Het Australië kletstopic

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Reismeis
Reisexpert

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door Reismeis »

Hoeveel foto's ik heb gemaakt? Ik durf eigenlijk niet te tellen, maar ik weet bijna zeker dat ik meer dan1000 foto's heb gemaakt. Ik heb twee kaartjes van 2 GB en ik zette de foto's iedere dag op mijn laptop. Heb verder geen backup gemaakt. Ik heb wel een aantal op hyves gezet, maar dat is niet echt een opslagplaats als je de kwaliteit wilt behouden.

Mag ik vragen waar je een dieet voor hebt? Wij zijn zelf ook van het gezonde eten, we hebben alleen de kortingsbon van Donut King gebruikt (2 koffie voor de prijs van 1 :) ). Mijn hostfamily had zo'n boek en had ons deze bonnen meegegeven.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Oeef, ik hoop dat het bij mij gaat passen. Anders koop ik daar wel cdtjes en brand ik de foto's en stuur het naar huis.

Ik doe het dieet volgens de schijf van vijf en voornamelijk om af te vallen. :Y Hoe is het eten daar eigenlijk? Ik maak me name zorgen over of er wel genoeg fruit en groenten is. Ik hoop dat het me iig lukt om op gewicht te blijven (liever nog wat afvallen) :P
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Het eten is verder prima hoor. Er is meer dan genoeg groente en fruit, maar het is echt heel erg duur geworden de afgelopen jaren. In Coles betaal je voor een kilo bananen 13 dollar, omgerekend tien euro 0_0 Mijn hostfamilies gingen iedere week naar een fruit en groente markt, in Cairns is deze markt iedere vr/za/zo (Rusty's market aan Grafton Street). Ik denk dat je zoiets in iedere stad wel hebt? Wij haalden aan het eind van de dag bij een bakkertje in Brisbane brood, tijdens de 'end of day sale'. Voor 2 of 3 dollar gingen de broden de deur uit.
Ben je al veel afgevallen? Is het moeilijk om dat dieet te volgen? Ik ben een paar jaar geleden 15 kilo afgevallen, ik sta nu alweer een jaar stil helaas. Het blijft een strijd. Succes!!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Michelle89
Reisexpert

Wooow das wel duur 0_0 Dan maar idd een beetje op de aanbiedingen jagen!
Ik ben nu 9 kilo kwijt, moet er nog ongeveer 5 (liefst meer natuurlijk :P ). Opzich vind ik het niet heel moeilijk maar nu doe ik zwaar werk op mn werk en dan eet ik wat meer om die energieverbranding op peil te houden, maar dat is dus blijkbaar teveel. Ik heb ook geen ernstig overgewicht gelukkig, maar voor een gezond BMI moet ik nog wat kilo's kwijt :Y

15 kilo is veel zeg! Wel goed! Heb je een speciaal dieet gevolgd of gewoon gezonder gaan eten?
Jannekeet1991

Bericht door Jannekeet1991 »

Ik ben nu bijna 7 weken in Australië en ik denk zo'n 4 kilo afgevallen.
Als je geniet van het goede leven kom je hier vrees ik meer aan, dan dat je afvalt.
Veel cupcakes, smoothies enzovoort.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Nog 3 weken en dan vertrek ik.. heb er best zin in al ben ik nu even best verdrietig, vriend heeft aangegeven niet meer verder te willen en moet nog keiveel regelen :( had het op zijn minst willen proberen die afstand maar helaas dat gaat niet gebeuren :S

Ook diegene die zou komen kijken om mijn kamer onder te huren heeft afgezegd dus kan weer verder zoeken..

vanavond iig eerste thesis lecture op mijn opleiding, hoop dat ik heen kan gaan want naast al deze drukte heb ik ook nog eens koorts en kan ik geen eten binnen houden maar goed ik moet en zal naar die meeting gaan..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat is vervelend :'( Ik kan het me ook wel een klein beetje voorstellen, maar zoals je aangeeft kun je het natuurlijk ook altijd proberen ondanks de afstand.

Hopelijk wordt je ook snel beter en gaan de dingen snel weer wat voorspoediger.
Jannekeet1991

Bericht door Jannekeet1991 »

Ah jeetje, wat zonde dat hij het niet eens wil proberen zeg.
Het is niet makkelijk om van zo'n afstand een relatie te hebben natuurlijk, maar alles valt te proberen.
Succes en beterschap!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik kan het mij ook zeker wel voorstellen ben zelf nooit voorstander van lange afstandsrelaties geweest maar nu in mijn omgeving gezien dat het ook wel goed kan gaan.. maar goed daar zijn de afstanden wel wat minder ver als NL - Australië..

Ik denk dat het voor mij al heel erg helpt om gewoon weer lekker fit en wat uitgeslapener te zijn.. straks maar eens even rustig mailtjes lezen van mensen die interesse in mijn kamer hebben!
Michelle89
Reisexpert

Jannekeet1991 schreef:Ik ben nu bijna 7 weken in Australië en ik denk zo'n 4 kilo afgevallen.
Als je geniet van het goede leven kom je hier vrees ik meer aan, dan dat je afvalt.
Veel cupcakes, smoothies enzovoort.
Owjee, ik houd wel van een cakeje op zn tijd. :9 Maar even inhouden dus. :P

He wat vervelend zeg Globeskater! :{ Komt ook allemaal tegelijk zo te zien.. maar het komt vast wel weer goed! Er is overal een oplossing voor!
Rugzakker

Bericht door Rugzakker »

Sinds een paar dagen zit ik ook in Sydney, in een van de goedkoopste hostels in Kings Cross. Voor de geïnteresseerden: ik ben met mijn working holiday visa zonder problemen binnen gekomen met een enkel ticket.
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

@Globeskater, het is maar beter zo hoor! Hoe vervelend en pijnlijk het nu ook is... Ik heb hetzelfde gedaan, vind het ook nog steeds vervelend.. maar als je straks op reis bent hoef je je niet druk te maken om je partner thuis, wat hij allemaal doet en uitspookt.. buiten dat om kan je zelf ook gewoon lekker je gang gaan zonder er bij na te denken. Wie weet kom je een super leuke Oz tegen ;)
Michelle89
Reisexpert

Haha een leuke Oz. :+

Echt íedereen die ik spreek en tegen zeg dat ik wegga, zegt; ooh straks vind je een leuke Australiër en ga je trouwen en krijg je kinderen en blijf je daar voor altijd!
Zo hallo, kan t nog sneller?? -O-
Jensje
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Jensje »

Gheheh, ja voor je het weet zit je aan een ozzie vast hoor!! 8)7 Of aan een andere backpacker natuurlijk, want daar zijn er ook vrij veel van :P .
17 november naar Thailand, 6 december terug naar Australie op zoek naar een huurwoning en aanvragen van de facto visum!!!!
Michelle89
Reisexpert

Vandaag ook weer iemand in de sportschool die dat gelijk zei. _O-
En we concludeerden toen ook dat een Nederlandse backpacker veel handiger is, dan lijkt Groningen al een stuk dichterbij. :Y
Plaats reactie