Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door WizardOfOss »

En ik ben weer terug in Nederland. Een dagje later dan gepland, dat wel. M'n vlucht van Beijing naar Frankfurt was ongeveer anderhalf uur vertraagd, dus toen ik daar was geland was de aansluitende vlucht naar Schiphol alweer een kwartiertje weg. En wat dan? Op zoek naar iemand van Air China uiteraard. Maar bij de gate: niemand, balies onbemand. De infobalie stuurt me dus door naar de vertrekhal. Ook niemand. De infobalie daar gaat even bellen, en een half uur later verschijnt er iemand. En dat heeft net lang genoeg geduurd om een latere vlucht nu ook niet meer te kunnen halen. Een hoop onduidelijkheid, ook een hoop andere geïrriteerde reizigers met hetzelfde probleem (waaronder iemand die First Class vloog...), maar na 3 uur gedoe is er eindelijk een vlucht voor vanochtend en een overnachting plus maaltijden in het Sheraton geregeld. En dan komt het: als ik vraag waarom er niet gewoon iemand bij de gate stond om de gestrande reizigers op te vangen krijg ik te horen dat die er wel degelijk stonden (vreemd genoeg heeft alleen niemand ze gezien...), en dat ik sowieso al omgeboekt was naar die latere Lufthansa-vlucht die ik dus gemist heb omdat niemand mij van die informatie kon voorzien. Kortom, hele dikke min voor Air China.

Maar goed, het maakt ook allemaal niet zoveel uit. Het gaat uiteindelijk toch allemaal om de week voorafgaand aan die vlucht, met mijn bezoek aan Noord-Korea. Wederom een fascinerende trip, ook al was het zoals verwacht wel veel herhaling. Hoogtepunt was absoluut het aanschouwen van een stukje parade in de vorm van vele tientallen, zoniet honderden legertrucks vol soldaten, gewoon langs de straat tussen de Koreanen. Desondanks kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat we toch wat korter werden gehouden dan bij m'n beide eerdere trips, wanneer er pogingen tot contact met de lokale bevolking waren, bijvoorbeeld met man die enkele jaren in Cuba had gezeten en daardoor Spaans sprak, werd dit steeds al snel door de gidsen onderbroken. Misschien had het ook te maken met het belachelijke aantal toeristen in het land (het enorme Yanggakdo Hotel zat tot de laatste kamer vol), maar het lijkt er toch ook in alles op dat onder Kim Jong-Un de repressie alleen maar verder toeneemt.

Overigens weten ze ook in Noord-Korea toch ook wel heel goed hoe kapitalisme werkt: kostte een pul lokaal gebrouwen bier in de hotelbar voorheen nog €1,40, nu was de prijs daarvoor verhoogd naar €2,70...
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jenny, was je nog op tijd klaar? Hopelijk heb je niet (te lang) in de file gestaan!

Ehouse, ik kan je helaas niet helpen. Als ik dat zo lees, is het nogal tegenstrijdig? Anders even een belletje of een mailtje doen naar Wizz Air.

Wizard, tjongejonge, wat een gedoe zeg! Je bent uiteindelijk toch in Nederland aangekomen, maar dit zijn van die dingen waar je niet vrolijk van wordt. Gelukkig was de week voor deze niet al te leuke ervaring met Air China wél leuk, daar moet je je dan maar aan vast houden.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn ritje van 2 uur heeft me ruim 3 uur gekost. Ik zal alle flauwe grappen over het Belgische wegennet verder voor me houden....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Reismeis schreef:@Hildo, ik zie dat je via Facebook bent uitgenodigd voor de meeting op 12 mei. Ben jij ook van de partij?
Nope, tenzij je de meeting naar Colombia verplaatst. In taganga kun je een prima meeting houden en het bier & de cocktails zijn niet al te duur. :)
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Reismeis schreef:Hoeveel Spaans heb je inmiddels geleerd? Succes morgen! En ook met je jungle-hike-tocht, wat bijzonder zeg! Krijgen we de foto's hier op ATG ook te zien?
Ik heb de basis gramatica gehad (past, present en future) en ook o.a. reflexis verbs. Als ik woorden ken dan ik nu een basis zin opbouwen en verstaan. Maar het is en blijft een lastige taal :)

