Café Verweggistan
Re: Café Verweggistan
Ik heb geen hoofdpijn hoor. Alleen een branderig en trekkerig gevoel.
Het is gewoon triest dat mijn huid niet meer tegen een beetje daglicht kan...
Het is gewoon triest dat mijn huid niet meer tegen een beetje daglicht kan...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Zo, ook weer terug uit Genève. Nog geen 48 uur van huis geweest, maar het voelt als veel langer. De nacht op Schiphol viel mee, dankzij de NS was ie sowieso korter dan gepland. We reden nauwelijks station Den Bosch uit, of er werd omgeroepen dat de Schipholtunnel eruit lag. Een uurtje later sta je dan op Amsterdam CS, zou je denken dat ze in de tussentijd wel iets geregeld zouden hebben. Maar nee, het weinige personeel wat er is stelt voor het maar eens bij het GVB te vragen, die sturen je weer door naar Connexion, en die sturen je weer terug naar de NS. Maar goed, na een half uurtje rondjes lopen zie ik toevallig wat verderop een bus stoppen, dat blijkt het vervangende vervoer. Alleen jammer dat de chauffeur geen idee heeft waar ie precies moet zijn, dus krijgen we een paar rondjes Schiphol cadeau...
Eenmaal in Genève geen verrassingen, gewoon lekker twee dagen auto's kijken. Ze moeten alleen bij zo'n evenement eens een paar deuren open zetten zodat het wat door kan waaien, want allemensen, wat wordt het klam en benauwd in zo'n hal met tienduizenden mensen. 's Avonds ook nog wel een rondje door de stad gemaakt (en heerlijke unadon gegeten), maar dat was bijzaak.
Weer terug op Schiphol lekker geprofiteerd van de boekenweek: een boek wat ik al langer op het oog had (1000 dag in China o.i.d. van Bettine Vriesekoop), nu voor een paar euro goedkoper dan dat ie hier in Oss in de boekwinkel lag, en daarbij dus gratis het boekenweekgeschenk welke vandaag als treinkaartje diende.
Morgen gelukkig een vrije ochtend, lekker uitslapen, dat kan ik wel gebruiken...
Eenmaal in Genève geen verrassingen, gewoon lekker twee dagen auto's kijken. Ze moeten alleen bij zo'n evenement eens een paar deuren open zetten zodat het wat door kan waaien, want allemensen, wat wordt het klam en benauwd in zo'n hal met tienduizenden mensen. 's Avonds ook nog wel een rondje door de stad gemaakt (en heerlijke unadon gegeten), maar dat was bijzaak.
Weer terug op Schiphol lekker geprofiteerd van de boekenweek: een boek wat ik al langer op het oog had (1000 dag in China o.i.d. van Bettine Vriesekoop), nu voor een paar euro goedkoper dan dat ie hier in Oss in de boekwinkel lag, en daarbij dus gratis het boekenweekgeschenk welke vandaag als treinkaartje diende.
Morgen gelukkig een vrije ochtend, lekker uitslapen, dat kan ik wel gebruiken...
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik denk dat ik Kata Tjuta het leukste vond, kings canyon deed mij heel erg aan kalbarri national park denken en dan vind ik het laatste toch mooierReismeis schreef:
Jenny, hoe ging de tweede duik?
Globeskater, wat vond je het leukst van die drie? Ik vond Kings Canyon erg indrukwekkend, maar Uluru en Kata Tjuta ook.. Alle drie totaal verschillend, maar ze waren op hun eigen manier even fantastisch!

Ik ben ondertussen het ziek zijn zat,,ik loop al een maand met maag/darm klachten en koorts rond en sinds gister geen eten meer binnen gehouden. de diagnose 2 weken geleden was een virusinfectie maar ben wel benieuwd hoe lang die gaat duren.. want ben al wat kilo's afgevallen en dat is niet nodig..op moment lig ik liefste want dan heb ik minste last maar ga vanavond wel met de Ghan naar Darwin dus ik hoop dat het 24 uur in de trein zitten wel gaat lukken..
- Kims
- Reisexpert
Hey, dat klinkt echt niet goed. Misschien toch een idee om een kuurtje antibiotica tegenaan te gooien. Ik zou even langs een huisarts gaan.Globeskater schreef:Ik ben ondertussen het ziek zijn zat,,ik loop al een maand met maag/darm klachten en koorts rond en sinds gister geen eten meer binnen gehouden. de diagnose 2 weken geleden was een virusinfectie maar ben wel benieuwd hoe lang die gaat duren.. want ben al wat kilo's afgevallen en dat is niet nodig..op moment lig ik liefste want dan heb ik minste last maar ga vanavond wel met de Ghan naar Darwin dus ik hoop dat het 24 uur in de trein zitten wel gaat lukken..
Sterkte
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Jenny, hopelijk is het inmiddels wat afgezakt!
Wizard, wat een toestand zeg.. Gelukkig ben je heelhuids op de beurs in Geneve aangekomen. Nog iets bijzonders gespot? Enne, dat had je mooi voor elkaar, de terugreis! Geniet morgen van je vrije ochtend! Ik hoef ook pas om half twaalf te beginnen (TSO), maar omdat 'myn mantsje' vroeg op moet ben ik waarschijnlijk ook vroeg (lees: zes uur.....) uit mijn nest.
Globeskater, ik had nog nooit zoiets als Kings Canyon gezien, ik vond het waanzinnig mooi. Als je iets vergelijkbaars hebt gezien, zal het vast niet zo indrukwekkend meer zijn. En inderdaad, Uluru die van kleur verandert naarmate de dag vordert.. Heel bijzonder! Verder sluit ik me aan bij Kims! Dit klinkt niet goed.. Ik zou er voor de zekerheid toch een doktersbezoekje aan wagen. Pas goed op jezelf hoor!
Zo, ik heb de afstandsbediening voor mezelf
Nu eens kijken of er nog iets gezelligs voor is..
Wizard, wat een toestand zeg.. Gelukkig ben je heelhuids op de beurs in Geneve aangekomen. Nog iets bijzonders gespot? Enne, dat had je mooi voor elkaar, de terugreis! Geniet morgen van je vrije ochtend! Ik hoef ook pas om half twaalf te beginnen (TSO), maar omdat 'myn mantsje' vroeg op moet ben ik waarschijnlijk ook vroeg (lees: zes uur.....) uit mijn nest.
Globeskater, ik had nog nooit zoiets als Kings Canyon gezien, ik vond het waanzinnig mooi. Als je iets vergelijkbaars hebt gezien, zal het vast niet zo indrukwekkend meer zijn. En inderdaad, Uluru die van kleur verandert naarmate de dag vordert.. Heel bijzonder! Verder sluit ik me aan bij Kims! Dit klinkt niet goed.. Ik zou er voor de zekerheid toch een doktersbezoekje aan wagen. Pas goed op jezelf hoor!
Zo, ik heb de afstandsbediening voor mezelf

..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Die vrije ochtend was vandaag, dus morgen gewoon vroeg beginnenReismeis schreef:Wizard, wat een toestand zeg.. Gelukkig ben je heelhuids op de beurs in Geneve aangekomen. Nog iets bijzonders gespot? Enne, dat had je mooi voor elkaar, de terugreis! Geniet morgen van je vrije ochtend! Ik hoef ook pas om half twaalf te beginnen (TSO), maar omdat 'myn mantsje' vroeg op moet ben ik waarschijnlijk ook vroeg (lees: zes uur.....) uit mijn nest.

Wat betreft het gedoe op de heenweg, voor mij was het gelukkig sowieso geen enkel probleem, tijd zat, al kan ik me leukere dingen voorstellen dan 's nachts rondhangen rond Amsterdam CS. Maar er liepen ook de nodige gestrande buitenlandse reizigers rond, die weten al helemaal niet waar ze aan toe zijn. Als ze überhaupt al uitgestapt waren, want ook een melding over Schiphol wordt vreemd genoeg niet in het Engels omgeroepen, en de conducteur laat zich uit veiligheidsoogpunt in nachttreinen niet zien. En ik begrijp best dat het op zo'n tijdstip lastig kan zijn bussen te regelen, maar in het uur sinds de melding in de trein moeten ze toch in ieder geval enige vorm van informatievoorziening kunnen hebben geregeld? Het weinige NS-personeel wat er nu rondliep wist niet wanneer er bussen zouden komen, niet waar dan die bussen zouden komen, en zelfs niet of er überhaupt bussen zouden komen.
Maar verder weinig te klagen gehad, Genève is een prettige stad (al lijkt het me niet zozeer een bestemming voor een stedentrip), en het weer was zaterdag ook prima. Uiteraard heeft bijna alles in Zwitserland wel een stevig prijskaartje (ter voorbeeld: Wifi in hotel was 9 franc oftewel €7,50 per uur. en eerder genoemde unadon in een veredelde afhaal-Jap kostte ook een stevige 17 euro), maar Genève heeft wel weer een uitstekend en voor toeristen volledig gratis OV. Mede daardoor ben ik toch blij met m'n keuze voor een hotelletje midden in het stadscentrum, terwijl de beurs waar het allemaal om draaide direct tegen het vliegveld aan ligt. Misschien nog wel de grootste tegenvaller: ik zou graag nog even een proefritje gemaakt hebben met een Pagani Huayra of desnoods een andere leuke auto, er stonden er daar op de beurs toch genoeg...
(genoeg in ieder geval om in die twee dagen ruim 1600 foto's te maken

Krijgt Sander in dit topic automatisch karma, of doen de lezers dat? De bijdragen zijn leuk, maar of die laatste post karma waard is?
Reismeis, ik sta iedere ochtend om 6 uur op. Het went. Eigenlijk loopt mijn wekker pas om 6.15 af, maar vaak ben ik dan al wakker. Zo richting trein.
Reismeis, ik sta iedere ochtend om 6 uur op. Het went. Eigenlijk loopt mijn wekker pas om 6.15 af, maar vaak ben ik dan al wakker. Zo richting trein.
Ik zag het later ook ja. Ik ben woensdagavond ook in nabij Heerenveen haha. En het hele plein staat vol schaatsfans, niet echt handig om dat tegelijk met voetbal te organiseren. Sinds schaatsfans/feyenoordfans een keer elkaar tegen kwamen in de trein, zijn ze huiverig met het inzetten van extra thialftreinen als er voetbal isricardobuma schreef:Ze speelden vanmiddag inderdaad voor de competitie tegen elkaar in Eindhoven. Aanstaande woensdag spelen ze in de halve finale van de beker weer tegen elkaar in Heerenveen.menasil schreef:schaatsen in thialf gaat lastig, er is namelijk een WK Afstanden haha. Je moet toch echt wel heel goed zijn, wil je daar rijden![]()
Maar Heerenveen speelt toch morgen tegen PSV of ben ik in de war?
Abe Lenstra Stadion is leuk en gezellig! Ik ga vrij vaak naar het voetbal en vind dit wel een van de leukste stadions. Maar mijn favoriet is toch echt de Vijverberg. Ik ben vorige week trouwens naar de jupiler league geweest, man dat is toch wel heel ander niveau dan de eredivisie.

@Globeskater: Hoop dat je je snel beter gaat voelen hoor!
@Sander: Wat een drama om naar Schiphol te komen maar verder klinkt het als een leuk weekend!!
Ik kreeg gisteren ineens lichte koorts, maar gelukkig is het er nu niet meer...
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik ben nu eenmaal een man van veel woorden, dat lijkt al voldoende reden te zijn voor een automatische dosis karmaJenny schreef:Krijgt Sander in dit topic automatisch karma, of doen de lezers dat? De bijdragen zijn leuk, maar of die laatste post karma waard is?

Ik heb BIJNA de neiging om je karma te geven voor deze opmerking.WizardOfOss schreef:Ik ben nu eenmaal een man van veel woorden, dat lijkt al voldoende reden te zijn voor een automatische dosis karmaJenny schreef:Krijgt Sander in dit topic automatisch karma, of doen de lezers dat? De bijdragen zijn leuk, maar of die laatste post karma waard is?

Laosfan, veel plezier in Fryslân of Grunnen vandaag! Laat je nog even weten wat je hebt gedaan?
Gisteren voor het eerst helemaal verrot gescholden door een leerling. Natuurlijk is het niet persoonlijk, natuurlijk moet je er boven staan, maar leuk is anders....
Pffff, Jenny.. Dat is niet leuk! En natuurlijk moet je daar boven staan, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zijn er ook stappen ondernomen, contact gezocht met ouders?
De leerling staat al onder toezicht van jeugdzorg.
Niet leuk, Jenny
Echt vervelend.
Ik was woensdagavond op het gemeenteplein in Heerenveen in het Heerenveen Holland House van het schaatsen. Toen kwam er een groepje PSV supporters (vroeg me af of Laosfan daar bij zat haha) begeleid door de politie enz. om zich naar het stadion te begeven.... Men wist niet hoe snel de deuren dicht moesten van het HHH. Beveiliging nam hun plaatsen in. De timing was zo goed, want de Nederlandse schaatsers stonden net in het HHH (behalve Sven Kramer en de rest van zijn ploeg, die kwamen pas naar binnen gerend nadat de supporters wegwaren). Wie bedenkt dan ook zo'n initatief van een HHH als men weet dat er voetbal is? Dan loop je toch risico?

Ik was woensdagavond op het gemeenteplein in Heerenveen in het Heerenveen Holland House van het schaatsen. Toen kwam er een groepje PSV supporters (vroeg me af of Laosfan daar bij zat haha) begeleid door de politie enz. om zich naar het stadion te begeven.... Men wist niet hoe snel de deuren dicht moesten van het HHH. Beveiliging nam hun plaatsen in. De timing was zo goed, want de Nederlandse schaatsers stonden net in het HHH (behalve Sven Kramer en de rest van zijn ploeg, die kwamen pas naar binnen gerend nadat de supporters wegwaren). Wie bedenkt dan ook zo'n initatief van een HHH als men weet dat er voetbal is? Dan loop je toch risico?