wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Yasmin007
Reiziger

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door Yasmin007 »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb geen modaal salaris en geen dertiende maand, eindejaarsuitkering was 350 euro geloof ik net zo min als rente hypotheek aftrek aangezien ik geen eigen huis heb, maar in sociale huurwoning woont. Ik heb het niet zo heel erg breed. Verder mocht ik bij mijn vorige werk niet meer dan 3 weken aaneengesloten weg. ATV heb ik ook niet. Met heel heel pijn en moeite kon daar soms een paar dagen bij. Maar dat was het dan ook. Ik hoop dat het in mijn nieuwe baan anders is. Niet besproken, maar mijn leidinggevende lijkt me wel flexibel. Aan de andere kant ben ik zijn enige personeelslid en als hij met vakantie is dan is het bedrijf dicht en hij zit weer vast aan de zomervakantie. Dus ik moet het nog maar even bezien verder. Maar goed ik denk dat ik wat strakker ga budgetteren alhoewel ik dat eigenlijk al deed en verder ga ik weinig uit, heb geen auto en kleding koop ik weinig. Maar ik kan op vakanties zelf wel besparen. Zoals niet meer met djoser weg. Die reizen zijn kostbaar al hoewel het ook veel tijd bespaart als je wat krapper in je tijd zit.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Dat maakt het allemaal wel een stuk lastiger maar met wat creativiteit kun je ook mooie reizen maken. Er zijn een hoop zuid-en oost europese landen waar je voor een paar tientjes naar toe vliegt en je met een dagbudget van 30 á 40 euro goed uit de voeten kunt. Portugal, Polen, Kroatië of Montenegro bijvoorbeeld.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Yasmin007 ik zou inderdaad ook niet zo snel met een Djoser weggaan als je niet zo ruim zit qua budget. Dan kun je beter voor wat bestemmingen kiezen die @ketting aanraadt. Ik zelf ben heel blij met Polen, ik heb daar de eerste jaren dat ik werkte veel rondgereisd en ben in 2014 ook weer terug geweest voor langere tijd. Ik weet niet vanwaar je graag vliegt maar Eindhoven is de toegangspoort voor goedkope tickets naar Polen. Ze hebben sinds vandaag ook een bestemming toegevoegd die nog op mijn lijstje staat (lublin) Of kijk eens bij wat goedkopere organisaties als je perse georganiseerd wil. Ik heb ook de site Guiniustravel ontdekt waarop je een budget kan invoeren voor je vliegticket en de data dat je weg wil en dan zie je welke opties er zijn voor dat budget. Ik heb dit gisteren gedaan maar heb wel de tickets elders geboekt en niet via die site. Is leuke site om je te orienteren op mogelijke bestemmingen. Hotels e.d. kun je weer via andere sites zoeken. En over hypotheekrente aftrek... tja ik weet dat er mensen zijn die het anders doen en het in reizen stoppen maar er zijn ook mensen die dat in verbouwingen en onderhoud van hun huis stoppen. ATV e.d. dat is inderdaad lastiger als je dat niet hebt.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

By the way, had ik al verteld over mijn volgende bestemming?

Niet?

Bij deze; ik ga over 3 weken een weekje naar Noord-Korea! *O* ~O>
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Gaaf @Yvonnetje :D
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Gaaf! Dat is tijdens het Chinese nieuwjaar?

Ik ga over een maand met mijn moeder naar Valencia. Ons tempo zal heel laag liggen, dus het zal vooral een relax en fotografeervakantie zijn :) Heerlijk.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Noord-Korea? Interessant vooruitzicht!
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

@Jenny Ja, is tijdens het Chinees Nieuwjaar. We wilden in eerste instantie iets anders (zonnig & warm), maar dat ging hem niet worden. Toen zagen we dit voorbij komen en voor we het wisten hadden we geboekt.

@WizardOfOss Ja, Noord-Korea. :) Zéker een interessant vooruitzicht. Ben héél benieuwd.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Wordt het een groepsreis, of "zelfstandig" (wat in Noord-Korea betekent dat je twee gidsen en een chauffeur mee krijgt...)? En welke plaatsen zal je gaan bezoeken?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Klinkt goed, Yvonnetje! Interessant ook, trouwens! Moet je nog veel voorbereidingen treffen?

Jenny, dat is ook wel eens fijn! Hoe lang gaan jullie?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

We gaan vijf dagen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoor veel positieve verhalen over Valencia! Lijkt mij een leuke bestemming voor een aantal dagen.

Noord-Korea is altijd interessant :) Laatst een herhaling gezien van Reizen met Waes. Aanrader als je dat vanuit China kunt bekijken.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

@WizardOfOss Het is een groepsreis met Koryo. We gaan naar Pyongyang, Kaesong, de DMZ en Mt Myohyang.

Voor de bruiloft moeten we nog best wel wat doen... Zijn nu bezig met de fotograaf, daarna maar eens aan het papierwerk beginnen (maar ja, dat kan ik pas compleet maken zodra ik mijn nieuwe visum heb....).

Waes zou ik wel terug moeten kunnen kijken met VPN hier, weet je nog waar je het hebt gezien Erik?

Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Yvonnetje schreef: Voor de bruiloft moeten we nog best wel wat doen...
??
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

?? x2 :D Ik heb iets gemist!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie