Met kert is een dure periode heb ik mij laten vertellen.Jenny schreef:Ik ga gewoon met de kerst
Hoe te reizen in Marokko?
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Hoe te reizen in Marokko?
Marokkoooooooo
jaja. nu toch echt serieus aan het kijken naar Tickets
De super goedkope combi Ryanair Eindhoven - Madrid en dan Easyjet MAdrid -Marokko is iets anders dan een jaar geleden.
Je kunt niet meer naar Marakech heen vliegen op dezelfde dag. Die vlucht naar marakech is namelijk al weg als je in Madrid aankomt
Een andere optie is nu heen op Tanger en dan terug wel van Marakech
Maar de vraag is dus.
De vlucht ryanair eindhoven-Madrid is 9.35-12.15 (kost maar €40)
En dan Easyjet MAdrid-Tanger 13.40-14.05 (kost maar €24.99)
Is die overstap te doen denken jullie?!~?!?!??!?
als dit haalbaar is dan kunnen we op en neer voor €123 pp
jaja. nu toch echt serieus aan het kijken naar Tickets
De super goedkope combi Ryanair Eindhoven - Madrid en dan Easyjet MAdrid -Marokko is iets anders dan een jaar geleden.
Je kunt niet meer naar Marakech heen vliegen op dezelfde dag. Die vlucht naar marakech is namelijk al weg als je in Madrid aankomt
Een andere optie is nu heen op Tanger en dan terug wel van Marakech
Maar de vraag is dus.
De vlucht ryanair eindhoven-Madrid is 9.35-12.15 (kost maar €40)
En dan Easyjet MAdrid-Tanger 13.40-14.05 (kost maar €24.99)
Is die overstap te doen denken jullie?!~?!?!??!?
als dit haalbaar is dan kunnen we op en neer voor €123 pp
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dat is niet te doen.
Ik ken de veiligheidseisen van EasyJet niet (en ik heb geen zin om ze op te zoeken), maar meestal moet je je bagage minimaal 30 minuten (en vaak 60 minuten) vantevoren inchecken. En aangezien je maar een overstaptijd hebt van ruim een uur.... (Ik ga ervanuit dat je online kan inchecken en al een boardingpass hebt, anders is het helemaal onmogelijk.)
Ook als je zonder bagage vliegt, is de overstap te kort. Europese vluchten komen aan in de HJK terminal, en de vluchten naar Marokko vertrekken vanaf RSU. Zelfs als je rent duurt het minstens 20-25 minuten (als het niet al te druk is) om van de ene naar de andere terminal te komen. Paspoort controle (je verlaat de EU), treintje, handbagage scannen, veel roltrappen, vergeet het!
Ik ken de veiligheidseisen van EasyJet niet (en ik heb geen zin om ze op te zoeken), maar meestal moet je je bagage minimaal 30 minuten (en vaak 60 minuten) vantevoren inchecken. En aangezien je maar een overstaptijd hebt van ruim een uur.... (Ik ga ervanuit dat je online kan inchecken en al een boardingpass hebt, anders is het helemaal onmogelijk.)
Ook als je zonder bagage vliegt, is de overstap te kort. Europese vluchten komen aan in de HJK terminal, en de vluchten naar Marokko vertrekken vanaf RSU. Zelfs als je rent duurt het minstens 20-25 minuten (als het niet al te druk is) om van de ene naar de andere terminal te komen. Paspoort controle (je verlaat de EU), treintje, handbagage scannen, veel roltrappen, vergeet het!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
goed punt!
Had even over het hoofdgezien dat je ook weer moet inchecken
ik puzzel even verder
Had even over het hoofdgezien dat je ook weer moet inchecken
ik puzzel even verder
je kunt ook erg goedkoop vanuit dusseldorf of bremen op marrakech vliegen met ryanair.
ik deed bremen-marrakech voor 125 euro retour. nadeel is dat bremen niet erg vlak in de buurt ligt.
ik deed bremen-marrakech voor 125 euro retour. nadeel is dat bremen niet erg vlak in de buurt ligt.
amassakoul
- bolletjeom
- Reisexpert
dank voor de tip Tom.
Was zelf ook al met Ryanair vanaf Dusseldorf aan het kijken. Ik kom op retourtje uit voor €161.99
Zit er nu over te denken om heen te vliegen Ryanair Dusseldorf-Marrakech voor €75 en dan terug Easyjet Tanger-MAdrid (€24.99) en Ryanair Madrid-Eindhoven (€32.79)
Das in totaal €133
En dan niet omdat het 30 euro scheelt maar ook omdat we dan niet een rondje marrakech hoeven te maken en we ook nog Madrid er aan vast kunnen plakken
Was zelf ook al met Ryanair vanaf Dusseldorf aan het kijken. Ik kom op retourtje uit voor €161.99
Zit er nu over te denken om heen te vliegen Ryanair Dusseldorf-Marrakech voor €75 en dan terug Easyjet Tanger-MAdrid (€24.99) en Ryanair Madrid-Eindhoven (€32.79)
Das in totaal €133
En dan niet omdat het 30 euro scheelt maar ook omdat we dan niet een rondje marrakech hoeven te maken en we ook nog Madrid er aan vast kunnen plakken
dat klinkt goed. is idd lekker dat je niet terug hoeft naar marrakech.
bezuiden marrakech liggen echter wel wat van marokko's mooiste gebieden, detourtje absoluut waard. maar goed da's een ander verhaal
bezuiden marrakech liggen echter wel wat van marokko's mooiste gebieden, detourtje absoluut waard. maar goed da's een ander verhaal

