Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

Gewoon rustig naar buiten van de zon genieten, Sander. Lekker ergens neerploffen met een drankje. Daar kun je soms zoveel energie van krijgen! En vanavond op tijd onder de wol.

@ reismeis: de NOB ken ik uiteraard wel. Zij zijn de Nederlandse afdeling van de CMAS, en ze verzorgen opleidingen als PADI en SSI ook doen. Ik ben geen lid van ze. Misschien grappig om eens een proefexemplaar van het blad aan te vragen :) Ik ben trouwens wel lid van het blad 'Duiken'. Heb nog een stapel ongelezen exemplaren naast mijn bed liggen... Na dit weekend is de stapel iets kleiner, maar nog steeds te groot.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Poging gedaan, maar dat was toch niet zo'n succes, na een uurtje was ik compleet gesloopt weer terug op m'n kamer, toch nog maar even een paar uur geslapen. Zal zo nog eens een nieuwe poging wagen, wonder boven wonder is het nog steeds droog...
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik dacht gereageerd te hebben maar zie mijn bericht nergens terug :?

In ieder geval: dank jullie wel allemaal!
Ik heb idd 'gewoon' 'mijn ding' gedaan en dat hielp wel, moet ik zeggen :) Vandaag werken tot in de loop van de middag (heb ik wel zin in eigenlijk) en dan de rest van de week vrij voor afscheid nemen/crematie etc.

@Laosfan: Jouw voetbalwedstrijd was van een stuk hoger niveau dan waar ik ben wezen kijken ;) Jupilerleague Go Ahead Eagles tegen FC Dordrecht.

@Wizz: Hopelijk knap je beetje op! En ik duim voor mooi weer!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wiz, beterschap! Ik hoop dat je je snel weer fit genoeg voelt om Taipei verder te ontdekken..

Menasil, goed van je dat je gewoon hebt gedaan waar jij je goed bij voelde. Sterkte, de rest van de week.

Jenny, dat herken ik wel haha, van die stapel ongelezen tijdschriften..

Ik heb zonet onze auto naar Care gebracht en heb een spiksplinternieuwe vervangende auto meegekregen. Maar tjee, wat rijdt dat ding beroerd zeg haha. Die mensen die achter mij reden zullen ook wel gedacht hebben _O- Nou ja, het is gelukkig maar voor een paar dagen en dan heb ik mijn eigen auto weer terug, opnieuw gepoetst, gespoten en wel!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Menasil: Go Ahead Eagles wil ik ook nog eens bezoeken, zelfde geldt voor FC Dordrecht. Twee stadions die ik nog niet bezocht heb. Woensdag naar RKC-PSV. Als AZ en Twente gelijkspelen en Heerenveen wint van de club uit de stad aan het IJ staat alles heel erg dicht bij elkaar in de top-6.

Sterkte deze week.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

LaosFan schreef:Menasil: Go Ahead Eagles wil ik ook nog eens bezoeken, zelfde geldt voor FC Dordrecht. Twee stadions die ik nog niet bezocht heb. Woensdag naar RKC-PSV. Als AZ en Twente gelijkspelen en Heerenveen wint van de club uit de stad aan het IJ staat alles heel erg dicht bij elkaar in de top-6.
.
In het stadion van Go Ahead Eagles laten ze een adelaar vliegen vlak voor de aftrap. Ik was daar zelf verbaasd over.
Ik was laatst bij Telstar; daar hebben ze een scorebord met emmertjes haha. Voor elk doelpunt wordt er een emmertje omhoog gehezen _O-
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Grappig zoiets. Bij Vitesse laten ze ook een vogel vliegen. Vroeger gooiden ze bij PSV ook weleens een kip op het veld weet ik nog (lang geleden) maar dat hoorde er dan officieel weer niet bij :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Het weer voorspellen blijft toch lastig, dat blijkt maar weer. Er was voor vandaag onweer voorspeld, maar het is de hele dag droog geweest. Hopelijk zitten ze er morgen ook zo naast, en ben ik dan beter in staat ervan te profiteren...

Want heel heb ik er vandaag niet aan gehad. Vanochtend ben ik even wezen ontbijten in een nabijgelegen park, maar na een uurtje zat ik alweer beroerd op m'n kamer. Na een paar uurtjes slaap vanmiddag weer even op pad gegaan, even een veilige lunch bij McD, maar verder dan 5 frietjes en 2 happen van m'n Big Mac kwam ik niet, en binnen het uur zat ik weer beroerd op m'n kamer. Vanavond voelde ik me gelukkig al wel een stuk beter, en aangezien het nu mooi helder weer was ben ik naar de Taipei 101 gegaan. Op zich een leuk uitzicht, alleen jammer dat er eigenlijk niks te zien is, wellicht is het juist overdag meer de moeite waard. En toch ook bijzonder dat de souvenirwinkel al een half uur voor sluitingstijd van de toren dicht is...

Daarna nog even naar Ximending, blijft toch idioot hoe druk het daar op een doordeweekse dag om 11 uur 's avonds nog is. Op zich had ik ook nog wel honger, maar de aanblik van een oyster omelette deed m'n maag zo ongeveer binnenstebuiten keren, beter van niet...

Overigens ook bijzonder: bij de 7-eleven (en daarvan zitter er binnen een straal van 50 meter van mijn hotel zeker 5, plus ook nog een paar Familymarts) verkopen ze ook echte Nederlandse stroopwafels!

Maar ik ga nog eens even buiten kijken, er was zojuist een filmcrew bezig het een en ander op te bouwen verderop in de straat, eens kijken of er nog wat te zien is.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

WizardOfOss schreef: ....een veilige lunch bij McD, maar verder dan 5 frietjes en 2 happen van m'n Big Mac kwam ik niet, en binnen het uur zat ik weer beroerd op m'n kamer.
Daar heb ik ook altijd last van als ik bij de Mac eet _O- De laatste keer dat ik bij een Mac was (in Istunbul) stond er iemand in het toilet naast me te kotsen. Nou, daar word je niet vrolijk van. *_*
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Je moet ook niet op het toilet gaan zitten eten _O-

Overigens zojuist m'n acteerdebuut gemaakt. Sta ik bij die filmcrew te kijken, heel veel omstanders, en de straat bezaait met papieren vliegtuigjes. Zo'n maffe spelshow wellicht? Maar nee, ineens wordt er wat geroepen, en begint iedereen kris kras dat kruispunt over te steken. En een van de camera's staat recht mijn kant op gericht, en ik val hier door mijn postuur en haarkleur toch best wel op. Dan kan ik dus maar beter niet recht in de camera blijven staren, maar toch het spelletje gewoon meespelen...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb het topje van mijn duim er half afgesneden! 'Flapje' netjes teruggeklapt, verbandje aangelegd, inmiddels verbandje verschoond. Bah wat een zooi.

Gelukkig is het een scherpe snede, en zolang ik niks aanraak doet het niet echt pijn.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

WizardOfOss schreef: ... even een veilige lunch bij McD, maar verder dan 5 frietjes en 2 happen van m'n Big Mac kwam ik niet, en binnen het uur zat ik weer beroerd op m'n kamer...
Moest hier wel om lachen :) Ik word er altijd/meestal beroerd van, vind het nooit zo'n veilige optie eerlijk gezegd.

Anyways, wel balen dat je je zo beroerd voelt! Hoop dat je snel opknapt!

En, ff egoïstisch, dat hoop ik van mezelf ook, haha! Ben al een paar dagen echt niet lekker, gisteren zelfs m'n werk moeten afzeggen... Hoopte dat het vandaag wat beter zou gaan, maar bij het opstaan voelde ik me nog niet veel beter.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Ook beterschap dan!

Het gaat met mij gelukkig alweer een stuk beter, voel me nog wel wat slapjes, maar kan er wel weer tegenaan. En dat is maar goed ook, waar ook voor vandaag onweer was voorspeld is het nu wederom prachtig zonnig weer. De 27 graden met een luchtvochtigheid van zo'n 80% zal waarschijnlijk echter wel kloppen, dus als echte Nederlander blijft er nog best wat te klagen...

Wat betreft de McD, wel komisch dat jullie er zo tegenaan kijken. Ik ga daar uiteraard niet heen voor een culinair hoogstandje en probeer ze sowieso meestal te mijden. En anders probeer ik in ieder geval een typisch lokale burger te nemen. Maar je weet in ieder geval waar ter wereld ook precies wat je krijgt, en hoe beroerd ik me ook voel, friet krijg ik meestal nog wel weg. Maar gisteren even niet, m'n voornaamste maaltijd was 's avonds een zak chips...

@Jenny, hoe krijg je dat nu weer voor elkaar?!? Brrrr....
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Zojuist een vijfdaagse liveaboard geboekt naar de Similan en Surin eilanden op een pracht van een schoener!
Een droom die uitkomt voor mij...
Daarna ontbeten met een kilo SUPERzoete mango's en een halve kilo OVERheerlijke mangosteen, m'n lievelingsvrucht.
De eerste mangosteen voor mij dit jaar, want het seizoen van de "Queen of Fruits" is net begonnen.
Wat een genot, het leven is mooi!
Dat móest ik even kwijt : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

@wizz. Vet eten als je niet lekker bent vind ik een hele prestatie! Friet of chips valt bij mij dan zeker verkeerd.
Waar en wanneer kunnen we je op tv zien????

@jenny, oooii pas op!!!! Je hebt maar 2duimen en die heb je hard nodig!

@travelator. Mangosteen is zooooo lekker. Jammer dat ze in nederland altijd te duur en te droog zijn.

Gister een aanvraag gedaan voor een speciaaltarief ticket naa lissabon. Duimen dat ik hem krijg!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie