Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

Reismeis schreef:Hahaha, leuk!!!

Jongens jongens, wat een straf.. Lekker voor zitten, in het zonnetje, gezellige drukte bij ons in het hofje met veel spelende kinderen, laptop op schoot en een glas ginger ale binnen handbereik.. Op en top vakantiegevoel! 8-)
Ik heb vandaag een aantal uur de buitendeur open gehad tijdens mijn practica. Nadeel is echter dat je wel in de gaten moet houden dat er geen leerlingen naar buiten gaan. Nu helaas nog een paar uur op school, en vanavond EHBO examen. (De jaarlijke herhaling dus,)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Dat is minder, zolang op school zitten.. Wel lekker dat je de buitendeur even open hebt gehad, frisse lucht is goed voor het lerende brein! Heb je de mogelijkheid om na schooltijd buiten wat te doen? Succes straks met het EHBO examen!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Reismeis schreef:Dat is minder, zolang op school zitten.. Wel lekker dat je de buitendeur even open hebt gehad, frisse lucht is goed voor het lerende brein! Heb je de mogelijkheid om na schooltijd buiten wat te doen? Succes straks met het EHBO examen!
Telt lopen van school naar het station? _O-

EHBO-examen uiteraard gehaald. Ik ben nu bijna 10 jaar EHBO-er, dus het meeste zit er wel redelijk ingestampt. Ik moest verbandleer doen, maar ik heb ook nog even gereanimeerd. Dat kun je mijns inziens niet vaak genoeg oefenen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Morgen krijg ik voor de eerste keer mensen in huis via Couch Surfing. Voor die 2 mensen is het ook de eerste keer dat ze dat gaan doen... Ik ben erg benieuwd.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jenny schreef:
Reismeis schreef:Dat is minder, zolang op school zitten.. Wel lekker dat je de buitendeur even open hebt gehad, frisse lucht is goed voor het lerende brein! Heb je de mogelijkheid om na schooltijd buiten wat te doen? Succes straks met het EHBO examen!
Telt lopen van school naar het station? _O-

EHBO-examen uiteraard gehaald. Ik ben nu bijna 10 jaar EHBO-er, dus het meeste zit er wel redelijk ingestampt. Ik moest verbandleer doen, maar ik heb ook nog even gereanimeerd. Dat kun je mijns inziens niet vaak genoeg oefenen.
Uiteraard telt dat :P Fijn voor je dat je weer geslaagd bent voor je examen! Ik heb nog geen EHBO, wel basis-reanimatie en AED. Reanimatie kun je inderdaad niet vaak genoeg oefenen!

Laosfan, veel plezier! Wij krijgen onze eerste in juni. Laat je nog even weten hoe het was?

Ik ga naar mijn kleutertjes. Fijne dag!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Reismeis: ik laat zeker nog wat weten.

Ik ga dadelijk nog een matras ergens halen want de bank is niet echt comfortabel. Ze blijven 3 of 4 nachten dus dat is best wel lang. Ik hoop dat ze zelf een keer boodschappen gaan doen want ik moet op het moment van een bijstandsuitkering rondkomen en heel veel blijft er niet over. Het lijkt me leuk en hopelijk is het dat ook :) Omdat dit een klein dorp is zonder winkels etc. zal ik toch vaak met ze zitten denk ik.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik ben heel benieuwd! Ben je nog geslaagd voor een matras? En je zou het toch prima kunnen voorstellen, wat de boodschappen betreft? Zeker als je de situatie uitlegt, denk ik dat de meeste mensen daar alle begrip voor zullen hebben. Het is couchsurfing, geen all inclusive hotel :P
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

couchsurfing ben ik ook lid van maar tot dusver alleen meetings bijgewoond. Op een of andere manier vind ik iemand bij mij laten slapen (dame alleen) nog wat "eng". Ik heb vorig jaar wel mijn couch beschikbaar gesteld maar kreeg helaas alleen mensen zonder referenties, vaak mannen met halfnaakte foto's.... terwijl ik nadrukkelijk heb neergezet alleen vrouwen te willen hosten... Dit om mee te beginnen. Maar merk ook dat als je 5 dagen werkt en veel in weekend weg bent, het niet echt werkt... van de zomer ben ik meer thuis in de weekenden dus miss dat ik hem binnenkort weer op "available" zet en eens kijk wat voor requests ik nu krijg :) Ik wil wel graag meer er mee doen maar heb gewoon te weinig tijd en dat is jammer.

Ben gisteren voor het eerst naar een andere sportschool geweest. Soort bootcamp dus met alleen groepslessen. Ik voelde me er direct thuis en het was heel zwaar maar ze besteden wel aandacht aan je houding etc (ik ben motorisch gezien wat minder onderlegd dan de gemiddelde mens :P) :) Kreeg net zelfs mailtje hoe ik het vond en met tip om vandaag de spierpijn door te komen :) Nu zit ik toch te denken dat als dit bevalt, om over te stappen. Enige is wel dat als ik 2x per week zou willen gaan, het 2x zo duur is als mijn huidige sportschool. Maar bij die sportschool vind ik het niet meer zo leuk (veel te vol en groepslessen zijn er bijna niet meer en daar haal ik meestte voldoening uit). Bij die ik gisteren heb uitgetest, werk je sowieso met rittenkaarten of maandkaarten en kun je altijd opzeggen.. vind ik ook wel fijn. Een andere "echt" sportschool betekent namelijk dat ik weer jaar vast zit en bij mijn huidige zou ik ook weer jaarabbo moeten nemen. Keuzes,keuzes :P
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Menasil: Keuzes, inderdaad! Het is een kwestie van dingen tegen elkaar afwegen, maar als ik jouw stukje zo lees denk ik dat jij er wel uit bent ;) Als het al goed voelt op het moment dat je binnenstapt.. En ik vind het erg leuk dat ze je nog een mail sturen met de vraag hoe je het vond en tips voor de spierpijn, dat getuigt van een stukje betrokkenheid!

Ik heb blijkbaar een fotowedstrijd(je) gewonnen haha! Het dorp waar we hiervoor woonden, waar ik ook ben opgegroeid, heeft een dorpskrant en de redactie had een fotowedstrijdje uitgezet. Mijn zusje plaatste gisteren de foto van de voorpagina op mijn FB, ik was eerlijk gezegd compleet vergeten dat ik mee had gedaan :@ Ik weet ook niet meer wat de prijs was, volgens mij alleen je foto in kleur op de voorpagina. Goh, staat er ook eens iets van mij op de voorpagina van een 'krant' hahaha)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ja daar heb je gelijk in en het is vrijblijvend...ik zit niet meteen er een jaar aan vast dus kan altijd nog terug naar een echte sportschool. Maar ja voorlopig weet ik niet waar ik dan heen zou willen want ik kan alleen in de avonduren sporten en dan is het altijd overal megadruk ;)

Wat gaaf van je fotowedstrijd :D Ik ben net ook weer begonnen met foto's online te zetten. Uit 2010. OEPS!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Vandaag een bom afgegaan in Hat Yai, hier vlakbij.
Details zijn geloof ik nog niet bekend.
Had daar vandaag bijna gezeten, maar ben op het laatste moment van gedachten veranderd..
Brrrr, eng hoor!
Nu maar hopen dat er geen bom wordt gegooid op Ko Lipe, waar ik nu zit!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Gelukkig is er geen bom afgegaan in Hat Yai het blijkt een gaslek te zijn.. wel zijn er bommen afgegaan in Yala.. nog steeds klote hoor al je daar in de buurt zit.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Probeer mijn tas in te pakken toch best lastig. De laatste paar bestemmingen hoefde ik me niet zo druk over kleding te maken. Maar nu zit ik toch te twijfelen rokjes die voor de Filipijnen prima zijn vraag ik me toch af of die voor Jordanië niet te kort zijn. mmmm
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Tikva schreef:Gelukkig is er geen bom afgegaan in Hat Yai het blijkt een gaslek te zijn.. wel zijn er bommen afgegaan in Yala.. nog steeds klote hoor al je daar in de buurt zit.
Hier wordt beweerd dat het wel degelijk een bom was, maar dat de regering dat probeert te verdoezelen...
Enkele mensen hier op het eiland hebben veel vrienden met winkels in dat gebied.
Ben benieuwd wat de echte oorzaak blijkt te zijn...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Nu.nl bericht ook dat er een bomexplosie is geweest. Wat naar allemaal, Travelator! Gelukkig ben je op het laatste moment van gedachten veranderd.. Take care!
Plaats reactie