wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Arnout3008
Reisexpert

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door Arnout3008 »

Net m'n eerste tripje naar het Afrikaanse continent geboekt!
Volgend weekend ga ik voor een paar dagen naar Marrakech! Zaterdag heen, dinsdag terug.
Super goedkope vlucht via Ryanair gevonden, retourtje voor €58,- ^O^ *O*
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Marrakech is heel erg leuk! Ben benieuwd wat je er van vindt! Soms wel wat lastige verkopers, maar dat zal misschien voor mannen minder zijn dan voor vrouwen :)
Yasmin007
Reiziger

Bericht door Yasmin007 »

3 maanden Zuid-Afrika voor field guide cursus. Nog niet eerder zolang van huis weggeweest.
Arnout3008
Reisexpert

Erik schreef: 24 jan 2018 19:12 Marrakech is heel erg leuk! Ben benieuwd wat je er van vindt! Soms wel wat lastige verkopers, maar dat zal misschien voor mannen minder zijn dan voor vrouwen :)
Klinkt goed! Nog leuke tips? Probeer nu hier ergens nog een engelstalige reisgids op de kop te tikken, maar dat blijkt lastiger dan gedacht in Spanje... Vanuit Nederland of via Lonely planet duurt het verzenden te lang en heb ik hem waarschijnlijk niet op tijd binnen :%

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het plein en de straatjes om daar te verdwalen is altijd leuk. Wat voor reisgids je ook hebt, dat blijft één groot doolhof. Verder is het al wel erg lang geleden dat ik er geweest ben en zou zo geen tips meer weten.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben even de knop kwijt om met citaat te reageren...

@Arnout3008 Heb je geen e-reader of tablet waar je een digitale lp op kan zetten? Een papieren versie is fijner, maar beter dan niks :)

Ik heb trouwens ook een blog over Marakech geschreven, mocht je dat leuk vinden.

Zelf ga ik binnenkort naar IJsland! De tweede keer. Ik hoop op sneeuw en noorderlicht. (De vorige keer had ik veel regen en grijze luchten...)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Yasmin007 schreef: 25 jan 2018 21:06 3 maanden Zuid-Afrika voor field guide cursus. Nog niet eerder zolang van huis weggeweest.
Wat is dat precies?
Arnout3008
Reisexpert

Jenny schreef: 30 jan 2018 09:32 Ik ben even de knop kwijt om met citaat te reageren...

@Arnout3008 Heb je geen e-reader of tablet waar je een digitale lp op kan zetten? Een papieren versie is fijner, maar beter dan niks :)

Ik heb trouwens ook een blog over Marakech geschreven, mocht je dat leuk vinden.

Zelf ga ik binnenkort naar IJsland! De tweede keer. Ik hoop op sneeuw en noorderlicht. (De vorige keer had ik veel regen en grijze luchten...)
Hmm, ik dacht dat ik gereageerd had... Schijnbaar verkeerde knopje geklikt...
Helaas heb ik geen e-reader of tablet.. ben bang dat ik het maar gewoon met het online gidsje van booking.com moet doen en ouderwets rondlopen
Gaaf! Hopelijk heb je nu wel geluk met het noorderlicht!

p.s.
knopje rechtboven ;) met " erbij

Yasmin007
Reiziger

Bericht door Yasmin007 »

ketting schreef: 30 jan 2018 15:53
Yasmin007 schreef: 25 jan 2018 21:06 3 maanden Zuid-Afrika voor field guide cursus. Nog niet eerder zolang van huis weggeweest.
Wat is dat precies?
Dit is de (basis)cursus voor natuurgids/safarigids en soms kan je er ook mee aan de slag als game ranger. De basiscursus duurt meestal 55/62 dagen, maar dit traject bij deze opleider duurt ongeveer drie maanden en daarna sparen voor de vervolgcursussen.
Arnout3008
Reisexpert

