Namibië
Re: Namibië
Ik heb dezelfde gps-kaart ter plekke gekocht in Windhoek. Echt super en een aanrader voor iedereen die daar zelf gaat rijden!
Hoi Kohraja,
Ik zie deze topic nu pas en het heeft dus geen zin meer om je tips te geven. Op onze site hebben we nl ons reisverslag, veel foto's en een lijst met tips staan. (voor diegene die plannen hebben om te gaan, kan hier natuurlijk voor een indruk een kijkje nemen). Het is tot nu toe één van de meest bijzondere reizen geweest die we hebben gemaakt.
Wanneer ben je precies geweest?
Heb je een reisverslag?
Heb je misschien een website?
Kortom, hoe is je reis door Namibie en Botswana nu eigenlijk verlopen?
Ik zie deze topic nu pas en het heeft dus geen zin meer om je tips te geven. Op onze site hebben we nl ons reisverslag, veel foto's en een lijst met tips staan. (voor diegene die plannen hebben om te gaan, kan hier natuurlijk voor een indruk een kijkje nemen). Het is tot nu toe één van de meest bijzondere reizen geweest die we hebben gemaakt.
Wanneer ben je precies geweest?
Heb je een reisverslag?
Heb je misschien een website?
Kortom, hoe is je reis door Namibie en Botswana nu eigenlijk verlopen?
Geen reisverslag of site. Waarom vraagt iedereen dat toch
Even kort samen vatten:
Onze 4x4 opgehaald in Windhoek (www.carhirenamibia.com) voor een rondreis van 4 weken. De prijs kwam neer op zo'n 52€ per dag mét daktent en alle materiaal. Koopje!
Traject:
Windhoek - Swakopmund - Sossusvlei - Cape Cross Bay - doorheen Skeleton Coast - Opuwo - Etosha - Mahango - Vic Falls (Zambia) - Chobe NP en Chobe Riverfront - terug naar Mahango om te relaxen - Windhoek.
Reservatie's:
Sossusvlei (camping aan de ingang) - Etosha (4 overnachtingen op de campings aldaar)- Mahango (Ngepi Camp) - Kasane.
Voor de rest hebben we wild gecampeerd of ter plekke een camping gezocht.
Héél vaak bbq gedaan.
Bezoek aan de Himba's was een dieptepunt wegens té commercieel.
Rafting op de Zambezi was cool.
Mokoro tochtje gedaan bij Mahango. Niks speciaals.
Meer dan 3000 foto's gemaakt (+ nog eens zoveel door m'n echtgenote).
Kortom: Niet low budget maar wél een super reis!

Even kort samen vatten:
Onze 4x4 opgehaald in Windhoek (www.carhirenamibia.com) voor een rondreis van 4 weken. De prijs kwam neer op zo'n 52€ per dag mét daktent en alle materiaal. Koopje!
Traject:
Windhoek - Swakopmund - Sossusvlei - Cape Cross Bay - doorheen Skeleton Coast - Opuwo - Etosha - Mahango - Vic Falls (Zambia) - Chobe NP en Chobe Riverfront - terug naar Mahango om te relaxen - Windhoek.
Reservatie's:
Sossusvlei (camping aan de ingang) - Etosha (4 overnachtingen op de campings aldaar)- Mahango (Ngepi Camp) - Kasane.
Voor de rest hebben we wild gecampeerd of ter plekke een camping gezocht.
Héél vaak bbq gedaan.
Bezoek aan de Himba's was een dieptepunt wegens té commercieel.
Rafting op de Zambezi was cool.
Mokoro tochtje gedaan bij Mahango. Niks speciaals.
Meer dan 3000 foto's gemaakt (+ nog eens zoveel door m'n echtgenote).
Kortom: Niet low budget maar wél een super reis!
