Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door Yvonnetje »

Reismeis schreef:Je had ook kunnen couchsurfen, of zijn jullie daar niet zo van Yvonnetje? Parijs schijnt inderdaad heel duur te zijn.. Ben er zelf nog nooit geweest, maar ik zou er nog wel eens naar toe willen :) (hint hint.. manlief zit naast me ;))
Couchsurfen heb ik nog nooit gedaan.
M'n vriend is nog nooit in Europa geweest, en Parijs wordt daar z'n eerste stad die hij gaat bezoeken. En romanticus als hij is wilde hij wel iets leukers dan een 'couch'.
Hebben ook nog even gedacht aan wimdu, maar veel mensen daar wisten nog niet of hun appartement beschikbaar zou zijn op de dagen dat wij er zullen zijn. Dat was toch een beetje onhandig.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zit in nice op mijn vlucht te wachten.
Leuke stad hoor! Weer was lekker lente achtig. Vandaag regen dus moesten we wel gaan winkelen.
Monaco was ook erg apart. Stad is zo klein en zo opgepoetst.
Volgende week toch maar de grandprix kijken want ik heb gister een deel van de route gelopen. Toch grappig
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Bolletje, leuk vooruitzicht weer! Geniet ervan!

Yvonnetje, ik ben het wel met je vriend eens hoor, in Parijs móet je natuurlijk gezellig saampjes in een hotelletje ;)

Jenny, je hebt wat dat betreft helemaal gelijk. Hoe gaat het nu, nu we een paar uren verder zijn? Nog wat kunnen opruimen?

Ik kan sinds woensdag whatsappen, en ik weet niet of ik daar nou zo blij mee ben hahaha. Het is niet te geloven, maar dat ding staat continu te loeien :? Wat een flauwekul eigenlijk, maar goed, het is nu nog wel gezellig.. Misschien verwijder ik het over een paar weken wel weer :P
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben nog nooit om parijs geweest... Behalve dan ooit een dagje met school.

Inmiddels kan ik mijn tanden alweer 3 cm van elkaar halen, er zit wat dat betreft vooruitgang in. De ergste pijn is weg. Desalnietmin niet heel veel nuttige dingen gedaan vandaag. Beetje opgeruimd, maar niet genoeg. Paar facturen de deur uit gedaan. Deel van mijn tas voor mijn weekje Ardennen en weekendje Zeeland al ingepakt.

Morgen vroeg op, ik reken erop dat de pijn in mijn mond over is en ik morgen kan duiken. We gaan met een bootje vanaf Serooskerke op zoek naar sepia's.

Whatsapp hoeft niet verslavend te zijn. Ik gebruik het soms, maar niet zo vaak. Maar het is sneller dan sms-en, dus als de ander whatsapp heeft gebruik ik dat (en het is gratis als je WiFi hebt).

Ik loop er nu tegenaan dat het me niet lukt om de ringtoon van mijn telefoon in te stellen. Hij staat uit? Mocht iemand een idee hebben hoe dat moet bij een iPhone 3, laat maar weten. (Hij is net terug van reparatie, daarvoor werkte het wel. Speaker is niet kapot.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reisfreaks
Wereldreiziger

Bericht door Reisfreaks »

Jenny schreef:Ik loop er nu tegenaan dat het me niet lukt om de ringtoon van mijn telefoon in te stellen. Hij staat uit? Mocht iemand een idee hebben hoe dat moet bij een iPhone 3, laat maar weten.
Instellingen, geluiden, Beltoon. En zorg dat ie niet op stil staat (knopje aan de zijkant boven de volume toetsen)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Gisteren bij een vriend van me wezen eten. Hij is pas getrouwd met een Laotiaanse vrouw en zij kan erg goed koken :) Heerlijk gegeten van laap muu (varkensvlees), salades, kleefrijst en vis (en ik heb de vissenkop ook maar opgegeten). Echt heerlijk en leuk om na lange tijd weer eens Laotiaans te hebben gegeten (en wat woordjes bij te hebben geleerd).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik ben weer terug uit de Achterhoek!! Ben echt helemaal leeg... Waren twee drukke dagen, met zowel leuke dingen (kennissen gezien etc) als minder leuke dingen (afscheid nemen). Het blijft mooie omgeving daar :D Lekker groen en rustgevend :) Denk dat ik zo na een kopje thee, mijn bed in plof en er voorlopig niet meer uitkom ;)
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Zo de laatste uurtjes wachten op het vliegtuig in Bogota. Colombia is een fantastische plek om te reizen. Vriendelijke mensen en een omgeving (koloniale steden en natuurparken). Heb geen echt slechte ervaringen gehad, alleen voor de 1e keer de trans milenio nemen om 6 am en dan portal du sur richting portal du nord. Dat was niet heel handig met een backpack. Ik weet nu hoe de mensen in die Japanse trein op you tube zich voelen. :%
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

IIIIIIIIIIIIK BEEEEEEEEEEN VRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!! *O*

Zo, dat moest er even uit! ; )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Travelator schreef:IIIIIIIIIIIIK BEEEEEEEEEEN VRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!! *O*

Zo, dat moest er even uit! ; )
Super! Blijkbaar voel je je ook wat beter? Wat ga je nu doen? Even aansterken in de omgeving van Penang?

Menasil, hoezo afscheid nemen? Ga je volgend jaar niet meer naar het voetbal? Of een andere club?

Hildo, welkom thuis.

Ik heb gisteren heerlijk gedoken. Dagje dobberen op een RIB (opblaasboot), het was echt super gezellig. Sepias gezien, en het zicht was redelijk. Helaas heb ik de tweede duik na een half uurtje af moeten breken omdat ik knallende hoofdpijn had. Eigenlijk lag ik ook wel lekker op de bodem van de Oosterschelde, maar een klein stemmetje zei me dat ik beter voor pampus kan liggen óp de boot dan ónder de boot..... Na een goede hoofdmasage en een paar uur liggen voelde ik me gelukkig weer bijna helemaal beter.

Zo m'n spullen inpakken voor het Ardennenkamp. En m'n beestjes naar hun logeeradres brengen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Travelator, fijn om te horen dat je uit het ziekenhuis bent! gaat het weer een beetje??

Ik ben vrijdagavond terug gekomen uit Nice / monaco. Tjonge, ik was nog nooit in Zuid-Frankrijk geweest maar die kust is ook verdraaid mooi! De trein naar Monaco voert je langs de prachtigste baaitjes. een hele mooie treinrit.

Gister huisje gepoetst, kledingkast uitgemest. Winter spullen verhuisd naar achter en zomer spullen naar voor. Heerlijk asperges gemaakt en mijn aller eerste sla geplukt uit mijn eigen minimoestuintje en in de tuin gegeten. Voor het eerst dit jaar!
Vandaag maar eens aan het werk thuis :{ Gelukkig komt het hier met bakken uit de lucht zetten.....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik blijf dit weekend vreugdedansjes doen, Travelator, deze is voor jou! *O*

Bolletjeom, ik hoor meer positieve verhalen over Zuid Frankrijk. Ik ben zelf niet zo'n Frankrijkganger, maar misschien moeten we toch maar eens een bezoekje brengen aan het zuiden. Hier schijnt de zon, trouwens!

Jenny, fijn dat je toch nog even hebt kunnen duiken en zo te horen heb je een goede beslissing genomen door daarna in de boot te blijven. Succes met tas inpakken, goede reis toegewenst!

Hildo, het zit er voor jou alweer op, helaas! Ik hoop dat je een goede reis naar huis hebt (gehad).

Menasil, voor jou waren het dus een paar dagen met ups en downs.. Ben je inmiddels je bed al uitgerold? :P

Laosfan, dat klinkt erg gezellig! Welke woordjes heb je allemaal geleerd?

Vandaag een dagje niks (nou ja, niks.. op een aantal huishoudelijke klusjes na dan :P). Gisteren zijn we met de trein in Assen beland, halverwege de middag hebben we de trein terug naar Groningen genomen. Daar bleek een megagrote kermis te zijn, even rustig eten in één van onze favo restaurantjes was er niet bij hahaha. Uiteindelijk hebben we een restaurant aan de Vismarkt gevonden. Er was ook een open haard en ook al was het buiten 20 graden, mijn man moest en zou bij de open haard eten.. _O-
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Jenny: Ik ga zeker nog wel naar eens deze club. Niet zo vaak als ik eerst deed (lees: elke 2 weken), het is daar nog steeds gezellig maar de redenen om er vaak heen te gaan, nemen wel af. Ik ben natuurlijk niet van nature supporters van deze voetbalclub, maar er "ingerold"... En het is een flinke reis die ik best nog wel eens wil maken maar wel op een mindere frequentie. Diegene waardoor ik daar kwam, is bezig met een verhuizing oftewel.. einde oefening... En aangezien hij 6 maanden aan de kant heeft gezeten met een ernstige blessure, is de vraag of er een andere club is in NL/Belgie/Duitsland die hem wil of dat het einde carriere is... Dus gisteren afscheid genomen..... Was wel heel raar moet ik zeggen. Ben er ook helemaal niet goed in. Je neemt je voor vanalles te zeggen, maar ik kon gewoon niets uitbrengen.

Succes met je ardennenkamp :) Hopelijk gedragen ze zich netjes!

@Reismeis: Ik ben na 12 uur weer mijn bed uitgerold. Wel nog steeds best wel moe. Had het plan om te gaan fietsen richting Hoek van Holland maar de gunstige weersvoorspelling van eerder deze week, is nu.... 80% regen... Nog geen idee wat ik dan ga doen vandaag... Beetje huishouden en daarnaast moet ik maar ff zien.. Misschien filmpje huren ofzo. Leuke dag gehad met je dagkaart dus :D Mooi :D

@Travelator: Wat goed nieuws :D :D :D

@bolletjeom: Ik ben erg benieuwd naar je foto's/reisverslagen! Zal het wel bekijken op je site :D
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Gefeliciteerd Travelator!, geniet van je vrijheid :) ^O^
Hier is het heerlijk weer, ga zo lekker naar de dierentuin.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Wow, bedankt weer, allemaal!!!
Net even een rondje gelopen buiten, heerlijk!!
Echt een hele week amper daglicht gezien, omdat mijn buurvrouw (die bij het raam lag) steeds de gordijnen dichthield.
Echt ZO fijn om de zon weer te voelen!
Ben nog niet helemaal de oude.
Heb nog erg veel last van m'n maag, waardoor ik nogal moeilijk loop (bij elke stap die ik zet, stuitert die steen in m'n maag tegen m'n maagwand, zoiets) en ik ben natuurlijk nog gewoon wat zwakjes.
Maar wel heul happy!
En wat fijn om zoveel steun te krijgen uit deze hoek : )))
Nu inderdaad even een paar dagen uitrusten en bijkomen op Penang en dan richting de Perhentians!

Tikva: Veel plezier in de zoo!

Menasil: kun je niet gewoon vrienden zijn zonder voetbal??

Reismeis, veel plezier met niks!

Bolletjeom: Zuid-Frankrijk is prachtig! Een van mijn lievelingsplekken ter wereld. Fijn dat je genoten hebt.

Jenny: Veel plezier (of sterkte??) in de Ardennen! Ook aan je beestjes.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie