Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door menasil »

schaatsen in thialf gaat lastig, er is namelijk een WK Afstanden haha. Je moet toch echt wel heel goed zijn, wil je daar rijden ;)

Maar Heerenveen speelt toch morgen tegen PSV of ben ik in de war?
Abe Lenstra Stadion is leuk en gezellig! Ik ga vrij vaak naar het voetbal en vind dit wel een van de leukste stadions. Maar mijn favoriet is toch echt de Vijverberg. Ik ben vorige week trouwens naar de jupiler league geweest, man dat is toch wel heel ander niveau dan de eredivisie.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik ben weer terug van een mooie tour naar Kings Canyon, Uluru en Kata Tjuta.. nu nog 1 nacht in Alice Springs en dan met de Ghan naar Darwin, denk dat ik vanmiddag eens even een fiets ga huren en lekker ga rondfietsen ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jippie, vandaag eindelijk een dagje vrij! Om 7 uur mijn bedje uit, en de dag begonnen met een vers geperst glaasje sinaasappelsap. De studie moet maar even tot vanavond wachten....

Ik word zo opgehaald door mijn buddy om naar Zeeland te gaan (wat een luxe ;)), we gaan op zoek naar snotolven (lumpfish in het Engels). 'Grote' kleurrijke vissen die in deze tijd van het jaar naar de Oosterschelde komen om te paren. Mijn camera is in orde gebracht, de rest van de spullen liggen zo ongeveer klaar, nu eerst zelf aankleden. (In pyjama naar Zeeland is ook niet alles.)

Als je er over nadenkt is duiken best veel gedoe soms. In de tropen vind ik het altijd meevallen, in Nederland is het een heel gesleep. Je hebt gewoon meer spullen nodig! En het schoonmaken en in elkaar zetten van de camera is al helemaal een heel gepriegel, dat duurt zo'n 15-30 minuten per keer. Het is dat foto's maken zo leuk is...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het klinkt koud :)
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

veel plezier jenny, en ja al die voorbereiding hoort er bij!! zo moest ik er gisteren al om 2.30 uit. maar de duiken waren het waard.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

@Erik: het water is weer 6 graden, goed voor ruim een uur duiken. Zo de tweede duik, nog geen snotolf gezien....
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ben niet zo lekker en moe, lig nog steeds op de bank... :N
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@tikva dat is niet zo mooi, beterschap.

@jenny 6 graden klinkt ook nog steeds als koud :) Vind dat al snel onder de 20 wat (zee)water betreft :)
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

menasil schreef:schaatsen in thialf gaat lastig, er is namelijk een WK Afstanden haha. Je moet toch echt wel heel goed zijn, wil je daar rijden ;)

Abe Lenstra Stadion is leuk en gezellig! Ik ga vrij vaak naar het voetbal en vind dit wel een van de leukste stadions. Maar mijn favoriet is toch echt de Vijverberg. Ik ben vorige week trouwens naar de jupiler league geweest, man dat is toch wel heel ander niveau dan de eredivisie.
Ze speelden vanmiddag inderdaad voor de competitie tegen elkaar in Eindhoven. Aanstaande woensdag spelen ze in de halve finale van de beker weer tegen elkaar in Heerenveen.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

menasil schreef:schaatsen in thialf gaat lastig, er is namelijk een WK Afstanden haha. Je moet toch echt wel heel goed zijn, wil je daar rijden ;)

Misschien is Laosfan wel heul goed :) En ik heb geen flauw idee wie wanneer waar speelt. Ik zou bijna zeggen dat ik geen verstand heb van voetbal, maar dat is niet helemaal waar.. Wat wel waar is, is dat ik in ieder geval geen voetbalfan ben!

Tikva, beterschap toegewenst!

Jenny, hoe ging de tweede duik?

Globeskater, wat vond je het leukst van die drie? Ik vond Kings Canyon erg indrukwekkend, maar Uluru en Kata Tjuta ook.. Alle drie totaal verschillend, maar ze waren op hun eigen manier even fantastisch!

Ik heb de achtertafel vol met campeerspulletjes staan.. Wat een troep, daar hou ik niet van haha. We waren vanmiddag bij mijn ouders en daar stonden nog allemaal spulletjes op de garagezolder. Dus de hele auto volgeladen en we zijn meteen maar begonnen om alles uit te zoeken. Ik krijg nu zooooo de kriebels, ik wil morgen wel op pad met de vouwwagen!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn missie vandaag is mislukt. Ik wilde een snotolf zien en een zilverblauwe knotsslak, maar ik heb ze beide niet gevonden.

Maar... ik heb wel een heerlijk dagje Zeeland gehad, ik heb veel bekenden gezien, buiten in een terrasje in het zonnetje gezeten en ik heb een paar aardige foto's gemaakt. Bovendien is het water weer wat warmer dan tijdens de vorige duik, en dus kan ik weer zonder problemen meer dan een uur duiken. Het is heerlijk om je niet af te laten leiden door de kou.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

mocht iemand het leuk vinden om foto's van duiken in NL te zien: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 7a0a7eb5d4.

(sorry als ik de link al een keer gepost heb, kan het me niet herinneren...)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ahh, wat balen dat je ze niet hebt gevonden Jenny, maar wel fijn dat je toch een leuke dag hebt gehad! Ik heb hier geen zon gezien vandaag, lekker zeg dat jullie in het zonnetje op het terras konden zitten!
Prachtige foto's zeg!! Die foto's van het ijsduiken zijn ook erg bijzonder. Wat fijn dat je je foto's op deze manier kunt delen zonder dat je iedereen moet toevoegen op facebook.. Heb je ze gewoon op openbaar gezet?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn foto's op FB staan op openbaar. Ik plaats nooit belastende foto's van vrienden, en die beestjes maken ook geen bezwaar. Onder aan het album staat een link: 'share with.... blabla'. Zo kun je dingen delen.

Echt bijzondere foto's plaats ik niet op FB, ik vind de compressie heel slecht

O ja, vandaag is het weer die eerste Nederlandse lentedag dat ik duik en mijn gezicht licht verbrand _O- Elk jaar gebeurt dat weer.... Ik leer niet van mijn fouten. O-)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hihi, ohh ik moest stiekem een beetje lachen om je laatste reactie.. :@ Het is wel erg vervelend, heb je ook last van hoofdpijn?
Wat de foto's op Facebook betreft, ik heb alles zo ingesteld dat het juist níet openbaar is. Met een hobby als duiken i.c.m. onderwaterfoto's is het wel leuk om dat openbaar te doen, zodat geïnteresseerden ze kunnen bekijken en wij ook mee kunnen genieten! Ik kan me niet voorstellen dat iemand die mij niet kent, geïnteresseerd is in mijn privévakantiekiekjes haha. Ik plaats heel soms een foto hier op ATG.
Plaats reactie