Geen reisverslag of site. Waarom vraagt iedereen dat toch
Mijn reden:
Wij gaan over enkele maanden voor de 2e keer naar ZA en Namibie. Namibie is een land wat haast niet te beschrijven is.... Gewelidig! De grote diversiteit aan dieren, vogels, landschappen, mensen, eindeloze leegte, stilte...... De 1e keer zijn we gestart in Kaapstad. Toen naar boven en in Namibie hebben we een rondje tegen de klok in gedaan. Uiteindelijk weer geeindigd in Kaapstad. Ik ben momenteel weer div. reisverhalen aan het lezen in de hoop dat er nog leuke, interessante, gekke, bijzondere, niet-toeristische tips in staan. We reizen met een TRAX (4 x 4).
Mijn reden:
Wij gaan over enkele maanden voor de 2e keer naar ZA en Namibie. Namibie is een land wat haast niet te beschrijven is.... Gewelidig! De grote diversiteit aan dieren, vogels, landschappen, mensen, eindeloze leegte, stilte...... De 1e keer zijn we gestart in Kaapstad. Toen naar boven en in Namibie hebben we een rondje tegen de klok in gedaan. Uiteindelijk weer geeindigd in Kaapstad. Ik ben momenteel weer div. reisverhalen aan het lezen in de hoop dat er nog leuke, interessante, gekke, bijzondere, niet-toeristische tips in staan. We reizen met een TRAX (4 x 4).
Met 4x4 double cab met dubbele daktent in Namibie
Allereerst hulde aan dit zeer informative forum! Er staat erg veel nuttige informatie op en het vergroot ons enthousiasme voor Namibie!
Deze zomer (in de maand augustus) willen wij, 3 personen, 3 weken met een 4x4 double cab met dubbele daktent door Namibie trekken.
Nu lees ik regelmatig dat de nachttemperaturen kunnen dalen tot 5 graden. Is het dan koud om in zo'n daktent te slapen? Moet je extra dekens meenemen of is de bijgeleverde slaapzak warm genoeg? Is de tent dubbelwandig?
Verder vraag ik me af hoe je je computer of video camera-accu oplaadt tijdens de tocht. Gebruiken jullie hiervoor een sigarettenaansteker-adapter of kun je op campings gewoon via het stopcontact laden?
Alvast erg bedankt voor een reactie.
Rob
Deze zomer (in de maand augustus) willen wij, 3 personen, 3 weken met een 4x4 double cab met dubbele daktent door Namibie trekken.
Nu lees ik regelmatig dat de nachttemperaturen kunnen dalen tot 5 graden. Is het dan koud om in zo'n daktent te slapen? Moet je extra dekens meenemen of is de bijgeleverde slaapzak warm genoeg? Is de tent dubbelwandig?
Verder vraag ik me af hoe je je computer of video camera-accu oplaadt tijdens de tocht. Gebruiken jullie hiervoor een sigarettenaansteker-adapter of kun je op campings gewoon via het stopcontact laden?
Alvast erg bedankt voor een reactie.
Rob
Re: Met 4x4 double cab met dubbele daktent in Namibie
Ten eerste:
Je hebt een geweldige keuze gemaakt door naar Namibie te willen gaan. Van alle vakantielanden die we over de hele wereld hebben gedaan, staat Nam. nog steeds boven aan.
De daktent is enkeldaks. Het kan inderdaad koud worden 's nachts. Hangt ook een beetje af waar je ergens in Nam. bent. Maar als je rond gaat trekken, kom je geheid enkele zeer koude nachten tegen die een enkele keer zelfs onder het vriespunt kunnen liggen. Bij de autoverhuurder kun je extra dekens vragen (als hij dat zelf al niet standaard automatisch 's winters erbij levert. Voor de nachten is thermo-ondergoed wel handig. Als je snel bent zijn ze nog te koop bij zaken als Zeeman, Bentex en Wibra. Wat je ook kan doen is dat je van die selfinflating matjes meeneemt. Of van die matjes met folie die warmte vasthouden en die onder je matras of tussen matras en slaapzak leggen om warmteverlies tegen te gaan. Ik heb zelfs gelezen dat ze terplekke van die kleine keramische kacheltjes kopen en ophangen in de daktent:
http://namibie.startpagina.nl/prikbord/ ... sg-8990592
In Namibie ga je naar de supermarkt en koopt daar een stekker. De ANWB stekker heeft namelijk niet de goede in zijn assortiment. Bovendien is het in Nam. stukken goedkoper. Op vrijwel alle campings kun je al je apparatuur opladen.
Maar een extra aansluitpunt op je aansteker in de auto is ook handig (als je op een camping iets vergeten bent om op te laden) of dat er 's nachts stroomuitval op de camping is geweest. Neem in ieder geval een verlengsnoertje mee en een verdeelstekker als je veel apparatuur hebt om op te laden.
Kijk verder eerst even op onze niet comm. site http://www.bjusterbaarlik.nl Hier staan 2 van onze reizen door Namibie in de vorm van route-/reisverslagen, veel foto's en een grote lijst met tips op alf. volgorde (is te veel om hier te plaatsen).
Als je verder nog vragen hebt......... dan lees ik het wel.
Heel veel plezier met de voorbereidingen.
Je hebt een geweldige keuze gemaakt door naar Namibie te willen gaan. Van alle vakantielanden die we over de hele wereld hebben gedaan, staat Nam. nog steeds boven aan.
De daktent is enkeldaks. Het kan inderdaad koud worden 's nachts. Hangt ook een beetje af waar je ergens in Nam. bent. Maar als je rond gaat trekken, kom je geheid enkele zeer koude nachten tegen die een enkele keer zelfs onder het vriespunt kunnen liggen. Bij de autoverhuurder kun je extra dekens vragen (als hij dat zelf al niet standaard automatisch 's winters erbij levert. Voor de nachten is thermo-ondergoed wel handig. Als je snel bent zijn ze nog te koop bij zaken als Zeeman, Bentex en Wibra. Wat je ook kan doen is dat je van die selfinflating matjes meeneemt. Of van die matjes met folie die warmte vasthouden en die onder je matras of tussen matras en slaapzak leggen om warmteverlies tegen te gaan. Ik heb zelfs gelezen dat ze terplekke van die kleine keramische kacheltjes kopen en ophangen in de daktent:
http://namibie.startpagina.nl/prikbord/ ... sg-8990592
In Namibie ga je naar de supermarkt en koopt daar een stekker. De ANWB stekker heeft namelijk niet de goede in zijn assortiment. Bovendien is het in Nam. stukken goedkoper. Op vrijwel alle campings kun je al je apparatuur opladen.
Maar een extra aansluitpunt op je aansteker in de auto is ook handig (als je op een camping iets vergeten bent om op te laden) of dat er 's nachts stroomuitval op de camping is geweest. Neem in ieder geval een verlengsnoertje mee en een verdeelstekker als je veel apparatuur hebt om op te laden.
Kijk verder eerst even op onze niet comm. site http://www.bjusterbaarlik.nl Hier staan 2 van onze reizen door Namibie in de vorm van route-/reisverslagen, veel foto's en een grote lijst met tips op alf. volgorde (is te veel om hier te plaatsen).
Als je verder nog vragen hebt......... dan lees ik het wel.
Heel veel plezier met de voorbereidingen.
Het hoogspanningsnet in Namibië gebruikt 220/240 volts AC 50 hertz. Stopcontacten (met 3 ronde gaten) dragen maximaal 15 ampère.
Op deze site http://kropla.com/electric2.htm kun je zien welke stekker in welk land wordt gebruikt (met voorbeelden)
Op deze site http://kropla.com/electric2.htm kun je zien welke stekker in welk land wordt gebruikt (met voorbeelden)
Erg bedankt voor je snelle reactie.
Ik denk dat thermisch ondergoed idd een goede tip is en met een extra deken zal het wel goed komen.
Voor wat betreft het opladen van bv. een netbook of batterijen voor SLR camera"s via de auto sigarettenaansteker (12V) heb, denk ik, al iets gevonden. Er bestaan omvormers van 12V (sigarettenaanstekerplug) naar 4 tot 24 Volt en zo kan men alles laden (netbook, telefoon, batterijladers van SLR camera's en videocamera's) vanaf de sigarettenaansteker. [url][http://www.laptopsforless.com/caradapterb.htm[url]
Ik zal iig ook een Namibische verloopstekker halen ter plekke.
Als iemand nog goeie tips heeft voor een leuke guesthouse (wij zijn met 3 personen) in Windhoek (voor de eerste en voor de laatste dag) dan houd ik me aanbevolen! Ligging niet te ver van het centrum als het kan.
Bedankt alvast!
Rob
Ik denk dat thermisch ondergoed idd een goede tip is en met een extra deken zal het wel goed komen.
Voor wat betreft het opladen van bv. een netbook of batterijen voor SLR camera"s via de auto sigarettenaansteker (12V) heb, denk ik, al iets gevonden. Er bestaan omvormers van 12V (sigarettenaanstekerplug) naar 4 tot 24 Volt en zo kan men alles laden (netbook, telefoon, batterijladers van SLR camera's en videocamera's) vanaf de sigarettenaansteker. [url][http://www.laptopsforless.com/caradapterb.htm[url]
Ik zal iig ook een Namibische verloopstekker halen ter plekke.
Als iemand nog goeie tips heeft voor een leuke guesthouse (wij zijn met 3 personen) in Windhoek (voor de eerste en voor de laatste dag) dan houd ik me aanbevolen! Ligging niet te ver van het centrum als het kan.
Bedankt alvast!
Rob
Eerste en laatste nacht van de reis, verbleef ik in het Chameleon City Lodge (20€ voor een kamer, zie Lonely Planet). Je kan online reserveren en eventueel een pick-up van de luchthaven regelen. Wel handig. Het bevond zich vlakbij Car Hire Namibia (of ASCO) waar wij onze 4x4 hadden gehuurd en ook op wandelafstand van een winkelcentrum waar je alvast je eerste inkopen kan doen. Aan de parking van dit winkelcentrum ligt ook een outdoor winkel waar je nuttige dingen kan vinden om te camperen (ben de naam kwijt en je moet even de weg vragen).
Wij hadden een deken gekregen bij de tent en die legden we op onze matras. Zo lagen we iets malser. Zelf hadden we zeer warme slaapzakken bij zodat we wel tegen wat koude konden.
Batterijen opladen, kan je op de campings. Speciale stekkers nodig zoals gezegd, en die kan je hier en daar kopen (bvb in die outdoor zaak).
't Gaat zeker een toffe reis worden
ps: mijn stroomomvormer staat sindsdien te koop.
Wij hadden een deken gekregen bij de tent en die legden we op onze matras. Zo lagen we iets malser. Zelf hadden we zeer warme slaapzakken bij zodat we wel tegen wat koude konden.
Batterijen opladen, kan je op de campings. Speciale stekkers nodig zoals gezegd, en die kan je hier en daar kopen (bvb in die outdoor zaak).
't Gaat zeker een toffe reis worden

ps: mijn stroomomvormer staat sindsdien te koop.
Veterinaire controlepunten in Namibie
Hallo forumleden
Wij zullen twee nachten in het concessiegebied van de Palmwag Lodge kamperen. Ik heb gelezen dat (van Kamanjab komende) er vlak voor de Palmwag Lodge een veterinaire controlepost is.
Is het nu zo dat voor beide richtingen (Zuid -> Noord en Noord-> Zuid) het verboden is om vers vlees, melk etc. mee te nemen? Of geldt het slechts voor een bepaalde richting? Zou zonde zijn om het vlees te laten confiskeren.
Bedankt alvast ,
Rob
Wij zullen twee nachten in het concessiegebied van de Palmwag Lodge kamperen. Ik heb gelezen dat (van Kamanjab komende) er vlak voor de Palmwag Lodge een veterinaire controlepost is.
Is het nu zo dat voor beide richtingen (Zuid -> Noord en Noord-> Zuid) het verboden is om vers vlees, melk etc. mee te nemen? Of geldt het slechts voor een bepaalde richting? Zou zonde zijn om het vlees te laten confiskeren.
Bedankt alvast ,
Rob
Re: Veterinaire controlepunten in Namibie
Voor alle veterinaire controleposten geldt dit steeds voor beide richtingen.
Online fotoalbum van onze reis: Namibië-Botswana-Zimbabwe.
Het fotoboek van onze vakantie in november 2010 met een 4x4 camper door Namibië-Botswana en Zimbabwe staat nu online!
Het is gemaakt via de site van de HEMA. Het is hetzelfde als ALBELLI en het boek dat we laten maken is het grootste formaat van 39 bij 30 cm, liggend. Het fotoboek moeten we nog ontvangen, maar staat al online. De plaatjes lijken soms erg klein in het online boek, maar zijn in werkelijkheid veel groter.
De route die we afgelegd hebben staat ook in het boek. De reis is ook met behulp van dit forum tot stand gekomen.
Ter info: het boek kost ons 192 euro, maar voor 5 euro meer krijgen we er 2. Leuk om weg te geven. Dat was een actie van de HEMA die tot gisteravond liep. We zijn er ongeveer 70 uur mee bezig geweest om het boek in elkaar te zetten.
Hierbij de link naar het boek, vergeet niet het boek "volledig scherm" te zetten, anders is het wel heel erg klein.
Zie dit forumtopic over een gedeelte van de voorbereidingen: safari-namibie-zuid-afrika-per-4x4-november-t3694.html
Losse foto's staan nog steeds online op aroundtheglobe.info
De door ons gereden route:
ROUTE: NAMIBIË – BOTSWANA – ZIMBABWE (6800 Km)
Zo 31 okt. Vertrek vanaf Amsterdam Schiphol (EgyptAir)
Ma 1 nov. Aankomst via Caïro/Egypte in Johannesburg ZUID-AFRIKA daarna vlucht naar
NAMIBIË -Windhoek: Chameleon Backpackerslodge
Di 2 nov. Windhoek: Chameleon Backpackerslodge > 4x4 driverstraining > Gobabis campsite
Wo 3 nov. Gobabis campsite > BOTSWANA – Maun: Audi Camp (Okavanga)
Do 4 nov. Audi Camp: Dagexcursie Mokoro tocht (Okavanga delta)
Vr 5 nov. Maun: Audi Camp > Third Bridge (Moremi NP)
Za 6 nov. Third Bridge > Xakanaxa (Moremi NP)
Zo 7 nov. Xakanaxa > Khwai (Moremi NP)
Ma 8 nov. Khwai > Savuti (Moremi NP – Chobe NP)
Di 9 nov. Savuti > Linyanti (Chobe NP)
Wo 10 nov. Linyanti > Ihaha (Chobe Riverfront NP)
Do 11 nov. Ihaha (Chobe Riverfront NP) > ZIMBABWE > Victoria Falls Restcamp
Vr 12 nov. Victoria Falls Restcamp > Bezoek Victoria Falls NP > (Hwange NP) Jambile Picnic site
Za 13 nov. (Hwange NP) Jambile Picnic site> Guvalala platform
Zo 14 nov (Hwange NP) Guvalala platform > Mandabvu Picnic site
Ma 15 nov. (Hwange NP) Mandabvu Picnic site> BOTSWANA Ihaha campsite (Chobe Riverfront NP)
Di 16 nov. Ihaha campsite (Chobe riverfront NP) > NAMIBIË > Caprivistrip > Bagani: Ngepi campsite
Wo 17 nov. Bagani: Ngepi campsite > (Etosha NP) Namutoni campsite
Do 18 nov. (Etosha NP) Namutoni campsite > (Etosha NP) Halali campsite
Vr 19 nov. (Etosha NP) Halali campsite > (Etosha NP) Okaukuejo campsite
Za 20 nov. (Etosha NP) Okaukuejo campsite > Opuwo : Oreness campsite
Zo 21 nov. Opuwo: Oreness campsite > Epupa Falls: Omarunga Lodge campsite
Ma 22 nov. Epupa falls: Omarunga Lodge campsite > Opuwo: Oreness campsite
Di 23 nov. Opuwo: Oreness campsite > Bezoek Ovahimba / Ovazemba > Sesfontein
Wo 24 nov. Sesfontein > Palmwag: Palmwaglodge campsite
Do 25 nov. Palmwag: Palmwaglodge camp > Skeleton Coast NP > Cape Cross Seal Reserve >
Swakopmund: Sophia Dale Base Camp
Vr 26 nov Swakopmund: Sophia Dale Base Camp > Welwitschia drive (Moonlandscape) > Rock arch
Zat 27 nov. Rock arch > Sesriem campsite
Zo 28 nov. Zonopkomst Dune45 > Deadvlei > Sossusvlei
Ma 29 nov. Sesriem campsite > Windhoek (16.30 uur camper inleveren): Pucinni House
Di 30 nov. Pucinni House > Vliegveld Windhoek > ZUID-AFRIKA /Johannesburg > ZOO Johannesburg >
's avonds vertrek terug naar Nederland via Caïro/Egypte
Wo 1 dec. Aankomst Schiphol Amsterdam
Het is gemaakt via de site van de HEMA. Het is hetzelfde als ALBELLI en het boek dat we laten maken is het grootste formaat van 39 bij 30 cm, liggend. Het fotoboek moeten we nog ontvangen, maar staat al online. De plaatjes lijken soms erg klein in het online boek, maar zijn in werkelijkheid veel groter.
De route die we afgelegd hebben staat ook in het boek. De reis is ook met behulp van dit forum tot stand gekomen.
Ter info: het boek kost ons 192 euro, maar voor 5 euro meer krijgen we er 2. Leuk om weg te geven. Dat was een actie van de HEMA die tot gisteravond liep. We zijn er ongeveer 70 uur mee bezig geweest om het boek in elkaar te zetten.
Hierbij de link naar het boek, vergeet niet het boek "volledig scherm" te zetten, anders is het wel heel erg klein.
Zie dit forumtopic over een gedeelte van de voorbereidingen: safari-namibie-zuid-afrika-per-4x4-november-t3694.html
Losse foto's staan nog steeds online op aroundtheglobe.info
De door ons gereden route:
ROUTE: NAMIBIË – BOTSWANA – ZIMBABWE (6800 Km)
Zo 31 okt. Vertrek vanaf Amsterdam Schiphol (EgyptAir)
Ma 1 nov. Aankomst via Caïro/Egypte in Johannesburg ZUID-AFRIKA daarna vlucht naar
NAMIBIË -Windhoek: Chameleon Backpackerslodge
Di 2 nov. Windhoek: Chameleon Backpackerslodge > 4x4 driverstraining > Gobabis campsite
Wo 3 nov. Gobabis campsite > BOTSWANA – Maun: Audi Camp (Okavanga)
Do 4 nov. Audi Camp: Dagexcursie Mokoro tocht (Okavanga delta)
Vr 5 nov. Maun: Audi Camp > Third Bridge (Moremi NP)
Za 6 nov. Third Bridge > Xakanaxa (Moremi NP)
Zo 7 nov. Xakanaxa > Khwai (Moremi NP)
Ma 8 nov. Khwai > Savuti (Moremi NP – Chobe NP)
Di 9 nov. Savuti > Linyanti (Chobe NP)
Wo 10 nov. Linyanti > Ihaha (Chobe Riverfront NP)
Do 11 nov. Ihaha (Chobe Riverfront NP) > ZIMBABWE > Victoria Falls Restcamp
Vr 12 nov. Victoria Falls Restcamp > Bezoek Victoria Falls NP > (Hwange NP) Jambile Picnic site
Za 13 nov. (Hwange NP) Jambile Picnic site> Guvalala platform
Zo 14 nov (Hwange NP) Guvalala platform > Mandabvu Picnic site
Ma 15 nov. (Hwange NP) Mandabvu Picnic site> BOTSWANA Ihaha campsite (Chobe Riverfront NP)
Di 16 nov. Ihaha campsite (Chobe riverfront NP) > NAMIBIË > Caprivistrip > Bagani: Ngepi campsite
Wo 17 nov. Bagani: Ngepi campsite > (Etosha NP) Namutoni campsite
Do 18 nov. (Etosha NP) Namutoni campsite > (Etosha NP) Halali campsite
Vr 19 nov. (Etosha NP) Halali campsite > (Etosha NP) Okaukuejo campsite
Za 20 nov. (Etosha NP) Okaukuejo campsite > Opuwo : Oreness campsite
Zo 21 nov. Opuwo: Oreness campsite > Epupa Falls: Omarunga Lodge campsite
Ma 22 nov. Epupa falls: Omarunga Lodge campsite > Opuwo: Oreness campsite
Di 23 nov. Opuwo: Oreness campsite > Bezoek Ovahimba / Ovazemba > Sesfontein
Wo 24 nov. Sesfontein > Palmwag: Palmwaglodge campsite
Do 25 nov. Palmwag: Palmwaglodge camp > Skeleton Coast NP > Cape Cross Seal Reserve >
Swakopmund: Sophia Dale Base Camp
Vr 26 nov Swakopmund: Sophia Dale Base Camp > Welwitschia drive (Moonlandscape) > Rock arch
Zat 27 nov. Rock arch > Sesriem campsite
Zo 28 nov. Zonopkomst Dune45 > Deadvlei > Sossusvlei
Ma 29 nov. Sesriem campsite > Windhoek (16.30 uur camper inleveren): Pucinni House
Di 30 nov. Pucinni House > Vliegveld Windhoek > ZUID-AFRIKA /Johannesburg > ZOO Johannesburg >
's avonds vertrek terug naar Nederland via Caïro/Egypte
Wo 1 dec. Aankomst Schiphol Amsterdam
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Online fotoalbum van onze reis: Namibië-Botswana-Zimbabw
wat een mooi album!!
ik krijg gelijk zin om ook een fotoalbum te maken. Je gebruikt een hele andere manier van opmaak dan ik zelf zou doen maar vond het toch ook inspirerend.
En de reis zelf....wat gaaf! ik hoop dit jaar ook die kant op te gaan.
En de foto's zijn ook werkelijk prachtig!
ik krijg gelijk zin om ook een fotoalbum te maken. Je gebruikt een hele andere manier van opmaak dan ik zelf zou doen maar vond het toch ook inspirerend.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: Online fotoalbum van onze reis: Namibië-Botswana-Zimbabw
Bedankt voor de complimentjes.bolletjeom schreef:wat een mooi album!!
Het boek komt nogal klein over, op de site. Het boek is in werkelijkheid veel groter. Opengeklapt komt het op 78 cm breed. Daardoor is het nu lastig om de kleinere foto's te kunnen zien. Door meer foto's te plaatsen krijg ik meer het gevoel ook echt de hele vakantie in beeld te hebben gebracht. Ik heb getracht om bij elke pagina hetzelfde gevoel op te wekken dat we in werkelijkheid ook kregen. Het is moeilijk maar naar mijn idee wel gelukt.
Ik had bijna 5000 foto's gemaakt tijdens de vakantie. In het boek staan nu 1050 afbeeldingen (incl. documenten).
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international