Net terug uit Marrakech, helaas was de Ben Youssef madrassa gesloten voor renovatie, en volgensmij blijft hij dat ook gedurende de rest van het jaar :'(
Het weer had ik helaas niet mee, veel regen gehad en een graad of 8 gemiddeld gedurende de dag, maar het was een erg gave stad, en zeker leuk om eens te ervaren, heel anders dan wat ik gewend ben qua steden en culturen.
3 dagen is wel voldoende om de stad en souks goed te verkennen, ik had met mijn 4e dag (en 3e dag regen) toch wel een beetje het idee van goh wat gaan we eens doen, een hoop bezienswaardigheden zijn namelijk buiten :P

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat is dan wel echt enorm jammer! Ik was er in de zomer en dan is het echt super heet en kun je ook bijna niks doen door de hitte. 2-3 dagen is inderdaad wel voldoende om een goede indruk te krijgen. Was er wel wat te doen op het plein en in de souks? Of was daar ook niemand door de regen?
Arnout3008
Reisexpert

Erik schreef: 15 feb 2018 08:18 Dat is dan wel echt enorm jammer! Ik was er in de zomer en dan is het echt super heet en kun je ook bijna niks doen door de hitte. 2-3 dagen is inderdaad wel voldoende om een goede indruk te krijgen. Was er wel wat te doen op het plein en in de souks? Of was daar ook niemand door de regen?
Geloof graag dat het in de zomer snikheet er is! Nu was het vooral vrij koud haha. Op het plein was het vooral zaterdag avond druk, op de andere dagen wel een stuk minder te doen vanwege het weer, maar alsnog wel wat slangenbezweerders, mensen met aapjes aan een ketting ( :% ) en veel stands waar ze vers vruchtensap verkochten. Souks waren eigenlijk best wel fijn om te bezoeken nu het geen hoogseizoen was, zo had ik nu lekker de tijd om overal een beetje rond te dwalen zonder dat je over de hoofden kunt lopen. Enige nadeel hiervan is dat de verkopers ook ruim voldoende tijd hebben om te zien dat je een toerist bent en je mee proberen te nemen hun winkel in "come this way, come see my shop".

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Er zijn nog steeds twee dingen die de rillingen over mijn rug laten lopen van een bezoek aan Marrakesh. De opdringerige verkopers die je (als man) echt vastpakken om je bijna letterlijk de shop in proberen te krijgen en de "verse sapjes" waarbij de glazen waar het in zit en rietjes nauwelijks gewassen worden (en dat je daar pas nadat je het op hebt achterkomt). -O-
Arnout3008
Reisexpert

Erik schreef: 15 feb 2018 10:35 Er zijn nog steeds twee dingen die de rillingen over mijn rug laten lopen van een bezoek aan Marrakesh. De opdringerige verkopers die je (als man) echt vastpakken om je bijna letterlijk de shop in proberen te krijgen en de "verse sapjes" waarbij de glazen waar het in zit en rietjes nauwelijks gewassen worden (en dat je daar pas nadat je het op hebt achterkomt). -O-
Enige keer dat ik echt vastgepakt werd was op het plein, toen ze wilden dat ik op de foto ging met een slang, zodat ik er naderhand natuurlijk weer voor kan betalen... beest lag praktisch al op m'n schouder :{ Heb meneer toen toch maar even weggeduwd en duidelijk gemaakt dat hij maar andere mensen moest gaan pesten en niet mij :P

Ik heb de "verse" sapjes niet geprobeerd gelukkig. Wat me ook echt stomverbaasd achterliet was dat er in een restaurant gevraagd werd om fooi... :N

LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Nu in Ubon Ratchathani (Isaan, Thailand) en morgen terug naar huis op Don Som (ons eiland) in het prachtige gebied genaamd Si Phan Don (4000 Islands / 4000 Eilanden in de Engelse en Nederlandse vertaling).

Afgelopen week in Ubon (2 nachten), daarna 1 nacht in Bangkok en sinds gisteren weer in Ubon voor 2 nachten. Morgen grens over en naar huis dus. Ouders waren hier 5 weken op bezoek

En dan volgende keer naar Cambodja voor een nieuw visum (begin april). Als we geld hebben gaan we daar graag eens op bezoek in Kratie.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie