Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door WizardOfOss »

bolletjeom schreef:coupe in noordkorea? Nog niets over gehoord van mensen die daar nu zijn dus ik denk dat het meevalt.
Het is maar de vraag of ze iets kunnen laten horen als er iets aan de hand zou zijn, buiten de telefoonlijnen in de grote hotels is er geen (legale) communicatie naar buiten mogelijk. Of is het bij dergelijke bestemmingen gebruikelijk dat de reisleider regelmatig contact heeft met kantoor?

Maar inderdaad, als er echt iets speelde hadden we het wel uit andere bronnen gehoord, reken maar dat de VS en Zuid-Korea heel goed op de hoogte zijn van wat er speelt, en bij het minste of geringste in hoogste staat van paraatheid zullen zijn.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:@jenny, nee ik ben nog niet terug op zijn verjaardag. Hij maakt van de gelegenheid gebruik door een lekker feestje te geven. Als ik thuis ben doet ie dat meestal niet ;)
Jammer dat ik je niet zie dan. Stuur maar een mail wanneer je een keer tijd hebt om bij mij langs te komen.

Goed, even een verslag van mijn dag. Ik zou gaan ijsduiken. Mijn 3 buddies hebben een kleine twee uur in het ijs zitten hakken en zagen om een wak te maken zodat we uberhaupt onder het ijs zouden komen. Zijn ze eidenlijk daar mee klaar, doen we onze spullen aan, komt er een BOA die zegt dat we niet mogen duiken! Naja, geen zin in een boete, en dus zijn we maar weer weg gegaan :N Ergens is het wel een grappig verhaal, maar ik had liever gewoon gedoken. :@
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Op grond waarvan kan hij dat dan verbieden?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

valt een of ander recreatieschap wat duiken verbiedt. en dat terwijl je over het algemeen in NL overal mag duiken...

dat had ik kunnen weten als ik op internet gezocht zou hebben voor de duik (geen idee waar), of wanneer ik de kleine lettertje op het bordje in de verste hoek van de parkeerplaats zou hebben gelezen. de 'boswachter' stond in zijn recht.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

@wizzard, we werken ter plekke samen met een lokale agent die alles regelt en die uiteraard wel makkelijk contact met ons kunnen leggen. Van hen hebben we niets gehoord dus zal er niets aan de hand zijn waar onze klanten last van hebben.

@jenny, we prikken een datum als ik terug ben! En balen van die duik!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vandaag wel lekker gedoken. Ongeveer 50 minuten in water van 2 graden, meestal houd ik het minder lang val. Waarschijnlijk de laatste ijsduik, nu moet ik weer een tijdje wachten.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Die coupe was vals alarm. Kon gisteren 'gewoon' naar de DMZ. Indrukwekkend en bizar tegelijk was het.
Stond zelfs even in Noord-Korea. Waar ik nu toch stiekem ook wel naar toe wil... En ben zo dichtbij...
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Een paar jaar geleden waren daar vanuit twee Zuid-Korea nog twee mogelijkheden voor: de Kumgang (Diamond) Mountains aan de oostkust, en de stad Kaesong vlakbij de DMZ. Na een incident in de bergen waarbij een Zuid-Koreaanse op vermeend verboden gebied is doodgeschoten zit de grens echter weer potdicht.

Overigens schijnt het in Dandong vrij makkelijk en relatief goedkoop te regelen te zijn, alleen kom je dan waarschijnlijk wel in een groep Chinezen terecht.

Maar de DMZ blijft inderdaad bijzonder. Ging het bij jou ook zo extreem gereguleerd, met tig paspoortcontroles, een briefing (en verklaring ondertekenen), netjes in de rij lopen, bijna nergens mogen fotograferen en zo? Dat vond ik namelijk het grappige, juist vanuit het noorden ging alles zoveel relaxter...
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

WizardOfOss schreef:Maar de DMZ blijft inderdaad bijzonder. Ging het bij jou ook zo extreem gereguleerd, met tig paspoortcontroles, een briefing (en verklaring ondertekenen), netjes in de rij lopen, bijna nergens mogen fotograferen en zo? Dat vond ik namelijk het grappige, juist vanuit het noorden ging alles zoveel relaxter...
Het zuiden is dan ook bezet gebied en staat onder strenge controle van de bezettende fascistische macht waar alles natuurlijk stukken georganiseerder en strakker moet. Het poppenkast regime in het zuiden danst volledig naar de pijpen van haar bezetter. Het noorden daarintegen is bevrijd gebied en het overgebleven vrije deel van Korea. Daar kan alles dan ook wat relaxter en beter, natuurlijk!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Jij hebt het begrepen 8-)
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Het was zeer gecontroleerd en streng wat betreft paspoorten en foto's maken. Ook heb ik de verklaring moeten tekenen {kreeg ik later terug als souvenir}. Het viel me wel op dat ik zelf niet gecontroleerd werd; geen controle van spullen, niet door een scanner. Ik had makkelijk iets op mijn lijf mee kunnen nemen, bij wijze van.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

WizardOfOss schreef:Jij hebt het begrepen 8-)
Ja, en als ik dan op de officiële site van de Dem. Volksrepubliek Korea lees wordt mijn vermoeden weer eens bevestigd. Wat een geluk moet het zijn om daar, in dat aardse paradijs, te mogen wonen. ;)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Hey, zie ik nou goed dat Erik vandaag jarig is? Gefeliciteerd!!!
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Als je jarig bent Erik; gefeliciteerd! *O*

Vraagje; zien meer mensen de persoonlijke onderschriften niet? Ik kan ze al een tijdje niet meer zien.

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik, gefeliciteerd!
Yvonnetje schreef:Vraagje; zien meer mensen de persoonlijke onderschriften niet? Ik kan ze al een tijdje niet meer zien.
Ik zie alleen die van Rudi zien, de rest niet.
Plaats reactie