Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Reismeis
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Reismeis »

Ik ben niet zo van het liken en delen van dat soort acties via Facebook.. Wizard, weekje Scandinavië? Doen! Kijk eens of je er niet twee of drie van kunt maken ;)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Het was een goedkope avond voor ze!!! ;)

Ik was echt verbaasd over Krohn-Delhi.. heb hem vroeger dikwijls zien spelen maar was nooit van hem onder de indruk maar hij heeft alle verwachtingen overtroffen. Ajax heeft hem in het verleden laten gaan om hem vervolgens paar jaar later weer terug te kopen. Zouden ze dat nu weer gaan doen? :P

Ik heb een veel te drukke week gehad en dat merk ik nu. Gisteren had ik bedacht vanmorgen te gaan bootcampen maar toen de wekker ging om 7:30, was het me toch echt veel te vroeg en was zo moe...Afgelopen woensdag merkte ik al dat bij bootcamp ik veel sneller moe was dan normaal. Teken om gas terug nemen dus. Ga nu proberen morgenavond te gaan en vandaag luieren:) Wil nog gaan deze week en vanaf donderdag ben ik op vakantie. Dinsdag helaas overleg tot 17:00 in utrecht dus dan ben ik te laat thuis en woensdag zal er wel niemand zijn gezien de wedstrijd die die avond gespeeld wordt ;)

Vandaag eindelijk ceremony of the keys aanvraag gereed maken voor Londen en ff de stad in. Nog wat dingetjes kopen voor Madrid en een collega speelt bij een festival :) even kijkje nemen daar!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

menasil schreef: ... en een collega speelt bij een festival :) even kijkje nemen daar!
Utrecht over Utrecht toevallig? Ik moet zo foto's presenteren op dat festival.

Dit weekend een biologiecursus gehad (maritieme biologie). Het was weer geweldig! Alleen viel het weer gisteren een beetje tegen om te gaan duiken, veel te veel wind. Ik ben toen maar mijn bed in gedoken, en ik werd ergens halverwege het voetbal wakker. Ahum. Niet veel aan gemist geloof ik 8)7
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jenny schreef:
menasil schreef: ... en een collega speelt bij een festival :) even kijkje nemen daar!
Utrecht over Utrecht toevallig? Ik moet zo foto's presenteren op dat festival.
Nee, ik ben in Den Haag vandaag :) Haagsuh Notuh heet het geloof ik.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Wat me wel opviel: donderdag kreeg ik een nieuwsbrief van Fox:

Fox schreef:FOX Vakanties viert elk doelpunt van Oranje! Scoort Nederland een doelpunt, dan betekent dat voor u extra voordeel! Bij elk Oranje doelpunt, geven wij een korting van maar liefst EUR 25,- per boeking! Hierbij geldt: hoe vaker Nederland scoort, hoe hoger uw korting! Deze korting is alleen van toepassing bij nieuwe boekingen gemaakt op de dag ná de betreffende wedstrijd, dus wees er snel bij!

Een dag later kreeg ik een nieuwsbrief van Koning Aap:

Koning Aap schreef:We trappen af op zaterdag 9 juni, de dag dat het Nederlands elftal tegen Denemarken speelt. Boek je reis vanaf het eerste fluitsignaal tot middernacht en ontvang PER DOELPUNT dat Nederland maakt maar liefst € 25,- korting PER PERSOON. Hoe vaker Nederland scoort, hoe hoger je korting. Dus: Hup Holland Hup..!

Nu zullen die acties uiteraard al langer van tevoren bedacht zijn (en zal het bij KA wanneer je met meerdere personen boekt gunstiger uitvallen), maar een beetje pijnlijk is het uiteraard wel...

Overigens wel jammer dat KA-zusje Shoestring niet aan die actie meedoet, zit namelijk al een paar weken te twijfelen of ik ofwel bij hun een tripje naar Moskou & St. Petersburg zal boeken, ofwel voor het eerst in jaren eens gewoon een paar dagen thuis vakantie zal houden...
(of nog een alternatief wat vooral m'n moeder zit te pushen: samen met m'n vader eens een weekje Scandinavië. Lijkt me ook wel wat, maar m'n vader toont nog geen spoortje enthousiasme...)
Je wilt niet weten hoe chagrijnig we van FOX waren! Idd alles van te voren bedacht en alles stond ook al klaar om live te gaan op de websites, facebook en in de nieuwsbrief. Vooralsnog is/was het de bedoeling bij Koning Aap om iedere wedstrijd een andere actie te hebben. én inderdaad Per Persoon is veel gunstiger O-)
Moet er natuurlijk wel gescoord worden.
Leuk is wel dat alle belgen die op de Belgische site boeken voor ieder doelpunt tegen NL een korting krijgen. Die hebben gister dus kunnen scoren.

Shoestring heeft 2 weken geleden een actie gehad met op alle reizen een korting. Er zal geen EK actie komen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Kan me wel voorstellen dat jullie even flink hebben lopen vloeken. Maar ach, in ieder geval hebben onze zuiderburen nu wat te juichen gehad _O-
Reismeis schreef:Wizard, weekje Scandinavië? Doen! Kijk eens of je er niet twee of drie van kunt maken ;)
Drie weken gaat sowieso niet lukken, en twee weken zou m'n plannen voor het najaar door de war gooien. Het idee was meer een kort tripje, iets als Oslo - Flambahn - Bergen of zo. Maar vooralsnog is dat meer een wild idee dan een concreet plan.

Maar op de een of andere manier heb ik momenteel sowieso moeite ergens echt enthousiast voor te worden, en is het misschien ook wel eens goed een weekje thuis te zijn, iets wat al jaren niet meer is voorgekomen. Kan ik eindelijk eens wat dingen in huis doen die ik al jaren voor me uit schuif...
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Een weekje thuis kan inderdaad ook heerlijk zijn.. Zo te horen heb je een luxe probleem ;)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

En het is alweer bijna geen weekend meer ;)
Heb voor Madrid wel alvast wat kleding ingepakt maar weet gewoon niet wat ik mee wil/aan wil.... Ga dinsdagavond maar verder pakken dan kan ik woensdag controleren en dan is het klaar. Gelukkig donderdag pas rond 9:00 richting Schiphol dus kan op normale tijd opstaan :D

Verder moet ik m'n huisje nog ff wat gaan opruimen maar weinig motivatie :$ Zit nu een film te kijken met Clooney. The decedants... daarna maar ff afwassen en wat toep opruimen.

@Wizz: Ik ben eind maart ook 2 weken vrij geweest waarvan 1 week thuis. Ik moest weliswaar leren voor toets maar hoefde natuurlijk niet 24/7 te leren dus heb ook wat klusjes in huis gedaan...waar ik nu helaas niet meer aan toe kom ;)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Er zitten gewoon veel te weinig dagen in een weekend :P
Je kunt het nu nog even in je om laten gaan en inderdaad dinsdag ofzo verder gaan met inpakken. Is 't wat, die film? Ik geloof niet dat ik die heb gezien. Ik moet Into the wild ook nog steeds zien :@ A map for saturday heb ik inmiddels ook, maar die moet ik ook nog zien.

Vandaag heb ik telefonisch mijn broertje en schoonzusje uitgezwaaid! Ze zitten in het vliegtuig naar The Big Apple!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Mwah, had er meer van verwacht... of ik ben gewoon niet in "the mood". Dat kan ook ;)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jammer.. Je stemming kan een film echt beïnvloeden, heel gek.. Wie weet, als je een keertje wél in the mood bent ;)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

weekenden gaan veel te snel voorbij.
Ik heb gister een boek uitgelezen. Iets waar ik nooit de tijd voor neem. Ik lees alleen in de trein. Maar ik moest eigenlijk werken dus toen werd het boek heel aantrekkelijk.
Nu moet ik vanavond mijn werk gaan doen.
Wanneer leer ik het toch eens???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

menasil schreef:Verder moet ik m'n huisje nog ff wat gaan opruimen maar weinig motivatie :$ Zit nu een film te kijken met Clooney. The decedants... daarna maar ff afwassen en wat toep opruimen.
Toevallig ook gezien in het vliegtuig naar IJsland en vond het eigenlijk niet eens een slechte film (had er juist dan weer niet zo veel van verwacht).
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@ Jenny, jeetje wat schrikken zeg kan mij voorstellen dat het je aangrijpt.. ik hoop op een spoedig herstel voor die leerlinge!

Ik ben weer terug van een ontzettend leuk weekendje weg.. het was een couchsurfcamp aan de moezel in duitsland. Iedereen sliep in tenten en we hadden gelukkig heerlijk weer.. lekker kampvuur, spontane jamsessies, hele nachten dansen, en lekker hiken door de mooie omgeving,.. heel veel mensen leren kennen en gewoon een topweekend gehad!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

M'n leerling is na 4 dagen wakker geworden. Meer weet ik niet, maar het is een opluchting!

Net terug van de yoga-les. Paar weken niet geweest, nieuwe docent, ben benieuwd wat ik morgen allemaal voel ;)

Heb vandaag een vaag idee opgevat voor een masterclass die ik wil ontwikkelen voor lln uit klas 2 en 3. Werst dacht ok aan onderwaterbiologie, toen aan Indonesisch. Voor dat laatste zou ik lln uit Baki kunnen filmen. Nu heb ik nog nooit gefilmd, noch een script geschreven, dus ik moet even laten bezinken of dit wel een goed plan is. Input welkom.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie