thanks!Welkom om het forum!! En wat een mooie plannen!

Vandaar ook dat ik nu al aan het orienteren ben wat we zouden kunnen doen om iets van inkomsten te genereren.Ik ben (volgens de definitie) geen digitale nomade maar reis behoorlijk wat voor aroundtheglobe.nl en het is ook mijn fulltime baan. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het niet gemakkelijk is om geld te verdienen met een blog / vlog. Er zijn enorm veel mensen die dit proberen en niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland. Het is erg lastig om een bereik op te bouwen, maar niet onmogelijk. Je werk / site, video's en foto's moeten echt van hele hoge kwaliteit zijn wil je het professioneel doen. Los van je werk en het bereik moet je ook inkomsten verdienen wat weer een heel ander verhaal is. Met de tijd en de investeringen die je moet doen om het te laten slagen kun je ook een goed (en zeker) inkomen krijgen door veel te werken in Nederland voor vertrek.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar volledig maling aan heb wat andere hiervan zouden denken (famillie, vrienden). Het is mijn leven en als ik dit kan doen er plezier in kan hebben en er goed geld mee kan verdienen, waarom niet? En als het mij daarmee de mogelijkheid kan geven om te doen wat we graag willen (reizen) zou ik bijna gek zijn om het niet te doen.Misschien dat de webcam veel verdiend, maar de beelden kunnen altijd online blijven staan en de rest van je leven beïnvloeden. Dat moet je denk ik niet willen. Wat als een toekomstige werkgever (al dan niet getipt) achter het werk komt, wat betekent dat dan voor je beroep? Dit uiteraard nog los van je familie.
Maar waar je wel een punt heb, is hoe zal mijn toekomstige werkgever reageren. Dat ik zo ruimdenkend ben betekent dat niet dat mijn toekomstige werkgever dit ook is. Hier ga ik nog eens over nadenken.
Ik ga me eens inlezen op hoe je geld kunt verdienen met artikelen schrijven voor andere sites. Thuis werk is misschien ook een optie, alleen zijn wij vaak weg naar de camping (jaarplaats waar we uiteindelijk gaan wonen om kosten te besparen). Ook heeft mijn vriend nog een oude bedrijfs schuld staan van toen hij zijn eigen bedrijf had (welke het helaas niet gehaald heeft). Deze zullen we eerst moeten afbetalen voor we uberhaupt kunnen sparen helaas. Vandaar dat ik aan het kijken ben naar geld verdienen tijdens het reizen, omdat we tot alle waarschijnlijkheid niet heel veel kunnen sparen voor de reis.Wat je zou kunnen doen is zo veel mogelijk werken in Nederland. Zelfs saai werk als enveloppen vouwen (zag dat laatst ergens op tv), wat je kunt doen terwijl je tv kijkt. Wanneer je op reis bent zou je als ZZP'er artikelen voor andere sites kunnen schrijven. Dit zou je nu ook al kunnen doen om uit te proberen of dit werkt. Ook hier is de concurrentie enorm dus je werk moet echt goed zijn. De 1.5 jaar gebruiken die jullie beide nog hebben om geld te verdienen in Nederland is denk ik de beste optie. Het is voldoende tijd om de gehele reis mee te financieren.
Ik ga vandaag beginnen met een strakker financieel regime om kosten te besparen, had had vorige week de tips al gelezen die op deze site staanIn plaats van geld verdienen kun je ook kijken hoe je geld kunt besparen. Leef zuinig, spaar zo veel mogelijk en vraag tijdens feestjes en kerst e.d. voor de benodigde spullen zodat je deze niet hoeft te kopen. Zorg dat je geen vaste kosten (op reis) hebt (of een dure schotel). Op de meeste plekken in Europa kun je prima met je telefoon internetten. In sommige landen is het toegestaan om wild te kamperen. Hiermee bespaar je dus weer op je overnachtingen. Ook kun je soms tegen kost en inwoning ergens werken waardoor je geen geld uitgeeft maar wel ergens een tijdje kunt verblijven. Kijk ook goed dat je hiervoor de juiste verzekering afsluit.

En spullen vragen voor de reis met kerst en feestjes is een goed plan! tanks voor de tip!
We gaan als we onze bus hebben verbouwd (die eerst nog aangeschaft moet worden) eerst een maand testen om te kijken wat er nog moet worden aangepast voor dat we daadwerkelijk vertrekken. We gaan dan ook testen hoe we met ons mobiel internet uit de voeten kunnen.
Tegen kost en inwoning werken willen we ook gaan doen, eventueel met hulp van WWOOF.
Thanks voor de reactie en het meedenken!