Ik probeer foto's te maken, maar de site zelf is niet erg spectucalair. Het is de trip ernaar toe die indrukwekkend is.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik heb vandaag (vrijdagmiddag) hier de boel in taganga een beetje opgeschud. Was bezig met het laatst scenario voor het rescue diver certificaat. Eerst komt de linkerhelft van het strand de zee inplonsen als je met de instructeur als een slachtoffer naar het strand komt zwemmen en te schreeuwen om een ambulance. Toen dat uiteindelijk gekalmeerd was en weer kon, werd de rechterhelft van het strand wakker toen ik bezig was de cpr oefening op het. Staan er opeens op tien+ mensen om je heen die allemaal in het spaans druk staan te kwekken en te wijzen. _O-

Moraal van dit verhaal, nooit gaan oefenen op een strand in een kleine badplaats en zeker niet in een weekend. Je bent langer bezig met een en ander aan het uitleggen dan de daadwerkelijke oefening. En de lokale bevolking is zo teleurgesteld dat er niks aan de hand is. :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jenny schreef:Mijn ritje van 2 uur heeft me ruim 3 uur gekost. Ik zal alle flauwe grappen over het Belgische wegennet verder voor me houden....
Het kan altijd anders lopen dan gepland. Heb ik de files overwonnen om in Rotselaar te komen voor een bruiloft, gaat de bruiloft niet door! Het kindje van het bruidspaar wilde blijkbaar bij de grote dag zijn, en komt dus nu al in plaats van over een maand....

Zo maar naar huis....
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wat een avonturen weer van iedereen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hildo, dat lijkt mij ook een ingewikkelde taal ja! Veel (studeer)plezier toegewenst, in ieder geval. En goed van je om de boel even op te jutten haha. Houdt de mens alert, nietwaar? :)

Jenny, wauw, dan loopt het wel even anders zeg! Wel ontzettend lullig voor jou, maar een bijzonder moment voor het bruidspaar. Is de kleine inmiddels geboren?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De kleine is geboren en het gaat goed met hem. Ik ben inmiddels weer in Nederland.
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Terug van Bouillon. Gisternamiddag aangekomen, ons hotel had een prachtig uitzicht over de stad en het kasteel. Dan naar het kasteel gereden om borstnummer te gaan halen. Daarna nog een pasta in het dorp gaan eten. De volgende opgestaan en gaan ontbijten (het hotel had speciaal haar ontbijt vervroegd voor de lopers :) Vervolgens meegedaan aan de Bouillonante, vertrok vanaf het kasteel en trok dan langs de Semois de heuvels in. Loodzware trail want op 24km 1200meter hoogteverschil, zeer veel lastige stukken waar je vaak letterlijk omhoog moest klimmen, bij een bepaalde afdaling waren er zelfs touwen vastgemaakt en ladders om naar omlaag te klimmen. Verschillende keren onderuit gegaan, maar ik heb er enorm van genoten. :p
Zeker een aanrader voor de sportieve reiziger, je kan ook kiezen voor de 19km of 52km. 8)7
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

52 km? Dat is voor de echte diehards,

Leuk om te lezen. Een 'loper' ben ik niet echt. Al moet ik echt wat gaan doen. In Nieuw-Zeeland vond ik het wel erg leuk om te wandelen door de bergen. In Nederland heb ik die behoefte (van wandelen, want lopen door bergen wordt lastig hier) niet echt.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Je kunt bij Lauwersoog heel mooi wandelen hoor :) Vlakbij de dijk, dus ook nog een beetje hoogteverschil :P Maarre, Ehouse, ik vind het een hele prestatie, ik doe het je in ieder geval niet na! _O_

Jenny, welkom terug in Nederland :) Fijn dat alles goed gaat met hun zoontje!
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Merci. Misschien dat ik volgend jaar wel mee doe met de 52km of een andere keer.
Laosfan je kan natuurlijk ook altijd een stuk of het hele parkoer rustig bewandelen. Met stukken van 150m op 600m afstand, imiteer je de echte bergen wel. :)
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Reismeis schreef:Hildo, dat lijkt mij ook een ingewikkelde taal ja! Veel (studeer)plezier toegewenst, in ieder geval. En goed van je om de boel even op te jutten haha. Houdt de mens alert, nietwaar? :)
Idd ff een slaperig dorpje wakker maken is aan mij wel toevertrouwd. We hebben er later onder het genot van meerdere biertjes nog hartelijk omgelachen.
Plaats reactie