amassakoul
- bolletjeom
- Reisexpert
het is ongeveer het idee om idd eerst zuid te gaan en dan omhoog
tips zijn welkom!
tips zijn welkom!
nu even geen tijd, buiten veels te mooi weer
, maar zal later wat foto's posten van tafraoute. die zullen je gelijk overhalen daar heen te gaan. in één woord geweldig.

amassakoul
Toen wij gingen had EasyJet heel veel problemen om op tijd te vliegen vanuit Madrid naar Marrakech. Ook veel andere vluchten van EasyJet naar andere plaatsen vanuit Madrid waren vertraagd. Van wat wij van mensen die vaker op die manier reisde begrepen was dit meer regel dan uitzondering. Wel opvallend dat het echt de helft scheelt aan geld met de zomervakantie.
Is dat een probleem van EasyJet of van Madrid? Ik had ook op de terugweg woensdag een forse vertraging... (En nu ligt Madrid plat vanwege de sneeuw.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Weet ik niet, mischien een combinatie van? Ik heb nooit eerder met easyjet gevlogen en ook niet eerder in madrid geweest.Jenny schreef:Is dat een probleem van EasyJet of van Madrid? Ik had ook op de terugweg woensdag een forse vertraging... (En nu ligt Madrid plat vanwege de sneeuw.)
- bolletjeom
- Reisexpert
Geboekt!!
De combi Ryanair Eidnhoven-Madrid en dan Easyjet Madrid-marokko is geen optie meer.Die vluchten zitten tegenwoordig zo dicht op elkaar dat je de overstap niet haalt.
We hebben nu een andere constructie. Natuurlijk ben ik weer een beetje chagerijnig omdat ik even vergeten was dat er bij al die vluchten dus extra betaald moet worden voor bagage en betalen
Heen: Ryanair Dusseldorf (weeze) - Marrakech
kosten vlucht PP €59.99
belastingen €15.97
kosten voor 1 tas €10
kosten om de tas in te checken €5 (n duh...bullshit. natuurlijk moet je hem inchecken
)
kosten voor het betalen met mastercard €5
TOTAAL € 95.96 pp
Terug: Easyjet Tanger -Madrid
kosten vlucht PP € 8.37
belastingen € 9.00
kosten voor 1 tas € 9.00
kosten voor het betalen met mastercard € 4.12
TOTAAL € 30.49pp
we overnachten in Madrid omdat er geen aansluiting is EN omdat we dat leuk vinden. Ik ken Madrid al maar Jeroen nog niet. Gaan we lekker uit eten in een tapasbar
terug: Ryanair Madrid - Eindhoven
kosten vlucht PP € 29.98
belastingen € 35.60
kosten voor 1 tas €10
kosten om de tas in te checken €5
TOTAAL € 52.79 pp
in totaal dus €179.25 pp voor de vluchten.
niet slecht maar ik kwam van de week op €120 uit maar ik was dus even vergeten dat bagage en CCkosten er nog bijkomen
maar goed
we gaan naar Marokko!!!
De combi Ryanair Eidnhoven-Madrid en dan Easyjet Madrid-marokko is geen optie meer.Die vluchten zitten tegenwoordig zo dicht op elkaar dat je de overstap niet haalt.
We hebben nu een andere constructie. Natuurlijk ben ik weer een beetje chagerijnig omdat ik even vergeten was dat er bij al die vluchten dus extra betaald moet worden voor bagage en betalen

Heen: Ryanair Dusseldorf (weeze) - Marrakech
kosten vlucht PP €59.99
belastingen €15.97
kosten voor 1 tas €10
kosten om de tas in te checken €5 (n duh...bullshit. natuurlijk moet je hem inchecken

TOTAAL € 95.96 pp
Terug: Easyjet Tanger -Madrid
kosten vlucht PP € 8.37
belastingen € 9.00
kosten voor 1 tas € 9.00
kosten voor het betalen met mastercard € 4.12
TOTAAL € 30.49pp
we overnachten in Madrid omdat er geen aansluiting is EN omdat we dat leuk vinden. Ik ken Madrid al maar Jeroen nog niet. Gaan we lekker uit eten in een tapasbar

terug: Ryanair Madrid - Eindhoven
kosten vlucht PP € 29.98
belastingen € 35.60
kosten voor 1 tas €10
kosten om de tas in te checken €5
TOTAAL € 52.79 pp
in totaal dus €179.25 pp voor de vluchten.
niet slecht maar ik kwam van de week op €120 uit maar ik was dus even vergeten dat bagage en CCkosten er nog bijkomen
maar goed

- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
ja ze weten het geld wel uit je portomonnee te trekken.
boekte gistern zelf een vlucht via het internet moet je 10 euro service kosten betalen waarvoor doe toch alles zelf.!!!
belachelijk. vorig jaar was dat bij die maatschappij nog niet zo.
boekte gistern zelf een vlucht via het internet moet je 10 euro service kosten betalen waarvoor doe toch alles zelf.!!!
belachelijk. vorig jaar was dat bij die maatschappij nog niet zo.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
hé rudi,
zoals ik al zei kan ik tafraoute echt aanraden. een dorpje een lange dagreis ten zuiden van marrakech in de anti atlas.
een klein sfeervol dorpje temidden van prachtige bergen, rare rotsformaties en oases vol dadelpalmen. omringd door nog kleinere dorpjes en verlaten ruïne dorpjes.
je kunt er dagen (weken als je wilt) de omgeving verkennen. voor ons was het ideaal om een mountainbike te huren en rond te rijden, paadjes in slaan die niet op de kaart stonden, en als die paadjes ophielden lieten we de fiets staan en liepen verder.
zo ontdekten we verlaten, half ingestorte dorpjes maar ook prachtige valleien waar we zelfs geen herder/geiten meer tegenkwamen.
leuk is ook dat hier de berbercultuur heerst, toch anders dan de arabieren van het noorden. (ongelooflijk gastvrij!)
wat willekeurige foto's voor een indruk:
zoals ik al zei kan ik tafraoute echt aanraden. een dorpje een lange dagreis ten zuiden van marrakech in de anti atlas.
een klein sfeervol dorpje temidden van prachtige bergen, rare rotsformaties en oases vol dadelpalmen. omringd door nog kleinere dorpjes en verlaten ruïne dorpjes.
je kunt er dagen (weken als je wilt) de omgeving verkennen. voor ons was het ideaal om een mountainbike te huren en rond te rijden, paadjes in slaan die niet op de kaart stonden, en als die paadjes ophielden lieten we de fiets staan en liepen verder.
zo ontdekten we verlaten, half ingestorte dorpjes maar ook prachtige valleien waar we zelfs geen herder/geiten meer tegenkwamen.
leuk is ook dat hier de berbercultuur heerst, toch anders dan de arabieren van het noorden. (ongelooflijk gastvrij!)
wat willekeurige foto's voor een indruk:
amassakoul