland maar kan je misschien wel helpen met de andere vragen. Je komt waarschijnlijk aan in Dublin en het is leuk om hier 1 á 2 volle dagen te verblijven. De stad is niet zo heel groot maar het het is wel leuk wat van de sfeer te proeven. Je kunt vanuit Dublin ook dagtripjes maken naar in de buurt gelegen kastelen bijvoorbeeld.
De Wild Atlantic Way is een route die erg mooi schijnt te zijn. Je rijdt dan langs de ruige kust waar je steeds een stop kunt maken in de dorpjes en veel van de natuur kunt bekijken. Ik weet niet of je al met de auto mag rijden en of dat dit binnen het budget ligt maar noem het toch maar even.
Zelf ben ik in Donegal geweest wat op zich een mooi gebied was maar wel wat ver van alles vandaan.
De Wild Atlantic Way is een route die erg mooi schijnt te zijn. Je rijdt dan langs de ruige kust waar je steeds een stop kunt maken in de dorpjes en veel van de natuur kunt bekijken. Ik weet niet of je al met de auto mag rijden en of dat dit binnen het budget ligt maar noem het toch maar even.
Zelf ben ik in Donegal geweest wat op zich een mooi gebied was maar wel wat ver van alles vandaan.
Dankjewel Erik voor de tips!
Ik ga ze zeker bekijken.
Is het echt zo duur in Ierland?
Ik ga ze zeker bekijken.
Is het echt zo duur in Ierland?
Erik schreef: ↑15 mei 2017 09:36 Ik heb nooit in hostels verbleven in Ierland maar kan je misschien wel helpen met de andere vragen. Je komt waarschijnlijk aan in Dublin en het is leuk om hier 1 á 2 volle dagen te verblijven. De stad is niet zo heel groot maar het het is wel leuk wat van de sfeer te proeven. Je kunt vanuit Dublin ook dagtripjes maken naar in de buurt gelegen kastelen bijvoorbeeld.
Het is denk ik niet duurder dan andere vergelijkbare Europese landen, maar het is niet zo goedkoop als Oost-Europa. @Esterb92 heeft er volgens mij ook een lange tijd rondgereisd. Misschien dat zij nog wat tips en adviezen kan geven.
Ik ben vorige maand in Ierland geweest, drie dagen in Dublin en twee dagen in Galway. Dublin is niet zo groot en qua bezienswaardigheden vond ik het niet zo interessant. De Ieren zijn erg vriendelijk en er heerst een gemoedelijke sfeer. Op een zonnige dag ben ik met de DART naar Howth gegaan en daar heb ik een mooie wandeling gemaakt langs de kust en vuurtoren. Dit kan ik je zeker aanraden. Ik heb met de trein gereisd tussen Dublin en Galway. Galway is een leuk en levendig (studenten)stadje. Ik heb een dagtour gedaan naar o.a. de Burren en de Cliffs of Moher. Dit was erg leuk en mooi om te zien. Ik had van tevoren gedacht dat Ierland veel op Schotland zou lijken, had het me qua natuur wat ruiger voorgesteld en vind de steden/plaatsen in Schotland ook mooier. Maar ik heb natuurlijk maar een heel klein gedeelte van Ierland gezien. De (pub)sfeer is wel erg leuk en gezellig. De hostels waar ik verbleef waren meer dan prima. Ik denk dat de prijzen in Ierland ongeveer vergelijkbaar zijn met Nederland. Al met al een leuke trip maar niet iets wat ik direct zou aanbevelen.
Dankjewel ketting, ik ga zeker galway bezoeken.
Heb je in de hostels gekookt, of word dat toch niet zoveel gedaan?
En hoe is dat eigenlijk af met ontbijten, gewoon in de hostels?
Heb je in de hostels gekookt, of word dat toch niet zoveel gedaan?
En hoe is dat eigenlijk af met ontbijten, gewoon in de hostels?
ketting schreef: ↑17 mei 2017 11:12 Ik ben vorige maand in Ierland geweest, drie dagen in Dublin en twee dagen in Galway. Dublin is niet zo groot en qua bezienswaardigheden vond ik het niet zo interessant. De Ieren zijn erg vriendelijk en er heerst een gemoedelijke sfeer. Op een zonnige dag ben ik met de DART naar Howth gegaan en daar heb ik een mooie wandeling gemaakt langs de kust en vuurtoren. Dit kan ik je zeker aanraden. Ik heb met de trein gereisd tussen Dublin en Galway. Galway is een leuk en levendig (studenten)stadje. Ik heb een dagtour gedaan naar o.a. de Burren en de Cliffs of Moher. Dit was erg leuk en mooi om te zien. Ik had van tevoren gedacht dat Ierland veel op Schotland zou lijken, had het me qua natuur wat ruiger voorgesteld en vind de steden/plaatsen in Schotland ook mooier. Maar ik heb natuurlijk maar een heel klein gedeelte van Ierland gezien. De (pub)sfeer is wel erg leuk en gezellig. De hostels waar ik verbleef waren meer dan prima. Ik denk dat de prijzen in Ierland ongeveer vergelijkbaar zijn met Nederland. Al met al een leuke trip maar niet iets wat ik direct zou aanbevelen.
Ik heb zelf niet gekookt maar heb gezien dat dat wel gedaan word. Ontbijt zat bij mijn beide hostels bij de prijs is. Je moet je er niet zoveel van voorstellen. Het is (geroosterd) brood met jam/chocopasta/pindakaas of cornflakes met melk en daarnaast thee, koffie of limonade. Eigenlijk standaard voor de meeste hostels waarbij het ontbijt is inbegrepen.